مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا یکی از بهترین فرصت های موجود جهت نقل مکان به اروپا و تحصیل در یکی از بهترین کشورهای این قاره سبز است که دانشجویان را از مزایای بسیار خوبی برخوردار ساخته و به همراه تحصیلی دلچسب ، مدرکی معتبر را برای آنان فراهم می آورد.

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

دفتر مهاجرتی معتبر در جنوب کشور

به طور یقین شهروندان ایرانی می توانند مهاجرت تحصیلی به ایتالیا را تجربه کرده و آینده ای ایده آل برای خود رقم بزنند.

دانشجویان خارجی فقط در صورت اخذ بورسیه های تحصیلی می توانند به تحصیل رایگان در ایتالیا برسند، وگرنه باید شهریه تحصیلی خود را پرداخت نمایند.

بله، در صورتی که بتوانید پس از اتمام تحصیلات در این کشور شغلی یافته و در آن استخدام شوید؛ قادر به دریافت اقامت دائم ایتالیا می باشید.

بله، دولت ایتالیا به فارغ التحصیلان اجازه می دهد تا 12 ماه اضافه در این کشور مانده و به جستجوی کار بپردازند.

شما با تحصیل در دانشگاه های کشور ایتالیا علاوه بر دریافت مدرک معتبر و امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در سایر کشورهای جهان، می توانید به اقامت دائم و یک زندگی بسیار مناسب در این کشور نیز دست پیدا کنید.

دانشجویان خارجی می توانند با قبولی در دانشگاه های ایتالیا از مزایای متعددی بهره مند شوند که توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات کامل و چگونگی اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور ، مقاله همه چیز درباره تحصیل در ایتالیا را حتما مطالعه نمایید.

تیم کارشناسان آی مهاجرتی در این مقاله قصد دارند تا شما را با شرایط تحصیل و همچنین چگونگی اقامت و زندگی در ایتالیا پس از پایان تحصیلات تان آشنا نموده و نکات و اطلاعاتی که باید حتما آن ها را بدانید ، برایتان شرح دهند . در صورت نیاز به کسب مشاوره حضوری و بررسی تخصصی شرایط تان با کارشناسان ما در دفاتر تهران و شیراز در ارتباط برقرار نمایید.

مراحل مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل می تواند شما را به اقامت دائم این کشور برساند، اما این امر نیازمند فراهم نمودن شرایط و پیمودن مراحل خاصی دارد که مشخص بوذه و طبق آن باید بتوانید ابتدا در رشته مدنظر خود از یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش گرفته و موفق به ثبت نام شوید.

دقت داشته باشید که پس از ثبت نام شما باید با ارسال مدارک و درخواست خود به سفارت ایتالیا جهت دریافت اقامت موقت تحصیلی اقدام نموده و موفق به دریافت آن شوید. پس توجه کنید که مهاجرت تحصیلی به ایتالیا در ابتدای امر برای شما اقامت موقت را به همراه دارد و پس از اتمام تحصیلات شما باید به کشور خود بازگردید.

اما این امکان فراهم آمده تا دانشجویان خارجی بتوانند پس از پایان تحصیلات خود ، در صورتی که در این کشور شغلی یافته و استخدام شوند، در ایتالیا بمانند و ویزای خود را به ویزای کار تغییر دهند. در این صورت پس از پایان تحصیلات به شما اجازه حضور اضافه  داده می شود تا بتوانید شغل مناسب خود را یافته و در آن مشغول به کار شوید.

در صورت یافتن کار و اشتغال ویزای یکساله برای شما صادر می شود که قابل تمدید بوده و پس از زمان مشخصی اقامت، کار و زندگی در کشور ایتالیا قادر به اخذ اقامت دائم این کشور خواهید بود. مقاله روش های مهاجرت کاری و کار در ایتالیا تمام جزئیات این امر را به شما ارائه خواهد داد.

 

ویدیومهاجرت تحصیلی به ایتالیا

جهت مهاجرت تحصیلی به ایتالیا باید با درخواست ویزا ، مجوز ورود به این کشور را دریافت کنید.

مونا مهم ترین اطلاعات در رابطه با مهاجرت تحصیلی به ایتالیا را در اختیار شما قرار داده و مشاورین ما نیز در دفاتر تهران و شیراز راهنمای شما علاقه مندان به تحصیل در این کشور هستند.

نمایش ویدیو درباره مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

اقامت تحصیلی ایتالیا

اقامت تحصیلی ایتالیا یک مجوز تحصیل و اقامتی موقت است که با پایان پذیرفتن تحصیلات دانشجویان پایان می پذیرد و مدت آن بستگی به مقطع و رشته دانشجو خواهد داشت . هر مقدار که نیاز باشد تا دانشجویان بتوانند مدرک خود را دریافت کنند به آنان ویزا داده خواهد شد. البته این مقدار محدود است و نمی تواند بیش از حد معمول به طول بیانجامد.

باید دقت داشته باشید که مهاجرت تحصیلی به ایتالیا به طور مستقیم به هیچ عنوان نمی تواند اقامت دائم را به ارمغان آورد و فقط در صورتی که شخص بتواند پس از پایان تحصیلات در ایتالیا شاغل شود این فرصت برای وی به وجود می آید.

البته خوشبختانه با پایان تحصیلات فورا مجبور به ترک این کشور نخواهید بود و می توانید حداکثر یک ویزای موقت 1 ساله دریافت کرده تا در این کشور به جستجوی کار بپردازید.

اما اگر پس از این 1 سال نتوانید شغلی یافته و استخدام شوید، باید حتما ایتالیا را ترک کنید و این اجازه اقامت قابل تمدید نیست. مدت ویزای تحصیلی نیز می تواند از 2 تا 6 سال باتوجه به مقطع صادر شود، اما درهر صورت محدود است.

داشتن کار دانشجویی حین تحصیل می تواند کمک شایانی به اشتغال پس از تحصیل و همچنین هزینه هایتان حین تحصیل نماید. مقاله قوانین کار دانشجویی در ایتالیا را مطالعه کنید تا اطلاعات لازم در این باره را به خوبی بدانید.

اقامت تحصیلی ایتالیا
شرایط مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

شرایط مهاجرت تحصیلی به ایتالیا 

مهاجرت به ایتالیا تحصیلی باید هدفمند و با برنامه انجام شود که اولین قدم آن قدم رسیدن به پذیرش و ثبت نام در دانشگاه های این کشور است . برای این کار شما باید مدارک و رزومه تحصیلی خود را به دانشگاه مورد نظرتان ارسال کنید و توجه داشته باشید که هرچه دانشگاه معتبرتر و رتبه بالاتری داشته باشد، شرایط ثبت نام و پذیرش آن سخت تر بوده و رزومه قوی تری نیاز دارد.

شرایط مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل برای هر دانشگاه و هر رشته متفاوت است، پس فراموش نکنید که به اطلاعات قدیمی دل نبندید و حتما آخرین و جدیدترین اطلاعات را برای پذیرش به دست آورید. شرایط مهاجرت تحصیلی به ایتالیا به نوعی در نهایت وابسته به یافتن شغل در این کشور است، پس بهتر است که از همان ابتدای شروع تحصیل در آن باشید و حتی در شرکت هایی که امکان استخدام پس از اتمام تحصیل وجود دارد به صورت پاره وقت استخدام شوید.

با استخدام و شروع کارتان ویزای کار شما صادر می شود که تا زمانی که مشغول به کار هستید، قابل تمدید است. در نهایت پس از 5 سال اقامت، زندگی و کار در این کشور مجوز صدور اقامت دائم برای شما امکان پذیر می شود. پس از مدت از زمان اخذ اقامت دائم خود نیز می توانید برای اخذ شهروندی اقدام نمایید. حتما مقاله راحت ترین راه های مهاجرت به ایتالیا را مطالعه نمایید تا جزئیات این امر مهم و سایر روش های قانونی را نیز بشناسید.

 

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا با مدرک دیپلم

اقامت تحصیلی ایتالیا نیاز به پذیرش از دانشگاه، اخذ مدرک و در نهایت یافتن کار دارد. حال شما باید مدرک دیپلم بدانید که شرایط مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل چگونه است و دانشگاه های این کشور از دانش آموزانی که تازه مدرک دیپلم را اخذ کرده اند ، چه انتظارتی دارند. شما باید حداقل معدل دیپلم بالای 15 داشته باشید که داشتن معدل بالاتر یعنی شانس بیش تر و دسترسی به رشته های بهتر.

اما یکی از مهم ترین پارامترها برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا با مدرک دیپلم ، انتخاب تحصیل به زبان ایتالیایی یا انگلیسی است. باید بدانید که اکثر رشته های دوره کارشناسی در دانشگاه های ایتالیا به زبان ایتالیایی برگزار می شوند و معدود رشته هایی در دانشگاه های اندکی به زبان انگلیسی ارائه می شوند. اما برای پذیرش به هر دو زبان باید حتما مدرک زبان مورد درخواست دانشگاه را ارائه کنید.

نکته مهم دیگر درباره مهاجرت تحصیلی به ایتالیا این است که برخی رشته ها و دانشگاه ها نیاز به آزمون پذیرش ندارند، اما دانشگاه های مطرح و رشته های معتبر و پر درخواست در رشته های مهندسی و رشته پزشکی با آزمون ورودی همراه هستند و متقاضیان باید بتوانند در آزمون ورودی دانشگاه پذیرفته شوند.

برای کسب اطلاعات دقیق و کامل در این باره و اطلاع از شرایط، زمان و منابع آزمون ها با کارشناسان آی مهاجرتی تماس حاصل کنید.

مهاجرت به ایتالیا با مدرک دیپلم
مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

صفر تا صد مهاجرت تحصیلی به ایتالیا دارای مراحل مختلفی است که هرکدام از این مراحل به نوبه خود دارای مراحلی منظم و مشخص و همچنین نیازمند مدارک خاص هستند تا بتوانید از ابتدای راه و اخذ پذیرش در دانشگاه ها شروع کرده و به نهایت آن و اشتغال در این کشور و رسیدن به اقامت دائم آن قدم بردارید.

اما مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا در مرحله ای که بتوانید شغل مناسب خود را یافته و ویزایتان را به ویزای کار تغییر دهید به شرح زیر می باشند:

  • آخرین مدرک تحصیلی اخذ شده از دانشگاه ایتالیا
  • مدرک زبان و یا مدرکی دال بر تسلط شما
  • ویزای تحصیلی فعلیتان
  • پاسپورت معتبر
  • مدارک شناسایی و هویتی
  • انگیزه نامه و هدف از استخدام و انجام شغل مربوطه

لازم به تذکر است که کارفرمایان مختلف در مشاغل و حوزه های گوناگون شاید مدارکی اضافه تر نیز درخواست نمایند که قطعا به دانشجویان گفته می شود. اما موارد بالا قطعا از تمامی متقاضیان کار درخواست خواهد شد. 

 

وبینار شرایط تحصیل و بورسیه در ایتالیا

پذیرش تحصیلی در ایتالیا به همراه دریافت بورسیه از سوی دانشگاه های این کشور می تواند شما را با حداقل هزینه و به بهترین شیوه ممکن به این کشور وارد نماید.

در این وبینار کارشناس ارشد مهاجرتی ما به صورت دقیق هر آنچه را که در این زمینه لازم است به شما عزیزان توضیح داده و مشاورین ما نیز پاسخگوی تمامی سوالات شما در این زمینه هستند.

جهت هرگونه سوال مهاجرتی با دفاتر آی مهاجرتی در تهران و شیراز تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل و بورسیه در ایتالیا

هزینه مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

یکی از مهم ترین پارمترهای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا مربوط به هزینه مهاجرت تحصیلی به ایتالیا است که خود به بخش های مختلفی تقسیم می شود. اولین بخش مربوط به هزینه های پیش از سفر مربوط به اخذ ویزا، تهیه مدارک، بلیت هواپیما و غیره است.

بخش مهم بعد مربوط به شهریه دانشگاه است که قسمت عمده ای از مخارج را در بر می گیرد. خوشبختانه ایتالیا کشوری ارزان برای تحصیل و برای زندگی است و دانشگاه های آن در مقایسه با کشورهای هم رتبه و هم تراز شهریه های ارزان تر و مقرون به صرفه تری اخذ می کنند. شهریه دانشگاه بسته به مقطع، زبان تحصیل، رشته و دانشگاه انتخابی متغیر می باشد.

اما به طور کلی هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی ایتالیا از هزار تا 5 هزار یورو را در بر می گیرد. در صورتی که شهریه دانشگاه های خصوصی بسیار گران تر است و از 6 هزار یورو تا 25 هزار یورو را شامل می شود. شاید تصور کنید که این دیگر انتهای کار است، اما هنوز بخش مهم هزینه های اقامت و زندگی در این کشور مانده که آن هم در هر شهر هزینه ها متفاوت است و همچنین هزینه های هر فرد با فرد دیگر نیز متفاوت است.

 
هزینه مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

جزئیاتی از هزینه های تحصیل در ایتالیا

همانطور که گفتیم هزینه های اقامتی می تواند باتوجه به محل تحصیل و اشخاص با یکدیگر تفاوت های بسیاری داشته باشد. ما در مقاله هزینه های مهاجرتی و زندگی در ایتالیا تمامی جزئیات را بررسی کرده و مبالغ مشخصی را برای زندگی در این کشور با استفاده از مخارج مهاجران به دست آورده ایم، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

اما در ادامه این مطلب نیز مختصری از مخارج و جزئیاتی از هزینه های تحصیل در ایتالیا برای اقامت در این کشور را هم اشاره ای خواهیم کرد:

هزینه ها

مبالغ

هزینه درخواست مجوز اقامت  در ایستگاه پلیس

76 یورو

هزینه صدور ویزای تحصیلی

50 یورو

هزینه اجاره آپارتمان

400 تا 600 یورو ماهانه

هزینه خوراک

120 تا 300 یورو ماهانه

هزینه خدمات

200 تا 300 یورو

 

هزینه ها

مبالغ

هزینه پوشاک

1000 تا 3000 یورو سالانه

هزینه حمل ونقل

120 تا 170 یورو ماهانه

هزینه بیمه دانشجویی

حداقل پوشش 30 هزار یورو

هزینه خدمات رفاهی

150 تا 350 یورو ماهانه

هزینه تفریح و سرگرمی

100 تا 300 یورو ماهانه

مشاوره رایگان مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

بسیاری از افراد در ابتدای امر مهاجرت با این سوال مواجه هستند که چگونه به ایتالیا مهاجرت تحصیلی کنیم؟ در جواب این سوال باید بگوییم شما با مراجعه به موسسات مهاجرتی و مشاوره با کارشناسان و مشاورین این امر از تجارب صدها فرد که پیش از شما اقدام به این کار نموده اند، بهره مند می شوید.

مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل نیاز به شناخت پارامترهای بسیار و بررسی عوامل گوناگونی دارد که در آینده، هزینه و زمان شما تاثیر بسیاری خواهند داشت و چنانچه شما تجربه مهاجرت نداشته باشید، بدون مشاوره قطعا به نامناسب ترین و گران ترین حالت آن را تجربه خواهید نمود. کارشناسان آی مهاجرتی همواره آماده ارائه مشاوره رایگان مهاجرت تحصیلی به ایتالیا به شما عزیزان هستد.

البته دقت به این موضوع بسیار مهم و حیاتی است که بهترین و باتجربه ترین موسسه مهاجرتی و مشاورین فعال در این زمینه را انتخاب و از آنان مشاورهای لازم را دریافت نمایید. به همین خاطر بررسی کارنامه و سوابق موسسات از اعم واجبات است و بهترین ملاک برای میزان اعتماد به یک موسسه و یا مشاور.

برای بررسی بیش تر و اخذ مشاوره خصوصی در رابطه با مهاجرت تحصیلی به ایتالیا حتما با کارشناسان خبره آی مهاجرتی در دفتر غرب یا دفتر مرکزی در تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل کرده و وقت مشاوره خود را دریافت کنید تا به یک مهاجرت بسیار عالی و آینده ای تضمین شده برسید.

اقدام به مهاجرت به شیوه تحصیل در هر یک از کشورهای زیر می تواند آینده درخشانی را برایتان رقم بزند:

رویای رسیدن به کشور دلخواهتان با کارشناسان آی مهاجرتی در چشم برهم زدنی تعبیر می شود:

نمایش ویدیو درباره کاور سپهر نادعلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه