تحصیل پزشکی در ایتالیا

تحصیل پزشکی در ایتالیا یکی از مقاصد بسیار پر طرفدار در میان دانشجویان خارجی به خصوص دانشجویان ایرانی می باشد که طی دو دهه گذشته بسیاری از دانشجویان ایرانی موفق به پذیرش، تحصیل و فارغ التحصیلی از مراکز آموزشی این کشور شده اند. ایتالیا مقر دانشگاه های معتبر و قدیمی در اروپا است که مدارک معتبری در رشته پزشکی را اعطا می نمایند.

رشته پزشکی در ایتالیا از پر طرفدارترین رشته های تحصیلی است که سالانه متقاضیان بسیاری برای تحصیل در آن تلاش می کنند. وجود تقاضای زیاد برای پزشکی در ایتالیا باعث شده که آزمونی در این کشور جهت پذیرش دانشجویان برتر و واجد شرایط برگزار شود که در ادامه با شرایط آن آشنا خواهیم شد.

تحصیل پزشکی در ایتالیا

تحصیل پزشکی در ایتالیا نیازمند قبولی در یک آزمون ورودی است که با سپری نمودن دوره پیش نیاز می تواند بسیار آسان شود.

فهرست مطالب

علاوه بر اعتبار بالای تحصیل پزشکی ایتالیا، مناسب بودن هزینه های اقامتی و شهریه های تحصیلی این رشته در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی به خصوص غرب اروپا نظر بسیاری از دانشجویان خارجی را به خود جلب کرده است که این ویژگی یکی از مهم ترین ویژگی های مد نظر دانشجویان بین المللی می باشد.

در این مقاله تیم مشاورین خبره آی مهاجرتی شما عزیزان را با تحصیل پزشکی در ایتالیا آشنا خواهند ساخت و هرآن چیزی که در این باره نیاز باشد را در اختیارتان خواهند گذاشت. همچنین پیشنهاد می کنیم عنوان راحت ترین راه های مهاجرت به ایتالیا را نیز مطالعه کرده و دیگر روش های در دسترس و ویژگی های هرکدام را دقیق بشناسید.

کالج های پزشکی ایتالیا

باید توجه داشته باشید که دوره های پیش پزشکی در ایتالیا مانند سایر کشورهای اروپایی اجباری نیست و دانشجویان خارجی نیازی به گذراندن اجباری آن پیش از ورود به دانشگاه ندارند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو تحصیل پزشکی در ایتالیا + پادکست

در این ویدیو می توانید به صورت خلاصه مهم ترین اطلاعات در رابطه با تحصیل پزشکی در ایتالیا را دریافت نمایید و یا با دانلود فایل پادکست در هر زمان و مکان به اطلاعات آن دسترسی داشته باشید.

بخاطر داشته باشید که مشاورین ما همواره پاسخگوی تمامی سوالات شما جهت انجام هرگونه امور مهاجرتی هستند.

نمایش ویدیو درباره تحصیل پزشکی در ایتالیا
تحصیل پزشکی در ایتالیا

اما دوره های آمادگی قبل از دانشگاه یا همان پریمدیکال در ایتالیا توسط کالج ها و مدارسی خصوصی در این کشور برگزار می شوند و متقاضیان را برای شرکت در آزمون ورودی و همچنین تحصیل این رشته آماده می نمایند.

باید بگوییم که برای اکثر دانشجویان خارجی به خصوص دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا شرکت در کالج های پزشکی ایتالیا و گذراندن دوره پیش پزشکی ایتالیا توصیه می شود. به خصوص به متقاضیان کشورمان که با سیستم آموزشی این کشور آشنایی نداشته و از منابع آزمونی نیز چندان اطلاع دقیقی ندارند.

پس به طور کل باید بگوییم که برای تحصیل پزشکی در ایتالیا مانند سایر کشورهای اروپایی مثل المان، لهستان، مجارستان و غیره گذراندن کالج ام کورس در ایتالیا یا همان دوره پیش پزشکی اجباری نیست، اما چنین دوره هایی برگزار می شود و دانشجویان به طور داوطلبانه می توانند در آن شرکت کنند.

این دوره قطعا با پرداخت شهریه همراه است و طول دوره و هزینه آن نیز باتوجه به شرایط متقاضی متفاوت خواهد بود. در این دوره ها که به زبان ایتالیایی برگزار می شود، دروس پایه و اصلی برای شرکت در آزمون ورودی به افراد آموزش داده شده و زبان ایتالیایی آنان نیز تقویت می شود.

امتحان ورودی پزشکی ایتالیا

امتحان ورودی پزشکی ایتالیا

یکی از شرایط تحصیل پزشکی در ایتالیا شرکت در آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا می باشد که برای تمامی متقاضیان خارجی اجباری بوده و باید در آن موفق به اخذ نمره قبولی شوند. آزمون ورودی رشته های پزشکی ایتالیا که از آن با نام آی مت IMAT یاد می شود توسط سازمان آموزش عالی ایتالیا ( MIUR ) طراحی و اجرا می شود.

این آزمون به این دلیل برگزار می شود که فقط افرادی که دارای اطلاعات و دانش کافی هستند و صلاحیت شرکت در دوره های پزشکی و تبدیل شدن به یک پزشک را دارند، بتوانند در دانشگاه های ایتالیا به تحصیل این رشته مشغول شوند. برخلاف تصور آزمون ورودی پزشکی ایتالیا آن چنان سخت و پیچیده نبوده و با داشتن آمادگی کافی و مطالعه لازم می توان در آن به قبولی رسید.

البته علاوه بر آزمون آی مت، آزمون دیگری تحت نام آلفا تست Alpha Test نیز برگزار می شود که با شرکت در آن و اخذ نمره کافی نیز می توان به رشته پزشکی ایتالیا رسید. تفاوت این دو آزمون در این است که ازمون آی مت مختص رشته پزشکی بوده اما آزمون آلفا تست علاوه بر رشته پزشکی آزمونی برای پذیرش سایر رشته ها نیز می باشد. پس اگر فقط و فقط قصد تحصیل پزشکی در ایتالیا را دارید آزمون آی مت را شرکت کنید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

شرایط آزمون آی مت IMAT

شرایط آزمون آی مت IMAT بدین صورت است که این آزمون سالانه در اواسط ماه سپتامبر برگزار شده و دانشجویان تنها یک بار فرصت شرکت در آن را دارند و باید چن ماه پیش از زمان برگزاری و در موعد اعلامی مراحل پذیرش و ثبت نام آن را انجام دهید. این آزمون به زبان انگلیسی برگزار شده و از 60 سوال تشکیل می شود که در 100 دقیقه باید به آن ها پاسخ داد.

این آزمون دارای منابع مشخص و معلومی است و سوالات آن به طور کل در 4 بخش قرار می گیرند که شامل: بخش ریاضیات و فیزیک، زیست شناسی، شیمی و بخش عمومی می شوند. سوالات به صورت 5 گزینه ای بوده و دارای نمره منفی نیز می باشد، یعنی هر سوال درست 1.5 نمره مثبت و هر سوال غلط 0.4 نمره منفی داشته و کل نمره آزمون از 90 می باشد.

هزینه شرکت در آزمون 130 یورو بوده و در 22 کشور برگزار می شود. متقاضیان ازکشورمان می توانند در شهرهایی چون دوبی، استانبول، لندن، مونیخ، پاریس و یا هر یک از شهرهایی که امکان رفتن به آن را دارند ، در این آزمون شرکت کنند.

لازم به ذکر است که زبان برگزاری آزمون آلفا تست ایتالیایی بوده و شما می توانید در دیگر رشته ها نیز در صورت کسب نمره مناسب پذیرفته شوید. با کارشناسان آی مهاجرتی تماس حاصل کرده تا از مراحل و شرایط و چگونگی ثبت نام در هریک از این آزمون ها مطلع شوید.

IMAT Exam Conditions

شرایط تحصیل پزشکی در ایتالیا

شرایط تحصیل پزشکی در ایتالیا بر اساس معاهده بولونیا بوده و تمامی مراکز آموزشی ارائه دهنده طبق آن به دانشجویان خود آموزش می دهند. تحصیل در رشته پزشکی در ایتالیا در دو دوره پیش بالینی و بالینی صورت می پذیرد که دوره پیش بالینی 2 سال و دوره بالینی 4 سال به طول می انجامد.

در دوره پیش بالینی دانشجویان دروس زیست شناسی، آناتومی، شیمی، ریاضیات، فیزیک ارائه می شوند و در دوره بالینی دانشجویان به صورت عملی در بیمارستان های آموزشی آموزش می بینند.

در مجموع این شش سال آموزش دانشجویان باید 360 واحد درسی را پشت سر بگذارند که واحدهای درمانگاه، اقامتگاه بهداشتی و پروژه های عملی در دو سال آخر نیز در آن جای گرفته اند.

شرایط تحصیل پزشکی در ایتالیا

در کل دوره تحصیل پزشکی در ایتالیا دانشجویان در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری ها به مهارت کافی رسیده و این امکان برای دانشجویان هر دو رشته وجود دارد که پس از دوره عمومی برای تحصیل در دوره تخصص نیز اقدام کنند و در دانشگاه های ایتالیا به یک پزشک متخصص حاذق تبدیل شوند.

توجه داشته باشید که شرایط تحصیل پزشکی در ایتالیا کاملا جداگانه و متفاوت از شرایط تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا می باشد که کارشناسان تیم آی مهاجرتی کاملا در مقاله تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا آخرین اطلاعات و جزئیات برای پذیرش در این رشته را برای شما عزیزان تهیه و در اختیارتان گذاشته اند.

قطعا با شناخت شرایط تحصیل پزشکی در دیگر کشورهای می توانید به بهترین تصمیم برسید:

شرط معدل برای تحصیل پزشکی در ایتالیا

یکی دیگر از پارامترهایی که در رابطه با تحصیل پزشکی ایتالیا برای بسیاری از متقاضیان با ابهام و سوال رو به رو می شود، این است که آیا شرط معدل برای تحصیل پزشکی در ایتالیا وجود دارد و این امر مهم است یا خیر؟ در جواب به این سوال باید گفت شرط معدل در بررسی ها به عنوان یک معیار اصلی بررسی نمی شود و شما عزیزان می توانید تنها با تمرکز بر روی آزمون ورودی رویای تحصیل پزشکی در ایتالیا را برای خود محقق سازید.

بله، اصلی ترین پارامتر تعیین کننده در پذیرش متقاضیان آزمون ورودی پزشکی ایتالیا می باشد، اما این بدین معنا نیست که معدل نیز به طور کل هیچ اهمیت و ارزشی ندارد. بلکه در وهله اول متقاضیان باید حداقل معدل قابل قبول یعنی معدل دیپلم بالای 13 را داشته باشند، وگرنه به طور کل پذیرش آن ها با کمی ابهام و شاید پیچیدگی مواجه خواهد شد.

ضمن اینکه داشتن معدل بالا خیال شما را از این لحاظ نیز راحت کرده و شما حداکثر امتیاز را از این بخش نیز به دست خواهید آورد. اما نداشتن معدل بالا نیز نمی تواند مانعی برای شما تلقی شود. این خود یکی از مزیت های بسیار بزرگ تحصیل در رشته پزشکی در ایتالیا است. ضمنا به شما پیشنهاد می کنیم حتما مقاله همه چیز درباره تحصیل در ایتالیا را هم در سایت آی مهاجرتی مطاله کرده تا سیستم آموزشی و دانشگاه های ایتالیا را کامل بشناسید.

شرایط سنی تحصیل پزشکی در ایتالیا

یکی از پارامترهایی که برای پذیرش و تحصیل رشته پزشکی در خارج از کشور از سوی دانشگاه های بسیاری مورد توجه و بررسی قرار می گیرد، شرط سنی و میزان سن متقاضیان است. 

در رابطه با تحصیل پزشکی در ایتالیا نیز این سوال وجود دارد که آیا شرایط سنی تحصیل پزشکی در ایتالیا از سوی دانشگاه های این کشور لحاظ می شود یا خیر؟

باید بگوییم که دانشگاه های ایتالیا برای پذیرش در رشته های پزشکی شرایط سنی خاصی را در نظر نگرفته اند و پذیرش در آن ها با محدودت حداکثر سن مواجه نیست؛ با اینکه برخی از مراکز آموزشی به طور کلی حداقل سن پذیرش را 18 سالگی اعلام کرده اند. 

اما درباره حداکثر سن متقاضیان چیزی در نظر گرفته نشده است، ولی همواره بهترین بازه سنی از 18 تا 30 سالگی برای پذیرش این رشته می باشد.

شرایط سنی تحصیل پزشکی در ایتالیا

دقت کنید که نداشتن پیک تحصیلی دارای اهمیت بیش تری نسبت به حداکثر سن متقاضیان است. نکته مهم دیگری که وجود دارد اینکه شرایط سنی برای تحصیل پزشکی در ایتالیا جهت اخذ ویزای تحصیلی این کشور بسیار مهم است یعنی ممکن است شما بتوانید از یک دانشگاه در این کشور پذیرش بگیرید ولی نتوانید ویزای تحصیلی ایتالیا را به دلیل بالا بودن سن اخذ نمایید پس رعایت شرایط سنی تحصیل پزشکی در ایتالیا برای اخذ ویزا بسیار حائز اهمیت تا پذیرش در دانشگاه می باشد.

Free medical education in Italy

تحصیل رایگان پزشکی در ایتالیا

بسیاری از علاقمندان به رشته های پزشکی در ایتالیا با این ابهام مواجه می شوند که آیا تحصیل رایگان پزشکی در ایتالیا امکان پذیر می باشد یا باید این رشته را با پرداخت شهریه به مطالعه پرداخت. بسیار مهم است بدانید که در کشور ایتالیا تحصیلات در دانشگاه رایگان نیست، چه در رشته پزشکی و چه در سایر رشته های تحصیلی و باید حتما شهریه تحصیلی دانشگاه را پرداخت کرد.

اما خوشبختانه شهریه تحصیل در دانشگاه های ایتالیا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی ارزان تر و مقرون به صرفه تر می باشد که این یکی از مزایای بسیار خوب و مورد توجه دانشجویان خارجی برای تحصیل پزشکی در ایتالیا می باشد که به تنهایی نظر بسیاری از متقاضیان خارجی را به خود جلب می کند.

البته در صورتی که دانشجویان بتوانند از بورسیه های تحصیلی خود را برخوردار سازند، می توانند بخش بسیاری از هزینه ها و مخارج خود را پوشش داده و میزان هزینه ها را به حداقل ممکن برسانند. لازم به تذکر است که باتوجه به انواع بورسیه ها میزان مبالغ کمکی نیز متفاوت است.

یکی دیگر از روش های کسب کمک مخارج، کار کردن در اوقات اضافه در مشاغل دانشجویی است که می تواند کمک شایانی در تامین مخارج به دانشجویان نماید.

توصیه می کنیم مقاله روش های مهاجرت کاری و کار در ایتالیا را مطالعه نمایید، تا با شرایط و چگونگی یافتن کار در حین تحصیل و پس از پایان تحصیلات در این کشور آشنایی پیدا کنید.

 

تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی

تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی

تحصیل پزشکی ایتالیا برای دانشجویان خارجی به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی در دسترس می باشد که به طور کلی 40 دانشگاه این رشته را به زبان ایتالیایی و 13 دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می نمایند. 

برای تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی باید حتما در آزمون آی مت شرکت کرده و پذیرفته شوید و همچنین یکی از مدارک آیلتس با حداقل نمره 6 و یا تافل با حداقل نمره 78 را به دانشگاه مدنشر خود ارائه نمایید.

برای تحصیل به زبان ایتالیایی نیز شما باید ابتدا در دوره زبان ایتالیایی شرکت نموده و پس از آن سپس در آزمون زبان ایتالیایی سفارت ایتالیا در کشورمان که هرساله در ماه آذر برگزار می گردد، شرکت کنید. 

در صورت قبولی سفارت به شما مدرک زبان ایتالیایی داده و شما باید در این کشور در آزمون آلفا تست به زبان ایتالیایی شرکت نموده و موفق به اخذ نمره قبولی شوید.

دقت داشته باشید که تحصیل پزشکی در ایتالیا حتی به زبان انگلیسی نیز نیازمند یادگیری سطح قابل قبولی زبان ایتالیایی دارد. چون شما باید در دوره های بالینی با بیماران ارتباط برقرار کرده و کاملا منظور آنان را درک نمایید، به همین خاطر در تحصیل به زبان انگلیسی نیز به صورت رایگان به دانشجویان آموزش زبان ایتالیایی داده می شود.

هزینه تحصیل پزشکی در ایتالیا

وقتی صحبت از تحصیل در رشته پزشکی در خارج از ایران باشد، یکی از قوی ترین مدعیانی که برای این امر وجود دارد کشور ایتالیا است. این کشور علاوه بر این که دانشگاه های قدیمی در رشته پزشکی دارد، برخی از معتبرترین و مشهورترین دانشگاه های رشته پزشکی را نیز در خود جای داده است. 

اما یکی از بزرگ ترین مزایای تحصیل پزشکی در ایتالیا هزینه های ارزان و مقرون به صرفه دانشگاه های این کشور است.

شهریه تحصیل رشته پزشکی در دانشگاه های دولتی ایتالیا از 156 یورو تا 4 هزار یورو در سال متغیر است که به شرایط دانشجویان و زبان تحصیل آنان بستگی دارد. 

اما شهریه دانشگاه های خصوصی بسیار گران تر می باشد به طوری که شهریه سالانه تحصیل در آن ها می تواند به 15 هزار تا 20 هزار یورو نیز برسد. 

با اینکه یفیت تحصیل و آموزش در تمامی مراکز دولتی و خصوصی بسیار بالا می باشد و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد.

هزینه تحصیل پزشکی در ایتالیا در دانشگاه های مختلف با یکدیگر تفاوت دارد که در ادامه شهریه تحصیل در برخی دانشگاه های برتر را مشاهده می کنید:

نام دانشگاه شهریه سالانه
دانشگاه باری حداکثر 2 هزار یورو
دانشگاه بولونیا 400 تا 4 هزار یورو
دانشگاه میلان 600 تا 4 هزار یورو
دانشگاه فلورانس 156 تا 2700 یورو
دانشگاه ناپل 550 تا 2500 یورو
دانشگاه پادوا حداکثر تا 2700 یورو

وبینار شرایط تحصیل و بورسیه در ایتالیا

در این وبینار کارشناس ارشد مهاجرتی ما از شرایط تحصیل در دانشگاه های کشور ایتالیا و دریافت بورسیه برای شما عزیزان می گوید.

توصیه می کنیم تا انتها آن را تماشا نموده و در صورتی که سوالی برایتان وجود دارد و یا تمایل به بررسی شرایط خود دارید ، با مشاورین آی مهاجرتی تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل و بورسیه در ایتالیا

بورسیه تحصیلی ایتالیا پزشکی

یکی دیگر از مزایای بسیار مناسب تحصیل پزشکی در ایتالیا که باعث اعتبار بالا و جذب دانشجویان می شود، امکان بهره مند شدن از بورسیه های تحصیلی توسط دانشجویان خارجی می باشد. در اینجا باید بسیار توجه داشته باشید که دستیابی به بورسیه تحصیلی ایتالیا پزشکی کار ساده ای نیست و تعداد محدودی بورسیه توسط هر سازمان و دانشگاه به دانشجویان اعطا می گردد.

برای دستیابی به این بورسیه ها نیز نیاز به داشتن یک رزومه تحصیلی بسیار قوی و نمرات بسیار بالا در آزمون های ورودی دانشگاه ها می باشد. البته همانطور که گفتیم شهری در دانشگاه های دولتی بسیار ازان و مناسب است، به طوری که می توان حتی گاها آن ها را رایگان در نظر گرفت.

برای شناخت بهتر شرایط و چگونگی رسیدن به این بورسیه های تحصیلی و همچنین انواع بورسیه ها و سازمان های ارائه دهنده آن ها، کارشناسان آی مهاجرتی در مقاله بورسیه های تحصیلی کشور ایتالیا تمامی شرایط و چگونگی درخواست برای رسیدن به این امتیاز مناسب را برای شما عزیزان شرح داده اند.

اما برای شناختی مختصر باید بگوییم برخی از مهم ترین بورسیه هایی که می توان برای تحصیل پزشکی در ایتالیا به آن ها دست پیداکرد شامل :

  • بورسیه استانی DSU 6 هزار یورو
  • بورسیه دولتی Maci 9 هزار یورو
  • بورسیه بین‌المللی دانشگاه پاویا 8 هزار یورو

بهترین دانشگاه پزشکی ایتالیا

تحصیل پزشکی ایتالیا به یقین یکی از بهترین فرصت های حال حاضر در اروپا و جهان است. اما بازهم انتخاب دانشگاه از بین دانشگاه های این کشور بسیار مهم بوده و در میزان اعتبار مدرک، شهریه و بسیاری موارد دیگر تاثیر گذار است.

تحصیل پزشکی در ایتالیا می تواند اشتغال شما در هرکجای اروپا را تضمین نماید، اما هرچه از دانشگاه معتبرتری مدرک کسب کنید، شانس اشتغال بالاتری دارید.

برای شناخت بهترین دانشگاه پزشکی ایتالیا و همچنین آشنایی با شرایط دیگران دانشگاه های این کشور و چگونگی پذیرش در آن ها حتما مقاله بهترین دانشگاه های پزشکی ایتالیا را در سایت ما مطالعه نموده تا شرایط تحصیل پزشکی در ایتالیا را کاملا شناخته باشید. 

در ادامه اسامی و رتبه برترین مراکز آموزش پزشکی این کشور را مشاهده می نمایید:

در این مطلب تیم مشاورین آی مهاجرتی هرآنچه برای تحصیل پزشکی در ایتالیا لازم است را به شما ارائه نمودند.

برای کسب مشاوره رایگان و یا بررسی خصوصی شرایط خود توسط کارشناسان آی مهاجرتی با ما در دفتر غرب و دفتر مرکزی در تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل فرمایید.

نام دانشگاهرتبه جهانی رشته پزشکی از موسسه QS
دانشگاه میلان80
دانشگاه بولونیا84
دانشگاه ساپینزا112
دانشگاه پادووا125
دانشگاه کاتولیکا ساکرو کوره200 – 151
دانشگاه بیکوکا میلان250 – 201
دانشگاه فدریکو دوم ناپل250 – 201
دانشگاه تورین250 – 201
دانشگاه پاویا250 – 201
دانشگاه پیزا300 – 251

 

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی در ایتالیا

در پایان نیز می توانید برخی از سوالات پرتکرار در رابطه با تحصیل پزشکی در ایتالیا را مطالعه نموده و در صورتی که سوالی برایتان وجود دارد با مشاورین ما تماس بگیرید.

به طور کلی تحصیل پزشکی در ایتالیا 6 سال به طول خواهد انجامید که به دو دوره پیش بالینی 2 ساله و بالینی 4 ساله تقسیم می شود.

بله، قطعا شما حتی اگر به زبان انگلیسی نیز به تحصیل این رشته مشغول شوید، برای ارتباط با بیماران و زندگی در این کشور باید به زبان ایتالیایی نیز تسلط لازم را کسب کنید.

مهم ترین اصل برای پذیرش و تحصیل پزشکی در ایتالیا شرکت در آزمون ورودی دانشگاه های این کشور تحت عنوان آی مت و یا آلفا ست می باشد.

برای شرکت در آزمون IMAT باید حتما به خارج از کشور سفر کنید و شهرهای دوبی، استانبول، لندن، مونیخ، پاریس و به طور کلی 22 کشور محل برگزاری این آزمون می باشد.

هزینه تحصیل پزشکی در ایتالیا باتوجه به دانشگاه و زبان تحصیل متغیر است، به طوری که شهریه دانشگاه های دولتی از 157 تا 4 هزار یورو و شهریه دانشگاه های خصوصی تا 20 هزار یورو می رسد.

رسیدن به ویزای تحصیلی کشورهای مختلف جهان را از زبان کلاینت های ما بشنوید:

نمایش ویدیو درباره حسین مشهدی زاده
نمایش ویدیو درباره کاور امین ره جوی
نمایش ویدیو درباره ایلیا ابوئی
نمایش ویدیو درباره عرشیا مقسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه