قوانین کار دانشجویی در ایتالیا

قوانین کار دانشجویی در ایتالیا کاملا مشخص و واضح هستند و خوشبختانه ویزای تحصیلی این کشور به دانشجویان خارجی به مدت زمانی مشخص اجازه کار به صورت پاره وقت را می دهد، اما باید توجه داشت که کار در حین تحصیل نباید مشکل یا محدودیتی برای تحصیل شما به وجود آورد و باعث صدمه ای به تحصیلات دانشجو شود. این یکی از مهم ترین شرایط برای کار در حین تحصیل در ایتالیا می باشد.

دانشجویان خارجی با دریافت ویزای تحصیل این کشور به طور اتوماتیک از مجوز کار در حین تحصیل نیز برخوردار می شوند و نیازی به دریافت مجوز خاصی نیست، مگر این که دانشجو قصد داشته باشد تحت شرایطی متفاوت از قوانین اجازه داده شده به آن ها در ایتالیا فعالیت نماید.

قوانین کار دانشجویی در ایتالیا

قوانین کار دانشجویی در ایتالیا به دانشجویان اجازه می دهد تا ضمن ورود به جامعه این کشور ، درآمد اندکی داشته باشند و بتوانند زمینه کار دائم خود را فراهم سازند.

فهرست مطالب

پس اطلاع داشتن از جزئیات و قوانین کار دانشجویی در ایتالیا مهم و بسیار حیاتی است که در ادامه این مطلب به طور کامل توسط تیم مشاورین آی مهاجرتی به شما عزیزان ارائه می گردد.

کار کردن در حین تحصیل در ایتالیا علاوه بر این که به شما در مسائل مالی کمک شایانی می کند، شما را به طور مستقیم وارد جامعه ایتالیایی می نماید که باعث می شود بسیار سریع تر بتوانید با فرهنگ این کشور آشنایی پیدا کنید و زبان ایتالیایی را فرابگیرید.

ضمنا پیشنهاد می کنیم که مقاله راحت ترین راه های مهاجرت به ایتالیا را نیز در سایت ما مطالعه کرده تا با تمامی روش های قانونی در دسترس برای مهاجرت به این کشور کاملا آشنایی پیدا نمایید.

کار حین تحصیل در ایتالیا

یکی از اصلی ترین قوانین کار دانشجویی در ایتالیا مدت زمان مشخص و معلوم آن می باشد که دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا می توانند به مدت 1040 ساعت کار در سال یعنی 20 ساعت در هفته به مدت 12 ماه کار نمایند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو قوانین کار دانشجویی در ایتالیا+ پادکست

دانشجویان خارجی در ایتالیا با دریافت ویزای تحصیلی این کشور مجوز کار حین تحصیل را هم به دست می آورند.

صحبت های مونا در رابطه با قوانین کار دانشجویی در ایتالیا را تا انتها تماشا نموده و برای هرگونه سوال و یا دریافت مشاوره با کارشناسان آی مهاجرتی تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره قوانین کار دانشجویی در ایتالیا
قوانین کار دانشجویی در ایتالیا

دقت داشته باشید که کارآموزی های مرتبط با تحصیل جز این ساعات کاری لحاظ نمی شود، ضمنا در ایام تعطیلات ما بین ترم می توانید 40 ساعت در هفته به کار مشغول شوید.

نکته دیگری که وجود دارد، دانشجویان خارجی خود نمی توانند در ایتالیا به صورت خود اشتغال و یا کارآفرین مشغول به کار شوند. همچنین تعطیلات رسمی در این کشور مانند تعطیلات سال نو میلادی و یا آخر هفته ها جز روزهای مجاز کار و محدودیت کاری حساب نمی شوند. به عبارت دیگر شما اگر آخر هفته ها و سایر روزهای تعطیل را کار کنید، جز ساعات مجاز و محدودیت های کاری دانشجویی لحاظ نمی شود و یک مزیت برای کسب درآمد اضافه است.

بسیار مهم است که به زبان ایتالیایی تسلط لازم را کسب کنید، چون کارفرمایان افرادی را استخدام می کنند که بتوانند به زبان ایتالیایی صحبت و با دیگران ارتباط برقرار کنند. همچنین دقت کنید که اگر شغلی به عنوان دستیار دانشجو یا دستیار پژوهشی در دانشگاه خود انتخاب کنید، معمولا جزو شغل حساب نشده و باید به اداره ثبت مهاجرین نیز اطلاع دهید. حتما روی عنوان روش های مهاجرت کاری و کار در ایتالیا کلیک کرده تا شرایط کاری حین تحصیل و پس از آن در ایتالیا را بشناسید.

درآمد کارهای دانشجویی ایتالیا

درآمد کارهای دانشجویی ایتالیا

همانطور که می دانید مشاغل دانشجویی در ایتالیا به صورت پاره وقت هستند و اکثر دانشجویان در مشاغلی به کار مشغول می شوند که مشاغلی غیر تخصصی بوده و نیاز به دانش یا تخصص خاص و بالایی ندارد. به همین خاطر به طور کل نباید درآمد کارهای دانشجویی ایتالیا را بالا در نظر بگیرید، یا بخواهید آن ها را به عنوان منبع اصلی برای پوشش مخارج تحصیل و اقامت خود در نظر بگیرید.

البته اگر بتوانید در شغلی خاص که نیاز به تخصص و دانش بالا دارد، مشغول به کار شوید، قطعا این موضوع متفاوت خواهد بود و می توانید درآمد مناسبی نیز از شغل دانشجویی خود به دست آورید. در حال حاضر متوسط درآمد به ثبت رسیده در ایتالیا برای افراد شاغل تمام وقت ماهانه 2500 یورو و حداقل مزد قابل پرداخت در این کشور به ازای هر ساعت 7 یورو می باشد که البته این مقدار برای دانشجویان کمتر بوده و به دلیل کار به صورت پاره وقت هفته ای 140 یورو یا ماهانه 560 یورو می باشد که گزینه ای مناسب است.

پس قطعا شما به منبع درآمد و کمک مالی دیگر نیز برای تحصیل در این کشور نیاز دارید. همچنین با توجه به متوسط هزینه های یک دانشجو در ایتالیا که می تواند ماهانه از 700 یورو تا 1100 با توجه به دانشگاه، شهر و سبک زندگی متغیر باشد؛ می بینیم که علاوه بر درآمدی که از کار دانشجویی در ایتالیا به دست خواهید آورد باید مبلغ دیگری را نیز به عنوان درآمد داشته باشید تا قادر به پوشش هزینه های زندگی خود در این کشور باشید.

وبینارآشنایی با شرایط تحصیل و بورسیه در ایتالیا

با انتخاب کشور ایتالیا به عنوان مقصد تحصیلی تان خوب است که از تمامی جنبه های تحصیلی و زندگی در این کشور آگاه شوید . از این رو کارشناس ارشد ما در این وبینار به یکی از مهم ترین دغدغه دانشجویان بین المللی یعنی بورسیه پرداخته است که توصیه می کنیم تا انتها آن را تماشا کنید.

همچنین کارشناسان ما در آی مهاجرتی پاسخگوی تمامی سوالات شما عزیزان می باشند.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل و بورسیه در ایتالیا
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

کارهای پاره وقت در ایتالیا

باید توجه داشته باشید معمولا دانشجویانی که تازه شروع به تحصیل در کشور ایتالیا نموده اند، به سختی می توانند در مشاغل تخصصی و یا مرتبط با زمینه تحصیل خود مشغول به کار شوند و باید ابتدا در مشاغل عمومی و خدماتی مشغول به کار شوند. اما به مرور می توانید با آشنایی با کارفرمایان در مشاغل تخصصی که در آن ها دانش یا تخصص لازمه را دارید، مشغول به کار شوید که قطعا در یافتن و اشتغال پس از اتمام تحصیلاتتان نیز تاثیر بسیاری دارد.

توصیه می کنیم از همان ابتدای حضور در این کشور از قوانین کار دانشجویی در ایتالیا مطلع شوید و یک کار دانشجویی مناسب برای خود دست و پا کنید تا زبان ایتالیایی را سریع تر و بهتر تقویت نمایید و علاوه بر آن بتوانید هرچه سریع تر بازار کار و کارفرماهای ایتالیایی را بشناسید تا برای اشتغال و یافتن کار پس از پایان تحصیلات خود تجربه و سابقه لازم را به دست آورده باشید.

در حال حاضر کارهای پاره وقت در ایتالیا کم نیستند و شما بالاخره در یکی یا چند مورد از آن ها قادر به فعالیت بوده تا بتوانید کسب درآمد نمایید. 

از بهترین مشاغل پاره وقت که درآمد بالاتری از حداقل مزد در این کشور برخوردار هستند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تورگاید
  • کارشناس پشتیبانی فناوری اطلاعات
  • آموزش و تدریس زبان انگلیسی
  • پرستاری و نگهداری از کودکان
  • کار در هتل ها، رستوران ها، فست فودها و غیره
  • رانندگی با تاکسی
  • کار در دانشگاه محل تحصیل
  • پشتیبانی از مشاغل آنلاین

Part time jobs in Italy

برندهای محبوب دانشجویان در ایتالیا

ایتالیا یکی از اقتصادهای بزرگ اروپا و جهان شناخته می شود که در آن شرکت ها، صنایع و کارخانجات بزرگ و مطرح بسیاری در حال فعالیت هستند و دانشجویان می توانند در آن ها مشاغلی پاره وقت را برای خود دست و پا کنند. ضمن اینکه استخدام دانشجویان منفعت خوبی برای کارفرمایان دارد، اول اینکه حقوق بسیار کمتری نسبت به یک نیروی غیر دانشجو می پردازند و دوم اینکه نیازی به پرداخت حق بیمه های درمانی و بازنشستگی برای آنان وجود ندارد.

علاوه بر این معمولا در بین این دانشجویان نیروهای کار متخصص و بسیار مفیدی یافت می شود که شرکت ها می توانند پس از اتمام تحصیلات از آن ها استفاده نمایند. 

در این بین برخی از برندها و کمپانی ها در این کشور وجود دارند که با توجه به زمینه و حیطه فعالیت خود و فرصت های شغلی که در دسترس دارند از فرصت های بسیار بیش تری برای دانشجویان برخوردار هستند.

برندهای محبوب دانشجویان در ایتالیا

همچنین فعالیت در آن ها یک رزومه و سابقه مناسب برای دانشجویان به حساب آمده و برخی نیز دستمزدهای خوب و بالایی را نسبت به بقیه به آنان پرداخت می کنند . در حال حاضر از برندهای محبوب دانشجویان در ایتالیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رستوران های مک دونالد
  • رستوران های کینگ برگر
  • فروشگاه های لباس اچ اند ام
  • فروشگاه های لباس گوچی
  • فروشگاه های لباس پریمارک
  • فروشگاه های لباس هوگوباس
  • صنایع اتومبیل سازی فراری، آلفارومئو و فیات
  • کار در آثار باستانی و مکان های گردشگری
  • کمپانی های ماکروسافت، اینتل، اپل و گوگل

پیشنهاد می کنیم تا مقالات زیر را نیز جهت شناخت هرچه بیشتر شرایط دانشجویی در ایتالیا مطالعه نمایید:

چگونه کار دانشجویی در ایتالیا پیدا کنیم؟

یکی از سولات پیش روی دانشجویان خارجی این است که چگونه کار دانشجویی در ایتالیا پیدا کنیم؟ این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما بهترین روش مراجعه به مراکز کاریابی فعال در دانشگاه و یا نیروی انسانی دانشگاه است. معمولا کارفرمایانی که به دانشجویان برای مشاغل خود نیاز دارند، اطلاعیه خود را به این مراکز اعلام می کنند.

همچنین مراجعه به تابلوهای اعلانات در دانشگاه خود و سایر دانشگاه ها را نیز مد نظر قرار دهید؛ بسیاری از کارفرمایان که به دنبال دانشجو برای فرصت های شغلی در کار خود هستند؛ آگهی استخدام خود را بر روی تابلوهای اعلانات دانشگاه ها قرار می دهند. یکی دیگر از روش های بسیار و مناسب، مراجعه به سایت های آنلاین کاریابی در این کشور می باشد که در مقاله روش های مهاجرت کاری و کار در ایتالیا آن ها را معرفی کرده ایم.

البته دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا می توانند در دانشگاه خود نیز به کارهای RA و TA مشغول شوند. این مشاغل به نحوی هستند که مثلا در مشاغل RA شما در موضوع تحقیقاتی خود به استاد راهنمایتان کمک نموده و به عنوان شغل مزدی دریافت می کنید.

یا در مشاغل TA شما در اموری مانند تصحیح برگه امتحانی، برگزاری جلسات حل تمرین، برگزاری آزمون، برگزاری جلسات رفع اشکال، سازماندهی رویدادهای آموزشی و چنین مواردی به اساتید در دانشگاه کمک و همکاری می کنید و به عنوان شغلی پاره وقت حقوق نیز دریافت می نمایید. این نوع مشاغل بهترین نوع کاره پاره وقت برای دانشجویان شناخته می شوند.

Suitable Cities for student work in Italy

شهرهای مناسب کار دانشجویی در ایتالیا

همانطور که گفتیم ایتالیا یکی از اقتصادهای بزرگ اروپا و جهان می باشد و مشاغل مختلفی در این کشور در دسترس هستند، اما این کشور در مقایسه با سایر کشورهای تراز اول این قاره با مشکل نرخ بیکاری کمی بالایی مواجه است که همین یافتن شغل را برای دانشجویان کمی مشکل می سازد. همچنین فرصت های شغلی در مناطق و شهرهای مختلف این کشور با یکدیگر متفاوت است.

همانطور که گفتیم نوع کار دانشجویی در ایتالیا بسته به علایق، شرایط و تخصص شما دارد، اما بسته به این که شما در کدام دانشگاه و شهر مشغول به تحصیل باشید شاید گزینه های متفاوتی نیز برای کار پیش روش ما قرار گیرد. 

به همین خاطر در باره انتخاب محل کار دانشجویی چندان دست و بال شما باز نیست و باید طبق مکانی که قرار است در آن تحصیل کنید، شرایط خود را وفق بدهید.

اما چنان چه قوانین کار دانشجویی در ایتالیا و نکات و جزئیات آن را بشناسید و رعایت کنید، در هرکجای این کشور می توانید شغلی مناسب خود را در حین تحصیلتان بیابید. 

ولی در خاطر داشته باشید که شهرهای دانشجویی این کشور همواره دارای فرصت های شغلی مناسب برای کار دانشجویان حین تحصیل هستند و شما باید بتوانید مناسب ترین مورد را بیابید.

فراموش نکنید مقاله همه چیز درباره تحصیل در ایتالیا را حتما مطالعه نمایید تا با این موارد کامل تر آشنا شوید. 

در ادامه شهرهای مناسب کار دانشجویی در ایتالیا را نام می بریم و میزان نرخ بیکاری در آن ها خواهید دید:

 

نرخ بیکاری شهرهای دانشجویی ایتالیا 2023

مزایای شغل های دانشجویی در ایتالیا

تا به اینجا مقاله با قوانین کار دانشجویی در ایتالیا آشنا شدیم، اما شاید برای شما سوال باشد که این امر به طور کلی چه مزایا و امتیازاتی برای دانشجویان خارجی خواهد داشت و آیا اصلا ارزش آن را دارد که با سختی که تحصیل در خارج از کشور دارد، بازهم خود را با کار کردن خسته کرد یا خیر.

باید بگوییم قطعا انجام کار دانشجویی مزایای بسیاری برای دانشجویان نه تنها در حین تحصیل بلکه برای پس از تحصیل دارد که در ادامه مهم ترین مزایای شغل های دانشجویی در ایتالیا را نام خواهیم برد.

مزایای شغل های دانشجویی در ایتالیا
  • کسب درآمدی مازاد برای پوشش مخارج و هزینه ها
  • تقویت و رشد بسیار موثر زبان ایتالیایی
  • کسب تجربه و یادگیری تخصص جدید
  • آشنا شدن با بازار کار ایتالیا و قوانین موجود در آن
  • پوشش بخشی از هزینه ها و مخارج اقامت از طریق کار دانشجویی
  • دستیابی به رزومه و سابقه کار در این کشور
  • درآمد مناسب و قابل توجه در صورت یافتن مشاغل مناسب
  • آشنایی هرچه بیش تر با فرهنگ و آداب مردم ایتالیا
  • آشنایی با کارفرمایان و بازار کار ایتالیا برای پس از اتمام تحصیلات
  • امکان یافتن کارفرمای مناسب برای اشتغال پس از پایان تحصیلات

معایب

البته باید بگوییم که برخی معایب و ایراد نیز به قوانین کار دانشجویی در ایتالیا یا شرایط آن وجود دارد که مهم ترین آن، محدودیت زمانی برای اشتغال است. همچنین میزان حقوق و دستمزد این مشاغل چندان بالا نیست و برای یافتن مشاغل مناسب باید تسلط خوبی به زبان ایتالیایی داشته باشید. علاوه بر این در انجام کارهای دانشجویی هیچ گونه بیمه ای به دانشجویان تعلق نخواهد گرفت.

در این مقاله تیم مشاورین آی مهاجرتی به نحوی خلاصه قوانین کار دانشجویی در ایتالیا را برای شما عزیزان شرح دادند، برای کسب اطلاعات خاص یا مشاوره درباره شرایط خودتان در رابطه با تحصیل در این کشور می توانید با کارشناسان باتجربه ما در دفتر مرکزی و دفتر غرب در تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل کرده و اطلاعات مناسب را کسب نمایید . هم چنین مطالعه بهترین دانشگاه های ایتالیا بر اساس شهر شما را با جزئیات بیشتری در رابطه با کار در این کشور آشنا می سازد.

سوالات پر تکرار قوانین کار دانشجویی در ایتالیا

در پایان نیز می توانید سوالات متداول در رابطه با قوانین کار دانشجویی در ایتالیا را مطالعه نموده و چنانچه پرسشی در این زمینه برایتان وجود دارد ، با مشاورین ما از طریق بخش دیدگاه و یا شماره های تماس در ارتباط باشید.

طبق قوانین کار دانشجویی در ایتالیا دانشجویان خارجی می توانند حداکثر 20 ساعت در هفته در زمان تحصیل و 40 ساعت در هفته در زمان تعطیلات میان ترم به کار در این کشور مشغول شوند.

دانشجویان می توانند در حین تحصیل خود در کشور ایتالیا به طور محدود و مشخص به انجام کار و کسب درآمد بپردازند و مقداری از هزینه های خود را پوشش دهند.

این موضوع به نوع کار و شرایط آن بستگی دارد، اما درآمد مشاغل دانشجویی پائین است و معمولا ماهانه 500 تا هزار دلار را در بر می گیرد.

یقینا باید از حداقل تسلط لازم برای ارتباط و صحبت با مردم این کشور جهت استخدام برخوردار باشید و میزان تسلط شما به این زبان از تاثیر بسیاری در استخدامتان برخوردار می باشد.

خیر، چون میزا درآمد آن ها پائین است شامل مالیات نمی شود، مگر اینکه میزان درآمد بالایی از این مشاغل به دست آورند.

شنیدن تجربه دریافت ویزا از زبان کلاینت های ما بهترین معرفی آی مهاجرتی خواهد بود:

نمایش ویدیو درباره کاور حدیث فرحزاد
نمایش ویدیو درباره کاور محمد هومن الوندی
نمایش ویدیو درباره کاور زینب کارآزموده
نمایش ویدیو درباره کاور علیرضا عیسی پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه