بورسیه تحصیلی پزشکی آلمان 2024 شرایط، هزینه ها و مدارک

تحصیل در مراکز آموزش‌ عالی دولتی آلمان رایگان بوده و به رشته تحصیلی بستگی ندارد. شما عزیزان با پرداخت مبلغ کمی به می‌توانید با ورود به هر یک از مراکز دولتی این کشور تحصیل به صورت رایگان را در تمامی رشته ها اعم از پزشکی، مهندسی و غیره را تنها با پرداخت هزینه اندکی به عنوان حق ثبت نام تجربه کنید.

اما با این وجود بورسیه‌های متعددی نیز در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می‌گیرد تا بتوانند سایر هزینه‌های خود را نیز تامین سازند. البته به طور کلی بدانید که دستیابی به بورسیه‌های تحصیلی در آلمان نیاز به رزومه و سوابق تحصیلی بسیار قوی و درخشانی دارد، چون ظرفیت اعطای کمک‌ها محدود بوده و همواره متقاضیان بالای خواهان رسیدن به این کمک‌های هستند. 

بورسیه تحصیلی پزشکی آلمان 2024 شرایط، هزینه ها و مدارک

بورسیه تحصیل رشته پزشکی در آلمان به افراد با رزومه تحصیلی درخشان تعلق گرفته و می‌تواند علاوه بر هزینه دانشگاه، گاها مخارج زندگی را نیز پوشش دهد.

فهرست مطالب

در همین ابتدا توصیه می کنیم تا عنوان ما در رابطه با بورسیه تحصیلی در کشور آلمان را نیز مطالعه کنید تا بتوانید از روند کلی دریافت بورسیه در سیستم آموزشی این کشور مطلع شوید.

اما اگر مایل به بهره‌مندی از کمک‌های مالی بورسیه‌های مرتبط با رشته‌های پزشکی این کشور هستید، باید آن‌ها را شناخته و از شرایط و جزئیات موردنیاز جهت اعطای آن اطلاع پیدا کنید.

بورسیه Bayer 2024

بورسیه‌های بنیاد بایر برای تقویت برنامه‌های تحصیلی موجود در دوره‌های (کارشناسی ارشد، دکترا و پزشکی) با ارائه بودجه اضافی برای فعالیت‌های بین‌المللی یا فعالیت‌های تحقیقاتی که مکمل مطالعات علمی فعلی یا آتی هستند، طراحی شده‌اند.

این بورسیه شامل 3 نوع کمک هزینه از جمله بورسیه‌های Otto Bayer در کشف داورسازی، کمک هزینه تحصیلی جف شل برای علوم کشاورزی و بورسیه‌های کارل دویسبرگ برای علوم پزشکی می‌شود. 

در این‌جا مهم بورسیه‌های کارل دویسبرگ برای کلیه دانشجویان رشته‌های پزشکی انسانی و دامپزشکی، یا دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های مهندسی پزشکی، علوم پزشکی کاربردی، علوم داده در پزشکی و بهداشت عمومی اختصاص پیدا می‌کند.

متقاضیان واجد شرایط تا سقف 10000 یورو هستند و می‌توانند بین 2 هفته تا 6 ماه بورسیه تحصیلی داشته باشند. افرادی که در آلمان تحصیل می‌کنند باید در کشور دوم و کسانی که در خارج از آلمان تحصیل می‌کنند باید بورسیه تحصیلی خود را در یک موسسه تحقیقاتی آلمان انجام دهند. همچنین:

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
  • درخواست‌ها باید به زبان انگلیسی باشد.
  • درخواست‌ها باید با استفاده از پورتال برنامه آنلاین انجام شوند – برنامه‌هایی که از طریق ایمیل، نامه و غیره ارسال شوند در نظر گرفته نخواهد شد.
  • برنامه‌های نادرست، ناقص یا خارج از محدوده مورد بررسی قرار نخواهند گرفت.
  • متقاضیان باید فقط یک بار در هر تماس درخواست دهند. درخواست‌های متعدد منجر به رد شدن همه درخواست‌ها می‌شود.
  • بورسیه‌های بنیاد بایر را می‌توان با هر منبع مالی یا کمک هزینه و بورسیه دیگری ترکیب کرد.
بورسیه تحصیلی پزشکی آلمان 2024 شرایط، هزینه ها و مدارک

بورسیه DKFZ آلمان 2024

بورسیه DKFZ آلمان 2024 برای دانشجویان پزشکی دوره‌های دکترا در نظر گرفته شده است که در رشته‌های رادیولوژی و تصویربرداری ایمونولوژی تومور و سرطان، فیزیک پزشکی، بیماری‌ها و سرطان، ویروس شناسی تومور، زیست‌شناسی سلول‌های بنیادی، ژنوم‌های ساختاری و کاربردی، اپی ژنیک سرطان به دانشجویان تعلق می‌گیرد.

تمام موقعیت‌های دکترا در DKFZ به طور کامل برای حداقل سه سال تأمین مالی می‌شود و مبالغ بورسیه متفاوت و رقابتی است که متقاضیان تمامی کشورهای قادر به درخواست آن هستند. همچنین باید بدانید که درهر سال تحصیلی دو دور انتخاب وجود دارد، تابستان و زمستان که آخرین مهلت درخواست برای انتخاب بعدی موجود 15 مه 2024 می‌باشد.

همه کاندیداهایی که برای انتخاب زمستانی درخواست داده‌اند، در اواسط ژانویه 2024 اطلاعیه‌ای در مورد وضعیت درخواست خود دریافت خواهند کرد. نامزدهای انتخاب شده همواره برای شرکت در مصاحبه‌های آنلاین دعوت خواهند شد، که بین 29 ژانویه تا 9 فوریه 2024 برنامه‌ریزی شده است و پس از آن افراد با بالاترین امتیاز وارد مرحله نهایی مصاحبه خواهند شد.

سپس مصاحبه‌های شخصی با سرپرستان بالقوه انجام خواهد شد و این نامزدها از 5 تا 7 مارس 2024 برای بازدید در محل و ملاقات حضوری دعوت خواهند شد. همچنین مطلع باشید که آخرین مهلت درخواست برای انتخاب زمستان بعدی 15 دسامبر 2024 است.

نحوه درخواست بورسیه DKFZ آلمان

دقت داشته باشید که باید با استفاده از سیستم درخواست آنلاین این بورسیه که تقریباً 6-8 هفته قبل از هر مهلت درخواست باز می‌شود، درخواست خود را ارسال کنید. در درخواست کتبی خود این فرصت را خواهید داشت که دستاوردهای تحصیلی، تجربه تحقیقاتی و انگیزه خود را برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا در DKFZ به نمایش بگذارید.

در فرم درخواست، اطلاعاتی در مورد مدارک تحصیلی، دوره‌های کارآموزی، افتخارات، مهارت‌ها و علایق خود را حتما ارائه کنید. همچنین ارائه انگیزه‌نامه و توصیه‌نامه از دو استاد مرتبط نیز مورد نیاز است. هنگام پر کردن فرم آنلاین، کپی‌های الکترونیکی (فایل‌های PDF با حجم حداکثر 5 مگابایت) از مدارک تحصیلی شما و گواهی زبان انگلیسی (آیلتس 6.5) لازم است بارگذاری شود.

فرآیند ارزیابی و انتخاب بورسیه DKFZ آلمان

درخواست‌ها ظرف شش هفته پس از مهلت درخواست بررسی و ارزیابی می‌شوند و بازبینان جنبه‌هایی مانند سوابق تحصیلی و دستاوردهای متقاضیان، عمق و ارتباط تجربه تحقیقاتی قبلی شخص و اشتیاق و تعهد آنان به مشارکت در تحقیقات سرطان را ارزیابی می‌کنند.

از متقاضیان انتخاب شده دعوت می‌شود تا در دو مصاحبه مستقل شرکت کنند، جایی که صلاحیت‌های علمی مورد نیاز و تناسب برای برنامه بورسیه به طور رسمی ارزیابی می‌شود. به عنوان مبنایی برای بحث، کاندیداها ارائه کوتاهی از یک پروژه تحقیقاتی اخیر (معمولاً پایان‌نامه کارشناسی ارشد خود) و یک مقاله علمی (برگزیده از مجموعه مقالات تحقیقاتی معتبر و معتبر ارائه شده توسط دفتر برنامه دکترا) ارائه می‌دهند.

در طول مصاحبه، پانل‌ها جنبه‌هایی مانند روشنایی فکری، دانش علمی، خلاقیت، انگیزه، پشتکار و تفکر مستقل را ارزیابی می‌کنند. موفق‌ترین نامزدها از مصاحبه‌های پانل به مصاحبه‌های فردی با سرپرستان بالقوه دکترا و بازدید در محل دعوت می‌شوند.

آن‌ها حداکثر پنج پروژه دکتری ترجیحی را که مایل به مصاحبه هستند انتخاب می‌کنند. پیش از مصاحبه با سرپرستان را می‌توان به صورت آنلاین ترتیب داد، اما اکیداً توصیه می‌کنیم برای مصاحبه حضوری در محل بازدید حضور داشته باشید. این بازدید به داوطلبان این امکان را می‌دهد که محیط‌های تحقیقاتی بالقوه را کشف کنند، با سرپرستان دکترا و اعضای آزمایشگاه آنان به صورت حضوری ملاقات کنند و تصوری از DKFZ یا سایت‌های شریک شرکت کننده آن‌ها به دست آورند.

بازدید در محل در DKFZ در هایدلبرگ حدود 10-12 هفته پس از مهلت درخواست انجام می شود و 3 روز طول می کشد. در طول بازدید در محل، داوطلبان بینش عمیق تری در مورد برنامه دکتری بین المللی DKFZ و فرصت های منحصر به فرد آن به دست می آورند و در رویدادهای اجتماعی سازماندهی شده توسط دانشجویان دکتری فعلی برنامه شرکت می کنند و فرصتی عالی برای آشنایی با DKFZ و ارتباط با جامعه دانشگاهی آنان فراهم می کنند.

بورسیه Humboldt University of Berlin 2024

بورسیه Humboldt University of Berlin 2024

بورسیه Humboldt University of Berlin 2024 برای دانشجویان کارشناسی ارشد با مهارت‌های تحقیقاتی قوی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا را دارند، طراحی شده است. فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دیگر نیز در صورت ادامه تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه هومبولت ممکن است بودجه دریافت کنند. این برنامه بودجه‌ای را برای مرحله انتقال بین پایان دوره کارشناسی ارشد و شروع دوره دکترا ارائه می‌دهد.

شرایط لازم برای دریافت این بورسیه داشتن نتایج عالی تحصیلی و یک پروپوزال اصلی و با کیفیت بالا از پروژه دکترا است. دقت کنید که اگر درخواست خود را در طول دوره کارشناسی ارشد نیز ارسال کنید، بودجه فقط پس از فارغ‌التحصیلی اعطا می‌شود. این بورسیه تحصیلی به دریافت کنندگان کمک می‌کند تا فقط بر آماده‌سازی پر.ژه و دوره دکترای خود تمرکز کنند.

چه کسانی مجاز به دریافت این بورسیه هستند؟

دانشجویان برجسته کارشناسی ارشد و همچنین فارغ التحصیلانی که قصد دارند دکترای خود را دردانشگاه هومبولت یا در صورت فارغ التحصیل شدن ازدانشگاه هومبولت در دانشگاه دیگری در آلمان یا خارج از کشور ادامه دهند. برای این‌که داوطلبان احتمالی دکترا با ناتوانی یا بیماری‌های مزمن بتوانند برای دکترا آماده شوند، درخواست‌های این گروه هدف مورد توجه ویژه قرار خواهند گرفت.

معیارهای مربوطه چیست؟

  • نتایج علمی عالی و پروپوزال اصلی و با کیفیت پروژه دکترا.
  • دستاوردها، جوایز و هرگونه پروژه بین‌المللی.
  • ارزیابی توصیه‌نامه‌های ارائه شده
  • ارزیابی شایستگی شخصی متقاضی
  • شرایط خاص شخصی یا خانوادگی

کمک مالی بورسیه و مهلت درخواست چقدر است؟

بودجه 800 یورو در هر ماه تا شش ماه به افراد تعلق می‌گیرد. دارندگان بورسیه تحصیلی با فرزندان 400 یورو در ماه برای فرزند اول به اضافه 100 یورو برای هر فرزند اضافی دریافت می‌کنند. در موارد استثنایی، بودجه می‌تواند تا شش ماه دیگر تمدید شود.

درخواست برای بورسیه بورسیه Humboldt University of Berlin 2024 با شروع بودجه از 1 آوریل 2024 به بعد می تواند از 15 دسامبر 2023 تا 31 ژانویه 2024 ارسال شود. انتظار می‌رود مرحله بعدی درخواست از 1 مارس 2024 تا 15 آوریل 2024 بوده و شروع بودجه از 1 ژانویه 2024 ادامه یابد.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

بورسیه ماری کوری

بورسیه ماری کوری برای دانشجویانی در نظر گرفته شده است که علاقمند به گذراندن دوره‌های دکترا و یا پسی دکترای خود در رشته‌های پزشکی و سایر رشته‌ها هستند. این بورسیه علاوه بر آلمان به تمامی دانشجویانی که قصد گذراندن این دوره‌ها در هریک از کشورهای اتحادیه اروپا را دارند اعطا خواهد شد. شرایط لازم برای دریافت این بورسیه بدین شرح هستند:

  • دانشجو باید دارای سوابق تحصیلی و تحقیقاتی بسیار قوی و مناسبی باشد.
  • اعطای بورسیه دارای محدودیت ملیتی یا نژادی نیست.
  • متقاضیان اخذ فلوشیپ‌های مربوطه باید حداقل 8 سال سابقه تحقیقاتی پس اخذ مدرک دکترا داشته باشند.
  • متقاضی باید به زبان آموزش رسمی (آلمانی) تسلط بالایی داشته باشد.
  • حداقل مدرک کارشناسی ارشد موردنیاز است.
  • دانشجوی متقاضی نباید دارای مدرک دکترای دیگری باشد.
  • متقاضی نباید در طی 3 سال گذشته بیش از 12 ماه را در آلمان اقامت داشته بوده باشد.

Marie Curie Scholarship

این بورسیه تحصیلی برای دوره‌های پسی دکترا حداکثر 3 سال و برای دوره‌های دکترا حداکثر 4 سال کمک مالی می‌کند. 

ضمنا میزان کمک مالی این بورسیه برای هریک از کشورهای عضو متفاوت است، اما مبلغ پایه آن بدین صورت است:

  • 5080 یورو ماهانه کمک هزینه اقامتی
  • 600 یورو ماهانه کمک هزینه فعالیت
  • 660 یورو ماهانه کمک هزینه خانواده برای افراد متاهل با خانواده

دقت داشته باشید که این بورسیه برای دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد در نظر گرفته نشده و اختصاص نخواهد گرفت. 

ضمنا با مطالعه عنوان بورسیه ماری کوری چیست؟ می‌توانید دقیق‌تر و با جزئیات بیش‌تری این بورسیه را بشناسید.

بورسیه آلمان دانشگاه فردریک الکساندر

برای دانشجویان خارجی محصل در دانشگاه فردریک الکساندر به مانند سایر دانشگاه‌های آلمان طیف گسترده‌ای از بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان ممتاز در دسترس است. این بورسیه شامل همان بورسیه‌هایی خواهد بود که توسط موسسات و بنیادهای دیگر به دانشجویان اعطا می‌شود، بورسیه‌هایی نظیر:

  • بورسیه بنیاد فردریش ابرت
  • بورسیه بنیاد فردریش نائومان
  • بورسیه بنیاد هانس سیدل
  • بورسیه بنیاد کنراد آدناور
  • بورسیه بنیاد هاینریش بل
  • بورسیه بنیاد رزا لوکزامبورگ
بورسیه آلمان دانشگاه فردریک الکساندر

البته دفتر مرکزی امور بین‌الملل دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی که در شرف اتمام دوره تحصیلی خود در برنامه‌های کارشناسی ارشد هستند، بورسیه تحصیلی اعطا می‌کند و بودجه این بورسیه‌ها توسط دولت باواریا تامین می‌شود.

برای حمایت از دانشجویان بین‌المللی در ماه‌های آخر قبل از فارغ‌التحصیلی، معمولاً هنگام نوشتن پایان‌نامه یا شرکت در امتحانات نهایی این کمک هزینه به متقاضیان موفق پرداخت می‌شود. مبلغ این کمک هزینه بین 900 تا 1000 یورو در مجموع است، اما مقدار آن ثابت نیست و بسته به وضعیت بودجه فعلی، تعداد متقاضیان واجد شرایط و پیشینه مالی فردی متقاضی می‌تواند متفاوت باشد.

معمولا دو تا سه هفته پس از مهلت درخواست، متقاضیان موفق از طریق ایمیل در مورد اقدامات بعدی مطلع می‌شوند. به متقاضیان ناموفق نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد، در صورتی که هنوز واجد شرایط باشند می‌توانند در ترم بعدی اقدام کنند. از جمله شرایط لازم برای دریافت این بورسیه باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشجویان بین‌المللی بدون تابعیت آلمان یا اقامت دائم می‌توانند درخواست دهند.
  • ارائه نمرات خوب یا خیلی خوب (معدل فعلی بین 1.0 تا 2.3)
  • تسلط به زبان آلمانی حداقل در سطح پایه
  • فقط دانشجویانی که درآمد ماهانه کمتر از 934 یورو (افراد مجرد) دارند حق درخواست دارند. دانشجویان با درآمد پایین‌تر در اولویت هستند.
  • حداکثر 35 سال سن در مهلت درخواست

علاوه بر رشته پزشکی اطلاع از سایر بورسیه‌های تحصیلی کشور آلمان می‌تواند راهنمای خوبی برای شما علاقه‌مندان به این کشور باشد:

بورسیه آلمان ERASMUS

بورسیه آلمان ERASMUS در اصل یکی از برنامه‌های بسیار مشهور و پرمتقاضی اتحادیه اروپا است که در حوزه‌های آموزش، پرورش و ورزش جوانان ارائه می‌شود. این برنامه یکی از برنامه‌هایی است که از طریق آن دانشجویان می‌توانند برای تحصیل از دانشگاه خود به یکی از کشورهای اتحادیه اروپا اعزام شوند.

به طورکلی با این‌که شرکت در این برنامه برای سازمان‌ها و افراد واجد شرایط بسیاری امکان‌پذیر است، اما کشور مبداء تاثیر بسیاری بر این امر دارد. کشورهای مجاز برای استفاده از این برنامه به دو دسته کشورهای عضو برنامه و کشورهای شریک تقسیم می‌شوند که ایران جز کشورهای شریک بوده و و در مقایسه با کشورهای عضو به برنامه‌های محدودتری دسترسی دارد.

برنامه اراسموس امکان تحصیل مدتی از دوره تحصیلی شخص را در خارج از کشور فراهم می‌آورد که مدت زمان استفاده از این برنامه برای رشته‌های پزشکی حداکثر 24 ماه خواهد بود. البته شخص می‌تواند طی چند بار از برنامه استفاده نماید، ولی مجموع کل دوره‌ها نباید بیش از 24 ماه شود.

این برنامه هزینه‌های سفر و زندگی شخص در خارج از کشور را متقبل می‌شود. البته عوامل مختلفی بر روی میزان مبلغ کمک تاثیرگذار هستند که باعث می‌شود برای هر فردی این میزان متفاوت باشد. در همان ابتدا قراردادی به شخص داده می‌شود که تمامی تعهدات و میزان کمک هزینه‌ها و حق و حقوق و تعهدات در آن نوشته شده است.

برای دریافت این برنامه باید از طریق دفتر بین‌المللی اراسموس یا از طریق دانشگاه خودتان نسبت به دریافت و اطلاع از جزئیات و شرایط اعطای آن اقدام نمایید. در عنوان بورسیه تحصیلی اراسموس چیست؟ تمام آن‌چه درباره این بورسیه لازم است ارائه کرده‌ایم.

بورسیه آلمان DEUTHSCHLANDSTIPENDIUM

بورسیه آلمان DEUTHSCHLANDSTIPENDIUM از سال 2011 به دانشجویان واجد شرایط تا کنون اعطا می‌شود. به عنوان بخشی از این برنامه بورس تحصیلی، دولت فدرال از اهداکنندگان خصوصی برای تأمین مالی بورسیه‌های تحصیلی برای استعدادهای جوان با عملکرد تحصیلی یا مدرسه‌ای بسیار خوب و با تعهد اجتماعی حمایت می‌کند.

شرایط اجتماعی، خانوادگی و فردی نیز در فرآیند گزینش جهت اعطای بورسیه لحاظ می‌شود. دارندگان بورسیه 300 یورو در ماه برای مدت یک سال (از اکتبر تا سپتامبر) دریافت خواهند نمود. این مبلغ از دو بخش تشکیل شده است: 150 یورو توسط کمک کنندگان خصوصی تامین مالی می‌شود و 150 یورو اضافی از طرف دولت فدرال تامین می‌شود، یک دارنده بورس تحصیلی در مجموع 3600 یورو در سال دریافت می‌کند.

با دریافت این بورسیه شما به عنوان یک دارنده بورس تحصیلی این فرصت را دارید که بهتر روی تحصیلات خود در دانشگاه تمرکز کنید. در همان زمان، می‌توانید به مشارکت اجتماعی خود ادامه دهید. در نهایت نیز این شانس را دارید که با شرکت‌ها، بنیادها یا اهداکنندگان خصوصی ارتباطات ارزشمندی برقرار کرده و یا به سادگی با سایر دارندگان بورسیه تحصیلی آلمان دوستان جدیدی پیدا کنید.

مدت زمان بورسیه Deutschlandstipendium یک یا دو ترم است و تأمین مالی همیشه در ترم زمستان شروع می‌شود. مرحله درخواست فعلی برای ترم زمستان 2024/2025 در بهار 2024 آغاز می‌شود و مصاحبه‌های انتخابی در سپتامبر 2024 انجام خواهند شد، مهم است که در صورت دعوت به مصاحبه انتخابی، بتوانید شخصاً حاضر شوید. برای اطلاع دقیق از جزئیات زمان ارسال درخواست بورسیه با کارشناسان آی مهاجرتی تماس حاصل نمایید.

بورسیه گوته آلمان

دانشجویان بین‌المللی با تحصیل در دانشگاه گوته آلمان می‌توانند از برنامه بورسیه‌های مختلفی بهره‌مند شوند که از سوی موسسات و بنیادهای مختلفی به دانشجویان ارائه شده‌اند. از جمله این بورسیه‌های تحصیلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بورسیه DEUTHSCHLANDSTIPENDIUM
  • بورسیه DAAD
  • بورسیه OTTO BENECKE STIFTUNG

اما همچنین دانشگاه گوته بورسیه‌های فارغ‌التحصیلی را برای دانشجویان بین‌المللی در برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین برنامه‌های منتهی به یک ایالت ارائه می‌دهد. شرایط لازم این بورسیه ثبت‌نام برای امتحان نهایی و یا پایان‌نامه و برای پزشکی است.

این بورسیه تحصیلی حداکثر به مدت 6 ماه و به مبلغی در حدود 250-500 یورو در ماه به فرد اعطا می‌شود. ضمنا مهلت درخواست آن نیز همواره تا 28 فوریه، 30 ژوئن و 31 اکتبر در هر سال تحصیلی است.

بورسیه CSLA آلمان

بورسیه CSLA آلمان بودجه‌ای کامل برای تحصیل در دوره‌های کارشناسی است که به وضوح برتری آکادمیک و حرفه‌ای و تعهد عمیق به رهبری تغییرات مثبت اجتماعی در جوامع خود را نشان می‌دهند. جوایز رهبری جامعه مدنی (CSLA) بورسیه‌های تحصیلی با بودجه کامل را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به افرادی ارائه می‌دهد که به وضوح برتری آکادمیک و حرفه‌ای و تعهد عمیق به رهبری تغییرات مثبت اجتماعی در جوامع خود را نشان می‌دهند.

دریافت کنندگان کمک هزینه CSLA برای موارد زیر حمایت مالی و اداری دریافت خواهند کرد:

  • آمادگی پیش دانشگاهی از طریق مدارس تابستانی
  • سفرهای مرتبط با برنامه
  • شهریه و هزینه‌های اجباری دانشگاه
  • کمک هزینه ماهانه برای اتاق، هیئت مدیره و سایر هزینه‌های زندگی
  • بیمه حوادث و بیماری در طول برنامه
  • بودجه برای مواد آموزشی و توسعه حرفه‌ای
  • حضور در کنفرانس برنامه‌های بورسیه منطقه‌ای
  • اسکان در طول فرآیند درخواست و مدت زمان کمک هزینه برای متقاضیان دارای معلولیت

همچنین لازم است بدانید که رشته‌های تحصیلی زیر واجد شرایط نیستند:

  • مدیریت و مدیریت بازرگانی
  • مهندسی
  • آموزش زبان خارجی
  • دارایی، مالیه، سرمایه‌گذاری
  • علوم پزشکی
  • علوم فیزیکی

ضمنا باید خاطرنشان کنیم که این بورسیه فقط به شهروندان کشورهای زیر اعطا می‌شود که ایران جز آن‌ها نیست: افغانستان، مصر، جمهوری کنگو، آذربایجان، گینه استوایی، سودان جنوبی، بلاروس، اریتره، سودان، کامبوج، اتیوپی، سوریه، چین، لائوس، تاجیکستان، جمهوری دموکراتیک کنگو، لیبی، ترکمنستان، میانمار/برمه و ازبکستان.

بورسیه هینریچ بول

بورسیه هینریچ بول یک بورسیه پزشکی و غیرپزشکی در کشور آلمان است که توسط بنیاد هانریش بول که یک سازمان سیاسی و غیرانتفاعی است به دانشجویان داخلی در تمامی مقاطع تحصیلی و به دانشجویان بین‌المللی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا اعطا می‌شود.

سالانه بیش از 1500 دانشجو از کمک‌های مالی این بنیاد بهره‌مند می‌شوند که این کمک‌ها برای دوره کارشناسی مختص به دانشجویان آلمانی و برای دوره کارشناسی ارشد و دکترا مختص به تمامی دانشجویان بین‌المللی است. ضمن این‌که این بورسیه برای مدت زمان استاندارد دوره تحصیلی اعطا خواهد شد و تحت شرایطی خاص امکان تمدید آن برای 1 ترم وجود خواهد داشت.

مبلغ کمک مالی که به دانشجویان بین‌المللی اعطا می‌شود برای دوره کارشناسی ارشد ماهانه 934 یورو و برای دوره‌های دکترا ماهانه 1200 یورو خواهد بود. ضمنا داشتن نمرات بالا و سوابق تحصیلی عالی در کنار تسلط به زبان آلمانی و مدرک سطح B2 این زبان اجباری است. برای شناخت دقیق و با جزئیات عنوان صفر تا صد شرایط دریافت بورسیه بنیاد هانریش بول آلمان در 2024 را در سایت آی مهاجرتی مطالعه نمایید.

بورسیه دانشگاه ژاکوبز برمن

ثبت‌نام بورسیه‌های دانشگاه جاکوبز 2024 اکنون برای دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل در آلمان هستند در دسترس است. این مقاله بورسیه تحصیلی، مزایای آن و سایر جزئیات مربوط به فرآیند پذیرش را پوشش می‌دهد. بورسیه‌های دانشگاه جاکوبز به دانشجویان تا سقف 12000 یورو در سال کمک می‌کند.

این کمک هزینه مبتنی بر شایستگی به متقاضیانی ارائه می‌شود که مدرک کارشناسی ارشد را در مهندسی داده، علم داده برای جامعه و تجارت، یا مدیریت زنجیره تامین دنبال می‌کنند. دانشگاه جاکوبز برمن یکی از معتبرترین دانشگاه‌های بین‌المللی آلمان است که از بیش از 110 کشور دانشجو دارد. 

این دانشگاه همواره در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها رتبه بالایی دارد و فارغ‌التحصیلان خود را با فرصت‌های جهانی مجهز می‌کند.

بورسیه دانشگاه ژاکوبز برمن

ماموریت دانشگاه جیکوبز این است که افراد جوان و درخشان را بدون در نظر گرفتن ملیت، مذهب یا شرایط مالی به شهروندان جهانی تبدیل کند. دانشگاه این کار را از طریق یادگیری در کلاس، راهنمایی دقیق و فرصت زندگی در یک محوطه بین‌المللی با دانشجویان دیگر انجام می‌دهد.

بورسیه KAS کنراد

بورسیه KAS کنراد یکی‌دیگر از بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های مالی در این کشور است که میزان کمک مالی مناسب و خوبی را به دانشجویان اعطا می‌کند. البته این بورسیه در بسیاری از دانشگاه‌های آلمان در دسترس است اما فقط برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا در تمامی رشته‌های تحصیلی از جمله پزشکی در نظر گرفته شده است.

دریافت این بورسیه تحصیلی نیاز به سوابق تحصیلی و علمی بالایی داشته و شخص باید به زبان آلمانی تسلط کافی داشته باشد. همچنین از آنان درخواست می‌شود که نگرشی مثبت نسبت به دموکراسی و حقوق بشر داشته باشند و به مسائل سیاسی علاقمند باشند.

مدت زمان اعطای کمک هزینه‌های این بورسیه برای دوره کارشناسی ارشد 2 سال و برای دوره دکترا 3 سال است و به ترتیب مبالغی چون 861 یورو و 1200 یورو در ماه را در بر خواهد گرفت. 

البته کمک‌های دیگری نیز وجود دارد که دانشجویان می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند.

راهنمای دریافت بورسیه تحصیلی کنراد آدناور آلمان را مطالعه نمایید، تا از مراحل، شرایط و چگونگی درخواست این بورسیه مطلع شده و سایر کمک‌های مالی که برای دانشجویان در دسترس خواهد بود را نیز بشناسید.

 

در این مطلب بورسیه تحصیلی پزشکی آلمان 2024 را به طور دقیق و طبق آخرین تغییرات و اطلاعات شناختیم. اگر در رابطه با دیگر زوایای تحصیل در این کشور نیاز به راهنمایی دارید، با کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل کنید.

سوالات پرتکرار بورسیه تحصیلی پزشکی آلمان 2024 شرایط، هزینه ها و مدارک

تحصیل پزشکی در کشور آلمان همواره با سوالات زیادی همراه است که برخی از متداول‌ترین آنها در پایان آمده‌اند و در صورتی که سوال خاصی برایتان وجود دارد، با شماورین ما تماس بگیرید.

این بورسیه تحصیلی آلمان به دانشجویان کارشناسی ارشد 861 یورو و به دانشجویان دکترا ماهانه 1200 یورو کمک مالی می‌کند.

بله برای دریافت بورسیه هینریچ بول باید مدرک زبان آلمانی در سطح B2 را به این بنیاد ارائه نمود.

بورسیه Bayer 2024 حداکثر مبلغ 10 هزار یورو را پرداخت نموده و می‌توان از 2 هفته تا 6 ماه از این بورسیه بهره‌مند شد.

بورسیه هینریچ بول ماهانه به دانشجویان دکترا 1200 یورو و به دانشجویان کارشناسی ارشد 934 یورو کمک مالی می‌کند.

این بورسیه فقط به دانشجویان دوره های دکترا و پسی دکترا تعلق می گیرد.

این بورسیه ماهانه مبلغ 300 یورو به طور کلی سالانه 360 یورو به دانشجویان می‌پردازد.

دریافت ویزای کشور آلمان توسط آی مهاجرتی را از زبان برخی از کلاینت های اخیر ما بشنوید:

نمایش ویدیو درباره کاور زهرا شعاعی
نمایش ویدیو درباره کاور محمد هومن الوندی
نمایش ویدیو درباره کاور سارا کیایی
نمایش ویدیو درباره کاور میلاد مهدیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه