تحصیل پرستاری در ایتالیا

تحصیل پرستاری در ایتالیا طرفداران مخصوص به خود را داشته و برای علاقه مندان به این رشته در کشورمان یک گزینه عالی به شمار می رود . پرستاران یکی از مهم ترین نقش ها در سیستم درمانی و بهداشتی را ایفا می کنند و دارای محبوبیت و جایگاه مهمی در جامعه هستند . از این رو دولت همه کشورها با مهیا کردن شرایط مناسب به دنبال جذب دانشجو و نیروی کاری در این زمینه هستند.

از آن جایی که با وجود سختی و تقلب ها در کنکور در کنار مقدار ظرفیت کم پذیرش در این رشته برای متقاضیان کشورمان بسیار دشوار شده است ، بسیاری به دنبال تحصیل در دانشگاه های خارجی هستند.

تحصیل پرستاری در ایتالیا

می توان با یادگیری زبان ایتالیایی ، تحصیل پرستاری در ایتالیا رو به صورت رایگان تجربه کرد و به درآمدی ایده آل رسید.

فهرست مطالب

تحصیل در رشته پرستاری در ایتالیا می تواند یک فرصت بسیار خوب برای تحصیل با پذیرش آسان و کیفیت آموزشی بالا باشد . برای دستیابی به تحصیل پرستاری در ایتالیا شرایطی از سوی دانشگاه های این کشور مشخص شده است که فقط با داشتن آن ها می توان پذیرش را دریافت کرد.

  1. در این مقاله با کارشناسان آی مهاجرتی همراه باشید تا از تمامی شرایط لازم آگاه شده و سپس اقدام کنید . همچنین پیشنهاد می کنیم که مقاله همه چیز درباره تحصیل در ایتالیا را نیز مطالعه کرده تا با تحصیل در این کشور به طور دقیق آشنا شوید.

شرایط تحصیل در رشته پرستاری در ایتالیا

در حال حاضر تحصیل پرستاری در ایتالیا در مقطع کارشناسی به مدت 3 سال و کارشناسی ارشد 2 سال و به هر دو زبان ایتالیایی و انگلیسی می باشد و داشتن مدرک زبان مناسب از شرایط تحصیل در رشته پرستاری در ایتالیا می باشد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو تحصیل پرستاری در ایتالیا + پادکست

با انتخاب کشور ایتالیا جهت تحصیل پرستاری ، دوره کارشناسی را طی سه سال و کارشناسی ارشد را دو ساله پشت سر خواهید گذاشت.

مونا در این ویدیو به صورت خلاصه و مفید تحصیل پرستاری در ایتالیا را برای شما بیان می کند . توصیه می کنیم تا پایان آن را تماشا نموده و در صورتی که علاقه مند به جزئیات بیشتر هستید ، با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور ویدیو تحصیل پرستاری در ایتالیا
تحصیل پرستاری در ایتالیا

دانشگاه های این کشور برای پذیرش دانشجو در رشته تجربی و پزشکی، قبولی در آزمون ورودی را اصلی ترین شرط خود قرار داده اند ، به عنوان مثال ازمون IMAT در اکثر دانشگاه ها مورد قبول می باشد ، اما ممکن است که برخی از دانشگاه ها آزمون دیگری را ملاک خود قرار داده و یا آزمون مخصوص به خود را برگزار کنند، پس حتما با مراجعه به سایت دانشگاه از نوع آزمون مورد نظر اطمینان یابید.

دانشگاه های ایتالیا فقط در نوع آزمون با یکدیگر تفاوت ندارند، بلکه ممکن است در زمینه های دیگر نیز دارای تفاوت هایی باشند . به عنوان مثال نوع مدارک مورد قبول در هر مرکز آموزشی با دیگری متفاوت است، همچنین ارائه مدرک دیپلم رشته تجربی نیز واجب بوده اما مقدار نمره مورد نیاز متغیر می باشد. پیشنهاد می کنیم که با راهنمایی مشاوران آی مهاجرتی از شرایط دقیق دانشگاه مورد نظر خود مطلع شده تا دچار اشتباه نشوید.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل پرستاری در ایتالیا

اشاره کردیم که مدارک مورد نیاز برای پذیرش رشته پرستاری در ایتالیا در هر دانشگاه ممکن است با دیگری متفاوت باشد اما برخی از مدارک هستند که میان تمام دانشگاه ها مشترک و داشتن آن ها ضروری می باشد. به یاد داشته باشید که این مدارک را به صورت ترجمه شده به دانشگاه و یا سفارت ارائه دهید.

Documents required to study nursing in Italy

مدارک مورد نیاز برای تحصیل پرستاری در ایتالیا در لیست زیر قرار داده شده است:

  • پاسپورت معتبر
  • مدرک دیپلم رشته تجربی
  • مدرک زبان انگیسی (آیلتس یا تافل) با نمره مورد نظر
  • مدرک زبان ایتالیایی
  • فیش پرداخت شهریه

 

ادامه تحصیل پرستاری در ایتالیا

ادامه تحصیل پرستاری در ایتالیا

برخی از افرادی که در حال تحصیل رشته پرستاری هستند، تمایل دارند تا تحصیل خود را در ایران رها کرده و ادامه آن را در ایتالیا دنبال کنند . اما آیا این امر امکان پذیر است و می توان در دانشگاه ها پذیرش را برای ادامه تحصیل در ایتالیا دریافت کرد یا خیر؟

در جواب این سوال باید بگوییم که انجام این امر ممکن نمی باشد و در صورتی که قبل از دریافت مدرک خود از دانشگاه انصراف دهید، نمی توانید به ادامه همان مقطع و اپلای پرستاری در ایتالیا بپردازید. زیرا که بدون مدرک تحصیلات شما مورد قبول نبوده و باید همان مقطع را از ابتدا در این کشور آغاز کنید. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که به هیچ عنوان قبل از دریافت مدرک خود دانشگاه را رها نکنید.

ادامه تحصیل پرستاری در ایتالیا در صورتی ممکن است که شما تحصیل در آن مقطع را به اتمام رسانده و مدرک خود را دریافت کرده باشید . همچنین با داشتن نمرات خوب در این مقطع می توانید به راحتی از دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل در مقطع بعد پذیرش دریافت کنید. اگر به فکر روش های دیگر مهاجرت و نقل مکان به این کشور هستید می توانید مقاله راحت ترین راه های مهاجرت به ایتالیا را مطالعه کنید و با بهترین روش ها آشنا شوید.

وبینار بررسی شرایط تحصیل و دریافت وبورسیه در ایتالیا

جهت دریافت جزئیات بیشتر در رابطه با تحصیل و شرایط بورسیه این کشور توصیه می کنیم تا حتما اطلاعات کامل را از کارشناس ارشد مهاجرتی ما با تماشای این وبینار تا انتها دریافت نموده و در صورتی که سوالی در این رابطه برایتان وجود دارد ، حتما از طریق شماره های تماس با ما در ارتباط باشید.

مشاورین ما در آی مهاجرتی در تمامی روزهای هفته پاسخگوی تمامی سوالات شما عزیزان خواهند بود.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل و بورسیه در ایتالیا
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

بهترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل پرستاری

شناخت بهترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل پرستاری باعث می شود که مقصدی درست را برای تحصیل خود انتخاب کنید، چرا که این دانشگاه ها بهترین امکانات و کیفیت تحصیلی و همچنین مدرکی را ارائه می دهند که در سراسر جهان می باشد و به سرعت پس از دریافت خود می توانید به کار مشغول شوید و کسب درآمد کنید. 

در صورتی شما بخواهید برای کار به کشوری دیگر بروید هیچ مشکلی برای اعتبار مدرک خود نخواهید داشت

با این که قبولی در این دانشگاه ها ممکن است از سایر دانشگاه های این کشور دشوارتر باشد اما از جهتی دیگر می توان با تحصیل در این دانشگاه ها آینده شغلی و جایگاه اجتماعی عالی را برای خود تضمین کرد. 

برای این که بتوانید با کمک کارشناسان آی مهاجرتی شما می توانید با توجه به شرایط خود برای بهترین دانشگاه اقدام کنید و به تحصیل در این رشته در ایتالیا بپردازید.

در جدول اسامی بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پرستاری در ایتالیا به همراه رتبه جهانی آن ها قرار داده شده است:
نام دانشگاه NAME رتبه در QS
دانشگاه میلان University of Milan 276
دانشگاه پارما University of Parma 851
دانشگاه پاویا Università degli Studi di Pavia 469
دانشگاه پادووا Università di Padova 219
دانشگاه ورونا Verona University 801
دانشگاه ناپل University of Naples 335

The best nursing study universities in Italy

تحصیل ارشد پرستاری در ایتالیا

امکان تحصیل در رشته پرستاری در ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد. برای افرادی که لیسانس خود را در ایران دریافت کرده اند و به دنبال ادامه تحصیل خود در یک کشور اروپایی هستند، ایتالیا با ارائه مدرک معتبر و فرصت های شغلی بسیار با هزینه بسیار کم برای پرستاران بهترین مقصد برای پرستاران ایرانی باشد.

از آن جایی که از افراد متقاضی و دارای تمامی شرایط در این رشته استقبال فراوانی می شود ، شرایط پذیرش در این مقطع نیز حتی راحت تر از مقطع کارشناسی می باشد، زیرا دولت با راحت تر کردن این شرایط به دنبال جذب دانشجویی با تخصص بیشتر می باشد. از این موارد می توان به آموزش به زبان انگلیسی اشاره کرد.

این دوره تحصیلی به مدت دو سال بوده و فرد باید گرایش رشته خود را انتخاب کرده و به تحصیل در این رشته بپردازد. تحصیل ارشد یا مزایای بسیاری همراه بوده به طوری که با داشتن این مدرک تحصیلی امکان یافتن کار و همچنین درآمد فرد بسیار بیشتر می شود. شهریه تقریبی تحصیل ارشد پرستاری در ایتالیا حدود 1700 یورو در سال است. برخی از گرایش های رشته پرستاری شامل موارد زیر می شود:

  • پرستاری بزرگسالان
  • پرستاری کودکان
  • پرستاری نوزادان
  • پرستاری اورژانس
  • روان پرستاری

آیا به دنبال یافتن بهترین مقصد تحصیل پرستاری در جهان هستید ، پس مقالات زیر راهنمای خوبی برای شما خواهند بود:

زبان تحصیل رشته پرستاری در ایتالیا

زبان تحصیل رشته پرستاری در ایتالیا به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی در دسترس است. معمولا آموزش مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی به زبان ایتالیایی است اما با ثبت نام در دانشگاه های خصوصی می توان به زبان انگلیسی نیز تحصیل نمود. مقاطع تحصیلی نیز در دانشگاه ها به هر دو زبان تدریس شده و دانشجو می تواند با توجه به شرایط خود انتخاب نماید.

مدرک زبان مورد قبول در دانشگاه ها برای زبان ایتالیایی سطح B2 و زبان انگلیسی حداقل آیلتس 6.5 می باشد و مدرک تافل نیز مورد قبول است. در صورتی که به زبان ایتالیایی تسلط ندارید اصلا نگران نباشد پرا که می توانید در دوره های زبان ایتالیایی که توسط دانشگاه برگزار می شود شرکت کرده و قبل از ورود به تحصیل پرستاری این زبان را کاملا بیاموزید.

بیشتر افراد به دنبال تحصیل در رشته پرستاری در ایتالیا به زبان انگلسیی هستند در صورتی که با تسلط بر زبان ایتالیایی می توان از مزایای زیادی برخوردار شد، با داشتن مدرک زبان ایتالیایی شانس پذیرش و دریافت بورسیه بسیار افزایش یافته و همچنین برای زندگی و ارتباط با بیماران یادگیری زبان بومی این کشور روری بوده و با تحصیل به این زبان می توانید تسلط خود را بر این زبان افزایش دهید.

هزینه تحصیل رشته پرستاری در ایتالیا

مهم ترین بخش برای هر کس هزینه تحصیل رشته پرستاری در ایتالیا است . به طور کلی مقدار هزینه تحصیلی در این کشور زیاد نبوده و به عنوان یکی از کشورهای مناسب اروپا برای تحصیل شناخته می شود. 

مقدار هزینه و شهریه ها با توجه به دانشگاه و شهر مورد نظر می تواند متغیر باشد و می توان مقدار هزینه ها را با بورسیه، انتخاب مکان درست و اشتغال به کار کاهش داد و شرایط را برای خود آسان تر نمود.

هزینه های تحصیلی شامل شهریه، خرید جزوه و کتاب، خوابگاه و کلاس های آموزشی شده و فقط محدود به شهریه نمی شوند. 

 

در جدول زیر شهریه های بخی از دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل در این رشته قرار داده شده است:
نام دانشگاه متوسط شهریه به یورو
UniCamillus University

3000

University of Campania Luigi Vanvitelli

3200

Sapienza University of Rome

2942

 

همچنین باید در کنار آن هزینه های زندگی و اقامت را که شامل غذا، لباس و رفت و آمد می شوند را مدنظر داشته باشید ، برای اطلاع دقیق از این مقدار هزینه ها مقاله هزینه های مهاجرتی و زندگی به ایتالیا را مطالعه فرمایید.

 

درآمد پرستاری در ایتالیا

پس از این که تحصیل خود را در این رشته به پایان رسانده و مدرک خود را دریافت کردید، می توانید به کار در مراکز درمانی بپردازید، برای این که بتوانید مجوز کاری خود را دریافت کنید باید به زبان ایتالیایی تسلط داشته باشید.

پرستاران در ابن کشور در مراکز مختلفی کار می کنند که بیمارستان ها، مراکز مراقبتی و مدارس برخی از آن ها هستند با کار در مراکز خصوصی می توان درآمد بیشتری داشت. ایتالیا یکی پر درآمدترین کشورها برای حرفه پرستاری می باشد.

میانگین حقوق ملی پرستاران در این کشور میان 42300 تا 43700 یورو در سال می باشد و با داشتن تخصص بیشتر مقدار حقوق دریافتی را نیز افزایش داد.

اگر به فکر کار در حین تحصیل خود هستید تا مقدار هزینه های خود را کاهش داده و همچنین با بازار کار این کشور آشنا شوید ، مقاله قوانین کار دانشجویی در ایتالیا را مطالعه نمایید تا با شرایط کامل آن آشنا شوید. 

جدول نیز شامل حقوق متوسط یک پرستار در شهرهای مختلف می باشد:

نام شهر

حقوق متوسط به یورو

روم

49.800

میلان

48.960

ناپل

48.120

تورین

47.280

جنوآ

46.440

در این مقاله کارشناسان آی مهاجرتی به بررسی و شرح کامل تحصیل پرستاری در ایتالیا پرداخته شده و در دسترس شما قرار گرفته است. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و یا رفع سوالات و ابهامات با مشاورین ما در دفتر مرکزی و دفتر غرب تهران و دفتر شیراز تماس گرفته و یا در بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار تحصیل پرستاری در ایتالیا

به جرئت می توان گفت که تحصیل پرستاری در ایتالیا مملو از سوالات متعدد است که کارشناسان ما در پایان به برخی از متداول ترین آنها پرداخته اند . در صورتی که جواب خود را در میان آنها نیافتید از طریق بخش دیدگاه و یا شماره های تماس با ما در ارتباط باشید.

می توان در دانشگاه های مختلف به تحصیل این رشته به زبان انگلیسی پرداخت اما برای زندگی و کار در این کشور باید بر این زبان تسلط کامل داشت و یاد گرفتن آن ضروری می باشد.

تحصیل این رشته در کارشناسی 3 سال کارشناسی ارشد 2 سال و دکترا 3 الی 4 سال زمان می برد.

بله، قبولی در آزمون های تعیین شده از سوی دانشگاه ها اصلی ترین شرط قبولی در ان رشته می باشد.

بله، در صوررتی که مدرک لیسانس خود را در این رشته دریافت کرده و دارای نمرات بالا باشید می توانید برای تحصیل مقاطع تکمیلی در این کشور اقدام نمایید.

آزمون معتبر برای اکثر دانشگاه ها imat می باشد اما ممکن است که برخی از دانشگاه ها آمون دیگری را معیار خود قرار داده و یا خودشان آزمون برگزار کنند.

کلاینت های ما به شما خواهند گفت که دریافت ویزای تحصیلی از کشور مختلف جهان در آی مهاجرتی چگونه است:

نمایش ویدیو درباره حسین مشهدی زاده
نمایش ویدیو درباره یاسمن رحمانی منش
نمایش ویدیو درباره حمیدرضا گراوندی
نمایش ویدیو درباره سهیل یگانگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه