شرایط و بازار کار دانشجویی در چین

شرایط و بازار کار دانشجویی در چین می تواند با توجه به شهر محل اقامت و تحصیل دانشجو با یکدیگر دارای تفاوت باشد. بدین صورت که معمولا شهرهای بزرگ و مهم چین دارای تعداد بالایی شرکت ها و کارفرمایانی است که در مشاغل و حرفه های خود دارای فرصت های کاری پاره وقت بوده و علاقمند به بکارگیری دانشجویان به صورت نیمه وقت با حداقل دستمزد هستند.

اما باید دقت داشته باشید که انجام کار دانشجویی در چین دارای قوانین، شرایط و محدودیت هایی است که در وهله اول باید حتما از آن ها مطلع باشید و ثانیا با مشاغل تمام وقت کاملا متفاوت بوده و دارای شرایط مجزایی است که در ادامه کاملا با آن ها آشنا می شوید.

شرایط و بازار کار دانشجویی در چین

بازار کار دانشجویی در چین به آنها اجازه میدهد تا به مدت 8 ساعت در هفته در طول تحصیل و 16 ساعت در ایام تعطیل به کار مشغول شوند.

فهرست مطالب

برخی از حوزه ها و زمینه های کاری وجود دارند که دانشجویان در آن ها بهتر و سریع تر می توانند یک شغل پاره وقت را در کشور چین بیایند.

توصیه می کنیم که حتما مقاله شرایط اخذ ویزای تحصیلی چین را در سایت ما مطالعه نمایید تا به صورت جامع با قوانین و مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی این کشور آشنا شوید.

در ادامه با تیم مشاورین آی مهاجرتی همراه شوید تا شرایط و بازار کار دانشجویی در چین را به شما عزیزان شرح داده و بتوانید با استفاده از این مطالب یک گزینه کاری بسیار خوب را در این کشور برای خود بیابید.

قوانین کار حین تحصیل در چین

همانطور که گفتیم انجام کار دانشجویی در چین نیازمند داشتن و فراهم آوردن شرایطی مشخص دارد . اول از همه تعداد ساعات کاری مجازی است که برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیوشرایط و بازار کار دانشجویی در چین + پادکست

کار دانشجویی در چین به افراد اجازه می دهد تا به مدت 8 ساعت در هفته و یا 40 در ماه به کار مشغول شود که البته شرایط دیگری نیز دارد که مونا برای شما بیان می کند.

این ویدیو را تا انتها تماشا نموده و برای هرگونه اقدام و یا جزئیات بیشتر با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره شرایط بازار کار دانشجویی در چین
شرایط و بازار کار دانشجویی در چین

طبق قوانین شرایط و بازار کار دانشجویی در چین دانشجویان برای انجام کار پاره وقت چه در محیط دانشگاه و چه در خارج از محیط دانشگاه مجاز به 8 ساعت کار در هفته و یا 40 ساعت کار در طول ماه هستند. اما در تعطیلات تابستانی و زمستانی، ساعات کار دانشجویی در چین به 16 ساعت در هفته و 80 ساعت در ماه افزایش می‌یابد.

دانشجویان بین‌المللی که می‌خواهند در حین تحصیل در چین کار کنند، باید شرایط کلی زیر را داشته باشند:

  • دارای اقامت معتبر باشند که از اعتبار باقیمانده آن بایدحداقل 6 ماه مانده باشد.
  • متقاضیان باید دارای 18 سال سن بوده و شرایط فیزیکی لازم برای زمینه فعالیت را نیز دارا باشند.
  • دانشجویان مقطع کارشناسی در چین و کارشناسی ارشد در چین، باید بیش از یک سال در یک موسسه آموزش عالی چینی تحصیل کرده باشند.
  • گواهی عدم سوء پیشینه خود را تهیه و ارائه نمایند.
  • مجوز کتبی از دانشگاه محل تحصیل داشته باشند.
دستمزد کارهای دانشجویی در چین

دستمزد کارهای دانشجویی در چین

دستمزد کارهای دانشجویی در چین به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم ترین آن ها زمینه و حوزه ای است که در آن مشغول به کار خواهید شد، برای مثال میزان درآمد دانشجویان در ادامه را مشاهده نمایید:

  • هزینه تدریس زبان انگلیسی در موسسات دولتی یا خصوصی بین 1400 تا 2200 دلار در ماه می باشد.
  • هزینه تدریس زبان انگلیسی در موسسات خصوصی یا بین المللی بین 2800 تا 4300 دلار در ماه می‌باشد.
  • معلمین زبان انگلیسی نیز به ازای کلاس خصوصی به ازای هر ساعت کلاس 28 دلار به بالا را مزد دریافت می نمایند.
  • همچنین مترجمین به ازای ترجمه متونی از زبان های فرانسوی، آلمانی، رومانیایی، هندی، بلغاری، اردو و سایر زبان ها به زبان انگلیسی حدود 28 دلار در ساعت بدست خواهد آورد.
  • گارسون های فعال در رستوران و هتل های چین نیز درآمدی در حدود 9 تا 10 دلار در ساعت دریافت می کند؛ همچنین، طراح گرافیک در حدود 51 دلار در ساعت در چین درآمد دارد.
  • علاوه بر این موارد، دستیاران حقوقی که در ادارات و یا دفاتر حقوقی زیر نظر وکلا فعالیت دارند و به تایپ و رسیدگی به کارهای کاغذی از جمله: خواندن و اثبات اسناد حقوقی، تدوین قرار دادهای حقوقی قانونی، انجام کارهای دفتری، رسیدگی به احضارها و شکایات و تهیه مکاتبات روتین کارفرما می باشد، 10 تا 20 دلار درآمد به ازای هر ساعت کار را کسب می کنند.
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

کارهای پاره وقت در بازار کار چین

کارهای پاره وقت در بازار کار چین می تواند در حوزه های مختلفی انجام پذیرد که هر یک درآمدهای خاص خود را به همراه داشته باشد. شما به عنوان یک دانشجو می توانید با داشتن پشتکار از همان ماه های نخست به کار دانشجویی مشغول و درآمد داشته باشید.

داشتن تخصص در یک حرفه، تسلط زبانی و پشتکار شما همگی در یافتن کار دانشجویی در چین موثر بوده و حتی می تواند زمینه ساز شغل آینده تان در این کشور باشد. خوب است که در یافتن شغل دلخواهتان توانایی و پتانسیل خود را مدنظر داشته باشید و درس و دانشگاه را نیز اولولیت اصلی خود قرار دهید.

دوره های کارآموزی معمولا جدا از دوره تحصیلی شناخته می شوند و نیازی به دریافت مجوز از سوی کارفرما ندارند . این دوره ها معمولا یک ساله بوده و در برخی موارد حقوق قابل توجهی را نیز به همراه دارد.

انواع کارهای دانشجویی در چین عبارتند از:

نوع کار شرایط
مشاغل درون دانشگاه دستیار پژوهشی ، تدریس ، طراحی دوره ها و غیره
مشاغل خارج از دانشگاه کار در رستوران ، مغازه ها ، تدریس خصوصی و غیره

مشاغل خارج از دانشگاه بسیار هستند و فرصت های آسانتری برای دانشجو فراهم می سازند، در حالی که مشاغل درون دانشگاه کمتر بوده و با آینده و درآمد بهتری همراه هستند. البته به جز تحصیل می توانید از سایر روش ها نیز به اقامت چین برسید که مشاورین ما در عنوان مهاجرت به چین به آن پرداخته اند.

پرتقاضاترین کارهای دانشجویی در چین

همانگونه که گفته شد کارهای دانشجویی در چین بسیار متنوع هستند و افراد با توجه به مهارت، علاقه و استعداد خود می توانند به کارهای مختلفی مشغول شوند. اما همواره برخی از مشاغل دارای محبوبیت بیشتری در میان دانشجویان بوده و متقاضیان زیادی برای آن ها وجود دارد.

معمولا دانشجویان با توجه به مقطع تحصیلی خود به سمت کارهای مشخصی جذب می شوند. به عنوان مثال دانشجویان دوره کارشناسی که تحصیل در فضای دانشگاه را به تازگی تجربه می کنند ، به دنبال کارهای پاره وقت در مغازه های مختلف رفته تا بتوانند زبان خود را نیز تقویت کنند.

در حالی که شرایط برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و یا دکترا متفاوت است و اغلب به دنبال دوره کارآموزی و یا کار در کنار اساتید خود هستند تا بتوانند پس از اتمام دوره تحصیل به کار در حوزه مهارت و تخصص تحصیلی شان بپردازند. برخی از دانشجویان دوره دکترا به نوشتن پایان نامه دانشجویان دوره کارشناسی ارشد کمک می کنند که با داشتن درآمد، فرصت علمی خوبی نیز می باشد.

باید این نکته را نیز به شما یادآور شویم که برخی از دانشجویان در ابتدای ورود به کشور چین به سمت کارهای داوطلبانه می روند تا بتوانند از مزایای متعدد دیگری جز درآمد استفاده کنند. با کارهای داوطلبانه شما زبان چینی خود را به خوبی تقویت ساخته و به آسانی با فرهنگ مردم این کشور آشنا می شوید اما درآمدی برایتان به همراه نداشته و یا بسیار ناچیز خواهد بود.

چگونه کار دانشجویی در چین پیدا کنیم؟

از مهم ترین بخش های شرایط و بازار کار دانشجویی در چین، شیوه های پیدا کردن شغل است؛ اینکه چگونه کار دانشجویی در چین پیدا کنیم؟! به هیچ عنوان سخت نبوده چرا که فرصت های بسیار زیادی برای اشتغال در چین وجود دارد و هر کسی می تواند با علاقه تخصص خود سریعا مشغول به کار شود.

برخی از افراد به کار های دانشجویی در محیط دانشگاه مانند همکاری با استاد و یا کارآموزی در مقطع دکترا می پردازند؛ برخی نیز از طریق استاد ، همکلاسی ها و یا آگهی های درون دانشگاه شغل مناسب را پیدا کرده و مشغول می شوند.

اما این تمام ماجرا نیست، چرا که بیرون از دانشگاه هم شغل های بسیار زیادی در دسترس است و هم روش های بسیار مختلفی برای یافتن شغل وجود دارد که از اولین و ساده ترین آن ها جست و جو در سایت ها و اینترنت مانند فضای مجازی شرکت های مختلف است و یا می توان به طور حضوری به شرکت خاص مختلف مراجعه کرد و جویا شد.

چگونه کار دانشجویی در چین پیدا کنیم؟

معرفی شدن از سوی دوستان و نزدیکان نیز یکی از روش های بسیار ساده و خوب می باشد . از آن جایی که شرکت های زیادی در چین وجود دارد که باعث کاهش نرخ بیکاری در کشور شده است، آینده شغلی هنگام و پس از تحصیل کاملا تضمین شده است و حتی می تواند یک روش مهاجرتی مناسب باشد.

با مطالعه مقاله شرایط مهاجرت کاری و کار در چین از تمامی شرایط آن آگاهی یابید.

شناخت هرچه بیشتر کشور چین به شما کمک می کند تا بتوانید در مدت زمان کوتاهی به زندگی خوبی در این کشور برسید:

شهرهای مناسب برای کار دانشجویی در چین

کشور چین به بازار کار و نرخ بیکاری پایین خود در میان سایر کشورهای آسیا و حتی در جهان مشهور است و سالانه دانشجویان و داوطلبان زیادی را به خود جذب می کند. به همین علت هیچ نگرانی بابت انتخاب شهر مورد نظر نیست، اما برای پیدا کردن مکانی که با رشته دانشگاه و کار خود بهترین تناسب را داشته باشد مهم است چرا که هر شهر ممکن است به تدریس و بازار کار رشته خاصی مشهور باشد.

چین دومین اقتصاد بزرگ جهان دارای کلان شهرهای بسیار پرجمعیت و مدرنی است که فرصت های کاری و کار دانشجویی در چین در آن ها از سایر مناطق بیسار بیش تر است. در ادامه شهرهای مناسب برای کار دانشجویی در چین را مشاهده می نمایید:

نام شهر فرصت های کاری برای دانشجویان
شانگهای آموزش زبان انگلیسی، مترجم، عکاس، تورلیدر،دستیار حقوقی، گارسونی، پیک موتوری، کار روی ماشین
پکن کار در شرکت ها و کارخانه ها، استادیار، تدریس خصوصی، تورگاید، گارسون، پیک موتوری
چنگدو تدریس زبان انگلیسی، همکاری در تورهای گردشگری بعنوان تور لیدر، نویسندگی و ویراستاری، عکاسی حرفه ای، همکاری در فروش و بازاریابی، خدمات بازرگانی، کار در موسسات بین المللی
شنژن آموزش  زبان، مدلینگ، مترجمی، دستیا پژوهشی، دستیار دانشجو، کار در تئاتر و سینما
 

ضمنا فرموش نکنید که عنوان شرایط اخذ ویزای تحصیلی چین را نیز در سایت آی مهاجرتی مطالعه نموده و از مراحل ، قوانین و مدارک مهم و لازم جهت دستیابی به آن مطلع شوید.

مزیت های انجام کار دانشجویی

قبل از ادامه این بخش لازم به تذکر است که حنما مقاله تحصیل در چین را مطالعه کنید، چون در این مطلب تمامی جزئیات، قوانین، مراحل و شرایطی که باید برای رسیدن به این کشور و پذیرش در دانشگاه های چین را بدانید، جمع آوری کرده و طبق آخرین تغییرات در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.

اما در ادامه این بخش با مهم ترین مزیت های انجام کار دانشجویی در چین آشنا می شوید و از مواردی اطلاع پیدا می کنید که فقط در راستای کمک های مالی نبوده و می تواند سایر جنبه های امر تحصیل در این کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

شناخت این موارد در روند تحصیلات شما تاثیر زیادی خواهند گذاشت. از مهم ترین مزیت های انجام کار دانشجویی باید به این موارد اشاره کرد:

  • در اولین مورد انجام کار دانشجویی باعث کسب دآمد برای شما می شود که کاهش فشارهای مالی را در پیش دارد.
  • با انجام کار دانشجویی و ارتباط با مردم بسیار سریع و قوی زبان چینی را فرا می گیرد.
  • بازار کار و اقتصاد و عرف آن را بهتر و تجربی فرا خواهید گرفت.
  • با کارفرماهای مختلفی در زمینه های مختلفی آشنا خواهید شد.
  • تخصص و آموزش های جدیدی در حوزه ها و رشته های مختلف را فرا خواهید گرفت.
  • فررصت های مناسبی برای استخدام پس از پایان تحصیلات پیش رویتان خواهند بود.
  • تقویت مهارت مدیریت زمان را افزایش می دهید.
  • با دوستان و افراد بیش تری آشنا شده و دایره دوستی تان بزرگ تر می شود.

 

Disadvantages

معایب

نمی توانیم بگویم که شرایط و بازار کار دانشجویی در چین دارای هیچ گونه عیب یا نقصانی به خصوص برای شهروندان خارجی نیست. خیر دانشجویان خارجی محصل در کشور چین باید با برخی از معایب این امر ساخته و سازگاری پیدا کنند و تلاش نمایند تا اثر آ« را کم رنگ نموده یا از بین ببرند. برخی از این معایب به شرح زیر هستند:

  • اجبار به یادگیری زبان چینی که یکی از سخت ترین زبان های جهان است.
  • تفاوت بسیار در فرهنگ، آیین و آداب و رسوم مردم چین با ایرانیان

ضمنا بسیار مهم است که از میزان هزینه های زندگی در چین اطلاعات کاملی در هر بخش نظیرملک، خوراک، پوشاک، قبوض، مالیات و غیره را پیش از شروع مهاجرت به دست آوره باشید و کاملا آمادگی مبالغ و مخارج را داشت باشید. حتما مقاله مربوطه را مطالعه کنید تا با کلاهبرداری یا خریدهای گران قیمت مواجه نشوید.

چنان چه در رابطه با شرایط و بازار کار دانشجویی در چین نیاز به کسب اطلاعاتی خاص و یا مشاوره ای خاص طبق شرایط خودتان را دارید، حتما با مشاورین خبره آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز ارتباط بقرار نمایید.

سوالات پر تکرار شرایط و بازار کار دانشجویی در چین

برخی از سوالات پرتکرار در این زمینه نیز در پایان برای شما آمده اند و در صورتی که به دنبال جزئیات دقیق تر هستید ، تنها کافی است تا پرسش خود را از طریق بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

بله، شهروندان ایرانیس به راحتی می توانند برای پذیرش و ثبت نام در دانشگاه های چین اقدام نمایند و در صورت پذیرش به تحصیل مشغول شوند.

بله، دانشجویان می‌توانند به‌عنوان دستیار پژوهشی یا دستیار دانشجو در دانشگاه خود کار کنند.

کار دانشجویی علاوه بر اینکه هزینه های تحصیل و زندگی را برای شما تعدیل می کند ، باعث ساختن آینده شغلی شما می شود و همچنین می توانید با فرهنگ و مردم کشور چین بهتر آشنا شده که این خود ، زمینه یادگیری زبان چینی را برای شما فراهم خواهد کرد.

طبق قوانین حاکم دانشجویان بین المللی مجازند به مدت 40 ساعت در ماه و در ایام تعطیلات، 40 ساعت در ماه کار کنند.

تدریس زبان انگلیسی، بازاریابی، حسابداری، کار در سفارت خانه ها و کنسولگری ها، مترجم و تور لیدرخدمات بازرگانی و کار در محیط های دانشگاهی از جمله مشاغل محبوب دانشجویی در چین هستند.

رسیدن به ویزای کشور چین و سایر کشورهای جهان را از زبان کلاینت های ما بشنوید:

نمایش ویدیو درباره کاور حدیث فرحزاد
نمایش ویدیو درباره کاور مارال تقی پور
نمایش ویدیو درباره کاور حمیدرضا گراوندی
نمایش ویدیو درباره کاور سحر عطارزاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه