خدمات بهداشتی و درمانی در انگلستان

خدمات بهداشتی و درمانی در انگلستان یکی از برترین و بهترین سیستم های درمانی در جهان است که الگوی کشورهای دیگر نیز قرار گرفته است. سیستم بهداشت و درمان انگلستان که با نام NHS شناخته می شود، مسئول تمام جنبه های مراقبت های بهداشتی این کشور است که خدمات آن برای شهروندانش و برای بازدیدکنندگان و شهروندان کشورهای دیگر ساکن بریتانیا متفاوت می باشد.

امروزه نظام سلامت کشور انگلستان NHS همچنین یکی از بزرگ ترین سیستم های بهداشت عمومی در جهان است و در سال 1984 تاسیس شد که هر 36 ساعت به طور متوسط به 1 میلیون نفر خدمات ارائه می دهد.

خدمات بهداشتی و درمانی در انگلستان

خدمات بهداشتی و درمانی در انگلستان به عنوان یکی از گسترده ترین ها در جهان تمامی شهروندان و افرا د مهاجر به این کشور را تحت پوشش دارد.

فهرست مطالب

باید بدانید که مسئولیت قانون گذاری و تعیین سیاست های کلی در سیستم مراقبت های بهداشتی در انگلستان بر عهده پارلمان و وزارت بهداشت می باشد.

بر اساس استانداردهای جهانی، NHS یک استاندارد عالی از مراقبت را ارائه می دهد و سیستم مراقبت های بهداشتی در بریتانیا در رتبه دهم کلی در فهرست جهانی نوآوری سلامت در سال 2021 قرار گرفته است. 

حال در اینجا تفاوتی ندارد که شما به چه هدفی و برای چه کاری به این کشور سفر یا مهاجرت نموده اید، بلکه باید قطعا بتوانید از این سیستم درمانی نهایت بهره را برده و هزینه ها را به حداقل برسانید.

کارشناسان آی مهاجرتی در ادامه شما را با خدمات بهداشتی و درمانی در انگلستان آشنا خواهند نمود. ضمنا حتما عنوان 5 روش برتر مهاجرت به انگلستان را مطالعه نمایید تا تمامی روش های قانونی ممکن را با جزئیات به روز بشناسید.

سیستم مراقبت های بهداشتی فعلی در انگلستان

سیستم مراقبت های بهداشتی فعلی در انگلستان تحت حمایت دولت به نام خدمات سلامت ملی (NHS) فعالیت می کند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو خدمات بهداشت و درمان در انگلستان + پادکست

در این ویدیو تلاش نموده ایم تا اصلی ترین مطالب در رابطه با بهترین دانشگاه های آلمان بر اساس شهر را به شما عزیزان معرفی کنیم و در صورت تمایل می توانید پادکست آن را نیز دانلود کرده و در فرصتی مناسب گوش دهید . 

از طریق تماس با مشاورین ما شما نیز می توانید در مدت زمانی کوتاه به ویزای تحصیل در یکی از دانشگاه های کشور آلمان دست یابید.

نمایش ویدیو درباره کاور ویدیو خدمات بهداشت و درمان در انگلستان
خدمات بهداشتی و درمانی در انگلستان

NHS از مجموعه ای از سیستم های مراقبت های بهداشتی با بودجه عمومی در بریتانیا تشکیل شده است که شامل خدمات بهداشت ملی (انگلیس)، NHS اسکاتلند، NHS ولز و بهداشت و مراقبت اجتماعی در ایرلند شمالی است.

طبق این سیستم، شهروندان حق دارند از مراقبت های بهداشتی برخوردار شوند، اما می توانند بیمه درمانی خصوصی را نیز خریداری کنند. طرح NHS قدرت و اطلاعات بیشتر را برای بیماران، بیمارستان ها و تخت های بیشتر، پزشکان و پرستاران بیشتر، زمان انتظار به طور قابل توجهی کوتاه تر برای قرار ملاقات، بهبود مراقبت های بهداشتی برای بیماران مسن تر و استانداردهای سخت تر برای سازمان های NHS وعده می دهد.

بر اساس مطالعه ای که بر روی هفت کشور صنعتی انجام شده است، سیستم مراقبت های بهداشتی بریتانیا یکی از کارآمدترین سیستم ها در جهان است. طبق بررسی پنج حوزه عملکرد از جمله: کیفیت، کارایی، دسترسی به مراقبت، برابری و زندگی سالم، هلند در مجموع رتبه اول را به خود اختصاص داد و پس از آن بریتانیا و استرالیا قرار گرفتند.

در رابطه با دسترسی به مراقبت، این مطالعه بیان می‌کند: « سیستم سلامت انگلستان زمان انتظار نسبتاً کوتاهی برای مراقبت های اولیه پزشکی و دسترسی غیر اورژانسی به خدمات پس از ساعت کاری دارد، اما زمان انتظار طولانی تری برای مراقبت های تخصصی و جراحی انتخابی و غیر اورژانسی دارد.»

افراد خدمات تحت پوشش NHS

افراد خدمات تحت پوشش NHS

در سیستم بهداشت و درمان انگلستان همه افراد تحت پوشش قرار خواهند گرفت یعنی همه افراد مقیم و شهروند انگلستانی به طور خودکار تحت پوشش خدمات درمانی قرار می گیرند. برخورداری از این خدمات از طریق سازمان خدمات ملی سلامت و به صورت رایگان می باشد.

همچنین اشخاص غیرمقیم و خارجی که دارای کارت بیمه سلامت اروپا هستند نیز می توانند از خدمات ویژه به صورت رایگان برخوردار شوند. سایر افراد از قبیل گردشگران غیر اروپایی و مهاجرین غیرقانونی تنها می توانند از خدمات درمانی در بخش های اورژانسی و بیماری های عفونی خاص به صورت رایگان بهره مند گردند.

در قوانین خدمات بهداشتی و درمانی در انگلستان، محدوده دقیقی جهت دریافت خدمات درمانی خاص در نظر گرفته نشده است، اما سازمان خدمات ملی سلامت، امکانات و تسهیلات متنوعی از قبیل اقدامات پیشگیری، برنامه های غربالگری، ایمن سازی و واکسیناسیون، مراقبت هاي سرپایی یا بستري در بیمارستان، خدمات پزشکی، تامین دارو، مراقبت هاي دندانپزشکی ضروری در کلینیک، برخی مراقبت های تسکینی، برخی مراقبت هاي بلند مدت، توانبخشی، فیزیوتراپی (مراقبت هاي پس از سکته) و ویزیت در منزل توسط پرستاران را فراهم نموده و یا هزینه این نوع خدمات را پرداخت می کند.

به طور کلی، تصمیم گیری در خصوص تعیین حجم و دامنه خدمات فوق بر عهده مسئولان محلی است، اما بیماران حق دارند از داروها و درمان هایی استفاده کنند که مورد تایید قرار گرفته و توسط متخصصین درمانی نیز توصیه شده باشند.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

هزینه بهره مندی از خدمات NHS

همانطور که گفتیم بودجه عمومی برای خدمات بهداشتی در انگلستان از بودجه وزارت بهداشت و مراقبت های اجتماعی تامین می شود و شهروندان و مقیمان قانونی این کشور برای استفاده از خدمات سیستم مراقبت های بهداشتی در انگلستان NHS نیازی به پرداخت حق بیمه یا مبلغ خاصی ندارند.

اما شرایط برای افراد مهاجر متفاوت می باشد ودانشجویان هنگام تحصیل در انگلیس بعد از اخذ ویزا باید هزینه بهره مندی از خدمات NHS هر ساله مبلغی معادل 470 پوند را بپردازند. 

دانشجویان این هزینه را در زمان درخواست ویزا پرداخت می‌کنند.

پس از پرداخت این هزینه سیستم NHS تمامی هزینه های درمانی را پوشش می دهد و تمام خدمات پزشکی از جمله مراقبت های اورژانسی و بیمارستانی رایگان خواهند شد. NHS قسمتی از هزینه های خدمات دندانپزشکی را هم پوشش خواهد داد.

لازم به توجه می باشد که اگر دانشجویان بین المللی هنگام تحصیل در این کشور برای مدت 6 ماه یا کمتر از دانشگاه مرخصی بگیرند، مبلغ قابل پرداخت آن ها برای NHS به میزان 235 پوند در سال خواهد بود اما اگر درخواست مرخصی آن ها بیش از 6 ماه باشد، باید کل مبلغ سالانه 470 پوند را پرداخت کنند.

همچنین پیشنهاد داریم که عنوان اطلاعات تخصصی تحصیل در انگلستان را نیز در سایت آی مهاجرتی مطالع نمایید تا کاملا قوانین، شرایط، مدارک و مراحل لازم به دستیابی به این هدف بزرگ را بشناسید.

خدمات بهداشتی و درمانی رایگان در انگلستان

اگر مروری بر نظام بهداشت و درمان انگلستان داشته باشید، برخی افراد می توانند به طور 100% از خدمات بهداشتی و درمانی رایگان در انگلستان بهره مند شوند.

افرادی نظیر کودکان زیر 16 سال، کودکان مشغول به تحصیل تمام وقت در سنین 16 تا 18 سال، افراد 60 ساله و بالاتر، افراد کم درآمد، زنان باردار و مادرانی که در 12 ماه گذشته زایمان نموده اند، افراد مبتلا به سرطان و دیگر بیماری های خاص بلند مدت و معلولین می توانند کاملا از خدمات بهداشتی و درمانی در انگلستان استفاده کرده و از مشارکت در هزینه داروهاي تجویزی معاف هستند.

علاوه بر این بیمارانی که تعداد داروهای تجویزی برای آنان بسیاز زیاد می باشد، قادر هستند تا یک گواهی پیش پرداخت هزینه برای دوره 3 ماهه به مبلغ 10.29 پوند 0 42 دلار آمریکا) و یا برای 12 ماه به ارزش 104 پوند ( 150 دلار آمریکا) را خریداری نمایند.

خدمات بهداشتی و درمانی رایگان در انگلستان

بیماران مذکور صرف نظر از اینکه به چه تعداد داروی تجویزی نیاز دارند، براي مدت زمان گواهی، هیچ گونه هزینه دیگری را پرداخت نخواهند کرد.

همچنین لازم است بدانید که خردسالان، دانش آموزان، زنان باردار و زنانی که به تازگی زایمان کرده اند، زندانیان و افراد کم درآمد از مشارکت در هزینه خدمات دندانپزشکی معاف می باشند. علاوه بر این خردسالان، افراد بالای 60 سال و افراد کم درآمد از پرداخت هزینه برای آزمایش های بینایی سنجی و هزینه دارو نیز معاف می باشند و این امر برای آنان رایگان است.

مقایسه سیستم درمانی کشورهای مختلف جهان به شما کمک می کند تا با توجه به هدف خود به بهترین انتخاب برسید:

برترین شرکت های خدمات درمانی در انگلستان

سیستم بیمه درمانی در بریتانیا توسط خدمات بهداشت ملی اداره و هدایت می شود که هدف آن تامین مالی عمومی شرکت های مراقبت های بهداشتی در تمام نقاط مختلف بریتانیا است. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، بودجه دولتی 85 درصد از هزینه های مراقبت های بهداشتی در بریتانیا را پوشش می دهد و 15 درصد باقیمانده را بخش خصوصی پوشش می دهد.

NHS مراقبت های بهداشتی را برای اکثریت جمعیت پوشش می دهد و کاملاً با مالیات تامین می شود، اما هنوز هم بسیاری از شرکت های بیمه درمانی خصوصی محبوبی وجود دارند که ساکنان بریتانیا را پوشش می دهند. این شرکت ها خدمات بیش تر و با کیفیت تری را به مشترکان خود ارائه می دهند، البته بابت این امر شما باید ماهانه یا سالانه حق عضویت بیمه خود را بپردازید.

البته این شرکت ها خدمات تحت پوشش خود را بسته های مختلف راائه می دهند که باتوجه به کیفیت و میزان نوع خدمات در قیمت های مختلفی ارائه می شوند که هر فرد می تواند نوع خدمات مورد نیاز خود را انتخاب نماید.

در ادامه برترین شرکت های خدمات درمانی در انگلستان را معرفی می کنیم.

The best private insurance companies

شرکت بیمه

خدمات و ویژگی ها

BUPA بزرگترین شرکت بیمه درمانی بریتانیا که آن را جایگزینی برای پوشش مالیاتی ارائه شده توسط NHS به همه ساکنان می کند. این پوشش گسترده ای را برای طیف گسترده ای از هزینه های پزشکی از جمله درمان سرطان، قلب و دندان ارائه می دهد. این مرکز به بیش از 400 بیمارستان معتبر وابسته است.
AVIVA ششمین شرکت بیمه بزرگ جهان، با بیش از 53 میلیون مشتری در 28 کشور. به عنوان یکی از شرکت های بیمه سلامت پیشرو در انگلستان شناخته شده که تمام انواع عمده هزینه های پزشکی را پوشش می دهد و دسترسی به بهترین درمان، بیمارستان ها، داروهای دارویی و متخصصان پزشکی امکان پذیر باشد.
AXA یک شرکت بیمه فرانسوی که بیمه سلامت، زندگی و سایر اشکال را ارائه می دهد و بخش بیمه سلامت آن به عنوان AXA PPP Healthcare شناخته می شود.
Medicare International پوشش کاملی را برای بیماری های مزمن مانند آسم، دیابت و رویه های چک آپ جامع مانند عکس برداری با اشعه ایکس، ویزیت های عمومی و هزینه های متخصص را پوشش می دهد. آنها با بیش از 20 سال تجربه به عنوان یکی از بهترین شرکت های بیمه سلامت در بریتانیا شناخته می شوند.
Freedom Health بهترین ارائه دهنده مراقبت های پزشکی، جنسی و زیبایی شناختی در بریتانیا بوده و طیف گسترده ای از خدمات از جمله دسترسی به کلینیک های خصوصی GUM، آزمایش و درمان سیفلیس، آزمایش و درمان کلامیدیا، آزمایش HIV، آزمایش هپاتیت A، B و C، آزمایش مایکوپلاسما و اورهاپلاسما، و غربالگری کامل STD برای همه مردان ارائه می دهد.

مراقبت های بهداشتی انگلستان در مقابل مراقبت های بهداشتی ایالات متحده

ایالات متحده از نظر دسترسی، ایمنی بیمار، هماهنگی، کارایی و برابری آخرین رتبه است. ایالات متحده بالاترین هزینه مراقبت های بهداشتی را در جهان دارد. از 15 درصد تولید ناخالص داخلی که ایالات متحده سالانه برای مراقبت های بهداشتی هزینه می کند (که حدود 2.2 تریلیون دلار است)، حدود 50 درصد توسط دولت (حدود 1.1 تریلیون دلار) هزینه می شود.

در مقابل، بریتانیا تنها حدود 8 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف مراقبت های بهداشتی می کند. خدمات بهداشت ملی بریتانیا از 58 میلیون نفر (100٪ از جمعیت انگلیس) مراقبت می کند، جایی که مراقبت های بهداشتی عمومی ایالات متحده در حال حاضر حدود 83 میلیون نفر (حدود 28٪ از جمعیت ایالات متحده) را پوشش می دهد.

همچنین، مراقبتهای بهداشتی ایالات متحده شرایط سن و درآمد (Medicaid یا Medicare) را برای پوشش مراقبت های بهداشتی عمومی تعیین می کند، در حالی که بریتانیا مراقبت های بهداشتی عمومی را با رایگان کردن آن در مواقع ضروری برای همه ساکنان دائم بریتانیا در دسترس قرار می دهد.

ایالات متحده در مورد بخش مراقبت های بهداشتی خصوصی نسبت به بریتانیا مزایای خاصی دارد. به عنوان مثال، درصد مردان و زنانی که پنج سال پس از تشخیص سرطان جان سالم به در برده اند، 40 درصد بیشتر از بریتانیا است. ایالات متحده همچنین از نظر درصد بیماران مبتلا به دیابت که طی شش ماه درمان دریافت کرده اند، رتبه بالاتری دارد. تعداد بیماران آمریکایی که درمان به موقع دیابت دریافت کردند بیش از 6 برابر بوده است.

 

ارائه خدمات NHS به مهاجرین قانونی به انگلستان

در صورتی که شما واجد شرایط استفاده از خدمات NHS باشید، خدماتی برابر با شهروندان انگلیسی را دریافت خواهید نمود. این خدمات شامل مواردی نظیر: مراجعه به مطب پزشک عمومی (پزشک عمومی یا پزشک خانواده)، خدمات اورژانسی، خدمات تنظیم خانواده، درمان های اجباری روان پزشکی و تشخیص و درمان برخی از بیماری های واگیردار.

لازم به ذکر است که در برخی از موارد لازم بوده تا هزینه های مربوط به خرید دارو، واکسیناسیون، درمان های دندانپزشکی را خودتان پرداخت نمایید. همچنین در مواردی که مراجعه به پزشک اورژانسی به حساب نمی آیند، برای استفاده از سیستم مراقبت های بهداشتی در انگلستان باید از طریق شماره تلفن 111 و حداقل از 24 ساعت قبل وقت خود را رزرو کنید.

 

ارائه خدمات NHS به مهاجرین قانونی به انگلستان

در انتها لازم است بگوییم که مقاله ای تحت عنوان قوانین مهاجرت کاری و کار در انگلستان را در سایت قرار داده ایم تا از شرایط و چگونگی مهاجرت کاری و مدارک لازم آن اطلاعات لازم و کافی را به دست آورید.

کارشناسان آی مهاجرتی در این مقاله به طور خلاصه خدمات بهداشتی و درمانی در انگلستان را برای شما شرح دادند، جهت کسب اطلاعات بیش تر و دریافت مشاوره خصوصی با مشاورین ما در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز در ارتباط باشید.

سوالات پر تکرار خدمات بهداشتی و درمانی در انگلستان

سوالات پرتکرار در پایان نیز می تواند اطلاعات بسیار خوبی را در اختیارتان قرار داده و مشاورین ما همواره پاسخگوی پرسش های شما در بخش دیدگاه هستند.

بله، دانشجویان بین المللی که برای تحصیل بلند مدت به این کشور مهاجرت کرده اند قادر به بهره مند شدن از خدمات بهداشتی و درمانی در انگلستان هستند.

دانشجویان بین المللی که خواهان بهره مندی از خدمات نظام سلامت کشور انگلستان NHS هستند باید سالانه مبلغ 470 پوند را پرداخت کنند.

اگر نیاز و مراجعه شخص اورژانسی نباشد، باید حداقل 24 ساعت قبل از زمان مد نظرتان با شماره تلفن 111 تماس حاصل نمایید.

در حال حاضر شرکت های AXA، BUPA، AVIA، Medicare International و Freedom Health از برترین شرکت های ارائه دهنده بیمه و خدمات درمانی خصوصی انگلستان هستند.

افرادی نظیر کودکان زیر 16 سال، کودکان مشغول به تحصیل تمام وقت در سنین 16 تا 18 سال، افراد 60 ساله و بالاتر، افراد کم درآمد، زنان باردار و مادرانی که در 12 ماه گذشته زایمان نموده اند، افراد مبتلا به سرطان و دیگر بیماری های خاص بلند مدت و معلولین می توانند کاملا از خدمات بهداشتی و درمانی در انگلستان استفاده کرده و از مشارکت در هزینه داروهاي تجویزی معاف هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه