بیمه های درمانی و دانشجویی در روسیه

بیمه های درمانی و دانشجویی در روسیه یکی از مهم ترین نیازهایی است که یک دانشجوی بین المللی مهاجر باید آن را در نظر داشته باشد. داشتن این بیمه به قدری در سبک زندگی و هزینه ها تاثیر گذار بوده که همه افراد آن را به عنوان یک مورد ضروری و حتمی در نظر دارند. در ادامه این مقاله با کارشناسان آی مهاجرتی همراه باشید تا با تمامی جزئیات بیمه های درمانی و دانشجویی در روسیه آشنا شوید.

بیمه دانشجویی در روسیه بخش بزرگی از هزینه های اقامتی شما را پوشش و آن ها را کاهش خواهد داد. به همین دلیل ممکن است که دریافت آن از قبل از تحصیل خود کمی چالش بر انگیز باشد، به همین دلیل شما باید از تمامی معیارهای تعیین شده از سوی دانشگاه، قوانین محلی و مهاجرت پیروی کنید تا بتوانید بیمه مورد تایید و مناسب خود را دریافت نمایید.

بیمه های درمانی و دانشجویی در روسیه

شرکت های پشتیبان بیمه های درمانی و دانشجویی در روسیه معمولا شرکت های خاصی هستند که با بخش آموزش این کشور در ارتباط بوده و خدمات مناسب را ارائه می دهند.

فهرست مطالب

البته دریافت بیمه دانشجویی به این معنا نیست که شما نیازمند به پرداخت هیچ هزینه ای نیستید، بلکه باید برای دریافت بیمه مقداری هزینه مشخص شده را پرداخت نمایید که مقدار آن می تواند با توجه به نوع آن متفاوت باشد. جالب است بدانید که داشتن این بیمه از مدارک ضروری شما برای دریافت مجوز ورود خواهد بود، برای اطلاع از سایر شرایط به مقاله راهنمای تحصیل در روسیه را سری زده و آن را مطالعه نمایید.

انواع بیمه دانشجویی در روسیه

مطابق مقررات کشور روسیه، همه اتباع خارجی که برای تحصیل به این کشور وارد می شوند باید با هزینه های خود بیمه پزشکی را دریافت کنند که در تمام طول مدت تحصیلی آن ها معتبر باشد. این الزامات یک سیاست با هدف مخافظت از شهروندان خارجی و تنظیم مسائل پزشکی در طول مدت تحصیلی آن ها است.

اما بیمه های درمانی و دانشجویی روسیه فقط دارای یک نوع مشخص نبوده و انواع مختلفی دارد که باید میان آن ها با توجه به شرایط خود انتخاب نمود. در صورتی که نیاز به راهنمایی دارید اما نمی دانید که به کدام موسسه مراجعه نمایید مقاله موسسات مشاوره و اعزام دانشجو به روسیه را مطالعه کرده و سپس اقدام نمایید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
بیمه های درمانی و دانشجویی در روسیه

انواع بیمه دانشجویی در روسیه شامل موارد زیر است:

بیمه نامه سلامت اجباری OMC: یک بیمه نامه اجباری که به شما این امکان را می دهد تا در صورت وقوع یک رویداد مراقبت های پزشکی را با هزینه برنامه بیمه سلامت دولتی به صورت رایگان دریافت نمایید.

بیمه نامه درمانی داوطلبانه VHI: این بیمه برای همه شهروندان در دسترس بوده و در قبال پرداخت هزینه ای بیشتر، با شرکت های بیمه همکاری کرده و پوشش درمانی بیشتری را دریافت خواهید کرد. پس از انقضای این بیمه نامه دانشجو موظف است تا به مدت 3 روز کاری یک بیمه نامه جدید را برای خود دریافت نماید.

بیمه مورد تایید اداره مهاجرت روسیه

باید توجه داشته باشید که داشتن بیمه دانشجویی برای دریافت مجوز ورود شما کاملا ضروری بوده و شما باید مدرک داشتن آن را به سفارت ارائه نمایید. به همین دلیل بهتر است که نوع بیمه مورد تایید اداره مهاجرت روسیه اطلاع داشته تا دچار هیچ گونه خطا نشوید.

شرایط اخذ بیمه دانشجویی در روسیه در هر نوع با دیگری تفاوت دارد اما شما با تهیه بیمه OMC می توانید به تمامی خدمات بیمه دولتی دست یابید و در صورت بروز هر گونه حادثه از هزینه های خود به مقدار زیادی بکاهید. این بیمه به طور قطع و کامل مورد تایید دانشگاه و سفارت قرار دارد و شما با دریافت آن می توانید تاییدیه را از سوی سفارت دریافت نمایید.

اما اگر تمایل به دریافت بیمه های خصوصی برای خود دارید، باید حتما آن را از سوی یک شرکت معتبر دریافت کنید، همچنین نوع بیمه های درمانی و دانشجویی در روسیه باید دارای حداقل پوشش به اندازه بیمه OMC باشد. بیمه ای که کمتر این بیمه خدمات دهد مورد قبول نمی باشد.

نکات مهم دریافت بیمه دانشجویی روسیه

به علت اهمیت بیمه های درمانی و دانشجویی در روسیه شما باید به موارد زیادی برای دریافت نوع مناسب آن باشید، به خصوص اگر قصد دارید که آن را یک شرکت خصوصی دریافت نمایید. بیمه دولتی دارای شرایط ثابت و تعیین شده ای بوده و دیگر نیازی به بررسی دقیق آن نیست و می توان از مورد تایید بودن آن اطمینان کامل را داشت.

برخی از نکات مهم دریافت بیمه دانشجویی روسیه که پیشنهاد می کنیم حتما آن را در نظر داشته باشید شامل موارد زیر می شود:

  • پوشش تمام هزینه های بستری در بیمارستان
  • پوشش حداکثری بیماری های مختلف
  • پوشش تمیم هزینه های حمل و نقل درمانی و بیمارستان
  • پوشش هزینه ویزیت
  • به یاد داشته باشید که شما باید بیمه مورد نظر خود را در تمام مدت تحصیلی خود تمدید نمایید.
تفاوت بیمه مسافرتی با دانشجویی روسیه

تفاوت بیمه مسافرتی با دانشجویی روسیه

یکی از مواردی که باعث ایجاد اشتباه میان متقاضیان می باشد نداشتن اطلاع از تفاوت بیمه مسافرتی با دانشجویی می باشد. اطلاع از تفاوت میان این دو باعث می شود که با قوانین بیمه به طور دقیق تر آشنا شده و به درستی بیمه مورد تایید دولت را برای خود دریافت نمایید، زیرا که دو نوع بیمه به طور کامل از یکدیگر جدا و مستقل بوده که کاربرد هر کدام با دیگری تفاوت دارد.

بیمه های مسافرتی فقط برای پوشش دهی حوادث و اتفاقای را بر عهده دارن که در طول مدت نقل مکان و سفر به این کشور میان کشور مبدا و مقصد ایجاد شود. کارایی و پوشش دهی این بیمه زمانی که فرد وارد کشور شود لغو می شود زیرا که مسئولیت پوشش آن را عهده ندارد.

برای همه روش های مهاجرتی داشتن این بیمه ضروری می باشد، اگر تا کنون روش مهاجرتی مورد نظر خود را نیافته اید مقاله مهم ترین روش های مهاجرت به روسیه را مطالعه کرده و بهترین را با توجه به شرایط خود بیابید.

اما بیمه های درمانی و دانشجویی در روسیه برای مدت اقامت شما برای تحصیل در این کشور بوده و تمامی موارد پزشکی و اورژانسی را پوشش خواهد داد. این بیمه قابل تمدید بوده و شما باید آن را تمام مدت تحصیلی خود تمدید نمایید. به یاد داشته باشید که بیمه هیچ صورت نمی توان فقط یکی از این دو بیمه را دریافت کرده و یا نوع بیمه دیگری را جایگزین آنها کرد.

وبینار تحصیل در بهترین کشور اروپایی

انتخاب بهترین مقصد تحصیلی به معنای ساختن آینده هر فرد است که باید با حساسیت هر چه تمام انجام شود . از این رو در این وبینار کارشناس ارشد ما در این وبینار به تحصیل در بهترین کشور اروپایی پرداخته است که توصیه می کنیم تا انتها آن را تماشا کنید.

هم چنین در صورتی که به دنبال یافتن بهترین مقصد تحصیلی هستید با مشاورین ما در دفاتر آی مهاجرتی تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل در بهترین کشورهای اروپایی
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

هزینه انواع بیمه های دانشجویی

مهم ترین بخش برای دریافت بیمه های درمانی و دانشجویی در روسیه مقدار هزینه های آن برای فرد دانشجو می باشد، مقدار هزینه ها برای دریافت بیمه دولتی و اجباری بسیار کمتر از بیمه های ارائه شده توسط شرکت های خصوصی می باشد، اما از طرفی دیگر پوشش دهی این نوع بیمه ها بسیار بیشتر می باشد.

برای آشنایی دقیق با هزینه انواع بیمه های دانشجویی که توسط شکرت های مختلف ارائه می شوند نگاهی به جدول داشته باشید:

نام شرکت مقدار هزینه در هر سال پوشش دهی
بیمه مطلق حداقل 1900 روبل مراقب های سرپایی،کمک های اورژانسی دندانپزشکی، مراقبت های پزشکی اوژانسی، معاینه پزشکی سالانه
VSK 3600 روبل خدمات پزشکی و آمبولانس و بستری، خدمات حمل و نقل پزشکی، مراقبت های اورژانسی دندانپزشکی
Ingosstrakh 2700 روبل بازگشت به کشور، کمک های فوری پزشکی، ویزیت دکتر و ویزیت سرپایی
Reso-garantia 1500 روبل بدون بازگشت 2800 به همراه بازگشت به وطن مراقبت های سرپایی، بستری شدن اورژانسی در بیمارستان

برای مهاجرت تحصیلی نه تنها هزینه بیمه، بلکه هزینه های بسیار دیگری را نیز پیش روی خود خواهید داشت که بهتر است از قبل با مقدار آن آشنایی کامل را داشته باشید، مطالعه مقاله هزینه های زندگی در کشور روسیه می تواند تمامی اطلاعا مورد نیاز را به شما بدهد.

 

مزایا دریافت بیمه دانشجویی روسیه

تاکنون به اهمیت و ضرورت دریافت بیمه های درمانی و دانشجویی در روسیه پرداختیم، اما این بیمه های درمانی دارای چه مزایایی هستند که دولت و سایر افراد بسیار بر آن تاکید دارند؟ در لیست زیر ما برای شما تمامی مزایا دریافت بیمه دانشجویی روسیه را قرار داده ایم تا با مقدار اهمیت آن بیشتر آشنا شوید:

  • پوشش مالی: طرح های بیمه درمانی به عنوان یک پشتیبان مالی قوی در موارد اضطراری عمل کرده و سهولت پرداخت های فوری را برای انعطاق پذیری مالی شما بیشتر فراهم می کند.
  • معافیت مالیاتی: بیمه ها نه تنها در پوشش هزینه های آنی موثر است بلکه می تواند در زمان حالی نیر موثر باشد بوده و کمک مالی کند.
  • تغییر سبک زندگی: سبک زندگی که امروزه تمامی مردم از آن حمایت می کنند، مسائل بهداشتی و درمانی است. این موارد فقط محدود به بیماری های ساده مانند سرما خوردگی محدود نمی شود، بلکه منظور ما بیماری هایی مانند دیابت و ناراحتی های قلبی می باشد. به همین دلیل اطمینان از سلامتی خود با یک طرح جامع بیمه سلامت بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

هر یک از عناوین زیر می تواند در شناخت هرچه بیشتر کشور روسیه و سپری نمودن دوره دانشجویی هر چه بهتر به شما کمک نماید:

شرکت های بیمه مهم در روسیه

سوالی که اکنون برای افراد ایجاد می شود این است که بیمه مسافرتی و دانشجویی خود را از کدام شرکت ها دریافت نمایند که مورد تایید دولت بوده و خدمات آن کاملا مناسب باشد؟ 

شرکت ها بیمه زیادی وجود دارند که انواع مختلف بیمه ها را قیمت ها و شرایط مختلف ارائه می دهند. برای اطلاع از این که هر کدام در کدام شهر قرار دارد مطالعه مقاله معرفی شهرهای روسیه برای تحصیل را از دست ندهید.

بیمه های درمانی در این کشور بسیار متنوع بوده و فقط محدود به یک نوع نمی شوند به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که درباره همه انواع آن ها تحقیق کرده و یا از کارشناسان و مشاورین این زمینه کمک بگیرید تا بتوانید با پرداخت هزینه معتبرترین نوع را برای خود دریافت نمایید.

شرکت های بیمه مهم در روسیه

برخی از شرکت های بیمه مهم در روسیه در لیست زیر قرار داده شده است:

  • Rosgosstrakh Insurance Company
  • Ingosstrakh Insurance Company
  • AlfaStrakhovanie
  • RESO Garantia
  • Zurich Reliable Insurance
  • Sberbank Insurance

در این مقاله کارشناسان آی مهاجرتی به بررسی و شرح کامل بیمه های درمانی و دانشجویی در روسیه برای شما پرداخته اند. در صورتی که نیاز به اطلاعات دقیق تر و یا راهنمایی داشته با مشاورین ما در دفاتر مرکزی، غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل نمایید. همچنین می توانید در بخش دیدگاه این صفحه با ما در ارتباط باشید.

سوالات پر تکرار بیمه های درمانی و دانشجویی در روسیه

سوالات پرتکرار در پایان می تواند راهنمای خوبی برای شما علاقه مندان باشد که مشاورین ما در انتها آن را برای شما جمع آوری نموده اند و در صورتی که سوالات بیشتری دارید ، از طریق بخش دیدگاه با مشاورین ما در ارتباط باشید.

بله، طبق قوانین این کشور داشتن بیمه دانشجویی در روسیه برای همه افراد ضروری می باشد.

نوع اول بیمه عمومی اجباری بوده و نوع دوم بیمه داوطلبانه که می توانید آن را از شرکت های خصوصی دریافت نمایید.

بیمه های دولتی مقدار هزینه بسیار کمتری داشته، اما بیمه های خصوصی با توجه به هزینه گرانتر خدمات بیشتری را پوشش می دهند، انتخاب شما با توجه به شرایط شخصی خود می تواند متغیر باشد.

این هزینه می تواند با توجه به نوع آن متفاوت باشد و شما باید آن ها را به طور جداگانه بررسی نمایید.

بیمه omc و یا بیمه خصوصی که حداقل به اندازه آن پوشش داشته باشد مورد تایید سفارت قرار می گیرد.

رویای دریافت ویزای کشورهای مختلف جهان در آی مهاجرتی در چشم برهم زدنی امکان پذیر است:

نمایش ویدیو درباره هستی سلیمیان
نمایش ویدیو درباره محمد الوندی
نمایش ویدیو درباره نسترن رحمانی منش
نمایش ویدیو درباره حدیث فرحزاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه