معرفی شهرهای روسیه برای تحصیل

معرفی شهرهای روسیه برای تحصیل از چیزی که شما تصورش را دارید بسیار مهم تر است، زیرا نه تنها دانشگاه نقش مهمی را در کیفیت تحصیلی شما ایفا کرده، بلکه شهر مورد نظر نیز به همان اندازه در رضایت شما نیز می تواند تاثیرگذار باشد.

شاید در نگاهی کلی فرد متقاضی اهمیتی به مشخصات شهر نداده و یکی از آن ها را انتخاب نماید. در صورتی تمامی ویژگی های یک مکان می تواند بر کیفیت زندگی و اقامت فرد تاثیر گذار بوده و در صورتی که بدون اطلاع یکی از آن ها را انتخاب نمایی ممکن است دچار ضررهای جبران ناپذیری شوید.

معرفی شهرهای روسیه برای تحصیل

شناخت شهرهای دانشجویی روسیه می تواند در داشتن اقامتی آسان و یافتن کار پس از تحصیل برای شما عزیزان بسیار موثر باشد.

فهرست مطالب

کارشناسان آی مهاجرتی در این مقاله به معرفی شهرهای روسیه برای تحصیل پرداخته اند تا به طور دقیق با آن ها آشنا و تصمیمی بهتر را برای آینده خود بگیرید.

مواردی که ویژگی های یک شهر می تواند در آن ها تاثیر گذار باشد شامل مقدار هزینه ها، کیفیت زندگی، بازار کار و مکان های تفریحی نام برد که تمامی آن ها دارای اهمیت زیادی بوده و بهترین شهرهای روسیه برای تحصیل دارای این ویژگی ها با بهترین نوع شان می باشند. 

برای اطلاع از شرایط تحصیلی به طور جداگانه که میان همه شهرها مشترک است مقاله راهنمای تحصیل در روسیه را مطالعه نمایید.

مسکو پایتخت سیاسی و اقتصادی روسیه

شهر مسکو اولین نام در فهرست معرفی شهرهای روسیه برای تحصیل قرار دارد. زیرا که تحصیل در آن به معنای قرار گرفتن در یک مرکزی جهانی با حضور مهاجران دیگر از اروپا و آسیا می باشد. ثبت نام در دانشگاه ها و تحصیل در مسکو نه تنها باعث تضمین و ساخت آینده شده بلکه خاطراتی باور نکردنی را برای افراد می سازد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
معرفی شهرهای روسیه برای تحصیل

تعداد دانشگاه های معتبر در این شهر بسیار بوده و گزینه های انتخابی زیادی را پیش روی افراد قرار می دهد، قبت نام در این دانشگاه ها به معنای دسترسی به طیفی بزرگ و گسترده از برنامه های علمی با حضور هزاران معلم و استاد می باشد. نام برخی از دانشگاه های معتبر این شهر در لیست زیر ذکر شده است:

  • دانشگاه دولتی مسکو
  • دانشگاه فنی دولتی باومن مسکو
  • موسسه دولتی روابط بین الملل مسکو
  • موسسه فیزیک و فناوری مسکو

خوابگاه های برخی از این مراکز علمی در خارج از شهر قرار داشته اما با وجود سیستم حمل و نقل بسیار قوی و توسعه یافته تمامی آن ها به راحتی در دسترس هستند. از آن جایی که شهر مسکو پایتخت سیاسی و اقتصادی روسیه نیز شناخته می شود، دارای پایین ترین نرخ بیکاری برای دانشجویان بوده و آینده شغلی آن ها را تضمین می نماید.

سن پترزبورگ با دانشگاه های زیاد در روسیه

سن پترزبورگ با دانشگاه های فراوان در روسیه

شهر سن پترزبورگ با دانشگاه های فراوان در روسیه لقب پایتخت فرهنگی را برای خود کسب کرده است. در حال حاضر حدود 100 دانشگاه در ای شهر قرار گرفته و تمامی مواردی را که یک دانشجو برای تحقق بخشیدن به خواسته و هدف های خود نیاز دارد را دارا است، یعنی آموزش با کیفیت و در کنار آن لذت کاوش در مکان های دیدنی و جذاب.

از دلایلی که این شهر از بهترین شهرهای روسیه برای تحصیل می باشد این است که برخلاق بیتر شهر ها برخی از برنامه ها به زبان انگلیسی برگزار شده و همین موضوع باعث جذب تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی به سمت خود شده است. تحقیقات در مراکز آموزشی سن پترزبورگ حرف اول را داشته و در نتیجه اکثر دانشگاه ها دارا مراکز تحقیقاتی تخصصی برای برنامه های خود هستند.

اگر بخواهیم برای معرفی شهرهای روسیه برای تحصیل به کم هزینه ترین آن ها بپردازیم، سن پترزبورگ اولین نام آن خواهد بود . سن پترزبورگ اولین شهر به صرفه در روسیه و چهاردهمین در جهان برای زندگی دانشجویی می باشد که با داشتن کار دانشجویی مناسب می توان تمامی آن ها را پوشش داد. دانشجویان برای زندگی در آن فقط نیاز به 546 دلار در ماه دارند، اجازه بها نیز از 350 تا 100 دلار در ماه می رسد.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

کازان یک تجربه تحصیلی غنی در روسیه

Kazan, a rich educational experience in Russia

شهر کازان یک تجربه تحصیلی غنی در روسیه را با داشتن فرهنگ قوی به دانشجویان بین المللی در سطح دانشگاه ارائه می دهد. این شهر با داشتن 19 دانشگاه معتبر، تعداد 181 برنامه لیسانس، 158 برنامه کارشناسی ارشد و 71 دکترا را با فرصت های علمی متنوع در زمینه هایی مانند موارد زیر را به زبان روسی برای همه داوطلبان ارائه می دهد و حتی در لیست معرفی شهرهای روسیه برای تحصیل با بیشترین طیف از برنامه های درسی رتبه اول را دارد.

  • پزشکی
  • مهندسی
  • علوم انسانی
  • مطالعات زبان
  • هنر
  • علوم اجتماعی

در حقیقت دانشجویان می توانند به کمک اعضای هیئت علکی به امکانات تحقیقاتی مدرن بسیاری دسترسی داشته باشند و موضوعات مرتبط با جامعه چند فرهنگی و یا پیشرفت هی علمی کشور را مورد بررسی قرار دهند. دانشگاه های این شهر تضمین می کنند که فرصت های بسیاری را برای دانشجویان فراهم نموده تا علاقه خود را به بهترین شکل دنبال نمایند.

علاوه بر همه موارد ذکر شده، این مکان یکی از مهم ترین شهرهای دانشجویی روسیه بوده و با ارائه امکاناتی مانند کتابخانه های مدرن، آزمایشگاه ها و مراکز فرهنگی به دانشجویان از رشد جامعه آن ها برای آینده خود اطمینانی می یابد. دانشجوین با سکونت در کازان این فرصت را دارند تا خود را از یک تجربه عالی بهره مند سازند.

یکاترینبورگ پایتخت اقتصادی اورال در روسیه

شهر یکاترینبورگ یکی از امیدوار کننده ترین شهرهای کشور روسیه بوده و برای دانشجویانی که تمایل به تحصیل در رشته های علوم نظری را دارند بهترین گزینه می باشد. دانشگاه های این شهر دارای موسسات تحقیقاتی بسیاری بوده و می توان آن را در لیست معرفی شهرهای روسیه برای تحصیل در بخش ایده آل ترین ها قرار دارد.

به علت موقعیت هایی که این شهر در اقتصاد دارد داای بازار کار بسیار عالی برای تمامی افراد حتی تازه واردها می باشد . شهر یکاترینبورگ پایتخت اقتصادی اورال در روسیه بوده که موسسات مالی و بانکی در آن نقشی حیاتی را ایفا می کنند و همکاری بسیاری را با کشورهای خارجی دارند و توانسته تا بیشترین سرعت توسعه را در کشور برای خود ثبت نماید. 

یکاترینبورگ پایتخت اقتصادی اورال در روسیه

یکاترینبورگ دارای تعداد زیادی از دانشگاه و دانشکده های بسیار عالی بوده اما شناخته شده ترین دانشگاه های آن ها عبارت اند از:

  • دانشگاه پزشکی دولتی اورال
  • دانشگاه معدن دولتی اورال
  • دانشگاه فدرال اورال
  • دانشگاه ایالتی اورال
  • دانشگاه اقتصاد دولتی اورال
  • جالب است بدانید که یونسکو این شهر را به عنوان یکی از شهرهای ایده آل به ثبت رسانده است. به علت موقعیت اقتصادی این شهر یکی از بهترین مکان ها برای تحصیل با کمترین هزینه ها می باشد، برای اطلاعات دقیق تر از شرایط اقامت در آن مقاله هزینه های زندگی در کشور روسیه را مطالعه نمایید.

شما به عنوان یک دانشجوی علاقه مند به کشور روسیه می توانید با مطالعه مقالات زیر اطلاعات خود را تا حد زیادی افزایش دهید:

سوچی با سیستم آموزشی عالی در روسیه

سوچی با سیستم آموزش عالی در روسیه یک گزینه بسیار مناسب از میان تمامی لیست معرفی شهرهای روسیه برای تحصیل می باشد. در حال حاضر این شهر با داشتن 5 دانشگاه بزرگ بیش از 85 برنامه لیسانس، 35 برنامه کارشناسی ارشد و 5 برنامه دکترا را ارائه می دهد. دانشجویان فرصت این را دارند که در برنامه های تمام وقت و پاره وقت در هر رشته ای که در نظر دارند به تحصیل بپردازند.

دانشگاه هایی که در این شهر کچک قرار دارند شامل اسامی زیر است:

  • دانشگاه دولتی سوچی
  • شعبه سوچی دانشگاه دوستی مردم روسیه
  • شعبه دانشگاه دولتی پزشکی روسیه در Tuapse
  • شعبه SFedU در گلندژیک

هنگامی که وارد این شهر می شوید با جمعیت زیادی از دانشجویان که به بیش از 7500 نفر می رسند مواجه خواهید شد. دانشکده اقتصاد و حقوق که در سوچی قرار دارد یکی از بزرگترین و مهم ترین واحدهای ساختاری دانشگاه دولتی سوچی بوده و برای افرادی که علاقه به تحصیل در این رشته را دارند بهترین مقصد می باشد.

برای معرفی شهرهای روسیه برای تحصیل نام سوچی نیز قرار دارد زیرا که در هر دانشکده کنفرانس ها و سمینارهای بین المللی برای تمامی افراد دانشجویان برگزار می شود تا بتوانند به بهترین شکل از امکانات تحصیلی بهره مند شده و در نهایت مدرکی معتبر را دریافت نمایند.

نیژنی نووگورود با موسسات پیشرو در روسیه

 

Nizhny Novgorod with leading institutions in Russia

نیژنی نووگورودبا موسسات پیشرو در روسیه میزبان جشنواره های فرهنگی، نمایشگاه های هنری و نمایش های تئاتری بوده و یکی از بهترین شهرهای دانشجویی روسیه برای علاقه مندان به رشته های هنری می باشد زیرا که تمامی زمینه های لازم برای پیشرفت آن ها وجود داشته و بسیار مورد استقبال قرار خواهند گرفت.

اکنون در این شهر به تعداد 19 دانشگاه وجود داشته که جمعا 393بیش از 400 برنامه دانشگاهی را ارائه می دهند که شامل برنامه های زیر می شوند:

نام دوره تعداد برنامه ها
لیسانس 202
کارشناسی ارشد 134
دکترا 58

علت شهرت مراکز آموزشی این شهر دستاوردهای آن ها در تربیت معلمان بوده و تا کنون جوایزی را از سوی دولت دریافت کرده است. امروزه این دانشگاه ها فرصت های علمی فراوان را به طیفی گسترده در زمینه های مهم مانند مهندسی، اقتصاد و مطالعات زبان روسی را فراهم کرده تا دانشجویان بین المللی را به سمت خود جذب نماید. برای آشنایی دقیق تر با این شهر تاریخی مقاله شهرهای کشور روسیه را بشناسید را مطالعه نمایید.

از دلایل دیگری که نام این شهر را در لیست معرفی شهرهای روسیه برای تحصیل قرار داده ایم این است که بازار کار آن بسیار خوب می باشد، به خصوص برای افرادی که دارای استعداد و تحصیلات در رشته های هنری می باشند. زیرا که هنر بخشی مهم از فرهنگ مردمان این مکان را تشکیل می دهد.

نووسیبیرسک پر از فرصت های شغلی در روسیه

شهر نووسیبیرسک، یعنی سومین شهر بزرگ روسیه و قلب اقتصادی سیبری، یکی از بهترین شهرهای دانشجویی روسیه بوده که همچنان در توسعه خود می باشد. برای افرادی که دارای بودجه کمی بوده و به دنیال یک مکان متناسب با آن می باشند این شهر می تواند یک سازش میان هزینه و امکانات زندگی را به آن ها اعطا نماید.

به علت جایگاه مهم در اقتصاد، نووسیبیرسک پر از فرصت های شغلی در روسیه بوده و می تواند با اطمینان آینده کاری تمامی دانشجویان را تضمین نماید. دانشجویان می توانند در هنگامی که در یک دانشگاه معتبر به تحصیل می پردازند شاغل شده و تمامی هزینه های خود را به راحتی پوشش دهند.

 در صورتی که تمایل ورود به دانشگاه های این شهر را دارید مقاله موسسات مشاوره و اعزام دانشجو به روسیه را از دست ندهید.

نووسیبیرسک پر از فرصت های شغلی در روسیه

اکنون این شهر دارای 34 دانشگاه بوده که تمامی آن ها دوره های بسیار تخصصی را ارائه می دهند و در رتبه بندی QS نیز مقام 93 را به خود اختصاص داده است. نام این شهر در در بهترین های معرفی شهرهای روسیه برای تحصیل قرار دارد زیرا که تونسته از نظر مقرون به صرفه بودن در کنار کیفیتی بالا در 20 رتبه اول جهانی قرار بگیرد.

Veliki Novgorod with the best universities in Russia

ولیکی نووگورود با بهترین دانشگاه ها در روسیه

ولیکی نووگورود با بهترین دانشگاه ها در روسیه یکی مقاصد محبوب در میان دانشجویان بین المللی بوده و از 51 کشور مختلف آن ها به سمت خود کشانده است زیرا که دارای برنامه هایی است که به زبان انگلیسی نیز تدریس می شوند.

دانشگاه های این شهر علاوه بر امتیازات مثبت خود، دارای موافقت نامه ای از سوی 22 کشور خارجی هستند که اعتبار آن را تایید می نماید.

اکثر دوره های این شهر به زبان اصلی خود یعنی روسی برگزار می شوند و به همین دلیل دوره های این زمان به طور تمام وقت یا پاره وقت دوره زبان های روسی برگزار شده تا دانشجویان بتوانند با یادگیری آن به تحصیل در رشته های مورد نظر خود بپردازند. 

در صورتی که قصد دارید به این کشور وارد شده اما راه درست مهاجرتی خود را پیدا نکرده اید مقاله مهم ترین روش های مهاجرت به روسیه را مطالعه کرده و بهترین را برای خود بیابید.

 

در این مقاله کارشناسان آی مهاجرتی به معرفی شهرهای روسیه برای تحصیل پرداخته و آن را در دسترس شما قرار داده اند تا بهترین تصمیم گیری را برای آینده خود داشته باشید. در صورتی که نیاز به راهنمایی دقیق دارید با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس گرفته و یا در بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

سوالات پر تکرار معرفی شهرهای روسیه برای تحصیل

مطالعه سوالات پرتکرار در پایان به شما کمک می کند تا بتوانید خلاصه ای از مطالب را دریافت نموده و با درج پرسش خود در بخش دیدگاه به آسانی پاسخ تمامی سوالات خود را دریافت کنید.

شهرهایی مانند مسکو، سوچی و سن پترزبورگ بهترین شهرهای روسیه برای زندگی و تحصیل شمرده می شوند.

اگر بخواهیم به معرفی شهرهای روسیه برای تحصیل و از نوع کم هزینه ترین آن ها بپردازیم، نام شهرهای سوچی و یکاترینبورگ در اولین آن قرار دارند.

هزینه زندگی دانشجویی در این شهر بسیار کم بوده و فقط نیاز به 564 دلار در ماه می باشد.

شهرهایی مانند کازان و نیژنی نووگورودبا از موارد معرفی شهرهای روسیه برای تحصیل رشته های هنری می باشند.

بله، این شهر با داشتن بهترین کیفیت تحصیلی و رفاه بالا زندگی یکی از مهم ترین شهرهای دانشجویی روسیه می باشد.

رسیدن به ویزای کشورهای مختلف جهان در آی مهاجرتی را از زبان کلاینت های ما بشنوید:

پخش ویدیو
نمایش ویدیو درباره حمیدرضا گراوندی
نمایش ویدیو درباره سحر عطارزاده
نمایش ویدیو درباره کیوان کوروش نژاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه