قوانین تولد فرزند در کشور روسیه

قوانین تولد فرزند در کشور روسیه فقط دارای دو احتمال خون و خاک بوده و قانون آن در تمامی دنیا خارج از این دو مورد نمی باشد. در حال حاضر قانون این کشور مانند سایر کشورها بر اساس خون بوده که دارای شرایط پیچیده تری نسبت به شرایط قانون خاک می باشد. در ادامه با کارشناسان آی مهاجرتی همراه شده تا از تمامی جزئیات اخذ اقامت روسیه از طریق تولد فرزند آشنا شوید.

نتیجه می گیریم که مهاجرت از طریق تولد فرزند در روسیه یک روش ممکن و قانونی نبوده و نمی توان آن را به عنوان یک راه نقل مکان و سکونت به این کشور و یا دریافت تابعیت روسی برای فرزند خود در نظر گرفت و شما باید از راه های دیگر اقدام نمایید. برای اطلاع از این راه ها مقاله مهم ترین روش های مهاجرت به روسیه را مطالعه کرده و اقدام نمایید.

قوانین تولد فرزند در کشور روسیه

تابعیت تولد در کشور روسیه به فرزندی داده می شود که حداقل یکی از والدین او تابعیت روسی دارند حتی اگر در خاک این کشور سکونت نداشته باشند.

فهرست مطالب

قانون تولد فرزند در کشور روسیه مشخص می کند فرزندانی که دارای والدین روسی ستند از تمامی مزایای دولت و حقوق شهروندی برخوردار و به عنوان یک تابع روسی به شمار می آیند. اما برای افرادی که دارای والدین خارجی و یا مهاجر هستند اعطای این امتیاز ها دارای قوانین و شرایط مخصوصی بوده که اطلاع از آن ها ضروری است.

تفاوت اصل خاک و خون

همان طور که گفتیم قوانین تولد فرزند در روسیه به دو نوع خاک و خون تقسیم شده که باید برای هر کشور را به طور جداگانه مورد بررسی قرار داد. اما برای برخی از افراد که با این قوانین آشنایی نارند این سوال پیش می آید که تفاوت اصل خاک و خون چیست؟

اصل خاک به این معنا است که در صورتی که یک فرزند در داخل خاک آ کشور متولد شود، به عنوان شهروند آن حساب می شود. تفاوتی ندارد که تابعیت و مجوز اقامت والدین وی به چه صورت باشد، تنها بخش مورد اهمیت محل متولد شدن فرزند است.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
قوانین تولد فرزند در کشور روسیه

اما قانون خون بسیار پیچیده تر و محدودتر می باشد، به این معنی که حداقل باید یکی از والدین شخصا دارای تابعیت کشور مورد نظر باشد تا فرزند نیز به عنوان یک شهروند به شمار آید. در این اصل مکان تولد اهمیتی نداشته و حتی در صورتی که کودک در خارج از کشور متولد شود به وی تابعیت داده می شود.

قانون تولد فرزند در روسیه

قانون تولد فرزند در روسیه

قانون تولد فرزند در روسیه بر اساس اصل خون بوده و والدین روسی در هر کشوری که فرزند خود را به دنیا بیاورند تابعیت روسی به فرزند نیز داده می شود، در صورتی که فقط یکیاز والدین دارای تابعیت روسی باشد، هیچ تفاوتی در جنسیت وجود نداشته با داشتن پدر یا مادر روسی این قانون به یک شکل اجرا می شود .اما برای افرادی که خود در این کشور مهاجر و یا دارای اقامت موقت هستند این موضوع تفاوت داشته و این افراد وطیفه دارند تا مشخصات فرزند خود را به سفارت اعلام نمایند تا اقامت آن ها مجددا مورد بررسی قرار بگیرد. در این حالت فقط در صورتی که والد توانسته باشد تاعبیت روسیه را دریافت کند به فرزند نیر تابعیت داده می شود. ار والد دارای اقامت موقت باشد، مجوز اقامت فرزند نیز به همان مقدار می باشد.

این شرایط نیز برای والدین صدق کرده و در صورتی که دارای تابعیت نباشند ولی تولد فرزند در کشور روسیه رخ دهد هیچ نوع مجوز اقامت و یا تابعیت به والدین داده نمی شود. اما برخی از شرایط خاص در قوانین تولد فرزند در کشور روسیه وجود دارد که باعث دادن اقامت به فرزند می شود، به عنوان مثال در صورتی که فرزند به صورت گم شده و بدون والد یافت شود، به وی اقامت روسیه داده می شود اما فقط تا 18 سالگی اعتبار داشته و پس از آن مجددا مورد بررسی قرار می گیرد.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

Birth statistics in Russia

آمار تولد فرزند در روسیه

آمار تولد فرزند در روسیه طی سال های اخیر کمی کاهش داشته و کمترین مقدار ثبت شده در طی دهه گذشته بود. بیشترین رقم تولد فرزند در روسیه متعلق به سال 2014 با عدد دو میلیون بوده است.

جدول زیر شامل آمار تولد با توجه به قوانین تولد فرزند در کشور روسیه طی شش سال گذشته می باشد:

سال تعداد تولد در هر هزار ثانیه
2017 1690
2018 1604
2019 1484
2020 1436
2021 1398
2022 1304

هزینه های تولد فرزند در روسیه

هزینه های تولد فرزند در روسیه با توجه به مراکز مختلف متفاوت است . انتخاب بیمارستان خصوصی و یا دولتی ، خدماتی که ارائه دهد و غیره همگی می تواند در مقدار قیمت بسیار تاثیر گذار باشد، به همین علت پیشنهاد می شود که از قبل هزینه های هر بیمارستان را به طور جداگانه بررسی نمایید.

طبق قوانین تولد فرزند در کشور روسیه قیمت ها از 160 هزار روبل شروع می شود و تا 600 هزار روبل ادامه دارد. بیشتر افراد از خدمات پزشکی خوصی استفاده می نمایند، زیرا که مجهزتر و بهتر است ولی قیمت آن بسیار بالاست. 

در صورتی که دارای بیمه دولتی اجباری باشید از نظر فنی می توانید به در هر بیمارستان دولتی به اتاق ها و کادر پزشکی دسترسی داشته باشید.

هزینه های تولد فرزند در روسیه

معمولا مهاجران برای این که مشکلی برای زایمان خود نداشته باشند و از کیفیت بالاتری برخوردار شوند بیمه های داوطلبانه را برای خود دریافت می کنند. در صورتی که فرد دارای هیچ کدام از این دو نوع بیمه نباشد، باید بیمه درمانی خصوصی را برای خود اجبارا اخذ کند. مزایا و گزینه های پوشش بیمه ها شامل موارد زیر است:

  • زایمان بدون عارضه
  • درمان و معاینات قبل و بعد از زایمان
  • سزارین های ضروری
  • هزینه های تحویل بیمارستان
  • زایمان با عوارض

در عناوین زیر می توانید به شناخت بسیار خوبی از کشور روسیه به عنوان مقصدی مناسب برای سکونت برسید:

بیمارستان های تولد فرزند در روسیه

شناخت بیمارستان های تولد فرزند در روسیه این کمک را به شما می کند که قیمت ها و نوع خدمات ارائه دهنده را بررسی کرده و بهترین مکان را برای خود انتخاب نمایید. همچنین با این بررسی از وسایل و مواردی که شخصا باید طبق قوانین تولد فرزند در کشور روسیه به همراه داشته باشید اطلاع می یابید و می توانید از دشواری های احتمالی پیشگیری کنید.

برخی از بیمارستان ها تولد فرزند روسیه در لیس زیر قرار داده شده است:

  • بیمارستان بالینی “مادر و کودک” در تیومن
  • زایشگاه EMC در خیابان حقیقت
  • مرکز ملی تحقیقات پزشکی به نام V.A.Almazov
  • بیمارستان Ilyinskaya
  • بیمارستان بالینی لاپینو “مادر و کودک” مسکو
  • بیمارستان بالینی لاپینو “مادر و کودک” مسکو

Details regarding birth laws in Russia

هزینه نگهداری از فرزند در روسیه

مهم ترین قسمت برای خانواده هزینه نگهداری از فرزند در روسیه می باشد که ممکن است کمی گران باشند اما موجب ایجاد نگرانی نخواهند شد. مقدار این هزینه ها درهر شهر و منطقه با یکدیگر متفاوت بوده و به همین دلیل نمی توان یک مقدار دقیق و یکسان را تعیین کرد. مقدار قیمت های ذکر شده به صورت میانگین هستند.

همه افراد روسی، حتی کودکان دارای بیمه نامه پزشکی هستند تا به صورت رایگان از کمک های پرشکی بهره مند شوند. اما از آن جایی که بچه ها بیشتر در معرض خطر بیماری قرار دارند و سریع تر بیمار می شوند والدین مجبور می شوند که هزینه های دار را پرداخت کنند تا سپس آن را بیمه دریافت کنند.

طبق قوانین تولد فرزند در کشور روسیه والدین می توانند فرزندان خود را از سه سالگی به مهد کودک های دولتی ببرند، از آن جایی که صف انتظار بسیار طولانی بوده بهتر است که بسیار زود اقدام نمایند. 

افرادی که قصد دارند کودکشان زودتر وارد مهد کودک شوند، باید در مهد کود های خصوص ثبت نام کرده که میانگین قیمت شان از 25 هزا روبل شروع می شود. یک گزینه دیگر در دسترس نیز استخدام پرستار بچه بوده که هزیه آن 300 روبل در ساعت در مسکو و 150 روبل در سایر مناطق می باشد.

هزینه های آموزشی فرزند در روسیه

بر اساس قانون اساسی روسیه آموزش رایگان بوده و به همین دلیل اکثر کودکان در مدارس دولتی به صورت رایگان تحصیل می کنند اما هزینه های جانبی را والدین باید پرداخ کنند. 

به طور متوسط هزینه آماده شدن هر فرزند برای آغاز سال تحصیلی 12745 روبل بوده که شامل موارد زیر می شود:

  • پوشاک و کفش 1700 روبل
  • کیف 1200 روبل
  • کتاب های درسی 1000 روبل
  • هزینه مدرسه 600 روبل

با ثبت نام در مدارس خصوصی، هزینه های آموزشی فرزند در روسیه نیز افزایش خواهد یافت زیرا که باید شهریه را نیز پرداخت نمایید. 

برای اطلاع دقیق از همه هزینه های زندگی پیش رو مقاله هزینه های زندگی در روسیه را مطالعه کنید.

 

وبینار بررسی روش های مهاجرتی و چالش های پیش رو

در این وبینار می توانید با روش های مهاجرتی و چالش های پیش روی خود آشنا شده و در صورتی که به دنبال دریافت جزئیات بیشتر هستید با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار روش های مهاجرتی و چالش های پیش رو

مزایا تولد فرزند در روسیه

به علت آمار پایین تولد دولت به دنبال ایجاد مزیت هایی بوده تا خانواده ها را تشویق به داشتن فرزند کند و طی این سال تغییراتی در قوانین تولد فرزند در کشور روسیه صورت گرفته است. برخی از مزایا تولد فرزند در روسیه شامل موارد زیر می شود:

  • مادر در دوران بارداری کمک هزینه هایی را دریافت می کند.
  • پس از تولد فرزند دولت در طول یک ونیم سال نخستین عمر فرزند کمک هزینه های ماهانه پرداخت می کند.
  • مادر فرزند می تواند در سه سال اول زندگی کودک در خانه بماند، اما اکثر افراد زودتر به کار باز می گردند.
  • پدران می توانند از مرخصی های بیشتری استفاده کنند.
  • بانک های روسیه به خانواده های دارای فرزند وام های مسکن و پیشنهادات ویژه را اعطا می کنند.
  • اگر زنی صاحب فرزند سوم شود مزایای مانند حمل و نقل عمومی رایگان و تعطلات اضافی دریافت می کند.

در صورتی که بتوانید طبق قوانین تولد فرزند در کشور روسیه به دریافت اقامت دست یابید، از مزایاهای زیادی برای زندگی برخوردار خواهید شد. برخی از مزایا اخذ اقامت روسیه از طریق تولد فرزند به شرح زیر است:

  • کیفیت زندگی خوب
  • بازار کار مناسب برای اشتغال و تامین هزینه ها
  • مکان های تفریحی و توریستی فراوان
  • امکانات عالی برای تامین فرزند
  • داشتن حق تحصیل در دانشگاه های معتبر

مزایا اخذ اقامت روسیه از طریق تولد فرزند

اخذ اقامت روسیه از طریق تولد فرزند

اخذ اقامت روسیه از طریق تولد فرزند ممکن نبوده و شما باید قبل از آن به یکی از روش های قانونی مهاجرت کرده و مجوز اقامت را دریافت کرده باشید. این امر برای نوزاد نیز صدق کرده فقط در صورتی که شما و یا همسرتان دارای تابعیت روسیه باشید فرزند نیز آن را دریافت می کند.

در صورتی که پس از اقامت خود و تولد فرزند دارای تمامی شرایط تعیین شده از سوی دولت باشید، تابعیت روسیه به شما تعلق می گیرد. اگر به دنبال تشکیل خانواده ای خوشبخت در این کشور هستید، مقاله اقامت روسیه از طریق ازدواج با دختران روسی را از دست ندهید.

شرایط لازم برای دریافت تابعیت طبق قوانین تولد فرزد در کشور روسیه شامل موارد زیر است:

اخذ اقامت روسیه از طریق تولد فرزند
  • حداقل 5 سال مداوم در کشور سکونت و زندگی کرده باشید.
  •  دارای هیچ گونه سوابق کیفری نباشید.
  • دارای تمکن و درآمد لازم برای تامین هزینه های خانواده
  • تسلط کامل به زبان روسی
  • داشتن خانه و مکانی مناسب برای زندگی

در این مقاله کارشناسان آی مهاجرتی به بررسی دقیق و کامل قوانین تولد فرزند در کشور روسیه پرداخته و آن را در دسترس شما قرار داده اند. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و یا راهنمایی با مشاورین با تجربه ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس گرفته و یا در بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

سوالات پر تکرار قوانین تولد فرزند در کشور روسیه

قوانین تولد فرزند در کشور روسیه همواره با سوالات زیادی همراه است که به برخی از متداول ترین آنها کارشناسان ما پرداخته اند و توصیه می کنیم در صورتی که نیازمند دریافت اطلاعات دقیق تر در این باره هستید از طریق بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

خیر، از آن جایی که قوانین تولد فرزند در کشور روسیه بر اصل خون بوده با تولد فرزند در خاک کشور نمی تان از مزایا و امتیا برخوردار شد.

بر اساس قوانین تولد فرزند در کشور روسیه مادر فرزند می تاند برای نگهداری از فرزند تا سه سال در خانه بماند.

بله، اما مقدار پوشش دهی هر بیمه متفات بوده و بیمه های خصوصی بیشترین مقدار پوشش دهی را دارند.

بله، مزایایی مانند مرخصی های بیستر، کمک های مالی و وام مسکن مناسب برای خانواده های دارای فرزند در دسترس هستند.

شهریه مدارس دولتی کاملا رایگان بوده و فقط باید هزینه های جانبی را پرداخت کرد. اما با ثبت نام در مدارس خصوصی نیز باید شهریه ها را پرداخت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه