انواع آزمون تولک TOLC ایتالیا

انواع آزمون تولک TOLC ایتالیا یکی از پارامترهای تعیین کننده پذیرش و ثبت نام در برخی از دانشگاه ها و رشته های تحصیلی در کشور ایتالیا می باشد که اگر به عنوان آزمون ورودی از سوی دانشگاه مورد نظرتان درنظر گرفته شود، باید حتما جزئیات و اطلاعات لازم و دقیق آن را برای اخذ قبولی به دست آورید. 

البته آزمون تولک ایتالیا تنها یکی از انواع آزمون های ورودی دانشگاه های این کشور است که بسیار معتبر بوده و نتیجه آن را دانشگاه های متعددی مورد استفاده قرار می دهند.

انواع آزمون تولک TOLC ایتالیا

آزمون TOLC ایتالیا به عنوان یک آزمون آنلاین امکان تحصیل شما در مقطع کارشناسی را امکان پذیر می سازد.

فهرست مطالب

کشور ایتالیا یکی از کشورهایی است که سالانه دانشجویان خارجی بسیاری برای تحصیل در دانشگاه های آن اقدام می کنند و به خاطر امکان تحصیل به زبان انگلیسی، اعتبار بالای مدارک، تنوع رشته های تحصیلی بسیار و عوامل و امتیازات مختلف دیگر تعداد این متقاضیان همواره بیش از ظرفیت های دانشگاهی می باشد.

همین باعث شده که در رشته های پرطرفدار و دانشگاه های مطرح حتما آزمون های ورودی را مبنای پذیرش قرار دهند . یکی از معتبرترین آزمون های مد نظر دانشگاه ها، آزمون TOLC ایتالیا می باشد که دارای منابع، قوانین و شرایط مختص به خود است که در صورت نیاز به شرکت در آن باید حتما بررسی دقیقی شده و مورد شناخت قرار بگیرند.

پیشنهاد می کنیم که حتما مقاله همه چیز درباره تحصیل در ایتالیا را نیز که توسط کارشناسان آی مهاجرتی تهیه شده را مطالعه کنید؛ تا علاوه بر این آزمون نحوه پذیرش در دانشگاه ها و اخذ ویزای تحصیلی را نیز کاملا بشناسید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو آزمون تولک ایتالیا + پادکست

آزمون تولک ایتالیا یکی از معتبرترین آزمون های ورودی دانشگاه های این کشور است که دانشجویان خارجی موظف به شرکت در آن هستند.

این ویدیو از مونا را تماشا نموده و جهت دریافت هرگونه جزئیات بیشتر با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر تهران و یا شیراز تماس حاصل نمایید.

نمایش ویدیو درباره آزمون تولک ایتالیا
انواع آزمون تولک TOLC ایتالیا

آزمون تولک چیست؟

بسیاری از افراد با این سوال روبه رو هستند که آزمون تولک چیست؟ باید بدانید که آزمون TOLC ایتالیا آزمونی کامپیوتری و آنلاین است که جهت پذیرش در مقطع کارشناسی دانشگاه های ایتالیا مورد استفاده قرار می گیرند.

اکثر دانشگاه های ایتالیا این آزمون را به عنوان یکی از مبناهای پذیرش خود قرار می دهند، که متقاضیان باید در مراکز آموزشی و امتحانی که توسط دانشگاه های این کشور تعیین می شوند، حضور یافته و در آن شرکت کنند.

منابع این آزمون باتوجه به رشته های تحصیلی انتخابی متقاضیان علاقمند متفاوت می باشد و به طور کل شامل دروس پایه و اصلی دروس دوره دبیرستان مرتبط با رشته تحصیلی می شوند. این آزمون کاملا با استانداردهای آموزشی ایتالیا و آموزش های بین المللی مطابقت دارد و چندان آزمون سخت و پیچیده ای برای پذیرش نمی باشد.

آزمون تولک ایتالیا برای دسترسی به اکثر دوره های تحصیلی دانشگاه ایتالیا مورد نیاز است و توسط کنسرسیوم بین رشته ای سیستم های یکپارچه ترویج و مدیریت می شوند. این آزمون دارای سوالات مختلف برای هر شرکت کننده بوده و از قسمت پایگاه داده خود به صورت تصادفی سوالاتی را از متقاضیان می پرسد تا به آن پاسخ دهند.

ضمنا عنوان تحصیل پزشکی در ایتالیا را نیز مطالعه نمایید تا با شرایط و چگونگی پذیرش و ثبت نام در دانشگاه های ترکیه آشنا شوید و بتوانید به یک پذیرش موفق و راحت در این رشته دست پیدا کنید.

منابع و دروس
آزمون تولک TOLC

همانطور که در بالا اشاره کردیم منابع و دروس آزمون تولک TOLC بر اساس دروس پایه و اصلی هریک از رشته های تحصیلی می باشد. به همین خاطر داشتن تسلط کافی و لازم بر روی این دروس می تواند شما را در قبولی این آزمون یاری نماید و شما باید حتما اطلاعات دقیقی در رابطه با منابع آزمون تولک ایتالیا کسب کنید، که کارشناسان آی مهاجرتی آماده راهنمایی شما عزیزان هستند.

به طور مثال منابع آزمون TOLC ایتالیا برای رشته های مهندسی از دروس شیمی، فیزیک، ریاضیات و درک می باشد. منابع آزمون TOLC ایتالیا برای رشته های اقتصاد، علوم اجتماعی و آمار از دروس درک مطلب، اقتصاد، استدلال منطقی و زبان انگلیسی می باشد. آزمون تولک ایتالیا برای رشته های زیست شناسی از دروس زیست شناسی، درک مطلب، شیمی و زبان تشکیل می شود.

به همین ترتیب هریک از انواع آزمون های تولک دارای منابع مشخص به خود هستند که در ادامه آن ها را کاملا در بخش های مربوطه خواهیم گفت. اما لازم است شما بدانید که به طور کلی انواع آزمون تولک TOLC ایتالیا چه انواعی هستند، انواع آزمون تولک TOLC ایتالیا به شرح زیر می باشند:

رشته های مربوطه نوع آزمون تولک مورد تقاضا
رشته‌های مرتبط با زیست شناسی TOLC-B
رشته های مهندسی TOLC-I
رشته های اقتصاد، علوم اجتماعی و آمار TOLC-E
رشته داروسازی TOLC-F
رشته های علوم پایه مثل شیمی، ریاضی، فیزیک TOLC-S
رشته های مربوط به زبان و ادبیات TOLC-SU
آزمون تولک در کجاها برگزار می شود؟

آزمون تولک در کجاها برگزار می شود؟

شاید سوال داشته باشید که آزمون تولک در کجاها برگزار می شود؟ باید توجه داشته باشید که یکی از مزیت های آزمون تولک ایتالیا این است که هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری امکان شرکت در آن وجود دارد و در اکثر موارد و شرایط این آزمون به صورت آنلاین و از طریق کامپیوتر در مراکزی که توسط سازمان مربوطه و برگزار کننده این آزمون اعلام می شود، برگزار می گردد.

با اینکه آزمون های TOLC را می توان در هر دانشگاهی، حتی دانشگاهی متفاوت از مرکزی که قصد دارید در آن ثبت نام کنید، شرکت کرد. البته این موضوع را حتما باید از سوی دانشگاه مورد استعلام قرار دهید، چون به طور مثال دانشگاه بولونیا آزمون در سال 2023 را فقط به صورت حضوری و در خود دانشگاه برگزار می نماید.

حتی ممکن است که بتوانید در منزل نیز این آزمون را پشت سر بگذارید که البته آن هم شرایط و ضوابط خود را دارد، شما باید حتما از طریق دانشگاه و سایت آزمون شرایط و مکان های در دسترس جهت شرکت در آزمون تولک مربوطه در سال تحصیلی پیش رو را بررسی نموده و گزینه ایده آل و مد نظرتان را برگزینید.

پیش از ادامه لازم به ذکر است که مطالعه عنوان تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا را به هیچ عنوان از دست ندهید، این مقاله شما را با هر آن چیزی که برای پذیرش و تحصیل در دانشگاه های پزشکی ایتالیا در رشته دندانپزشکی نیاز دارید، آشنا می سازد.

بخش کوچکی از موفقیت های آی مهاجرتی

در این ویدیو از آی مهاجرتی تلاش نموده ایم تا بخش کوچکی از دستاوردهای سال ها تلاش و تجربه درخشان خود را برای شما عزیزان به اشتراک بذاریم.

رسیدن به پذیرش کشورهای مختلف جهان با هر شرایطی به کمک مشاورین ما در چشم برهم زدنی به آسانی برایتان امکان پذیر خواهد شد.

نمایش ویدیو درباره کاور پذیرش کشورهای مختلف
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

آزمون تولک مهندسی ایتالیا

آزمون تولک مهندسی ایتالیا که با نام TOLC-I شناخته می شود جهت پذیرش در رشته های مهندسی مانند: مهندسی کامپیوتر، مهندسی عمران، مهندسی هوا و فضا، مهندسی انرژی و غیره و در دانشگاه هایی نظیر دانشگاه کافوس کاری ونیز، دانشگاه لوئیجی وان ویتللی، دانشگاه مسینا و غیره مد نظر قرار داده می شود. 

این آزمون به طور کلی دارای 50 سوال می باشد که جواب غلط دارای نمرات منفی نیز هستند.

باید توجه داشته باشید که سوالات آزمون تولک ایتالیا برای رشته های مهندسی از دروس پایه و منابعی همچون ریاضیات، درک مطلب، شیمی، فیزیک و استدلال منطقی تهیه می شوند. 

سوالات این آزمون به ازای هر پاسخ صحیح یک نمره مثبت و به ازای هر جواب نادرست یک چهارم یا 0.25 نمره منفی را دربر می گیرد. البته سوالات بدون پاسخ نیز هیچ امتیاز منفی یا مثبتی ندارند.

البته 30 سوال نیز در بخش انتهایی آزمون جهت سنجش دانش زبان انگلیسی برای دانشجویان علاقمند به این زبان قرار داده شده است. 

مدت زمان کل آزمون 110 دقیقه بوده که در صورت نیاز دانشجو می تواند تا 15 دقیق اضافه نیز بر سر آزمون بنشیند؛ یعنی مدت آزمون 125 دقیقه می باشد. جزئیات آزمون تولک مهندسی ایتالیا بدین شرح است:

بخش های مربوطهتعداد سوالاتمدت زمان پاسخگویی
ریاضیات2050
علوم پایه (شیمی)1020
درک مطلب1020
استدلال و منطق1020
مجموع50110

Tulk test of law, economics of Italian universities

آزمون تولک حقوق، اقتصاد دانشگاه های ایتالیا

آزمون تولک حقوق، اقتصاد دانشگاه های ایتالیا علوم اجتماعی و آمار که با نام TOLC-E شناخته می شود یکی از پارامترهای تعیین کننده در پذیرش رشته هایی نظیر مطالعات بین‌الملل، علوم سیاسی، ارتباطات و علوم اجتماعی، علوم اقتصادی و مدیریت و غیره در دانشگاه های ایتالیا می باشد. دانشگاه کا فوسکاری ونیز، دانشگاه بولونیا، دانشگاه لوئیجی وان ویتلی، دانشگاه مسینا، دانشگاه میلان، دانشگاه پیزا از جمله برخی دانشگاه های ایتالیا هستند که آزمون TOLC را برای پذیرش این رشته ها مدنظر قرار می دهند.

TOLC-E یک آزمون فردی است، که سوالات هر دواطلب با داوطلب دیگر متفاوت می باشد. سوالات توسط کامپیوتر به طور خودکار و تصادفی انتخاب می شود و تمام آن ها به همین صورت طرح می شوند به همین ترتیب آزمون ها از لحاظ سختی و آسانی با هم برابر هستند.

لازم به ذکر است که این آزمون TOLC ایتالیا نیز به ازای هر پاسخ صحیح دارای یک نمره مثبت، برای هر پاسخ اشتباه 0.25 نمره منفی و برای سوال بدون پاسخ هیچ امتیاز مثبت یا منفی در نظر گرفته شده است. 

منبع این آزمون دروس پایه مربوطه به این رشته نظیر ریاضیات، منطق و درک مطلب می باشد. جزئیات این آزمون به شرح زیر است:

بخش های مربوطه تعداد سوالات مدت زمان پاسخگویی
ریاضیات 13 30
درک مطلب 10 30
منطق 13 30
مجموع 36 90

انتخاب کشور ایتالیا به عنوان مقصد تحصیلی نیازمند شناخت هر چه بیشتر مسیر است که در مقالات زیر به برخی از مهم ترین ها پرداخته ایم:

آزمون تولک پزشکی ایتالیا

آزمون تولک پزشکی ایتالیا که با نام TOLC-F شناخته می شود، در دانشگاه های ایتالیا برای پذیرش در رشته داروسازی و زیر شاخه های مرتبط با داروسازی مورد استفاده و به عنوان مبنا قرار می گیرند. 

معمولا آزمون IMAT را به عنوان آزمون ورودی برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا می شناسند و اگر دانشگاه ها آن را آزمون خود قرار می دهند.

اما اگر تحصیل رشته داروسازی در شاخه پزشکی را مدنظر دارید، آزمون تولک ایتالیا را شرکت کنید، بهتر می باشد. چون شرایط آسان تر و بهتری در مقایسه با آزمون آی مت را دارا می باشد. 

این آزمون از سوی 3 دانشگاه دانشگاه تورورگاتا رم، دانشگاه بلونیا و دانشگاه مسینا به عنوان آزمون ورودی رشته داروسازی مورد قبول می باشند.

 

 

بخش های مربوطه تعداد سوالات مدت زمان پاسخگویی
ریاضیات 7 12
شیمی 15 20
زیست شناسی 15 20
فیزیک 7 12
استدلال و منطق 6 8
مجموع 50 72

این آزمون نیز به ازای هر پاسخ صحیح یک امتیاز مثبت، هر پاسخ اشتباه 0.25 امتیاز منفی و سوال بدون پاسخ بدون امتیاز می باشد. این آزمون 50 سوال دارد که منابع آن ها از دروس پایه نظیر: شیمی، زیست شناسی، فیزیک، ریاضیات و منطق می باشد که از کتاب های مقطع دبیرستان مورد استفاده قرار می گیرد. جزئیات این آزمون به شرح زیر می باشد:

حتما عنوان تحصیل داروسازی در ایتالیا را مطالعه کنید، تا تمامی جزئیات و دانشگاه های مربوطه به همراه مدارک لازم و شرایط موردنیاز را بشناسید.

شرایط شرکت در آزمون تولک

جهت شرکت در آزمون تولک ایتالیا باید در این آزمون ثبت نام نمایید و طبق شرایط و ضوابط به صورت حضوری و یا به صورت آنلاین و غیر حضوری آن را پشت سر بگذارید. شرایط شرکت در آزمون تولک چندان شرایط پیچیده و سخت یا شرایط خاصی نمی باشد و اکثر متقاضیان می توانند بدون هیچ مشکلی در آن شرکت کنند.

این آزمون توسط توسط CISIA یا کنسرسیوم دستگاه های دسترسی یکپارچه بین دانشگاهی ایتالیا اداره می گردد. 

دقت داشته باشید که شرکت در آین ازمون نیازمند ارائه مدرک دیپلم پایان دوره دبیرستان می باشد و به زبان های انگلیسی و ایتالیایی برگزار می شود. اما داشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی در سطح حداقل B2 برای شرکت در آن الزامی است.

شرایط شرکت در آزمون تولک

شما می توانید تمامی شرایط را در سایت مرتبط به این آزمون یعنی https://www.cisiaonline.it/ مشاهده کرده و در همین سایت نسبت به ثبت نام در آزمون تولک مورد نیاز خود ثبت نام کنید. لازم به ذکر است که متقاضیان هم زمان می توانند برای دو آزمون تولک متفاوت ثبت نام کرده و رزرو نمایند، اما ثبت نام دو آزمون تولک یکسان همزمان ممکن نیست.

شما در مراحل ثبت نام آزمون TOLC ایتالیا می توانید تاریخ ها، نوع آزمون و دانشگاه، شهر یا مکان های موجود را مشاهده نموده و موارد موردتایید خود را انتخاب کنید و هزینه نهایی شرکت در آن یعنی 30 یورو را پرداخت کنید. پرداخت هزینه هم از طریق کار اعتباری و هم حواله ممکن می باشد.

ددلاین ثبت نام در آزمون تولک

با توجه به تجربه ای که طی این سالیان در امر تحصیل و مهاجرت به دست آورده ایم، توصیه داریم مقاله راحت ترین راه های مهاجرت به ایتالیا را حتما قبل از هراقدامی مطالعه کنید؛ تا ویژگی های این امر و هرچیزی که برای موفقیت در امر مهاجرت نیاز دارید را شناخته و به تحصیلاتی موفق در ایتالیا برسید.

اما در رابطه با ددلاین ثبت نام در آزمون تولک باید توجه داشته باشید که هریک از انواع آزمون تولک TOLC ایتالیا دارای شرایط برگزاری و ثبت نام متفاوتی هستند و به طور کلی از ژانویه تا نوامبر هر سال در تعداد دفعات مختلفی برگزار می شوند، که ملاک زمانی است که از سوی هردانشگاه برای شرکت در آزمون و پذیرش در آن اعلام می شود.

مثلا آزمون تولک داروسازی در سال چندین مرتبه اما آزمون تولک مهندسی در سال 3 مرتبه برگزار می شود. به نوعی شما باید از طریق دانشگاه نیز استعلام کنید که زمان پذیرش چه موقع بوده تاقبل از آن برای شرکت و کسب نتیجه آزمون اقدام نمایید. 

ضمنا بسیار مهم است که در آزمون آنلاین حتما وب کم شما فعال بوده و در طول مدت آزمون شما نباید از جلو دوربین تکان خورده و یا چشم و گوش های خود را بپوشانید.

 

کارشناسان آی مهاجرتی در این مطلب تلاش کرده تا انواع آزمون تولک TOLC ایتالیا را خلاصه شرح دهند. برای کسب راهنمایی و مشاوره های لازم می توانید با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و همچنین دفتر شیراز تماس حاصل کنید.

سوالات پر تکرار انواع آزمون تولک TOLC ایتالیا

در پایان نیز به برخی از سوالات پرتکرار در رابطه با انواع آزمون تولک TOLC ایتالیا می پردازیم و شما عزیزان می توانید جهت هرگونه اطلاعات بیشتر از طریق بخش دیدگاه با مشاورین ما در ارتباط باشید.

این موضوع بستگی به دانشگاه مدنظر شما خواهد داشت که برای پذیرش در رشته تحصیلی مربوطه چه نمره ای از آزمون TOLC ایتالیا را مدنظر قرار داده باشد.

هزینه ثبت نام و شرکت در آزمون TOLC ایتالیا برابر با 30 یورو می باشد.

باید بدانید که انواع آزمون تولک TOLC ایتالیا شامل: تولک رشته های مهندسی TOLC-I، تولک اقتصاد، علوم اجتماعی و آمار TOLC-E، تولک داروسازی TOLC-F، تولک زیست شناسی TOLC-B، تولک رشته های علوم پایه TOLC-S و تولک زبان و ادبیات TOLC-SU می شود.

برای ثبت نام آزمون تولک ایتالیا باید به سایتCISIA مراجعه کرده و به تاریخ های برگزاری آزمون ها مراجعه کنید و زمان آزمون مورد نظرتان را انتخاب کنید. سپس با انتخاب آزمون در زمان معین و درج اطلاعات خواسته شده به صفحه پرداخت شده و پس از پرداخت هزینه آزمون تولک ایتالیا آزمون در زمان مورد نظر برای شما رزرو می گردد.

بله، انواع آزمون تولک TOLC ایتالیا برای شرکت در رشته های تحصیلی مختلف تهیه شده و از یکدیگر مجزا شده اندف به همین خاطر باید برای هر رشته تحصیلی به آزمون مربوطه مراجعه نمود که در مقاله به آن پرداخته ایم.

کلاینت های ما از دریافت ویزای کشور دلخواه خود توسط کارشناسان آی مهاجرتی می گویند:

نمایش ویدیو درباره کاور فائزه گل محمدی
نمایش ویدیو درباره کاور حدیث فرحزاد
نمایش ویدیو درباره کاور آیدا و آیلین هاشمی
نمایش ویدیو درباره کاور محمدرضا شریفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه