ثبت شرکت در روسیه

ثبت شرکت در روسیه یکی از روش های بسیار پر طرفدار سرمایه گذاری در این کشور است که مزایای بسیار خوبی را به همراه خود برای سرمایه گذاران می آورد. همچنین روسیه به عنوان یکی از کشورهای قدرتمند و دارای اقتصادی بسیاری قوی در جهان یک مقصد ایده آل برای راه اندازی یک بیزنس و شرکت شناختته می شود که می تواند بازارهای بسیار وسیعی را در سراسر جهان در دسترس شما قرار دهد.

مهاجرت به روسیه از طریق ثبت شرکت طی یکی دو دهه گذشته با استقبال بالایی مواجه شده است، به خصوص از سوی سرمایه گذاران و افرادی که دارای تجربه و سر رشته ای از این جمله امور هستند. البته پس از شروع جنگ با اوکراین امر تاسیس شرکت در روسیه با کمی ابهام مواجه شده است، ولی قطعا بدانید که این امر همیشگی نبوده و حال حاضر یکی از بهترین زمان های موجود برای این امر است.

ثبت شرکت در روسیه

ثبت شرکت در روسیه برای افرادی که به دنبال سرمایه گذاری در سطح بین المللی هستند ، گزینه ای آسان ، در دسترس و مقرون به صرفه است.

فهرست مطالب

اگر به دنبال دریافت اقامت از طریق ثبت شرکت در روسیه هستید، حتما در ادامه این مطلب با کارشناسان آی مهاجرتی همراه شوید و اطلاعات خود را تا حد ممکن بالا برده و از حضور یک کارشناس باتجربه حین انجام امور کنار خود بهره مند شوید. 

البته پیشنهاد داریم که عنوان شرایط سرمایه گذاری در روسیه را نیز مطالعه کرده و این امر را به طور کلی تر نیز شناخته و سایر روش ها را نیز بررسی نمایید تا اطلاعاتی که بسیار لازم است را به دست آورید.

انواع شرکت ها جهت ثبت در روسیه

برای تاسیس شرکت و ثبت شرکت در روسیه شما باید از انواع آن مطلع باشید و بررسی نمایید که باتوجه به شرایط کار و اهداف شما در بیزنس کدام یک از آن ها مناسب تر می باشد.

حتما در این زمینه با مشاورین آی مهاجرتی مشورت نموده و یک انتخاب درست و آگاهانه را انجام دهید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
ثبت شرکت در روسیه

 در ادامه بدانید که انواع شرکت ها جهت ثبت در روسیه به شرح زیر می باشد:

نوع شرکت ویژگی و مزایا
شرکت‌ با مسئولیت محدود امکان ثبت با یک سهام دارد حداکثر تا 50  سهامدار، سهام داران هیچ گونه مسئولیتی در قبال تعهدات شرکت نداشته و ضرر و زیان حداکثر تا کل سهام آنان امکان دارد، محبوب ترین نوع موسسات در روسیه
شرکت‌ مشارکت خصوصی سهام فقط بین افراد ایجادکننده شرکت تقسیم می شود و تعداد آن ها نباید بیش از 50 نفر باشد، نیازی به سهام دار یا مدیر روسی نیست،
شرکت‌ مشارکت عمومی در این نوع شرکت‌ افراد محدودیتی برای خرید سهام شرکت ندارند و تعداد سهام داران می تواند بیش از 50 نفر شود، همچنین امکان انتقال سهام به غیر نیز وجود دارد.
نمایندگی و شعب این نوع شرکت ها نیازی به پرداخت بیمه و مالیات به صورت جداگانه ندارند و پرداخت این موارد بر عهده شرکت اصلی می باشد، نیازی به سرمایه اولیه نخواهد بود، شعبه باید هم اسم شرکت مادر بوده و قادر به انجام همان فعالیت هایی است که شرکت مادر انجام می دهد.

شرایط ثبت شرکت در روسیه

می توان گفت که ثبت شرکت در روسیه در مقایسه با اکثر کشورهای اروپایی از پیچیدگی کمتری برخوردار بوده و این امر باعث سریع تر انجام شدن مراحل ثبت شرکت در این کشور شده است. اما بازهم هرچقدر که شرایط ثبت شرکت در روسیه را راحت و ساده در نظر بگیریم بازهم مواردی وجود دارد که شناخت آن ها بسیار حیاتی است.

اولین مورد اطلاع از میزان سرمایه است که باید در ابتدا به صورت اجباری برای ثبت شرکت در روسیه فراهم آورید و سرمایه ای است که شما برای راه اندازی بیزنس و به دست آوردن سود به آن نیاز دارید. این مقدار باتوجه به نوع شرکت انتخابی و همچنین زمینه فعالیت دارای تفاوت های عمده ای بایکدیگر خواهند بود.

دومین مورد داشتن یک بیزنس پلن قوی است که بتواند مقامات را به سود ده بودن و مناسب بودن شرکت برای اقتصاد روسیه مجاب نماید که با آن آشنا می شویم. خوشبختانه برخلاف کشورهای اروپایی ثبت شرکت روسیه نیاز به داشتن سابقه فعالیت یا مدیریت و کار در زمینه مربوطه به شرکتی که قصد ثبت آن را دارید، نخواهد داشت.

همچنین داشتن تسلط به زبان روسی نیز اجباری نیست، اما قطعا هرچه بهتر این زبان را بشناسید و قادر به ارتباط و صحبت با روس ها باشید، امری مثبت و بسیار مفید تلقی می شود. از دیگر شرایط ثبت شرکت در روسیه که لازم است، سن بالای 18 سال متقاضی می باشد. ضمنا شهروندان ایرانی نیز هیچ گونه محدودیتی برای ثبت شرکت در روسیه ندارند.

مراحل ثبت شرکت در روسیه

پیش از اقدام برای ثبت شرکت در روسیه بهتر است که از مراحل انجام آن مطلع باشید تا در حین کار با سردرگمی و ابهام مواجه نشوید.

لازم است توجه داشته باشید که در حین انجام مراحل ثبت شرکت در روسیه بهتر است که کارشناس و نماینده آی مهاجرتی در روسیه به عنوان راهنما و متخصص همراه شما بوده چون با توجه به شرایط و بیزنس هر فرد شاید مدارک بیشتری درخواست شود و یا نیاز به انجام مراحلی خاص باشد.

مراحل ثبت شرکت در روسیه به شرح زیر می باشد:

  • ابتدا باید با توجه با اهداف و برنامه خود، ساختار و نوع شرکتی که قصد راه اندازی آن را دارید؛ انتخاب نمایید.
  • در مرحله بعد باید نام شرکت خود را انتخاب نمایید.
  • مدارک های لازم را جمع آوری کرده و آن ها را ثبت محضری نمایید.
  • شما باید اساسنامه شرکت را تهیه کرده و در آن اطلاعاتی چون: محل و آدرس شرکت، میزان سرمایه شرکت، نحوه تقسیم سهام بین شرکا و غیره را ذکر نمایید.
  • یک حساب بانکی افتتاح کنید و سهام شرکت را به آن منتقل نمایید.
  • هزینه های ثبت شرکت را پرداخت کرده و مجوز لازم را اخذ کنید.
  • در نهایت به سازمان مالیات مراجعه کرده و ثبت نام نمایید تا کد مالیاتی را دریافت کنید و در نهایت شروع کار خود را کلید بزنید.
مدارک لازم جهت ثبت شرکت در روسیه

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در روسیه

شاید ثبت شرکت در روسیه در مقایسه با سایر کشورهای اروپا ساده تر و بدون پیچیدگی های خاصی به نظر برسد، اما این گونه امور همواره دارای چالش هایی بوده و باتوجه به شرایط متقاضی و نوع شرکت و زمینه فعالیت، تفاوت هایی در مدار درخواست شده وجود دارد. به همین خاطر حتما باید مدارک مورد نیاز را باتوجه به شرایط خود بررسی کرده و تهیه نمایید.

باید بگوییم که ثبت شرکت در روسیه و اخذ اقامت این کشور توسط شهروندان خارجی نیاز به حضور یک کارشناس یا متخصص در این زمینه را در کنار فرد متقاضی بسیار واجب می نماید؛ کارشناسان آی مهاجرتی می توانند از ابتدای تهیه بیزنس پلن تا اتمام مراحل و ثبت نهایی شرکت در روسیه و شروع به کار آن در کنارتان باشند و نهایت کمک را به شما عزیزان برسانند.

اما به طور کلی مدارک لازم جهت ثبت شرکت در روسیه شرح زیر می باشد:

  • گذرنامه سهامداران و مدیر شرکت با ترجه معتبر روسی
  • گواهی یا سند مربوطه به اجاره یا خرید دفتر لازم برای شرکت
  • مدارک هویتی تمامی سهامداران ( شناسنامه، کارت ملی و غیره )
  • مدارک تحصیلی تمامی سهامداران
  • اساسنامه تهیه شده برای شرکت
  • اطلاعات مربوط به سهم و تقسیم سهام میان سهامداران
  • ارائه بیزنس پلن معتبر و قوی
  • افتتاح حساب در بانکی در روسیه و انتقال سهام شرکت به آن

پیش از ادامه پیشنهاد داریم که عنوان مهم ترین روش های مهاجرت به روسیه را مطالعه کنید، تا تمامی روش های قانونی با آخرین اطلاعات، مزای و ویژگی های آنان بشناسید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

بهترین شهر برای ثبت شرکت در روسیه

انتخاب مقصد و شهر مناسب جهت ثبت شرکت در روسیه دارای اهمیتی بیش از حد تصور است. انتخاب صحیح می تواند درآمد و موفقیت شما را بیش از حد تصور افزایش دهد، همانگونه که انتخاب یک مقصد غلط می تواند کاملا این سرمایه گذاری را حتی با شکست مواجه سازد.

البته اکثر مناطق روسیه حداقل برای فعالیت شرکت در یک زمینه خاص مناسب هستند، باید تحقیق کنید که برای حوزه فعالیت شما کدام شهر دارای بهترین بازار، نیروی کار متخصص، کم ترین هزینه ها و سایر ویژگی های لازم است.

در ادامه برخی از بهترین شهر برای ثبت شرکت در روسیه به همراه زمینه های مناسب ثبت شرکت در هر کدام را مشاهده خواهید کرد:

  • موسکو به عنوان پایتخت برای فعالیت و ثبت شرکت در اکثر زمینه ها مناسب است؛ به خصوص ماشین آلات و تجهیزات، نرم افزار، فعالیت های فناوری اطلاعات و وب سایت.
  • سن پترزبورگ یک شهر صنعتی است و تاسیس شرکت در زمینه های الکترونیک، نرم افزار و رایانه، ماشین سازی، دارو، پوشاک، گردشگری و غیره می تواند شما را به موفقیت بالایی برساند.
  • نووسیبیریک را صنعتی ترین شهر روسیه می دانند پس هرگونه شرکتی در حوزه های مرتبط با صنایع فعال در آن که بتواند منابع آنان را تامین نماید، بسیار موفق خواهد بود.
  • کازان یکی از شهرهای بانکی روسیه است، فعالیت در حوزه های مالی و حسابداری بسیار مناسب است. همچنین ثبت شرکت در زمینه های مکانیک، صنایع شیمیایی، پتروشیمی، مواد غذایی و غیره نیز قطعا با پتانسیل بالایی همراه است.

وکیل ثبت شرکت در روسیه

شاید شما هم به این فکر کرده باشید که برای موفقیت در ثبت شرکت در روسیه بهتر است که یک وکیل ثبت شرکت در روسیه را استخدام کرده تا شما را همراهی نماید. باید بدانید که داشتن مدرک وکالت در این زمینه تاثیر چندانی ندارد، چون قوانین روسیه با قوانین حقوقی کشورمان متفاوت بوده و در ضمن مدرک وکالت وکلای کشورمان فقط در ایران قابل قبول و ارائه است.

به همین خاطر موفقیت در امر ثبت شرکت در روسیه زمانی حاصل می شود؛ که شما از حضور یک متخصص و فردی که دارای تجربه و سابقه در امر به ثبت رساندن یک شرکت در روسیه باشد، بهره مند شوید. این امر می تواند از مخارج و هزینه های بیخودی پیش گیری کرده و سرعت انجام امور را بسیار بالا ببرد و هیچ نیازی به مدرک حقوق نیز ندارد.

وکیل ثبت شرکت در روسیه

آیا به یک وکیل روس حاضر در این کشور هم نیاز نیست؟! در این جا نیز باید بدانید که این انتخاب به شخص متقاضی بستگی دارد، چون موسسات مهاجرتی معتبر و با تجربه بالا مانند آی مهاجرتی قادر هستند از ابتدا تا انتهای کار و راه اندازی و ثبت شرکت در روسیه را برای شما به انجام برسانند.

ضمن اینکه اقدام از طریق موسسات داخلی بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر از استفاده از وکلای روسی می باشد؛ اما در صورت علاقه متقاضی باز هم می توان اندکی از وظایف خارجی را به وکیل روسی و امور داخلی را به کارشناسان داخلی ثبت شرکت در روسیه محول نمود.

کارشناسان ما تلاش نموده اند تا با جمع آوری مقالات زیر سایر کشورهای ایده آل سرمایه گذاری را نیز به شما عزیزان معرفی نمایند:

طرح تجاری یا بیزینس پلن برای ثبت شرکت روسیه

ارائه طرح تجاری یا بیزینس پلن برای ثبت شرکت روسیه یکی از الزامات و شرایط بسیار مهم می باشد. در واقع بیزینس پلن به عنوان یک نقشه راه در طول مسیر می باشد که سرمایه گذار با ارائه آن، هدف و مسیر کسب و کار خود را مطرح می نماید. پس از بررسی بیزینس پلن توسط ادارات مربوطه در این کشور، تائید یا عدم تائید آن به شخص اعلام می شود.

برای تهیه و ارائه یک بیزینس پلن مناسب و قوی باید از حضور رقبای خود در بازارهای هدف آگاه باشید و برای رقابت استراتژی مشخصی داشته باشید. ضمنا باید بدانید که به چه میزان منابع مالی نیاز دارید و ظرف چه مدت زمانی باید به اهداف خود برسید و برای انجام به چه تعداد نیروی کار و با چه تخصص هایی نیز نیاز خواهید داشت. این موارد نیاز به کسب مشورت با متخصصان فعال در بازار کار روسیه و همچنین مشاورین حوزه ثبت شرکت در روسیه را دارد.

جدای از این موارد که تضمین کننده موفقیت در ارائه بیزینس پلن و موفقیت در آینده شغلی شما می باشد؛ باید یک ایده ناب و جدید را هم به طور کل معرفی کنید و برای آن این برنامه ها را تنظیم نمایید. پس فقط داشتن یک بیزینس پلن قوی کافی نیست؛ بلکه باید ایده کارآمدی را هم مد نظر قرار دهید. تهیه و ارائه تمامی این موارد اقامت از طریق ثبت شرکت در روسیه را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

Company registration fee in Russia

هزینه ثبت شرکت در روسیه

یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار در رابطه با ثبت شرکت در روسیه اینکه تمامی مخارج و هزینه های پیش رویتان را تاحد ممکن بررسی و پیش بینی نمایید. اولین مورد اطلاع از حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت است که باتوجه به انواعی که نام بردیم دارای تفاوت می باشند. هزینه ثبت شرکت در روسیه از هر روش نیاز به حداقل سرمایه های زیر دارد:

روش ثبت شرکت حداقل سرمایه لازم
شرکت با مسئولیت محدود 10 هزار روبل
شرکت‌ مشارکت خصوصی 10 هزار روبل
شرکت‌ مشارکت عمومی 100 هزار روبل

دقت کنید که این میزان فقط برای ثبت شرکت است و راه اندازی و شروع کار در ساده ترین حالت می تواند 20 تا 30 هزار دلار هزینه را در بر بگیرد. همچنین انجام امور اداری و ثبت مدارک برای ثبت شرکت در روسیه نیز می تواند در حدود 4 تا 5 هزار دلار هزینه داشته باشد.

این مواردی است که در ارتباط با کشور روسیه می باشد. یقینا در انجام این مراحل شما باید هزینه هایی را هم مرتبط با مدارک لازمه در کشورمان نظیر ترجمه، دریافت مدارکی خاص و غیره را نیز مدنظر قرار دهید. همچنین نباید مخارجی که جهت اخذ ویزا، تهیه بلیط و غیره لازم است را نیز فراموش کرد.

قطعا این مورد برای هر فرد متفاوت بوده و باید توسط مشاورین آی مهاجرتی بررسی دقیق شود. ضمنا مقاله هزینه های زندگی در کشور روسیه شما را مخارجی که پس از رسیدن و شروع اقامت در روسیه با آن ها مواجهید آشنا می نماید.

وبینار ویزای بازنشستگی و تمکن مالی

یکی از روش های مناسب مهاجرت که برای بسیاری از مهاجرین با تونایی مالی ایده آل و به دور از چالش است ، ویزای یازنشستگی و یا تمکن مالی می باشد که کارشناس ارشد ما در این وبینار به توضیح آن پرداخته است.

پیشنهاد می کنیم تا انتها آن را تماشا نموده و در صورتی که هرگونه سوالی در این زمینه دارید با مشاور ما در میان بگذارید.

نمایش ویدیو درباره ویزای بازنشستگی یا تمکن مالی

اقامت روسیه از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت در روسیه نیاز به بررسی بسیاری جوانب دارد، مقاله قوانین مهاجرت از طریق کار در روسیه شما را به طور کامل باقوانین بازار کار، استخدام، بازنشستگی، حداقل درآمد بیمه کاری و تمام موارد مرتبط با این امر آشنا خواهد ساخت که قطعا در مدیریت موفق یک شرکت در روسیه کارآمد است.

خوشبختانه باید بدانید که اخذ اقامت روسیه از طریق ثبت شرکت کاملا مهیا است و این یک ویژگی بسیار بزرگ این امر است. در صورت موفیت در ثبت شرکت در روسیه ابتدا ویزایی یک ساله برای فرد صادر می شود که تا 3 سال قابل تمدید می باشد. در نهایت اگر تمامی شرایط لازم مهیا و شرکت همچنان پابرجا باشد، 2 تا 3 سال پس از ثبت آن می توان برای اخذ اقامت دائم اقدام نمود.

همچنین میزان موفقیت در دریافت اقامت دائم از طریق ثبت شرکت در روسیه بسیار بالا است. در نهایت 1 سال پس از اخذ اقامت دائم نیز می توان برای اخذ پاسپورت و شهروندی این کشور اقدام نمود. به همین خاطر ثبت شرکت در روسیه روز به روز با متقاضیان بیش تری مواجه می شود.

اقامت روسیه از طریق ثبت شرکت

چنان چه نیاز به اخذ مشاوره خصوصی و بررسی تخصصی مدارک تان جهت ثبت شرکت در روسیه دارید، مشاورین آی مهاجرتی همه روزه در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و همچنین دفتر شیراز آماده ارائه بهترین خدمات به شما عزیزان هستند.

سوالات پر تکرار ثبت شرکت در روسیه

در این عنوان از آی مهاجرتی برخی از سوالات متداول در این رابطه نیز در پایان برای شما علاقه مندان جمع آوری شده است و مشاورین در بخش دیدگاه نیز پاسخگوی تمامی پرسش های شما عزیزان هستند.

خیر، شهروندان ایرانی نیز مانند سایر شهروندان خارجی به راحتی می توانند برای ثبت شرکت در روسیه اقدام کنند.

به طور حداقل باید در نظر داشته باشید که ثبت شرکت در روسیه نیازمند 20 تا 30 هزار دلار سرمایه است.

خیر، این امر نیازی به مشارکت با شهروند روسی ندارد.

بله، امکان بردن همسر و فرزندان زیر 18 سال از طریق ویزای همراه وجود دارد.

بله، پس از ثبت شرکت در روسیه با داشتن شرایط مشخصی و پس از زمان تعیین شده می توان اقامت دائم و حتی شهروندی روسیه را نیز به دست آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه