تحصیل در مدارس شبانه روزی آلمان، موقعیتی برای رشد فردی

مدارس شبانه روزی در زمره مدارس بین‌المللی آلمان جای خواهند گرفت که شرایط تحصیل در آن‌ها متفاوت از مدارس دولتی خواهد بود و به عنوان یکی از بهترین مقاصد تحصیلی برای دانش آموزان زیر 18 سال در اروپا تلقی می‌شوند.

در این مدارس دانش آموزان در این مدارس در مقایسه با مدارس دولتی از خدمات، امکانات و آموزش‌های بیش‌تر و فوق برنامه برخوردار خواهند شد که بر روی دانش و آینده تحصیلی آنان تاثیر بسیاری می‌گذارد. 

تحصیل در مدارس شبانه روزی آلمان، موقعیتی برای رشد فردی

مدارس شبانه روزی در کشور آلمان به عنوان مراکز خصوصی در این کشور ، ضمن دریافت شهریه بالا، امکانات آموزشی و رفاهی بالایی را در اختیارتان قرار می دهند.

فهرست مطالب

درباره کیفیت و اعتبار دانشگاه‌های آلمان بسیار شنیده‌ایم، اما این کیفیت و اعتبار فقط مختص به مراکز آموزش عالی این کشور نیست، بلکه مدارس آلمانی و به خصوص مدارس بین‌المللی آن در زمره برترین مدارس در اروپا و حتی جهان جای خواهند گرفت. ورود و پذیرش در این مدارس، شرایط را برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور نیز بسیار ساده‌تر و راحت‌تر می‌سازند.

پیشنهاد می‌کنیم حتما شرایط تحصیل در مدارس آلمان را در سایت آی مهاجرتی نیز در مقاله مربوطه مطالعه نمایید تا سایر مدارس این کشور را هم بشناسید.

شرایط تحصیل در مدارس شبانه روزی آلمان

تحصیل در مدارس شبانه روزی آلمان به طورکلی به زبان آلمانی و معمولا زبان انگلیسی خواهد بود. البته برخی از این مدارس به زبان مادری دانش آموزان نیز تدریس می‌کنند، در عنوان معرفی بهترین مدارس ایرانی در آلمان + شرایط و مدارک تحصیل در این مدارس جزئیات و شرایط پذیرش برای شهروندان ایرانی را شرح داده‌ایم.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
تحصیل در مدارس شبانه روزی آلمان، موقعیتی برای رشد فردی

علاوه بر این معمولا این مدارس مازاد بر برنامه‌های درسی رسمی و اصلی نظام آموزشی آلمان، دوره‌های تقویتی برای ورود به دانشگاه‌های برتر و همچنین دوره‌های تفریحی و ورزشی مافوق برنامه را نیز برای دانش‌آموزان در نظر می‌گیرند. یکی از مزیت‌های بسیار بزرگ این مدارس، دو یا چند زبانه شدن دانش ‌آموزان است که برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های جهان بسیار مناسب است.

همچنین در این مدارس برای دانش آموزان خارجی محل اقامت و زندگی نیز در نظر گرفته می‌شود و آنان می‌توانند در محیط مدرسه هم تحصیل نموده و هم ساکن باشند. به همین‌خاطر این مدارس در هنگام ثبت‌نام حضانت دانش آموزان را بر عهده خواهند گرفت که امکان صدور ویزای تحصیلی برای آنان وجود داشته باشد.

برای ثبت‌نام نیاز است که آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات پایه‌های تحصیلی پیشین را به مدرسه ارائه کرد. معمولا اکثر مدارس شبانه روزی در آلمان از متقاضی یک آزمون تعیین سطح و یک مصاحبه را به انجام خواهند رساند تا مقطع و پایه تحصیلی شخص مشخص شده و در آن شروع به تحصیل نماید.

توجه داشته باشید که اگر در مدارسی غیر از زبان مادری قصد تحصیل داشته باشید، باید زبان خارجه خود را تقویت ببخشید. البته در حین تحصیل کلاس‌هایی برای این دسته دانش آموزان برگزار خواهد شد تا آنان بتوانند زبان آلمانی و انگلیسی خود را رشد دهند. اما اگر شخص بتواند پیش از پذیرش در مدارس بین‌المللی خود برای یادگیری زبان اقدام کرده و حتی مدرکی معتبر نیز اخذ نماید، هم در تحصیل و هم در پذیرش وی تاثیر بسیار مثبتی می‌گذارد.

برترین مدارس بین‌المللی در کشور آلمان

مدارس بین‌المللی مختلفی در کشور آلمان در حال فعالیت هستند که هرکدام دارای یک درجه کیفی بوده و دارای مقاطع تحصیلی مشخصی هستند که بازه سنین دانش آموزان در آن‌ها را مشخص می‌کند. 

مدرسه مناسب را باید باتوجه به اطلاعاتی که به دست می‌آورید و شرایط شخصی خودتان مورد انتخاب قرار دهید. در حال حاضر برترین مدارس بین‌المللی در کشور آلمان بدین شرح هستند:

نام مدرسه سن پذیرش دانش آموزان
مدرسه بریتانیایی برلین 2 تا 18 سال
مدرسه بین‌المللی باواریا 3 تا 19 سال
مدرسه بین‌المللی مونیخ 4 تا 18 سال
مدرسه مدرن هامبورگ 3 تا 18 سال
مدرسه بین‌المللی فرانکفورت 3 تا 18 سال

تحصیل در آلمان چگونه است؟

آلمان یکی از بهترین مقصدهای تحصیلی در جهان است که هر آنچه را که از تحصیل در یک کشور اروپایی انتظار دارید، در اختیارتان قرار میدهد و تنها کافی است تا قوانین مشخص شده را رعایت کنید.

این وبینار از کارشناس ارشد ما را تماشا نموده و  برای اطلاع از جزئیات و بررسی شرایط خود با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل در آلمان
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مدارک لازم برای تحصیل در مدارس شبانه روزی آلمان

جهت اخذ پذیرش و ثبت‌نام در مدارس شبانه روزی آلمان متقاضیان باید مدارک مورد درخواست مدارس را تهیه و فراهم آورده و به آنان ارائه دهند. 

دقت داشته باشید که ممکن است هریک از این مدارس مدارکی متفاوت از یکدیگر را نیز طلب کنند، پس حتما این موضوع را از مدرسه انتخابی‌تان استعلام کنید. 

اما مدارک الزامی که برای تمامی مدارس نیاز است بدین شرح هستند:

  • آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات پایه‌های پیشین
  • کپی پاسپورت
  • کپی مدارک هویتی نظیر شناسنامه و کارت‌ملی
  • گواهی سلامت
  • رضایت‌نامه از والدین دانش آموز
  • انگیزه‌نامه قوی و هدف از تحصیل در آلمان
  • مدرک معتبر زبان (در صورت وجود)

 

مراحل پذیرش و ثبت‌نام در مدارس شبانه روزی آلمان

برای ثبت‌نام در مدارس شبانه روزی آلمان هریک از این مدارس بسته به منطقه و قوانین آن ممکن است مراحلی متفاوت از هم داشته باشند، اما کلیت ثبت‌نام در تمامی آن‌ها یک شکل و به یک نحو خواهد بود. برای این امر شما طبق مراحل زیر باید اقدام کنید:

  • ابتدا باید مدارس مناسب با شرایط خود را بررسی دقیق کرده و اطلاعات لازم درباره آن‌ها را کسب کنید. در نهایت باید مناسب‌ترین گزینه را برگزینید.
  • سپس باید با مدرسه مربوطه تماس حاصل نموده و از شرایط و مدارک مورد درخواست آنان اطلاع کسب کنید و مطلع شوید که آیا قادر به پذیرش در آن هستید یا خیر؟!
مراحل پذیرش و ثبت‌نام در مدارس شبانه روزی آلمان
  • بعد از تماس با مدرسه فرم ثبت‌نام و پذیرش را دریافت کرده و آن را تکمیل و به همراه مدارک مورد درخواست آنان برای مدرسه ارسال کنید (معمولا آنلاین).
  • در صورت پذیرش اولیه معمولا اکثر مدارس از دانش آموزان یک مصاحبه و آزمون اخذ می‌کنند تا میزان تسلط آنان به زبان خارجه و همچنین سطح دانش و علم آن‌ها را بررسی نمایند تا بتوان مقطع و پایه تحصیلی آنان را مشخص نمود.
  • در نهایت پس از این امر و مشخص شدن مقطع تحصیلی دانش آموز درخواست پرداخت شهریه می‌شود و با پرداخت آن گواهی لازم جهت درخواست صدور ویزا به شخص اعطا می‌گردد.

شناخت شرایط تحصیل در کشور آلمان می تواند افق روشنی از آینده تان در این کشور را برایتان ترسیم کند:

بررسی هزینه‌های تحصیل در مدارس شبانه روزی آلمان

یکی از مهم‌ترین پارامترهای تعیین کننده برای انتخاب مدرسه شبانه روزی آلمان میزان شهریه تحصیلی آنان خواهد بود. البته تحصیل در مدارس دولتی این کشور رایگان است، اما تحصیل در مدارس شبانه روزی و بین‌المللی این کشور با پرداخت شهریه همراه خواهد بود که قطعا مدارس مختلف با یکدیگر متفاوت هستند.

علاوه بر شهریه تحصیلی باید به مخارج و هزینه‌های اقامت و زندگی در آلمان نیز توجه خاصی نمود که تمامی جزئیات هزینه ها و شرایط زندگی در آلمان و بخش‌های مختلف آن طبق آخرین قیمت‌های روز در مقاله مربوطه برای شما عزیزان گردآوری شده است.

البته دانش آموزان با تحصیل در مدارس شبانه روزی آلمان، معمولا محل اقامت و وعده‌های غذایی را دریافت خواهند نمود و مبلغ آن بر روی شهریه محاسبه و اخذ خواهد شد که قطعا ارزان‌تر از خارج محیط مدرسه می‌باشد. 

برای اطلاع بیش‌تر در ادامه شهریه برخی از برترین مدارس شبانه روزی آلمان را مشاهده می‌نمایید:

نام مدرسه شهریه تحصیلی سالانه
مدرسه بین‌المللی مونیخ 19094 تا 25164 یورو
مدرسه بین‌المللی برمن 13700 تا 17800 یورو
مدرسه بین‌المللی هانوفر 15890 تا 19230 یورو
مدرسه بین‌المللی دوسلدورف 20260 تا 26250 یورو
مدرسه بین‌المللی هایدلبرگ 19900 تا 21900 یورو
مدرسه بین‌المللی فرانکفورت 27710 تا 29210 یورو

مزایای تحصیل در مدارس شبانه روزی آلمان

همانطور که تا به اینجا گفتیم تحصیل در مدارس شبانه روزی آلمان دارای متقاضیان بسیاری است و افراد زیادی همه ساله از خارج از این کشور برای تحصیل در این مدارس اقدام می کنند. اما بهتر است پیش از اقدام به این امر بدانید به عنوان یک دانش آموز خارجی تحصیل در مراکز چه مزایایی را برایتان به ارمغان خواهد آورد. مزایای تحصیل در مدارس شبانه روزی آلمان بدین شرح است:

  • تحصیل در مدارسی بسیار معتبر و شناخته شده
  • دریافت مدرک دیپلم بسیار معتبر و قابل ارائه در تمام اروپا
  • امکان پذیرش و ثبت‌نام راحت در دانشگاه‌های آلمان و جهان
  • برخوردار شدن از دانش بالا و سطح علمی خوب
  • بهره‌مندی از امکانات و خدمات با کیفیت مدارس
  • دو یا چند زبانه شدن دانش‌ آموز برای تحصیل در دانشگاه
  • شهریه‌های ارزان در مقایسه با دیگر کشورهای تاپ اروپا
  • آشنایی با فرهنگ و آداب افراد مختلف از سراسر جهان
  • برخورداری از محیط امن و دوستانه در مدارس
  • ارائه کلاس‌های فوق برنامه و تقویتی برای پیشرفت دانش آموزان
  • ارائه برنامه‌های تفریحی و سرگرمی در حین تحصیلات دانش آموزان

ویزای دانش آموزی برای تحصیل در مدارس شبانه روزی آلمان

توجه داشته باشید که ثبت‌نام در مدارس شبانه روزی آلمان اولین قدم برای مهاجرت و تحصیل در مدارس این کشور است.

در مرحله دوم متقاضی باید برای دریافت ویزا و مجوز حضور در این کشور اقدام نماید تا امکان ورود به خاک آلمان و زندگی و تحصیل در آن را به دست آورد. اخذ ویزا کاملا مجزا از ثبت‌نام مدرسه بوده و مربوط به سفارت این کشور است.

برای دریافت ویزای دانش آموزی آلمان که خود یک نوع از ویزای تحصیلی این کشور است، مدارک زیر مورد نیاز است:

ویزای دانش آموزی برای تحصیل در مدارس شبانه روزی آلمان

تمامی مدارک لازمه را باید به زبان آلمانی ترجمه نمایید و به همراه اصل آن در ارائه دهید. توجه داشته باشید که از تمامی مدارک گفته شده حتما 2 کپی در صفحات A4 تهیه کرده و همراه خود داشته باشید.

ویزای همراه والدین برای تحصیل در مدارس شبانه روزی آلمان

معمولا والدین خواهان همراهی فرزندان خود در حین تحصیل در خارج از کشور هستند تا بتوانند از آن‌ها مراقبت نمایند. باید بدانید که با دریافت ویزای دانش آموزی آلمان امکان اخذ ویزای همراه از طریق آن وجود نخواهد داشت و مدرسه (مدارس شبانه روزی) حضانت دانش آموزان را بر عهده می‌گیرد تا امکان دریافت ویزای تحصیلی نیز برای آنان فراهم آید.

به همین‌خاطر والدین اگر خواهان همراهی فرزندان خود هستند باید از طریق دیگر روش‌های موجود ویزای حضور در آلمان را اخذ کنند. مثلا با دریافت ویزای توریستی خواهند توانست 3 ماه را در یک بازه 6 ماهه در آلمان حضور داشته باشند. روش‌های دیگری نیز وجود دارند که در عنوان بهترین راه های مهاجرت به آلمان آن را شرح داده‌ایم.

اگر در رابطه با تحصیل در مدارس شبانه روزی آلمان نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید و باید مدارک و شرایط خود را بررسی تخصصی نمایید، تیم مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و همچنین دفتر شیراز آماده پاسخگویی به شما عزیزان به صورت تلفنی و هم به صورت حضوری هستند.

سوالات پرتکرار تحصیل در مدارس شبانه روزی آلمان، موقعیتی برای رشد فردی

ضمن مطالعه سوالات پرتکرار می‌توانید هرآنچه را که تمایل دارید در رابطه با تحصیل در مدارس شبانه روزی آلمان بدانید با درج در بخش دیدگاه از کارشناسان ما پرسیده و به بهترین جواب برسید.

خیر مدارس شبانه روزی آلمان در زمره مدارس بین‌المللی و خصوصی این کشور قرار خواهند گرفت و رایگان نیستند، اما مدارس دولتی کشورآلمان رایگان خواهند بود.

بله دانش آموزان ایرانی در صورت پذیرش و ثبت‌نام در این مدارس به راحتی می‌توانند به ادامه تحصیل مشغول شوند.

خیر ویزای همراه برای فرزندان و همسر صادر می‌شود که دانش آموزان زیر 18 سال به صورت قانونی قادر به دریافت آن نیستند و والدین نیز جز همراهان محسوب نمی‌شوند.

زبان رسمی آموزش در مدارس آلمان زبان آلمانی است، اما در مدارس بین‌المللی معمولا به صورت دو زبانه با زبان انگلیسی و یا زبان مادری دانش آموز نیز تدریس صورت می‌گیرد.

تحصیل در مدارس شبانه روزی آلمان حداکثر تا سن 19 سالگی امکان‌پذیر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه