اطلاعات تخصصی تولد فرزند در چین

اطلاعات تخصصی تولد فرزند در چین برای افرادی که قصد مهاجرت و اقامت در این کشو را دارند بسیار حائز اهمیت است و چنانچه روشی بدین شیوه وجود دارد باید از آن اقدام نمود.

قانون تولد فرزند در چین نیز به مانند همه کشورها پیرو اصولی مشخص و واضح است که در قانون اساسی آن ذکر شده  و باید حتما آن را مد نظر داشت.

خوب است بدانید که به طور کلی اخذ اقامت چین از طریق تولد فرزند باید پیرو یکی از دو اصل خاک یا خون و یا تلفیقی از هر دو باشد که معمولا اکثر کشورها یکی از این قوانین را در نظر گرفته و گزینه هایی را نیز برای تلفیق این دو معرفی نموده اند تا بهترین فرصت را برای شهروندان و متقاضیان به وجود آورند.

اطلاعات تخصصی تولد فرزند در چین

اخذ اقامت چین از طریق تولد فرزند باید تابع یکی از دو قانون خاک ، خون و یا تلفیقی از هر دو باشد تا بتوان در نهایت به شهروندی این کشور رسید.

فهرست مطالب

طبق قانون خاک هر نوزادی که در کشتی، هواپیما، قلمرو زمینی یا هوایی کشوری متولد شود، شهروند آن کشور محسوب شده و تمام حقوق شهروندی آن کشور را دارا خواهد شد و این ربطی به ملیت و مذهب و شرایط والدین وی ندارد.

طبق قانون خون ملیت و تابعیت هر فرد بر اساس ملیت و تابعیت هر دو یا یکی از والدین او تعیین می شود . با مشاورین آی مهاجرتی همراه شوید تا اطلاعات تخصصی تولد فرزند در چین را دقیق بشناسید. همچنین مقاله مهاجرت به چین نیز انواع روش های مهاجرت و قوانین آن ها را به شما شرح خواهد داد.

آمار تولد در کشور چین

در این بخش آماری از تعداد کودکان متولد شده در طی سالیان گذشته در کشور چین را مشاهده می نمایید که طبق آن آمار زاد و ولد در این کشور رو به کاهش می باشد. 

پیش بینی می شود که باتوجه به سبک زندگی و باورهایی که در کشور چین و به طور کلی در جهان در حال شکل گیری است این روند ادامه دار باشد و مقدار تولد همچنان کاهش پیدا کند.

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیواطلاعات تخصصی تولد فرزند در چین+ پادکست

تولد فرزند در چین پیرو قانون خون است و یکی از والدین باید دارای تابعیت این کشور باشد.

این ویدیو از مونا را تا انتها تماشا نموده و جهت هرگونه پرسش در رابطه با قوانین مهاجرتی کشور چین با مشاورین ما در دفاتر تهران و یا شیراز تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره اطلاعات تخصصی تولد فرزند در چین
اطلاعات تخصصی تولد فرزند در چین

بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که اگر آمار تولد در کشور چین به همین صورت ادامه پیدا کرده و در بازه ای به میزان هشدار دهنده برسد، ابتدا دولت نسبت به اقدام طرح های تشویقی و کمکی برای ترغیب فرزند آوری روی آورد. 

اما اگر تغییری رخ ندهد ، تصور می شود که در قوانین اعطای تابعیت به کودکان متولد تغییری ایجاد شود و فرزندان حاصل از پدر و مادر خارجی را نیز به تایعیت برساند.

البته تمامی این موارد همه حدس و گمان بوده و تا رسیدن به این نقطه باتوجه به جمعیتی بالایی که این کشور دارد راه طولانی وجود دارد . این اتفاق نیازمند شرایطی خاص و نادر در تاریخ چین می باشد، اما امری غیر ممکن نبوده و در ادامه آمار تولد در کشور چین را خواهید دید:

تعداد کودک متولد شده به میلیون نفر

قوانین تولد فرزند در چین

قوانین تولد فرزند در چین

همانطور که گفتیم قوانین تولد فرزند در چین باید پیرو یکی از اصول خاک یا خون باشد که باتوجه به آنچه در رابطه با اطلاعات تخصصی تولد فرزند در چین مکتوب شده است، این کشور پیرو قانون خون می باشد و یک فرد تازه متولد شده در صورتی که والدین یا حداقل یکی از والدین ( تفاوتی میان مرد و زن وجود ندارد) تابعیتی چینی داشته باشد، شهروند چین شناخته می شود و تابعیتی چینی دارد.

همچنین افراد تازه متولد شده ای که والدین آن ها هر دو در چین اقامت داشته باشند، اما بی دولت و بی کشور هستند و یا تابعیت آنان قابل تعیین نمی باشد نیز شهروند چینی محسوب شده و تابعیت این کشور را به دست خواهند آورد. همچنین افرادی که دارای اصل و نسب چینی بوده و در هونگ کنگ یا ماکااو متولد شده باشند نیز قادر به دریافت تابعیت چینی هستند.

باید دقت کنید که دقت کنید نوزادی که در چین به همراه دو والد خارجی که تابعیت چینی ندارند، متولد شده، نمی تواند تابعیت و شهروندی چین را دریافت نماید. با این وجود پس از یک ماه از زمان تولد مشخصات کودک باید در دفتر امنیت عمومی محلی به ثبت رسیده و والدین نیز برای ترتیب اثر دادن گذرنامه برای کودک باید با سفارت یا کنسولگری خود تماس حاصل کنند.

دقت کنید که افرادی که کسب تابعیت چینی می نمایند، قادر به حفظ تابعیت های خارجی خود نیستند، به نوعی چین تابعیت دوگانه را به نمی پذیرد.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

اخذ اقامت با تولد نوزاد در چین

در این قسمت به به بررسی شرایط تابعیت کودک متولد شده می پردازیم. همانطور که گفتیم کودکی که در چین از والدینی خارجی که فاقد تابعیت چینی هستند متولد شده است، نمی تواند تابعیت و پاسپورت چین را دریافت نماید. 

با این وجود حتما مشخصات کودک باید یک ماه پس از تولد در دفتر امنیت عمومی محلی ثبت شود. والدین نیز برای دریافت پاسپورت کودکشان باید با سفارت یا کنسولگری کشور خود تماس حاصل نمایند.

دقت کنید که کشور های مختلف برای اعطای پاسپورت مدارک مختلفی درخواست می کنند؛ بنابراین شرایط و مدارک مورد نیاز جهت اخذ مدرک را با سفارت کشور خود به انجام برسانید. 

بسیار مهم است بدانید که کودک متولد شده تا زمانی که ویزا یا اجازه اقامت نداشته باشد قادر به ترک چین نمی باشد.

به همین خاطر پس از اخذ پاسپورت کودک لازم است تا مجوز های موردنیاز را از اداره ورود و خروج کشور چین دریافت کنید. 

البته چنان چه کودک متولد شده در چین دارای پدر یا مادری چینی و دیگری خارجی باشد، به طور اتوماتیک تابعیت کشور چین را دریافت خواهد کرد.

دقت کنید که تا وقتی که یک ملیت برای کودک انتخاب نشده باشد، اخذ ویزا یا مجوز از اداره امنیت عمومی بسیار دشوار و مشکل است و کودک اجازه خروج از چین را ندارد. 

پس در زمینه تابعیت کودک تصمیم درستی اخذ نمایید. شهروندی کودک را می توان در یک دفتر امنیت عمومی تعیین نمود.

هزینه های تولد فرزند در کشور چین

یکی از مسائل مهم پیش روی والدین که باید حتما در زمینه اطلاعات تخصصی تولد فرزند در چین مورد بررسی قرار بگیرد، هزینه های تولد فرزند در کشور چین می باشد. در این جا باید بدانید که برای زایمان در چین می توان بیمارستان های دولتی یا خصوصی و بین المللی را مد نظر قرار داد.

هزینه زایمان در یک بیمارستان دولتی به طور قابل توجهی ارزان تر از یک بیمارستان خصوصی یا بین المللی می باشد. حتی تحت پوشش بیمه در برخی از بیمارستان های دولتی هزینه زایمان و دوره های بارداری رایگان نیز ارائه می شود، اما کیفیت رسیدگی در حد مظلوب و مناسبی نظیر بخش صوصی نیست.

در بیمارستان دولتی هزینه مراقبت های دوران بارداری معمولا بین 8000 تا 15000 یوان و هزینه زایمان از 10000 یوان تا 13000 یوان می باشد. اما در بیمارستان های بین المللی تا 100 هزار یوان نیز می رسد. کیفیت رسیدگی و مراقبت در بیمارستان های خصوصی بسیار بالاتر از بخش دولتی است.

هزینه های تولد فرزند در کشور چین

البته این موارد به بیمه درمانی شما نیز بستگی دارد. به همین خاطر به هردلیلی که قصد مهاجرت به این کشور را دارید، حتما این موضوع را مد نظر قرار دهید و بیمه ای مناسب با شرایط و بودجه خود را برگزینید تا بتوانید هزینه های خود را به حداقل و کیفیت دریافت خدمات را به حداکثر برسانید. همچنین مقاله هزینه های زندگی در چین را نیز مطالعه نموده تا از مخارج و مبالغ پیش رویتان نیز اطلاعات دقیقی به دست آورید.

چنانچه به دنبال دریافت اقامت و یا تابعیت از طریق تولد فرزندتان هستید ، کشورهای زیر را نیز بررسی کنید تا به بهترین مقصد برسید:

اقامت چین از طریق تولد فرزند

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که شرایط اخذ اقامت چین از طریق تولد فرزند برای والدین چگونه خواهد بود و آیا والدین می توانند از طریق تولد فرزند خود در این کشور به هرگونه امتیاز اقامتی دست پیدا کنند؟ در جواب این سوال خلاصه باید بگوییم خیر این امکان وجود نخواهد داشت.

باید بگوییم که تولد فرزند در چین را نمی توان یک روش مهاجرتی در نظر گرفت. حتی این امکان نیز برای فرزند متولد شده دارای شرایط خاصی است که در بالا به آن پرداختیم. باید بگوییم به نوعی اکثر کشورهای جهان برای والدین فرزند تازه متولد شده در خاک خود امتیاز اقامتی خاصی در نظر نمی گیرند.

شما باید از طریق دیگر روش های مهاجرتی برای رسیدن به این هدف اقدام نمایید. روش های بسیار مناسبی که به صورتی بسیار مناسب می تواند اقامت دائم چین را برای شما به همراه داشته و همچنین هدف و آینده ای مشخص را نیز پیش روی شما قرار دهد که در مقاله های مربوطه در سایت آی مهاجرتی ارائه شده اند. حتما مقاله اقامت کشور چین از طریق ازدواج را نیز مطالعه نمایید تا این مورد را دقیق بشناسید.

اخذ اقامت برای کودک متولد شده در چین

اخذ اقامت برای کودک متولد شده در چین طی دو حالت صورت خواهد پذیرفت، حالت اول اینکه هر دوی ولدین خارجی باشند و صورت دوم این که یکی از والدین خارجی و دیگری دارای تابعیت کشور چین باشد. اما چنانچه هردو والدین خارجی باشند، آنان باید درخواست ویزا یا اجازه اقامت چین را ثبت نمایند.

دقت داشته باشید که تحت این شرایط باید حتما درخواست اخذ ویزا یا اجازه اقامت ظرف 60 روز پس از تولد کودک ارائه شود و برای آن گذرنامه والدین، گذرنامه کودک، فرم تکمیل شده اخذ ویزا، گواهی ازدواج والدین و برخی مدارک دیگر که طبق شرایط افراد شاید تقاضا شود را در اختیار داشته باشید.

اما اگر یکی از والدین تابعیت چین را داشته باشد برای دریافت اقامت و تابعیت کودک همان مدارکی که در بالا نام بردیم نیاز خواهد بود. البته ابتدا باید تایید صحت تابعیت والد چینی انجام شود. برای کسب اطلاعات بیش تر در این باره یا اخذ مشاوره و همراهی جهت طی این مراحل می توانید با کارشناسان آی مهاجرتی در ارتباط باشید.

کارشناسان آی مهاجرتی تلاش کرده تا اطلاعات تخصصی تولد فرزند در چین را به شما ارائه نمایند. برای کسب سایر اطلاعات و شناخت روش های مهاجرتی به چین با مشاورین ما در دفاتر غرب و مرکزی در تهران و یا همچنین دفتر شیراز در تماس حاصل فرمایید.

سوالات پرتکرار اطلاعات تخصصی تولد فرزند در چین

برخی از پرسش هایی که در رابطه با قانون تولد فرزند در کشور چین وجود دارد را کارشناسان ما برای شما جمع آوری نموده اند و در صورتی که سوالی دارید حتما با مشاورین ما از طریق بخش دیدگاه در ارتباط باشید.

خیر، به هیچ عنوان با تولد فرزند از والدین خارجی در کشور چین امتیاز اقامتی چه موقت و چه دائم برای والدین در نظر گرفه نشده است.

این موضوع بستگی به شرایط دارد، در صورتی که یکی از والدین کودک متولد شده دارای تابعیت چین بوده و یا هر دو والدین دارای تابعیتی نامعلوم و یا بدون تابعیت باشند، کودک شهروند چین شناخته می شود و می تواند به تابعیت و اقامت دائم چین برسد.

بسته به نوع بیمارستان این هزینه متفاوت است، در بیمارستان بین المللی هزینه تا 100 هزار یوان بوده و در بیمارستان دولتی هزینه مراقبت های دوران بارداری معمولا بین 8000 تا 15000 یوان و هزینه زایمان از 10000 یوان تا 13000 یوان می باشد.

طبق قانون اعطای تابعیت و شهروندی در چین، این کشور پیرو قانون خون بوده اما گزینه هایی نیز تحت شرایطی برای قانون خاک را نیز در قوانین خود جای داده است.

خیر، طبق قوانین کشور چین، این کشور به هیچ عنوان تابعیت دوگانه را از هیچ طریقی قابل قبول نمی داند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه