معرفی بهترین مدارس ایرانی در آلمان + شرایط و مدارک تحصیل در این مدارس

تحصیل در مدارس ایرانیان در آلمان بسیار مناسب دانش آموزانی است که قصد دارند تحصیلات خود را در کشوری مطرح دنبال کرده و یا به واسطه مهاجرت والدین‌شان قدم به سیستم آموزشی این کشور بگذارند.

مدرسه ایرانیان در آلمان هم شما را طبق نظام و سیستم آموزشی آلمان تعلیم می‌دهد و هم اصول و بنیان‌های ایرانی را نیز تحکیم می‌بخشد.

معرفی بهترین مدارس ایرانی در آلمان + شرایط و مدارک تحصیل در این مدارس

مدارس ایرانی در آلمان به آسانی زبان و دانش فارسی را در دانش آموزانی که از کشور خود دوره هستند،قوی ساخته و فرهنگ کشورمان را در قالب آموزشی به آنان می‌آموزد.

فهرست مطالب

بسیاری از دانش‌آموزان به دلیل جذب راحت‌تر به دانشگاه‌های آلمان و همچنین کسب آمادگی کافی و یادگیری زبان خارجه تصمیم به تحصیل در مدارس کشور آلمان می‌گیرند. اما برای برخی از دانش آموزان حضور از همان ابتدا در مدارس بین‌المللی این کشور و کاملا به زبانی دیگر کمی مشکل و سخت است، به همین خاطر مدارس ایرانی آلمان گزینه‌های بسیار مناسبی برای هموطنانمان تلقی می‌شوند.

البته تحصیل در مدارس شبانه روزی آلمان، موقعیتی برای رشد فردی دانش آموزان و کسب آمادگی لازم برای ورود به دانشگاه‌ها خواهد بود که در مطلب مربوطه شرایط و اطلاعات لازم در رابطه با این مدارس شرح داده شده است. در ادامه با تیم آی مهاجرتی همراه شوید تا به معرفی بهترین مدارس ایرانی در آلمان بپردازیم.

شرایط تحصیل در مدارس ایرانی واقع در آلمان

مدارس ایرانی با مدارس آلمانی در این کشور تفاوت های قابل توجهی با یکدیگر دارند، به طور مثال در مدارس ایرانی برنامه های رقص، موسیقی، نقاشی و برنامه های مازاد و فوق برنامه ای ارائه نمی شود و معمولا برای این موارد باید به کلاس های خارج از مدرسه رجوع کرد. همچنین این مدارس به مانند مدارس بین المللی آلمان دارای اعتبار بالایی نیستند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
معرفی بهترین مدارس ایرانی در آلمان + شرایط و مدارک تحصیل در این مدارس

برای تحصیل در این مدارس نیاز به ارائه مدرک زبان نبوده و دانش آموزان در حین تحصیل می‌توانند زبان آلمانی را نیز فرا بگیرند. مدارس ایرانیان در آلمان در چند شهر مهم آلمان فعالیت دارند و دانش آموزان از سنین 6 تا 18 سال و تمامی دوره‌ها و مقاطع آموزشی را در بر می‌گیرند.

برای پذیرش در این مدارس باید مدرک و ریز نمرات 3 سال آخر تحصیل خود را به مدرسه ارائه نمایید. ممکن است که یک آزمون تعیین سطح و مصاحبه نیز از دانش آموزان اخذ شود که چندان سخت نیست و فقط برای سنجش میزان دانش فرد و تعیین پایه تحصیلی وی اخذ می‌شود.

لازم است خاطر نشان کنیم که اکثر دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های آلمان و یا دیگر کشورهای جهان را دارند، سعی نموده تا در مدارس بین المللی و یا مدارس دولتی با کیفیت به تحصیل مشغول شوند تا مسیر ورود به دانشگاه برای آنان از بسیاری جهان هموارتر شود.

معرفی چند مورد از بهترین مدارس ایرانی واقع در آلمان

معرفی چند مورد از بهترین مدارس ایرانی واقع در آلمان

مدارس ایرانی آلمان در دسته مدارس خصوصی این کشور جای می‌گیرند اما نمی توان آن‌ها را هم سطح با مدارس بین المللی این کشور قرار داد. باید بگوییم تحصیل در مدرسه ایرانی در آلمان مناسب افرادی است که می‌خواهند شبیه به سیستم آموزشی کشورمان آموزش دیده و یا قصد دارند پس از مدتی به کشورمان بازگشته و در مدارس ایران به تحصیل مشغول شوند.

از بهترین مدارس ایرانی در آلمان باید به موارد زیر اشاره نمود:

مدرسه جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت

مدرسه جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت طبق اهداف مصوب شورای عالی آموزش و پرورش و تحقق آن در چهارچوب قوانین و مقررات رسمی كشور، در حال ارائه خدمات آموزشی و پرورشی در دوره‌های تحصیلی ابتدائی، راهنمائی، دبیرستان و پیش دانشگاهی به هموطنان عزیز ایرانی می‌باشد.

محتوای برنامه‌های درسی این مدرسه و قوانین و مقررات آن همانند مدارس کشورمان بوده و فعالیت‌های آموزشی و پرورشی این مدرسه در یک نوبت صبح ارائه می‌گردد. راه‌های ارتباطی با این مدرسه از این قرار هستند:

  • ایمیل: fr.school@yahoo.com
  • شماره تماس: 00496950058920 و 00496920024278

مجتمع آموزشي شهيد بهشتي هامبورگ

مجتمع آموزشي شهيد بهشتي هامبورگ در سال 1361 با توجه به ضوابط و قوانين آموزش و پرورش ايران تأسيس شده و از گذشته تاكنون با نظارت وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامي ايران و دفتر مدارس خارج از كشور و همینطور زير نظر كنسولگری جمهوري ايران در هامبورگ، به اجرای فعاليت‌های آموزشی و پرورشی مشغول و با رسميت دوره‌هاي ابتدایی و متوسطه اول و متوسطه دوم در نوبت‌های صبح و عصر خدمات خود را ارائه می‌دهد.

همچنین بخش فارسى آموزى اين مجتمع با تدريس فارسى و آشنايى با آداب و سنن ايرانى از پايه پيش دبستانى تا پيشرفته در برنامه‌هایی مشخص و ثابت در حال ارائه به دانش‌آموزان می‌باشد.

  • ایمیل: info@irisbs.org
  • شماره تماس: 0049-040-56120140 و 0049-040-56120138
مجتمع آموزشي شهيد بهشتي هامبورگ
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مدرسه جمهوری اسلامی ایران در برلین

مدرسه جمهوری اسلامی ایران در برلین یکی دیگر از مدارس ایرانی است که تحت نظارت دولت کشورمان در حال فعالیت است و کلاس‌های آن به صورت مختلط ارائه می‌شوند. این مدرسه از سال 1371 در شهر هامبورگ شروع به فعالیت نموده و امکانات مناسبی نظیر: خوابگاه، سالن ورزش، کلاس‌های هوشمند، کتاب‌خانه، سایت کامپیوتر و بسیاری امکانات دیگر را به دانش آموزان ارائه می‌دهد.

این مدرسه دوره‌های ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم را به دانش آموزان ارائه می‌کند. مسیرهای ارتباطی با این مرکز بدین شرح هستند:

ایمیل: kazemheidary706@gmail.com

شماره تماس: 00493076904179

مدرسه جمهوری اسلامی ایران در مونيخ

مدرسه جمهوری اسلامی ایران در مونيخ یک دبیرستان دولتی مربوط به ایرانیان مقیم کشور آلمان است که از سال 1364 در شهر مونيخ در حال فعالیت و تدریس است. اين مدرسه امکانات کافی و مناسبی دارد، امکاناتی نظیر: 22 كلاس درسي، خوابگاه، كلاس هوشمند، كتاب‌خانه، نمازخانه، آزمايشگاه، سايت مجهز و سایر خدمات لازم.

این مدرسه از لحاظ مساحت یکی از بزرگ‌ترین مدارس ایرانی در خارج از کشور شناخته می‌شود. راه‌های ارتباطی این مدرسه به شرح زیر است:

  • ایمیل: hgpm92@gmail.com
  • شماره تماس: 017631553949

Ferdowsi School in Munich

مدرسه فردوسی مونیخ

مدرسه فردوسی مونیخ یکی از برجسته‌ترین ومعتبرترین مدارس ایرانی در کشور آلمان و حتی در اروپا است که علاوه بر دانش آموزان ایرانی، پذیرای شهروندان خارجی علاقمند به یادگیری زبان فارسی نیز هست. این موسسه از اواخر سال 2012 میلادی شروع به کار کرده و نزد ایرانیان بسیار معتبر است.

دانش آموزان در این مدرسه از کلاس اول تا ششم را پشت سر خواهند گذاشت و آموزش زبان آلمانی نیز یکی از قواعد و برنامه‌های اصلی این مرکز آموزشی است. از طریق راه‌های زیر می‌توانید با این مرکز تماس حاصل فرمایید:

  • ایمیل: info@ferdowsi-koeln.de
  • شماره تماس: +49 157 7292 5539

با مطالعه مقالات زیر هر چه کشور آلمان را بیشتر بشناسید، روند تحصیل موفق تری را در این کشور پست سر خواهید گذاشت:

مدارک لازم برای تحصیل در مدارس ایرانی در کشور آلمان

جهت پذیرش در مدارس ایرانی در کشور آلمان نیاز به ارائه مدارکی خواهد بود تا بتوان سطح و مقطع تحصیلی دانش آموز را مشخص کرد. البته ممکن است که علاوه بر این مدارک یک آزمون تعیین سطح و یا یک مصاحبه نیز از شخص به عمل آید که میزان دانش و میزان تسلط وی به زبان خارجه نیز مشخص شود. اما از مهم‌ترین مدارکی که باید به مدارس ایرانی آلمان هنگام ثبت‌نام ارائه دهید، باید از موارد زیر نام برد:

  • تکمیل فرم درخواست و پذیرش
  • پاسپورت معتبر
  • آخرین مدرک یا کارنامه دانش آموز
  • ریز نمرات مقاطع تحصیلی پیشین
  • مدرک زبان خارجه (در صورت وجود)
  • هرگونه افتخارات و پژوهش‌های داخلی و بین‌المللی
  • بیمه‌نامه سلامت
  • انگیزه‌نامه

وبینار بررسی شرایط تحصیل در آلمان

شناخت جزئیات لازم در رابطه با تحصیل در کشور آلمان به عنوان یک فرصت طلایی شما را به آینده‌ای بی نظیر در این کشور مطرح رسانده و فرصت‌های چشمگیری را پیش‌رویتان قرار می‌دهد.

این وبینار از کارشناس ارشد ما را تماشا نموده و از طریق تماس با مشاورین ما شرایط خود را بررسی نمایید تا به بهترین انتخاب ممکن برسید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل در آلمان

هزینه‌های تحصیل در مدارس ایرانی در آلمان

هزینه‌های تحصیل همواره یکی از اصلی‌ترین عوامل تاثیرگذار بر انتخاب مقصد تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان است. همان‌طورکه می‌دانید تحصیل در مدارس دولتی کشور آلمان رایگان است، اما برای تحصیل در مدارس ایرانی در آلمان باید مبلغی را پرداخت نمایید.

البته این مبلغ بسیار کمک خواهد بود به طوری که می‌توان گفت تحصیل در مدرسه ایرانیان در آلمان نیز برای هموطنانمان رایگان خواهد بود. اما در مقایسه هزینه تحصیل در مدارس بین‌المللی آلمان از هزینه‌های بالایی برخوردار بوده و حتی در مواردی به بیش از 20 هزار یورو نیز می‌رسد.

لازم به تذکر است که باید هزینه‌های اقامت و زندگی در آلمان را نیز مدنظر قرار دهید. البته معمولا دانش آموزان به همراه خانواده خود زندگی می‌کنند و هزینه‌های آنان با خانواده است. برای اطلاع از میزان مخارج و قیمت اقلام و کالاها در آلمان توصیه می‌کنیم هزینه زندگی و مهاجرت به آلمان را در سایت آی مهاجرتی مطالعه نمایید.

به طورکل تحصیل در کشوری همچون آلمان چه در مدرسه ایرانی در آلمان و چه در مدارس بین‌المللی، مزایای بسیاری به همراه دارد و مسیر را برای ادامه تحصیلات عالی برای دانش آموزان هموار می‌نماید. اما اطلاع از مزایایی که به طور مخصوص تحصیل در مدارس ایرانی در آلمان می‌تواند برای شما به ارمغان آورد دارای اهمیت ویژه‌ای است.

از مهم‌ترین مزایای تحصیل در مدارس ایرانی در آلمان می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تحصیل و کسب آمادگی برای ورود به دانشگاه‌های آلمان
  • آموزش و یادگیری طبق برخی از قوانین عالی کشورمان
  • یادگیری زبان آلمانی به طور کامل
  • عدم فراموشی و از یاد بردن زبان فارسی
  • آشنایی با تاریخ، فرهنگ و ادبیات ایران
  • شهریه تحصیلی بسیار ارزان
  • امکان ادامه تحصیل در کشورمان در صورت بازگشت به ایران

مزایای تحصیل در مدارس ایرانی در آلمان

?Iranian schools in Germany or international schools

تحصیل درمدارس ایرانی در آلمان یا در مدارس بین‌المللی؟

بسیاری از والدین برای تحصیل فرزندان خود با این شک و ابهام روبه رو هستند که آیا مدارس ایرانیان در آلمان بهتر است یا مدارس بین‌المللی؟ در این‌جا باید خاطر نشان کنیم که هریک از این مراکز دارای مزایا و معایب مختص به خود بوده و انتخاب هریک وابسته به شرایط و اهداف شخص خواهد داشت.

برای درک بهتر این موضوع هریک از ویژگی‌های این دو مرکز را در مقایسه با یکدیگر بیان خواهیم کرد تا شما بهتر بتوانید تصمیم گیری کنید:

مدارس ایرانیمدارس بین‌المللی
شهریه تحصیلی ارزان است.شهریه تحصیلی گران است.
به صورت محدود در برخی نقاط آلمان در دسترس است.در تمامی نقاط آلمان قابل دسترسی است.
زبان فارسی به دانش آموزان آموزش داده می‌شود.زبان فارسی آموزش داده نخواهد شد.
زبان آلمانی و انگلیسی نه چندان قوی آموزش داده می‌شود.زبان آلمانی و انگلیسی بسیار قوی و کامل آموزش داده می‌شود.
مدارک تحصیلی چندان معتبری ندارند.مدارک بسیار معتبری به افراد اعطا می‌کنند.
کیفیت آموزش و تدریس معمولی نیست.کیفیت آموزش و تدریس بسیار بالا نیست.
با افراد ایرانی ارتباط گسترده‌ای وجود دارد.با افراد مختلف از ملیت‌های مختلف ارتباط برقرار می‌شود.
تحصیل در این مراکز امکان ورود به دانشگاه های متوسط را فراهم می‌آورد.تحصیل در این مراکز احتمال قبولی در دانشگاه های برتر را بسیار بالا می‌برد.

تحصیل در بهترین دبیرستان های آلمان (2024) + شرایط و هزینه ها از دیگر مطالبی است که می‌تواند در شناخت مراکز آموزشی کشور آلمان برای تحصیل دوره‌های متوسطه به شما عزیزان کمک بسیاری نماید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

کارشناسان تیم آی مهاجرتی در این مقاله به معرفی بهترین مدارس ایرانی در آلمان به شما همراهان گرامی پرداختند. در صورت وجود مشکل و یا نیاز به دریافت مشاوره و راهنمایی در این حوزه و یا هر زمینه مهاجرتی به هرکجای جهان، می‌توانید با کارشناسان ما در دفاتر غرب و مرکزی در تهران یا دفتر شیراز تماس حاصل کرده و وقت ملاقات خود را تنظیم نمایید.

سوالات پرتکرار معرفی بهترین مدارس ایرانی در آلمان + شرایط و مدارک تحصیل در این مدارس

چنانچه در رابطه با مدارس کشور آلمان سوالات زیادی برایتان وجود دارد، ضمن مطالعه سوالات پرتکرار در پایان، حتما از طریق بخش دیدگاه با مشاورین ما در ارتباط باشید.

 

آیا امکان تحصیل به زبان فارسی در مدارس آلمان وجود دارد؟بله، مدارس ایرانی که در کشور آلمان در حال فعالیت هستند امکان تحصیل به زبان فارسی و همچنین زبان آلمانی را برای دانش آموزان ایرانی فراهم آورده‌اند.

از بهترین مدارس ایرانی در آلمان می توان به مدارس زیر اشاره کرد:

  • مدرسه جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت
  • مجتمع آموزشي شهيد بهشتي هامبورگ
  • مدرسه جمهوری اسلامی ایران در برلین
  • مدرسه جمهوری اسلامی ایران در مونیخ
  • مدرسه فردوسی مونیخ

خیر بر خلاف مدارس بین‌المللی که در آلمان فعال هستند، مدارس ایرانی شهریه‌های بسیار مناسب و ارزانی دارند.

خیر تعداد مدارس ایرانی در آلمان بسیار محدود بوده و فقط در چند شهر اصلی و مهم این کشور فعالیت دارند.

در حال‌حاضر مدارس ایرانی که در آلمان فعالیت می‌کنند در شهرهای مونیخ، برلین، فرانکفورت و هامبورگ واقع شده‌اند.

تجربه و تخصص دریافت ویزای کشور آلمان در آی مهاجرتی را از زبان کلاینت های ما بشنوید:

نمایش ویدیو درباره کاور هانیه بهزاد فر
نمایش ویدیو درباره کاور امیرحسین علامه
نمایش ویدیو درباره کاور زهرا شعاعی
نمایش ویدیو درباره کاور محمد هومن الوندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه