تحصیل رشته پرستاری در روسیه

تحصیل رشته پرستاری در روسیه می تواند یک فرصت عالی و کاری برای افرادی که علاقه مند به تحصیل در این رشته هستند بوده و برای آن ها امکانات و کیفیت بالایی از تحصیل و زندگی را فراهم نماید. اهمیت کار پرستاران در درمان و بهبود بیماران به اندازه دکتر و متخصصان بالا بوده و حتی می توان گفت که بدون آن ها امکان پیشرفت در زمینه بهداشت و درمان وجود ندارد.

از طرفی دیگر این شغل دارای دشواری های بسیاری نسبت به سایر مشاغل کادر درمانی بوده که هر فرد باید از آن ها اطلاع داشته باشد.

تحصیل رشته پرستاری در روسیه

تحصیل پرستاری در روسیه با گذراندن یک دوره پیش نیاز در این کشور آغاز می شود که حدود 8 ماه زمان می برد.

فهرست مطالب

اگر تحصیل پرستاری در روسیه را به عنوان رشته تحصیلی خود انتخاب کرده اید باید اطلاع داشته باشید که تحصیل و کار در این زمینه نیاز به صبر و همدردی بسیار زیادی داشته و باید همراه با علاقه و تمایل قلبی برای کمک به دیگران باشد.

تحصیل رشته پرستاری در روسیه برای افرادی مناسب بوده که با این رشته کاملا آشنا بوده و به دنبال مقصدی مناسب برای دوران تحصیلات خود می باشند. در این مقاله کارشناسان آی مهاجرتی به شرح تمامی جزئیات مورد نیاز برای اپلای پرستاری روسیه پرداخته اند تا شما از آن ها مطلع شده و به راحتی اقدام نمایید. پیشنهاد می کنیم مقاله راهنمای تحصیل در روسیه را برای آشنایی با سیستم آموزشی این کشور مطالعه کنید.

دوره پادفک پرستاری در روسیه

از آن جایی که تحصیل در رشته های بهداشتی و درمانی بسیار مهم بوده و نیاز به سطح بالایی از تحصیلات دارد، دوره های پیش دانشگاهی مخصوص آن ها برگزار می شود که فقط در صورت دریافت پذیرش در آن ها می توان به تحصیل رشته پرستاری در روسیه پرداخت، این دوره ها در روسیه دوره پادفک نام داشته که در مراکز آموزشی بسیاری در دسترس است.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
تحصیل رشته پرستاری در روسیه

هدف اصلی دوره پادفک پرستاری در روسیه تقویت بیشتر زبان روسی و رسیدن فرد داوطلب به سطح مورد نیاز می باشد، زیرا پرستاران باید بتوانند تا با بیماران ارتباط برقرار کنند که لازمه آن یادگیری کامل زبان مردم است. همچنین تمامی دروس پایه با سیستم آموزشی این کشور به فرد یاد داده می شود تا برای تحصیل در دانشگاه ها و به صورت تخصصی دچار هیچ مشکلی نشود.

مدت زمان متوسط این دوره حدود 8 ماه الی یک سال بوده و در صورتی که فرد نیاز به دوره های بیشتری داشته باشد می تواند دوره ها را به مدت زمان بیشتری ادامه دهد. شرایط و هزینه های هر آموزشگاه ارائه دهنده این دوره با دیگری متفاوت بوده و نمی توان موارد دقیقی را مشخص کرد، برای کسب اطلاعات دقیق در این زمینه با مشاورین آی مهاجرتی تماس حاصل نمایید.

پرستاری در دانشگاه های روسیه

پرستاری در دانشگاه های روسیه

برای تحصیل رشته پرستاری در روسیه باید مراحلی را پشت سر گذاشته و تمامی نیاز ها را برآورده نمایید. اولین قدم این است که بتوانید آموزشگاه مناسب برای دوره های پادفک را یافته و در این دوره ثبت نام نمایید، شرایط این دوره در هر مکان با دیگری متفاوت بوده اما مهم ترین بخش آن داشتن مدرک زبان است که در ادامه به طور دقیق به آن خواهیم پرداخت.

پس از این که توانستید این دوره را با موفقیت پشت سر بگذارید باید با توجه به معیارهای خود بهترین دانشگاه را برای پرستاری در روسیه انتخاب کرده و درخواست خود را ارسال نمایید. از شرایط دریافت پذیرش از سوی دانشگاه ها می توان به داشتن نمرات خوب، مدرک زبان، پرداخت شهریه و غیره اشاره کرد. اما در برخی از مراکز آموزشی شرایط اضافه و متفاوتی تعیین شده اند که باید با مراجعه به سایت دانشگاه و یا با کمک کارشناسان این زمینه از آن ها مطلع شوید.

پس از این که توانستید پذیرش خود را دریافت نمایید، دوره 4 ساله تحصیل رشته پرستاری در روسیه در مقطع کارشناسی آغاز شده و فرد می تواند در صورت تمایل گرایش مورد نظر خود را نیز انتخاب کرده و مدرک آن تخصص را برای خود کسب نماید. گرایش های تحصیل پرستاری در دانشگاه های روسیه عبارت اند از:

  • پرستار عمومی
  • پرستار کودکان
  • پرستار سالمندان
  • پرستار اورژانس
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

تحصیل رایگان پرستاری در روسیه

با وجود این که کشور روسیه به هزینه های بسیار کم تحصیلی و زندگی در سراسر دنیا شهرت دارد، اما ممکن است به علت شرایط ارز این مقداری هزینه ها همچنان برای برخی از داوطلبان زیاد و گران بوده و به همین دلیل به دنبال تحصیل رایگان پرستاری در روسیه می باشند و این سوال را دارند که آیا این امکان وجود دارد یا خیر؟

باید به اطلاع شما برسانیم که سیستم آموزشی این کشور امکان تحصیل رشته پرستاری در روسیه را به صورت رایگان در دسترس قرار نداده و باید هزینه شهریه و سایر موارد را پرداخت کرد، اما روش هایی وجود دارد که می توان به وسیله هزینه ها را کاهش داده و حتی به صفر رساند.

راحت ترین راه این است که می توانید قبل از اپلای پرستاری روسیه برای دریافت بورسیه درخواست داده و آن را دریافت نمایید، زیرا دانشگاه های روسیه دارای تعداد زیاد بورسیه با انواع مختلف هستند که هر کدام برخی از هزینه ها را کاهش داده که می تواند کمک بسیاری به فرد دانشجو باشد.

برخی از افراد نیز پس از مهاجرت خود به انجام کار دانشجویی می پردازند تا بتوانند تمامی هزینه های خود را پوشش دهند.

 برای کسب اطلاعات دقیق درباره قوانین کار در حین تحصیل در این کشور این زمینه مقاله واقعیت های کار دانشجویی در روسیه را مطالعه نمایید.

زبان تحصیل رشته پرستاری در روسیه

از آن جایی که پرستاران باید برای رفع نیاز هر بیمار با آن ها صحبت نمایند، بیشترین برقراری ارتباط را نسبت به سایر کادر درمان با افراد داشته و به همین دلیل بسیار اهمیت دارد که فرد پرستار متوجه منظور بیمار شود. برای این امر پرستار باید زبان آن فرد را یاد گرفته و بر آن تسلط کامل داشته باشد، در صورتی که فرد زبان روسی را فرا نگرفته باشد نمی تواند با سایر افراد ارتباط بر قرار کند.

از آن جایی که زبان ملی این کشور روسی بوده و تمامی افراد به زبان انگلیسی تسلطی ندارند، زبان تحصیل رشته پرستاری در روسیه، زبان روسی بوده و امکان تحصیل به زبان های دیگری مانند انگلیسی وجود ندارد. به همین دلیل یکی از شرط های اصلی دریافت پذیرش در دانشگاه ها برای تحصیل رشته پرستاری در روسیه داشتن مدرک زبان روسی است.

زبان تحصیل رشته پرستاری در روسیه

در صورتی که داوطلبان از این امر اطلاعی نداشته باشند می توانند با شرکت در دوره های پادفک که قبل تر به توضیح آن پرداختیم در مدت زمان کوتاه تسلط کامل را بر زبان روسی به دست آورده و بتوانند مدرک زبان مورد نیاز را کسب نمایند. حداقل مدرک زبان مورد نیاز برای ورود به دانشگاه های این کشور B2 و یا C1 می باشد.

هر یک از مقالات زیر می تواند راهنمای خوبی برای تحصیل و زندگی دانشجویی در کشور روسیه باشد:

هزینه تحصیل رشته پرستاری در روسیه

همان طور که اشاره کردیم امکان تحصیل رشته پرستاری در روسیه به صورت رایگان وجود نداشته و باید تمامی هزینه های پیش رو پرداخت کرد. مهم ترین و بزرگ ترین بخش از هزینه تحصیل رشته پرستاری در روسیه، پرداخت شهریه دانشگاه می باشد و شما باید حتما با مقدار آن آشنا باشید تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا اپلای پرستاری روسیه با توجه به مقدار بودجه شما مناسب است یا خیر.

مقدار شهریه تعیین شده از سوی هر دانشگاه با دیگری متفاوت بوده و نمی توان مقدار دقیقی را برای آن مشخص کرد، بلکه فقط می توان یک مقدار میانگین را برای آشنایی کلی با این کشور ارائه داد. به طور کلی شهریه دانشگاه های روسیه برای تحصیل پرستاری در سال اول 242000 روبل، سال دوم 255000 روبل، سال سوم 268000 روبل و سال چهارم 282000 روبل می باشد.

به یاد داشته باشید که علاوه بر شهریه هزینه های دیگری مانند خوابگاه، کتاب و جزوه، کلاس های خصوصی و غیره را نیز باید پرداخت نمایید. همچنین باید تمامی هزینه های زندگی روزمره خود را تا زمانی که در روسیه اقامت دارید پرداخت کنید، اگر از مقدار مخارج پیش روی خود اطلاعی ندارید می توانید مقاله هزینه های زندگی در کشور روسیه را که شامل تمامی جزئیات مورد نیاز است مطالعه کنید.

دانشگاه های برتر پرستاری در روسیه

کمی قبل تر اشاره کردیم که برای ارسال درخواست خود برای اپلای پرستاری روسیه باید دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس درخواست خود را ارسال کرد.

موارد زیادی وجود دارد که شما باید برای انتخاب مقصد مورد نظر خود آن ها را در نظر بگیرید، مواردی مانند مقدار شهریه، امکانات، شرایط پذیرش و غیره. در صورتی که تمایل به اقدام از روش دیگری برای نقل مکان به این کشور دارید به مقاله مهم ترین روش های مهاجرت به روسیه سری زده و آن را مطالعه نمایید.

در جدول زیر برخی از دانشگاه های برتر پرستاری در روسیه برای شما قرار داده شده و در ادامه نیز به شرح آن ها پرداخته ایم.

نام دانشگاه رتبه در QS
دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ 315
دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو 87
دانشگاه سچنوف 771
دانشگاه RUDN 342
دانشگاه پاولوف 351
دانشگاه فدرال امانوئل کانت بالتیک 801

تحصیل پرستاری در I.M. Sechenov اولین دانشگاه پزشکی دولتی مسکو

I.M. Sechenov اولین دانشگاه پزشکی دولتی مسکو با بیش از دو قرن فعالیت تمرکز کنونی خود را بر انجام تحقیقات و ارائه آموزشی با کیفیت بالا در زمینه پزشکی گذاشته است. به وسیله همکاری های آن با سازمان های پیشرو در حوزه فناوری و همچنین وجود دانشمندان شاغل در آزمایشگاه ها موفقیت های این دانشگاه بسیار چشمگیر شده که باعث ایجاد بهبود سیستم های بهداشتی و آینده ای درخشان در زمینه بهداشت و درمان شده است.

توجه ویژه این دانشگاه بر جامعه پرستاران بوده و آن را به عنوان یکی از بزرگترین اهداف خود می بیند تا بتواند مهارت های آن ها را تحت هدایت بهترین استادان تقویت کرده و بر تعداد نیروی کار آن بیفزاید. تمرکز قوی بر استفاده از فناوری های شبیه سازی و آموزش متخصصان شایسته در سازمان های توانبخشی باعث شده که به عنوان بهترین مکان برای تحصیل رشته پرستاری در روسیه تبدیل بشود.

رشته پرستاری در دانشگاه رودن مسکو

دانشگاه رودن بیش از 60 سال است که در حال فعالیت بوده و تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی را تا کنون آموزش داده است، به طوری که مقدار آن به 9000 دانشجو از 150 برنامه آموزشی در سراسر جهان رسیده است. 

برنامه تحصیل پرستاری در روسیه ارائه شده توسط این دانشگاه بر تجهیز دانشجویان خود به دانش های نظری و تجربه های عملی که هر فرد برای کار در مکان های مختلف به آن ها نیاز دارد متمرکز می باشد.

این دوره به صورت تمام وقت بوده و کاملا مبتنی بر ماژول و شامل رشته های پایه و رشته های انتخابی است. پس از گذراندن دوره 4 ساله فارغ التحصیلان این دانشگاه بر تمامی مهارت هایی که یک پرستار حرفه ای به آن ها نیاز دارد را دارا بوده و می توانند بلافاصله کار خود را به عنوان یک پرستار و یا دستیار در بخش مدیریت شروع نمایند.

رشته پرستاری در دانشگاه رودن مسکو

پرستاری دانشگاه دولتی پرم

دانشگاه دولتی پرم که به آموزش عالی خود در زمینه های روانشناسی بالینی و همچنان پرستاری شهرت دارد. هدف از ایجاد این دانشکده ها ایجاد نوآوری ها و مطالبات در زمینه های بهداشت و درمان پرستاری بوده و توانست این هدف را به بهترین شکل به ثمر برساند. با وجود این که این دانشگاه نسبت به سایر موارد گفته شده دارای قدمت طولانی نیست اما دارای شهرت و کارنامه ای درخشان به اندازه آن ها می باشد.

دوره های تحصیل رشته پرستاری در روسیه در این دانشگاه به صورت تمام وقت ارائه شده و طی این چهار سال دانشجویان می آموزند که با مطالعه ای فشرده مهارت و دانش هایی را کسب نمایند که بتوانند تمام آن ها را در طول حرفه کاری خود به بهترین شکل به کار ببرند.

در این مقاله کارشناسان آی مهاجرتی به شرح کامل تحصیل رشته پرستاری در روسیه پرداخته و آن را در دسترس شما قرار داده اند. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و یا راهنمایی با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس گرفته و یا در بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته پرستاری در روسیه

با مطالعه سوالات پرتکرار می توانید اطلاعات مفیدی را در این زمینه دریافت کنید و در صورتی که پرسشی برایتان وجود دارد ، حتما از طریق بخش دیدگاه با مشاورین ما در ارتباط باشید.

خیر، اما می توان به روش های مختلف این هزینه ها را برای خود کاهش داد.

دوره کارشناسی پرستاری در این کشور حدود 4 سال می باشد.

مقدار متوسط شهریه های تعیین شده در دانشگاه های این کشور برای در سال اول 242000 روبل، سال دوم 255000 روبل، سال سوم 268000 روبل و سال چهارم 282000 روبل می باشد.

 بله، برای تحصیل در رشته های پزشکی و درمانی باید در این دوره شرکت کرد.

دوره ها به زبان ملی این کشور یعنی روسی برگزار می شوند.

در آی مهاجرتی می توانید با خیالی آسوده هر کشوری را به عنوان مقصد خود انتخاب کنید:

نمایش ویدیو درباره سیدمحمد حسین مختاری
نمایش ویدیو درباره زینب کارآزموده
نمایش ویدیو درباره امیر محمد تنها ، مریم همدانی
نمایش ویدیو درباره عرشیا مقسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه