تحصیل داروسازی در ایتالیا

تحصیل داروسازی در ایتالیا یکی از بهترین فرصت ها برای افراد علاقه مند به این رشته در خارج کشور است. اعطای مدرک معتبر به همراه کیفیت عالی آموزشی ، این کشور را به یکی از مقصدهای محبوب برای جوانان تبدیل کرده و سالانه دانشجویان زیادی را به سمت خود می کشاند.

رشته داروسازی در ایتالیا در دو مقطع امکان پذیر می باشد. مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این رشته با یکدیگر ترکیب شده اند و یک مقطع واحد را ایجاد کرده اند که پس از دریافت مدرک این مقطع می توان به تحصیل دکترا این رشته پرداخت.

تحصیل داروسازی در ایتالیا

با انتخاب تحصیل داروسازی در ایتالیا می توانید پس از 5 سال تحصیل در دانشگاه با مدرکی معتبر به کار مشغول شوید.

فهرست مطالب

در حال حاضر کشور ایتالیا به دنبال جذب دانشجو در تمامی رشته های پزشکی بوده که داروسازی نیز یکی از آن ها می باشد . به همین دلیل تمامی افرادی که به تحصیل داروسازی در ایتالیا می پردازند موقعیت شغلی و اجتماعی خود را در این کشور تصمین می کنند.

شرایط تحصیل داروسازی در ایتالیا بسیار راحت بوده و این کشور به عنوان یکی از مناسب ترین کشورها برای تحصیل شناخته می شود. در این مقاله با کارشناسان آی مهاجرتی همراه شوید تا از تمامی مواردی که برای تحصیل داروسازی لازم است مطلع شوید. همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله همه چیز درباره تحصیل در ایتالیا را مطالعه کنید تا با تمامی شرایط تحصیلی پیش رو آشنا شوید.

شرایط تحصیل داروسازی در ایتالیا

طول دوره تحصیل داروسازی در ایتالیا 5 ساله بوده و فرد پس از دریافت این مدرک می تواند به کار مشغول شود، همچنین می توان پس از آن به تحصیل دکترا پرداخت که مدت زمان این دوره 3 سال می باشد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو تحصیل داروسازی در ایتالیا + پادکست

تحصیل داروسازی در ایتالیا در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد امکان پذیر است که مونا از جزئیات بیشتر آن برای شما می گوید.

همچنین بخاطر داشته باشید که مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر تهران و شیراز پاسخگوی تمامی سوالات شما هستند.

نمایش ویدیو درباره تحصیل داروسازی در ایتالیا
تحصیل داروسازی در ایتالیا

برای ورود به این دانشگاه ها باید در ابتدا در آزمون مورد نظر که از سوی دانشگاه مشخص شده است نمره قبولی را کسب نمایید. این آزمون ها به صورت آنلاین انجام شده و نیازی به حضور در داخل کشور نیست.

آزمون مورد نظر TOLC-F نام دارد و معمولا در اواخر سپتامبر برگزار می شود. اگر فرد نتواند نمره قبولی را در این آزمون کسب کند می تواند در دوره های مشخص شده از سوی دانشگاه ها شرکت کند و سپس به تحصیل داروسازی در ایتالیا بپردازد، مدت زمان این دوره ها حداقل 3 ماه خواهد بود.

آزمون ورودی بخشی از شرایط تحصیل داروسازی در ایتالیا بوده و موارد مهم دیگری نیز وجود دارند که یکی از آن ها داشتن مدرک زبان است . ممکن است باقی شرایط تعیین شده از سوی دانشگاه ها با یکدیگر متفاوت باشد که شما باید با مراجعه به کارشناس از تمامی جزئیات لازم اطلاع یابید، برخی از دانشگاه ها مدرک و ریز نمرات دیپلم را نیز در نظر گرفته و یا دارای یک آزمون مجزای شفاهی نیز هستند.

Required documents to study pharmacy in Italy

مدارک مورد نیاز برای تحصیل داروسازی در ایتالیا

ارائه درست مدارک مهم ترین بخش برای اقدام به مهاجرت می باشد، به صورتی با بروز یک اشتباه در آن ممکن است که تمامی زحمات فرد بر باد رفته و درخواست وی رد شود.

در این صورت فرد باید تمام پروسه را از ابتدا طی کند تا بتواند پذیرش را دریافت کند. به همین دلیل شناخت درست مدارک و کمک گرفتن از کارشناسان آی مهاجرتی بسیار مفید بوده و احتمال خطای شما را به صفر می رساند.

 

برخی از مدارک مورد نیاز برای تحصیل داروسازی در ایتالیا به شرح زیر است:

  • نمره قبولی در آزمون
  • مدرک زبان
  • پاسپورت معتبر
  • بیمه
  • مدرک دیپلم و ریز نمرات
  • تکمیل فرم درخواست
ادامه تحصیل داروسازی در ایتالیا

ادامه تحصیل داروسازی در ایتالیا

بسیاری از افراد به فکر تحصیل داروسازی در ایتالیا بوده اما در حال حاضر در حال تحصیل آن در دانشگاه های ایران هستند و قصد دارند که تحصیل خود را رها کرده و به ادامه تحصیل داروسازی در ایتالیا بپردازند، اما آیا انجام چنین امری ممکن بوده و روند انجام آن چگونه است؟

در صورتی که تحصیل خود را در اواسط دوره درسی و قبل از دریافت مدرک خود رها کنید نمی توانید به ادامه آن در ایتالیا بپردازید و درخواست شما برای تحصیل در آن دوره توسط دانشگاه رد خواهد شد، چرا که بدون داشتن مدرک تحصیل شما مورد قبول واقع نمی شود و شما مجبور به شروع دوباره دوره تحصیلی خود خواهید بود.

به همیت علت پیشنهاد می کنیم که اصلا تحصیل خود را رها نکنید و مدرک آن مقطع را دریافت کنید تا بتوانید برای مقاطع بالاتر درخواست دهید و تحصیل خود را ادامه دهید، از طرفی دیگر شانس پذیرش در مقاطع بالاتر بسیار بیشتر خواهد بود و از فرصت کاری و درآمد بیشتری در زمان کمتر خواهید شد. پیشنهاد می کنیم که با کمک کارشناسان آی مهاجرتی که در این زمینه دارای تجربه هستند در این مسیر اقدام کرده تا بتوانید به ادامه تحصیل داروسازی در ایتالیا بپردازید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

تحصیل رایگان داروسازی در ایتالیا

بسیاری از افراد برای کاهش هزینه های خود به دنبال تحصیل در کشوری هستند که امکان تحصیل رایگان در آن وجود داشته باشد، باید بدانید که تحصیل در کشور ایتالیا رایگان نبوده و رشته داروسازی نیز از این قاعده مستثنی نیست و نیاز به پرداخت هزینه هایی است.

اما کشور ایتالیا به عنوان یکی از ارزانترین کشورها برای تحصیل و زندگی در اروپا به شمار می رود و با هزینه های کم، کیفیت عالی آموزشی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد، به همین دلیل این کشور می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل در کشورهای اروپایی باشد.

خبر خوب این است که امکان تحصیل رایگان داروسازی در ایتالیا وجود دارد و روش دستیابی به آن دریافت بورسیه تحصیلی می باشد، همچنین بیشتر دانشجویان برای این که هزینه های تحصیلی خود را بپردازند، به یک شغل مناسب مشغول می شوند، مطالعه مقاله قوانین کار دانشجویی در ایتالیا بسیار برای شما در این زمینه مفید خواهد بود.

همچنین می توان با تحصیل به زبان ایتالیایی در دانشگاه های دولتی مقدار این هزینه ها را به حداقل رساند زیرا که دوره های زبان انگلیسی معمولا در دانشگاه های خصوصی برگزار می شوند که مقدار شهریه آن ها بسیار گران تر از دانشگاه های دولتی می باشد و ممکن است برای برخی از افراد مناسب نباشد.

وبینار تحصیل بدون مدرک زبان

تحصیل در هر یک از رشته های دانشگاهی با دغدغه های زیادی همراه است که یادگیری زبان را می توان یکی از اصلی ترین آنها دانست.

در این وبینار کارشناس ارشد ما شرایط تحصیل بدون مدرک زبان را برای شما علاقه مندان توضیح داده و بسیاری از سوالات شما را پاسخ می دهد .

در صورتی که پس از تماشای آن همچنان سوالی در ذهن تان وجود دارد با مشاورین ما تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل بدون مدرک زبان

دانشگاه های داروسازی ایتالیا

قبل از اینکه برای تحصیل داروسازی در ایتالیا اقدام کنید باید دانشگاه های داروسازی ایتالیا را بشناسید. داشتن یک انتخاب بسیار درست در این زمینه ضروری می باشد زیرا نه تنها باید دانشگاهی را با بیشترین اعتبار و برترین کیفیت آموزشی را بپذیرید بلکه باید بررسی کرد که شرایط کدام یک از آن ها متناسب با شرایط شخصی خود می باشد و ارسال درخواست برای کدام یک از آن ها بهتر می باشد ، زیرا شرایط هر دانشگاه با دیگری متفاوت است.

با تحصیل در بهترین دانشگاه های داروسازی ایتالیا می توان مدرکی را دریافت کرد که در کشورهای دیگر معتبر بوده و فرصت های شغلی بهتری را فراهم می کند، با وجود این که پذیرش در این دانشگاه ها کمی دشوارتر بوده اما در برابر کیفیت آموزشی ارائه دهنده آن ها بسیار مناسب است.

همچنین با وجود بهترین اساتید می توان بسیار بهتر از دانشگاه های دیگر بر رشته مورد نظر خود تسلط یافت و بهترین خدمات کاری را پس از تحصیل ارائه داد.

جدول زیر شامل اسامی بهترین دانشگاه ها برای تحصیل داروسازی در ایتالیا به همراه رتبه جهانی می باشد:

Italian pharmaceutical universities

نام دانشگاه

رتبه جهانی

دانشگاه میلان

148

دانشگاه روم

134

دانشگاه فلورنس

358
دانشگاه مسینا

851

دانشگاه پیزا

349

دانشگاه تورین

364

شرایط سنی تحصیل داروسازی در ایتالیا

همان طور که می دانید برخی از کشورهای اروپایی برای تمامی رشته های پزشکی محدودیت سنی خاصی را قرار داده اند، به همین علت برای برخی از افراد این نگرانی پیش می آید که این شرایط در ایتالیا نیز وجود دارند و این کشور محدودیت سنی را از معیار خود قرار داده است؟

خبر خوب این است که دانشگاه ها برای تحصیل داروسازی در ایتالیا هیچ قوانین سخت گیرانه ای برای سن داوطلبین خود در نظر گرفته اند که این مورد می تواند به سود بسیاری از افراد باشد.

تنها شرایط سنی تحصیل داروسازی در ایتالیا این است که فرد متقاضی باید حداقل 18 سال سن به همراه مدرک دیپلم را داشته باشد.

شرایط سنی تحصیل داروسازی در ایتالیا

در این صورت همه افراد با هر سن بالای 18 سال می توانند برای تحصیل داروسازی در ایتالیا اقدام کند و بابت سن خود هیچ نگرانی نداشته باشد اما به یاد داشته باشید که انتخاب داوطلبانی که شرایط یکسانی داشته و دارای تفاوت سنی هستند، اولویت با انتخاب افراد کم سن تر است.

به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که افرادی که دارای سن بالایی هستند از روش های دیگری به مهاجرت به این کشور بپردازند زیرا که در این صورت احتمال پذیرش آن ها از سوی دانشگاه بسیار کم خواهد بود. با مطالعه راحت ترین راه های مهاجرت به ایتالیا بهترین روش را متناسب با شرایط خود پیدا کرده اقدام نمایید.

به عنوان فردی علاقه مند به رشته داروسازی خوب است که از شرایط تحصیلی در سایر کشورهای جهان نیز مطلع شوید:

زبان تحصیل رشته داروسازی در ایتالیا

تحصیل داوسازی در ایتالیا در اکثر دانشگاه ها به زبان ایتالیایی و در برخی از آن ها نیز به زبان انگلیسی صورت می گیرد. آزمون ورودی این رشته نیز به این دو زبان گرفته می شود. اما تحصیل به ایتالیایی دارای مزایای بیشتری است.

در صورتی که دارای مدرک زبان ایتالیایی باشید، شانس شما در پذیرش از سوی دانشگاه ها و همچنین دریافت بورسیه بسیار بیشتر خواهد بود، از طرفی دیگر برای زندگی و کار در این کشور یادگیری زبان محلی آن ضروری است، شما می توانید با تحصیل به این زبان مجوز کار را به راحتی دریافت کرده و همجنین مهارت های زبانی خود را تقویت کنید.

مدرک زبان تحصیل رشته داروسازی در ایتالیا برای زبان ایتالیایی نمره حداقل B2 بوده و برای زبان انگلیسی دو مدرک آیلتس و تافل با حداقل نمره 7 مورد تایید می باشند، در صورتی که به زبان ایتالیایی تسلطی ندارید، با شرکت در دوره های زبانی که قبل از شروع دوره تحصیلی اصلی برگزار می شوند از مهارت های لازم برخوردار شده و مدرک زبان لازم را دریافت کنید و سپس به تحصیل داروسازی در ایتالیا بپردازید.

هزینه های تحصیل داروسازی در ایتالیا

مقدار هزینه های تحصیل داروسازی در ایتالیا در هر دانشگاه و هر شهر با دیگری تفاوت دارد اما شهریه دانشگاه های دولتی بین 156 تا 3500 یورو در سال می باشد. مقدار این هزینه با توجه به اعتبار دانشگاه، شهر مورد نظر و مقطع تحصیلی متفاوت است.

مقدار هزینه های پیش رو فقط شامل شهریه دانشگاه نشده و هزینه های دیگری مانند خرید کتاب، خوابگاه و غیره نیز هستند. همچنین در کنار آن فرد باید هزینه های زندگی را نیز بپردازد، این هزینه با وجود این که در نظر گرفته نمی شوند اما دارای اهمیت زیادی هستند زیرا که برای زندگی فرد ضروری هستند و نمی توان آن ها را حذف کرد.

 برای اطلاع از مقدار دقیق این قیمت ها به مقاله هزینه زندگی و مهاجرت به ایتالیا را مطالعه نمایید.

The cost of studying pharmacy in Italy

بیشترین مقدار شهریه برای ثبت نام در دانشگاه های خصوصی می باشد. جدول زیر شامل شهریه های برخی از دانشگاه ها برای تحصیل داروسازی در ایتالیا است:

 

نام دانشگاه

مقدار شهریه سالانه

دانشگاه تورین

1.400 یورو

دانشگاه پارما

1.000 یورو

دانشگاه کاتانیا

1.000 یورو

دانشگاه پیزا

2.100 یورو

دانشگاه میلان

3.900 یورو

در این مقاله کارشناسان آی مهاجرتی به بررسی و تحلیل کامل تحصیل داروسازی در ایتالیا پرداخته و آن را در دسترس شما قرار داده اند. در صورت رفع ابهامات با مشاورین ما در دفتر مرکزی و دفتر غرب تهران و دفتر شیراز تماس بگیرید.

سوالات پر تکرار تحصیل داروسازی در ایتالیا

ضمن مطالعه سوالات پرتکرار در انتها در صورتی که هرگونه سوال و یا پرسشی در این باره دارید با مشاورین ما از طریق بخش دیدگاه در ارتباط باشید.

بله، در برخی از دانشگاه ها دورهه های داروسازی به زبان انگلیسی انجام می شوند.

خیر، تنها محدودیت سنی موجود برای تحصیل این رشته این است که فرد باید حداقل 18 ئسال سن را داشته باشد.

مهم ترین شرط ها مشخص شده قبولی در آزمون و داشتن مدرک زبان هستند، سایر موارد با توجه به هر دانشگاه می تواند متفاوت باشد.

مدرک زبان با حداقل سطح B2 برای پذیرش مورد نیاز است.

دانشگاه روم، میلان، پیزا و تورین از بهترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل هستند.

در پایان نیز کلاینت های ما به شما خواهند گفت که روند دریافت ویزا در آی مهاجرتی چقدر آسان است:

نمایش ویدیو درباره کاور حسن سرشت
نمایش ویدیو درباره کاور مرتضی پور بهزادی
نمایش ویدیو درباره کاور محمدحسین بابادی
نمایش ویدیو درباره کاور حدیث فرحزاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه