ورزش در مجارستان و مهاجرت ورزشی

ورزش در مجارستان و مهاجرت ورزشی یک امر ویژه است که در میان مردم این کشور علاقمندان بسیاری در رشته ها و زمینه های مختلف را به خود جذب کرده است؛ تا از زمان کودکی تا رسیدن به نوجوانی و بزرگسالی آن را دنبال کرده و در پی شناخت علائق خود باشند.

برخی از افراد به صورت حرفه ای و برخی به صورت تفریحی در رشته های مختلف ورزشی در مجارستان مشغول به فعالیت هستند و برخی ورزش ها دارای طرفداران بیش تری می باشند که در ادامه مشاورین آی مهاجرتی شما را با آن ها آشنا خواهند نمود.

ورزش در مجارستان و مهاجرت ورزشی

واترپلو یک ورزش بین المللی و شناخت شده می باشد که منشا آن کشور مجارستان است و بخشی جدایی ناپذیر از هویت مجارستانی است.

فهرست مطالب

مجارستان یکی از کشورهای آرام و رو به پیشرفت اروپا می باشد که رشته های ورزشی پر طرفدار در آن با دیگر نقاط اروپا کمی تفاوت دارد. به طور مثال جالب است بدانید که ورزش ملی مجارستان ورزش واترپولو می باشد، برخلاف اکثر کشورهای اروپا که فوتبال ورزش ملی آن ها است؛ ورزش فوتبال در رده های پایین تری در میان ورزش های این کشور قرار دارد.

مجارستان در رشته های ورزشی مختلف مانند دیگر کشورها دارای لیگ های حرفه ای و مشهور نیست؛ اما لیگ های نیمه حرفه ای مناسبی را در خود دارد که می توانند برای رشد و ترقی استعدادهای ورزشی مکان مناسبی قرار بگیرند تا بتوان از طریق آن ها به دیگر کشورهای اروپایی نیز راه پیدا کرد.

پیشنهاد می کنیم تا ابتدا از سیر تا پیاز مهاجرت به مجارستان از طریق مطالعه مقاله مربوطه اطلاع پیدا کرده و سپس با توجه به شرایط خود، بهترین روش را برای مهاجرت و نقل مکان به این کشور برگزینید.

ورزش های پرطرفدار در مجارستان

لازم به ذکر است که ورزش در مجارستان و مهاجرت ورزشی به آن در مقایسه با کشورهای تراز اول اروپا دارای آن بزرگی و گستردگی زیاد نیست؛ اما به این معنی نیز نمی باشد که ورزش در این کشور طرفداری ندارد و کشی به صورت حرفه ای ورزش را دنبال نمی کند. بلکه ورزش های پرطرفدار در مجارستان از تعداد افراد فعال مناسب و قابل قبولی بهره می برد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
ورزش در مجارستان و مهاجرت ورزشی

در حال حاضر ورزش های محبوب در مجارستان شامل ورزش های زیر می شود:

  • واترپولو
  • فوتبال
  • قایق رانی
  • هندبال
  • ژیمناستیک
  • دوچرخه سواری
  • دو میدانی
  • هاکی

این ورزش هایی که مشاهده می نمایید؛ علاوه بر پرطرفدارترین بودن شادی ها و حسرت های ورزش مجارستان را بیش از هر ورزش دیگری در خود جای داده اند و برای مردم این کشور یادآور خاطرات تلخ و شیرین بسیاری در ابعاد مختلف از ورزش های محله ای گرفته تا بین المللی و جهانی می باشند.

واترپولو ورزش ملی مجارستان

واترپلو ورزش ملی مجارستان و یک ورزش بین المللی و شناخت شده می باشد که منشا آن کشور مجارستان است. این ورزش سابقه طولانی در مجارستان دارد و بخشی جدایی ناپذیر از هویت مجارستانی است؛ برخلاف ایالات متحده که واترپلو در آن یک ورزش نسبتا جدید است. اولین بازی رسمی این ورزش در سال 1987 در مجارستان انجام شد و از آن زمان به سطح حرفه ای رسیده است.

این ورزش شبیه به فوتبال است، با تاکید بر سرعت و پاس. این بازی به طور سنتی در استخر انجام می شود اما می توان آن را در آب های آزاد نیز انجام داد. فاصله بین گل ها معمولا برای مردان 20 تا 30 متر و برای زنان 25 متر است. طول استخر متفاوت است، اما عرض آن باید حدود 10 تا 20 متر باشد. عمق باید بین 1.8 تا 2 متر باشد. کناره های استخر نیز باید با خطوط دو و پنج متری مشخص شود.

جالب اینجاست که در حالی که مجارستان یک کشور محصور در خشکی است، به این معنی که به دریا یا اقیانوس دسترسی ندارد؛ این کشور به دلیل مهارت خود در ورزش های آبی، به ویژه واترپلو (ورزش ملی)، شنا و قایق رانی بسیار مشهور است.

واترپولو ورزش ملی مجارستان

قایق رانی افتخار مجارستان

قایق رانی یکی از پرطرفدارترین ورزش ها در مجارستان است و این کشور در این ورزش پیشتاز جهان می باشد. تیم ملی مجارستان نیز با کسب پنج مدال طلا و سه نقره در بین بهترین های جهان قرار دارد.

این ورزش در مجارستان محبوب است، زیرا این کشور دارای سطوح آب مسطح فراوانی است؛ یعنی دریاچه ها و رودخانه های فراوان مجارستان آن را به مکانی ایده آل برای ورزش تبدیل کرده است.

قایق رانی افتخار مجارستان شناخته می شود و این کشور سابقه طولانی در این ورزش دارد و 67 مدال المپیک از جمله 17 مدال طلا کسب کرده است. این کشور همچنین در صدر رده بندی فدراسیون بین المللی کانو قرار دارد.

علاوه بر تمامی این ها تاکنون تیم مردان به رهبری توبیاس پاسکال شولتز با کسب مدال طلا به مقام قهرمانی دانشگاه های جهان دست یافته و تیم زنان نیز در رده دوم قرار گرفت و بلاروس به مدال برنز رسید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

فوتبال محبوبترین ورزش مجارستان

فوتبال یکی از ورزش های پرطرفدار در مجارستان است و این کشور میزبان تعدادی از تیم های کلاس جهانی است. فدراسیون فوتبال مجارستان در سال 1901 تشکیل شد و در حال حاضر لیگ و تیم ملی را سازماندهی می کند. تیم ملی فوتبال مردان مجارستان اولین حضور رقابتی خود را در بازی های المپیک تابستانی 1912 انجام داد و از آن زمان تاکنون موفق به کسب سه مدال طلا در مسابقات المپیک تابستانی شده است. با این حال، این کشور هنوز قهرمان جام جهانی یا قهرمانی اروپا نشده است.

علیرغم اینکه فوتبال محبوب ترین ورزش مجارستان است، هندبال و بسکتبال نیز محبوب هستند. تیم ملی بسکتبال مجارستان زمانی یکی از بهترین های اروپا بود و مدال های زیادی کسب کرد و بارها به بازی های المپیک تابستانی راه یافت. اما امروزه، تیم ملی بسکتبال به خوبی سابق نیست و تعداد معدودی مجارستانی در NBA حضور دارند.

تیم ملی مجارستان در حالی که این روزها چندان موفق نیست، در دهه 1950 دوران طلایی را سپری می کرد و حتی به آن ها «تیم طلایی» نیز می گفتند. آن ها توسط یکی از موفق ترین بازیکنان تمام دوران، فرنس پوشکاش هدایت می شدند و پس از فینال جنجالی مقابل آلمان غربی که ادعا می شد توسط داور به تیم رقیب کمک می شده، موفق به قهرمانی در جام جهانی 1954 سوئیس نشدند.

ورزش هندبال در مجارستان

هندبال ورزشی محبوب در مجارستان

هندبال ورزشی محبوب در مجارستان است و تیم ها در مسابقات بین المللی به رقابت می پردازند. تیم ها معمولاً به صورت باشگاهی سازماندهی می شوند و به فدراسیون ها در سطح ملی وابسته هستند. این فدراسیون ها مسابقات و لیگ ها را سازماندهی می کنند. فدراسیون بین المللی هندبال مسابقات جهانی مردان و زنان و مسابقات جهانی نوجوانان را برگزار می کند.
طبق گزارش IHF، 166 فدراسیون و حدود 19 میلیون بازیکن در عضویت فدراسیون بین المللی هندبال قرار دارند. این بازی در زمینی به ابعاد 40×20 متر با یک گل در هر انتها انجام می شود. هدف ها معمولاً دو متر ارتفاع و سه متر عرض دارند و باید به طور ایمن به زمین یا دیوار متصل شوند.این بازی توسط دو داور انجام می شود که به طور مساوی به تیم ها اختصاص داده شده اند. 

این بازی توسط دو داور انجام می شود که به طور مساوی به تیم ها اختصاص داده شده اند. در بیشتر مسابقات هندبال، داوران با توافق در زمان استراحت، در مورد پنالتی تصمیم می گیرند. تصمیمات داور نهایی است و تنها در صورتی قابل اعتراض است که تیمی قوانین را رعایت نکند.

اگر علاقمند به ورزش و مهاجرت ورزشی هستید؛ مقالات زیر ورزش در دیگر کشورهای مطرح را به شما معرفی خواهند نمود:

ژیمناستیک یکی از محبوب ترین ورزش ها در مجارستان

ژیمناستیک یکی از محبوب ترین ورزش ها در مجارستان است و این کشور به تاریخ و دستاوردهای خود افتخار می کند. یکی از شناخته شده ترین ورزشکاران آن اگنس کلتی، قهرمان پنج دوره المپیک و مربی سابق است. او در سه بازی المپیک ده مدال کسب کرد و در بین زنان ورزشکار در رده سوم و در بین برندگان مدال طلا رتبه چهارم را کسب کرد.

ژیمناست های مجارستانی نیز به دلیل عملکرد فوق العاده خود در مسابقات بین المللی شناخته شده اند. در المپیک 1976، تیم ژیمناستیک زنان مجارستان یک نیروی بزرگ بود. اونودی مسئول هفت بازی از هشت بازی معمول مجارستان بود.

او همچنین به طور میانگین نزدیک به 9 امتیاز در هر روتین کسب کرد که دومین امتیاز در بین تمام ژیمناست های حاضر در مسابقات بود. او همچنین برترین مجارستانی در فینال های All-Around بود، اما هم تیمی هایش نتوانستند با او پیش بروند.

در رابطه با مجارستان باید این را هم بگوییم که این کشور می تواند یک مقصد بسیار خوب و ایده آل برای کار باشد؛ مقاله مهاجرت کاری به مجارستان و اخذ ویزای کار آن را در سایت آی مهاجرتی مطالعه نمایید؛ تا شرایط و مزایای آن را کامل و دقیق بشناسید.

ورزشکاران مطرح تاریخ مجارستان

مجارستان در مقایسه با کشورهایی همچون فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، آمریکا و غیره دارای شهریت چندانی در ورزش های مختلف و همچنین در باشگاه های ورزشی و یا ورزشکاران مطرح و سرشناس نمی باشد.

اما جالب است بدانید که به طور کلی، مجارستان در بازی های المپیک باورنکردنی است و از نظر تعداد مدال ها در رتبه نهم، از نظر تعداد کل مدال های طلا رتبه هشتم و از نظر تعداد کل مدال های طلای سرانه در رتبه دوم قرار دارد.

این بدین معنی است که این کشور ورزشکاران بزرگ بسیاری در تاریخ خود داشته است و شاید دلیل ناشناخته ماندن آن ها در دست نداشت قدرت رسانه ای از سوی کشور مجارستان بوده است.

در ادامه برخی از ورزشکاران مطرح تاریخ مجارستان را مشاهده می نمایید:

Prominent Athletes Of Hungarian History

نام ورزشکار رشته ورزشی افتحارات
لازلو پاپ بوکس اولین بوکسور تاریخ المپیک که موفق به کسب 3 مدال طلای متوالی شد.
جولیوس بوروس گلف اسطوره گلف و عضو تالار مشاهیر PGA و تالار مشاهیر گلف جهانی
اکاترینا سابو ژیمناستیک برنده 4 مدال طلا و 1 نقره المپیک، عضو تالار مشاهیر بین المللی ژیمناستیک
الویس استویکو اسکیت 3 قهرمانی اسکیت نمایشی جهان، 7 قهرمانی ملی کانادا و برنده 2 مدال نقره المپیک
فرنس پوشکاش فوتبال یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال، 84 بازی ملی و 83 گل رکورد جهانی
مارک اسپیتز شنا اسطوره شنای المپیک که در بازی‌های 1972 مونیخ 7 مدال طلا کسب کرد
کریستینا اگرزگی شنا جوانترین برنده مدال طلای المپیک تاریخ شنا، برنده 5 مدال طلا در مسابقات انفرادی

شرایط اقامت ورزشی مجارستان

باید بگوییم که شرایط اقامت ورزشی مجارستان فقط می تواند برای ورزشکاران ویزای کئتاه مدت و از نوع ویزای شنگن را در بر بگیرد؛ که برای دستیابی به آن باید از فدراسیون ورزش مجارستان یا هر سازمان، جامعه و ساختار ورزشی دیگری که سفر شما را برنامه ریزی می کند؛ دارای دعوت نامه برای شرکت در مسابقات و یا هر رویداد دیگری باشید.

توجه داشته باشید که برای ورزشکاران و رشته های ورزشی امتیاز خاصی برای صدور ویزای بلند مدت و یا اقامت دائم در نظر گرفته نشده است و شما باید از روش های دیگری که در مقاله های مربوطه به آن ها اشاره کرده ایم برای دست یافتن به ویزای اقامتی و اقامت دائم این کشور اقدام کنید.

شما اگر دارای استعداد یا علاقه خاصی در یکی از رشته های ورزشی هستید از طریق تحصیل در رشته های تربیت بدنی در دانشگاه های این کشور و یا یافتن کار در یکی از باشگاه های ورزشی این کشور برای اخذ اقامت اقدام نمایید.

اما مطلب مهمی که در رابطه با مهاجرت به این کشور وجود دارد؛ جدای از روش و چگونگی مهاجرت و نقل مکان به این کشور؛ شما باید حتما از صفر تا صد هزینه مهاجرت و زندگی در مجارستان به طور کامل مطلع شوید؛ که ما در مقاله مربوطه تمامی جزئیات و مبالغ مربوطه به هزینه ها و مخارج پیش روی مهاجران را برای شما عزیزان تهیه کرده و در اختیار شما قرار داده ایم.

مهاجرت ورزشی به مجارستان

مهاجرت ورزشی به مجارستان

سوالی که برای برخی از متقاضیان وجود دارد، این است که آیا مهاجرت ورزشی به مجارستان امکان پذیر است؟ همانطور که در بالا گفتیم گزینه خاصی در رابطه با جذب ورزشکاران به این کشور از سوی دولت وجود ندارد، اما شما می توانید از روش های مهاجرتی دیگر به این کشور مهاجرت کرده و در رشته ورزشی خود به تمرین و پیشرفت ادامه دهید.

مهاجرت به مجارستان از طریق رشته ورزشی بدین صورت امکان پذیر است که شما با ارسال رزومه و افتخارات ورزشی خود به یک باشگاه و یا کارفرمای فعال در رشته ورزشی مربوطه بتوانید نظر مساعد آنان را به دست آورید تا شما را استخدام و درخواست صدور ویزای کار در این کشور را ارسال کنند.

در این صورت شما می توانید به عنوان یک شخص دارای تخصص و برای کار به این کشور مهاجرت کرده و در رشته مربوطه خود پیشرفت کنید.

البته تحصیل در دانشگاه های این کشور نیز می تواند روش مناسبی باشد؛ تحصیل در رشته تربیت بدنی و در ادامه تحصیل تخصصی در رشته های ورزشی که در این کشور ارائه می شود نیز می تواند روش بسیار خوبی برای رسیدن به مجارستان از طریق ورزش باشد. عنوان تحصیل در مجارستان راهنمای خوبی برای آشنایی با شرایط تحصیلی این کشور می باشد.

برای کسب مشاوره تخصصی در زمینه ورزش در مجارستان و مهاجرت ورزشی با کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل کرده و با ارائه شرایط و مدارک خود بهترین راهنمایی ها را به صورت تلفنی و یا به صورت حضوری دریافت نمایید.

سوالات پر تکرار ورزش در مجارستان و مهاجرت ورزشی

در زیر به سوالاتی که در زمینه ورزش در مجارستان و مهاجرت ورزشی بیشتر پرسیده می شود پاسخ می دهیم و شما نیز می توانید از طریق بخش دیدگاه در پایین هر مقاله با کارشناسان آی مهاجرتی در تماس باشید ، پرسش خود را درج کنید و پاسخ کارشناسان ما را دریافت نمایید.

ورزش واترپولو به عنوان ورزش ملی کشور مجارستان شناخته می شود.

بله، اما رسیدن به این هدف نیاز به بررسی تخصصی و ارائه شرایط خاصی دارد که حتما لازم است با مشاورین آی مهاجرتی مشورت نمایید.

ورزش های واترپولو، فوتبال، قایق رانی، هندبال، ژیمناستیک و غیره از محبوب ترین ورزش های مردم در مجارستان است.

مجارستان ورزشکاران مطرح و افتخار آفرین بسیاری دارد که برخی از مشهورترین آن ها جولیوس بوروس، اکاترینا سابو، لازلو پاپ، فرنس پوشکاش و الویس استویکو می باشند.

بله، علاقمندان می توانند به تحصیل این رشته در دانشگاه های مجارستان بپردازند و ضما این روش یک روش مناسب برای مهاجرت ورزشکاران به این کشور است.

دریافت ویزای کشور مجارستان را از زبان برخی از کلاینت های آی مهاجرتی بشنوید.

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه