تحصیل پرستاری در ترکیه

تحصیل پرستاری در ترکیه علاوه بر اینکه می تواند شما را از یک مدرک تحصیلی معتبر و قابل قبول بهره مند نماید ؛ آینده شما را نیز برای داشتن فرصت های شغلی بسیار در این کشور و یا دیگر کشورهای اروپایی تاحد زیادی تضمین می سازد . اما همه این ها به این بستگی دارد که بتوانید یک پذیرش موفقیت آمیز را در یکی از دانشگاه های این کشور به دست آورید.

تحصیل در رشته پرستاری در ترکیه طی سال های گذشته یکی از مقاصد مورد علاقه دانشجویان کشورمان بوده که توانسته به عنوان پل ارتباطی میان کشورهای اروپایی و کشورمان عمل کرده و در نهایت افراد را برای کار و اقامت به یکی از کشورهای این قاره برساند.

تحصیل پرستاری در ترکیه

تحصیل رشته پرستاری در ترکیه می تواند زمینه ساز ورود به کشورهای مطرح اروپایی برای کار و یا ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر باشد.

فهرست مطالب

این کشور به خاطر آسیایی – اروپایی بودن یکی از بهترین مقاصد برای آشنایی با اروپا و مهاجرت به کشورهای آن شناخته می شود . در ادامه با کارشناسان آی مهاجرتی همراه شوید تا تحصیل پرستاری در ترکیه را بهتر بشناسید.

برای اپلای پرستاری ترکیه باید شرایط و قوانین دانشگاه های ارائه کننده این رشته را بشناسید و مدارک مورد درخواست آنان را تهیه و همراه با درخواست خود جهت پذیرش ارسال نمایید . بهتر است که ابتدا مقاله تحصیل در ترکیه از صفر تا صد 2023 را مطالعه نمایید؛ تا به طور کلی سیستم آموزشی و پذیرش در دانشگاه های این کشور را بشناسید سپس برای تحصیل پرستاری در ترکیه اقدام کنید.

شرایط تحصیل در رشته پرستاری در ترکیه

تحصیل پرستاری در ترکیه را می توان در دانشگاه های دولتی و خصوصی این کشور پشت سر گذاشت که هرکدام شرایط خود را دارند که مهم ترین آن ها تفاوت در میزان شهریه تحصیلی هریک از این مراکز است . شرایط تحصیل در رشته پرستاری در ترکیه بدین صورت است که این رشته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به متقاضیان ارائه می شود که هرکدام به ترتیب 4 سال، 2 سال و 4 سال به طور می انجامد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
تحصیل پرستاری در ترکیه

نکته مهم اینکه برای پذیرش و شروع تحصیل پرستاری در ترکیه متقاضیان باید در آزمون ورودی این رشته نیز شرکت نموده و نمره مورد نیاز را به دست آورند. دانشجویان باید بر اساس قوانین دانشگاه در یکی از آزمون های YOS یا SAT و یا هر دو آزمون شرکت کنند و نتیجه مورد درخواست را به آنان ارائه نمایند؛ البته برخی از مراکز خصوصی بدون اخذ آزمون نیزدر این رشته دانشجو می پذیرند.

لازم به ذکر است که آزمون SAT معمولا از سوی دانشگاه های انگلیسی زبان که این رشته را به زبان انگلیسی ارائه می دهند؛ اخذ می شود و یکی از الزامات مهم برای قبولی در این آزمون داشتن تسلط لازم و کافی به زبان انگلیسی می باشد. اما آزمون های YOS که متشکل از سوالات ریاضی، هندسه و هوش هستند؛ به نوعی آزمون اصلی پذیرش و قبولی در دانشگاه های دولتی و ترکی زبان این کشور هستند که برای شرکت در آن ها باید از آمادگی کاملی برخوردار باشید.

دوره های یوس برای رشته پرستاری

دوره های یوس برای رشته پرستاری

همانطور که گفتیم قبولی و تحصیل پرستاری در ترکیه برای دانشجویان بین المللی نیازمند شرکت در آزمون YOS می باشد و سطح و نمره ای که در این آزمون متقاضیان به دست می آورند تعیین کننده امکان یا عدم امکان تحصیل این رشته می باشد. دقت داشته باشید که این آزمون فقط برای پذیرش در مقطع کارشناسی رشته پرستاری بوده و از دانش آموزان دارای مدرک دیپلم اخذ می شود و اینکه شهروندان ترکیه ای نیازی به شرکت در این آزمون ندارند . حال شرکت در این آزمون اگر با آمادگی کامل انجام شود؛ امکان قبولی و تحصیل پرستاری در ترکیه را برایتان به همراه خواهد آورد؛ که برای آن می توانید در دوره های یوس برای رشته پرستاری شرکت کرده و آموزش های کافی و لازم را ببینید. در این دوره ها که به صورت حضوری و آنلاین امکان برگزاری را دارد، دروس ریاضی، هندسه و هوش را به متقاضیان بر اساس نیاز در این آزمون آموزش و تدریس می کنند.

این دوره ها هم در داخل کشور و هم در کشور ترکیه برای متقاضیان در دسترس می باشد که به اشکال عمومی، نیمه خصوصی و خصوصی نیز در دسترس هستند و هزینه های متفاوتی خواهند داشت . یقینا دوره های خارج از کشور بهتر و دقیق تر می تواند دانشجویان در در حال و هوای آموزش و آزمون قرار دهد؛ اما هزینه آن نیز از دوره های داخلی گران تر است.

تحصیل در دانشگاه های ترکیه به عنوان مقصدی که این روزها بسیار برای دانشجویان ایرانی مورد توجه قرار گرفته ، قوانین خاص خود را به همراه دارد که کارشناس متخصص ما در آی مهاجرتی در این وبینار به صورت دقیق تمامی آنها را برای شما عزیزان بررسی نموده است .

توصیه می کنیم تا حتما ویدیو را تا انتها ببینید و در صورت هرگونه سوال با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر تهران و یا شیراز تماس حاصل نمایید.

نمایش ویدیو درباره تحصیل-در-ترکیه
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

ادامه تحصیل پرستاری در ترکیه

همانطور که می دانید تحصیل پرستاری در ترکیه در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا امکان پذیر است که برای شرکت در این دوره ها باید درخواست خود را به دانشگاه ارسال و برای پذیرش تلاش کنید . 

اما این سوال وجود دارد که آیا ادامه تحصیل پرستاری در ترکیه برای دانشجویانی که در دانشگاه های کشورمان پذیرفته شده و یا در حال تحصیل این رشته هستند نیز امکان پذیر است؟

در جواب باید بگوییم که قبولی و یا تحصیل شما در دانشگاه های داخلی نمی تواند ملاک پذیرش و یا قبولی در مقطع حاضر در دانشگاه های ترکیه لحاظ شود؛ بلکه شما باید جداگانه و بدون توجه به مقطع تحصیل در داخل کشور آخرین مدرک تحصیلی خود را ارائه نموده و برای تحصیل در دوره بعدی رشته پرستاری در ترکیه درخواست دهید .

دلیل اصلی نیز آن است که دانشگاه های داخلی هیچ کدام در برنامه ای مشترک برای تبادل دانشجو با دانشگاه های ترکیه قرار ندارند.

پس بهترین اقدام این است که اگر نزدیک به فارغ التحصیلی هستید، تحصیل خود را ادامه دهید و مدرک خود را دریافت نموده و برای مقطع بعدی تلاش نمایید تا در دانشگاه های ترکیه پذیرش بگیرید.

اما اگر همان ابتدای راه و پذیرش هستید؛ باید شرایط خود و دانشگاه محل تحصیل و همچنین دانشگاه مقصد در ترکیه را سنجیده تا ببینید کدامیک انتخاب بهتری می باشد و در نهایت اگر تحصیل پرستاری در ترکیه مناسب تر است ، اقدام کنید.

تحصیل ارشد پرستاری در ترکیه

اگر شما از جمله دانشجویانی هستید که موفق به اخذ مدرک پرستاری خود در داخل کشورمان شده اید و قصد ادامه تحصیل ارشد پرستاری در ترکیه را دارید . 

باید در وهله اول از طریق ارتباط با دانشگاه های مدنظر خود مورد تایید بودن مدرک لیسانس خود را مورد بررسی قرار دهید و در صورتی که مدرک شما قابل قبول و قابل ارائه به دانشگاه های این کشور باشد برای اخذ پذیرش تلاش نمایید.

دقت داشته باشید که به طور کل نباید گپ تحصیلی شما از زمان اخذ آخرین مدرک خود تا زمان ارائه درخواست پذیرش زیاد باشد و توصیه می شود که برای دوره کارشناسی ارشد پرستاری ترکیه حداکثر تا 30 سالگی اقدام نمایید؛ چون بعد از آن پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی بسیار سخت می شود.

 

تحصیل ارشد پرستاری در ترکیه

همچنین معدل آخرین مدرک شما، یعنی مدرک کارشناسی نیز تاثیر زیادی دارد و حداقل معدل قابل قبول 14 می باشد، اما یقینا شما باید معدل بالاتری برای پذیرش این دوره داشته باشید. به طور کل هرچه رزومه قوی تری برای ارائه به دانشگاه هنگام پذیرش داشته باشید؛ قطعا شانس قبولی خود را بالاتر خواهید برد.

اما در کنار این مطلب توصیه می کنیم که از شرایط کار دانشجویی در ترکیه برای دانشجویان خارجی نیز مطلع شوید؛ تا بتوانید در حین تحصیل خود کاری در این کشور به دست آورده و بسیاری از هزینه های خود را پوشش دهید؛ مقاله مربوطه تمامی اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد.

به عنوان یک دانشجوی علاقه مند به کشور ترکیه ، مطالب جمع آوری شده در عناوین زیر را از دست ندهید:

زبان تحصیل رشته پرستاری در ترکیه

جهت تحصیل پرستاری در ترکیه می توانید یکی از دو زبان ترکی و یا انگلیسی را انتخاب و در نهایت مدرک خود را دریافت کنید. اما لازم است که از سطح مورد درخواست و مورد نیاز زبانی جهت تحصیل این رشته برخوردار باشید تا در حین تحصیل با مشکل مواجه نشوید. هر دانشگاه مدارک زبانی و سطح مورد درخواست خود را خواهد داشت که باید از آن اطلاع دقیقی به دست آورید.

این موضوع در سایت دانشگاه ها اعلام می شود و یا در غیر این صورت می توانید از طریق ارتباط با این مراکز یا مشاورین آی مهاجرتی از نوع مدرک و سطح آن مطلع شوید. به طور کلی معمولا دانشگاه ها مدرک زبان ترکی در سطح C1 یا C2 را از متقاضیان درخواست می کنند. همچنین برای تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی مدرک آیلتس 6 یا تافل 75، کارشناسی ارشد آیلتس 6.5 یا تافل 80 و دوره دکترا آیلتس 7 یا تافل90 به بالا مورد نیاز است.

لازم به ذکر است که اگر از سطح زبانی لازم برخوردار نباشید می توانید پیش از شروع به تحصیل پرستاری در ترکیه، در دوره های آموزش زبان در این کشور شرکت کرده و علاوه بر برخوردار شدن از سواد و سطح لازم جهت تحصیل، از مدرک معتبری برای ارائه به دانشگاه نیز برخوردار شوید.

همچنین علاوه بر تحصیل روش های دیگری نیز برای مهاجرت به ترکیه وجود دارد که می توانید از طریق مراجعه به عنوان  به آن دست یابید.

هزینه تحصیل رشته پرستاری در ترکیه

همانطور که می دانید تحصیل پرستاری در ترکیه نیازمند هزینه هایی است که یک بخش مربوطه به شهریه دانشگاه و یک بخش مربوطه به هزینه های اقامت و زندگی می باشد و اطلاع از آن ها پیش از هر اقدامی بسیار لازم و اجباری است.

ما با ارائه جزئیات و توضیحات لازم در رابطه با هزینه های زندگی در ترکیه پس از مهاجرت در مقاله مشخصه، تمامی مخارج و مبالغ اجناس و کالاها برای زندگی در این کشور را در اختیار شما قرار داده ایم.

اما هزینه تحصیل رشته پرستاری در ترکیه با توجه به دانشگاه ها و مقاطع مختلف متفاوت است . بدین صورت که دانشگاه های خصوصی شهریه هایی بسیار گران تر از دانشگاه های دولتی دریافت می کنند؛ اما پذیرش در آن ها راحت است. همچنین هزینه تحصیل به زبان انگلیسی نیز معمولا از تحصیل به زبان ترکی بیش تر است.

در ادامه شهریه چند دانشگاه ترکیه در رشته پرستاری را مشاهده می کنید:

دانشگاهشهریه سالانه
دانشگاه کوچ21500 دلار کارشناسی
دانشگاه حاجت تپه3000 دلار کارشناسی
دانشگاه مدیپول استانبول6250 دلار کارشناسی
دانشگاه آجی بادم8000 دلار کارشناسی
دانشگاه اطلس استانبول3500 دلار کارشناسی
دانشگاه مدیپول آنکارا4860 دلار کارشناسی

 

جهت اطلاع از شرایط تحصیل پرستاری در ترکیه با کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و همچنین در دفتر شیراز تماس حاصل نموده و سوالات خود را مطرح نمایید و یا به صورت حضوری به مشورت با آنان بپردازید.

سوالات پر تکرار تحصیل پرستاری در ترکیه

چنانچه در رابطه با تحصیل پرستاری در ترکیه در دانشگاهی مشخص سوالی ذهن شما را مشغول نموده ضمن مطالعه سوالات پرتکرار در ادامه ، حتما پرسش خود را از طریق بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

متقاضیان می توانند رشته پرستاری را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ادامه دهند.

دانشگاه های کشور ترکیه رشته پرستاری را به زبان های ترکی و انگلیسی به دانشجویان ارائه می نمایند.

با توجه به ربان انتخابی دانشجویان، باید مدارک سطح C1 یا سطح C2 را برای زبان ترکی و مدارک آیلتس 6 تا 7 را در مقاطع مختلف و برای تحصیل این رشته به زبان انگلیسی به دانشگاه ها این کشور رائه کرد.

این موضوع با توجه به مقطع تحصیلی متفاوت خواهد بود؛ به طوری که برای دوره کارشناسی 4 سال، دوره کارشناسی ارشد 2 سال و دوره دکترا نیز 4 سال زمان نیاز می باشد.

بله دانشجویان خارجی باید در آزمون های YOS و SAT و یا یکی از آن ها با توجه به شرایط مختلف تحصیلی خود شرکت نموده و نمره قبلوی را به دست آورند.

برای اطمینات خاطر هر چه بیشتر از تخصص ما در پذیرش تحصیلی در سطح جهان ویدیوهای زیر را از دست ندهید:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه