شرایط تحصیل دکترا در ترکیه

شرایط تحصیل دکترا در ترکیه یک فرصت بسیار مناسب برای دستیابی به مدرکی معتبر از دانشگاه های معتبر این کشور در سطح جهانی است که مزایای بی شماری را با خود به همراه دارد.

دانشگاه های ترکیه با شرایط و رتبه هایی مناسب در جهان از اعتباری قابل قبول برخوردار هستند و مدارک دریافتی از آن ها در تمامی کشورهای جهان معتبر شناخته می شود. با کارشناسان آی مهاجرتی همراه شوید تا شرایط تحصیل دکترا در ترکیه را بهتر بشناسید.

شرایط تحصیل دکترا در ترکیه

یکی از شرایط تحصیل دکترا در ترکیه امکان انجام کار دانشجویی و کسب کمک درآمد و همچنین دریافت ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال متقاضی می باشد.

فهرست مطالب

تحصیل در مقطع دکترا در ترکیه نسبت به کشورهای اروپایی ارزان تر بوده و فرصت های اعطای بورسیه و فاندهای تحصیلی نیز در آن وجود دارد؛ همچنین بسیاری از دانشجویان می توانند در این مقطع به عنوان دستیار پژوهش در کنار استاد خود نیز فعالیت نموده و درآمدی داشته باشند. به همین خاطر تحصیل در مقطع دکتری در ترکیه نه تنها می تواند هزینه ای نداشته بلکه از همان ابتدا درآمدی را نیز برای دانشجویان به ارمغان آورد.

همچنین از آنجایی که دانشگاه های بسیاری در این کشور مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت علوم کشورمان هستند؛ پس از اخذ مدرک دانشجویان می توانند در کشورمان مشغول به کار شوند. بهتر است که با تحصیل در ترکیه از صفر تا صد 2023 به صورت کامل از طریق مطالعه مقاله مربوطه آشنا شوید؛ سپس برای پذیرش این دوره اقدام کنید.

شرایط تحصیل مقطع دکترا ترکیه

با اینکه شرایط تحصیل مقطع دکترا ترکیه از کشورهای اروپایی ساده تر است اما بازهم برای پذیرش در این دوره در ترکیه نیاز به داشتن شرایط و ارائه مدارک خاصی می باشد. اصلی ترین نیاز جهت ورود به این دوره پشت سر گذاشتن دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های ترکیه و یا دانشگاه های مورد تایید این کشور می باشد. 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
شرایط تحصیل دکترا در ترکیه

توصیه می کنیم که اگر مدرک کارشناسی ارشد خود را از کشورمان و به طور کل کشورهای خارج از اروپا دریافت کرده اید؛ حتما اعتبار و مقبولیت آن در دانشگاه مقصد را بسنجید . دقت کنید حداکثر سن مناسب برای پذیرش و ادامه تحصیل دکتری در ترکیه، 40 سال است و با اینکه در سیستم آموزشی حداکثری برای سن در نظر گرفته نشده، اما سفارت برای صدور ویزا سخت گیر بوده و ممکن است درخواست شما را رد کند. ضمنا مدرک زبان را با توجه به زبان مدنظرتان برای تحصیل فراموش نکنید، شما نیاز به مدرک معتبر زبان ترکی یا انگلیسی خواهید داشت.

همچنین سطح و نوع مدرک زبان معتبر و قابل قبول هر دانشگاه توسط آنان در سایت دانشگاه اعلام شده و یا می توانید با مکاتبه به آن پی ببرید. اما دقت کنید که یکی از اصلی ترین شرایط تحصیل دکترا در ترکیه داشتن رزومه و سوابق تحصیلی درخشان و ممتاز است و هرچه مقالات و پژوهش های بین المللی و توصیه نامه از اساتید و دانشگاه پیشین خود به تعداد بیشتر، معدل فوق لیسانس بالاتر و در کل رزومه پربارتر ارائه کنید، یقینا شانس پذیرش تان را افزایش خواهید داد.

اپلای دکترا ترکیه

اپلای دکترا ترکیه

تحصیل در مقطع دکترا در ترکیه یک امر مهم و ارزشمند است که نیاز به تلاش و پشتکار شما عزیزان داشته و نباید با یک یا دوبار درخواست ناامید شد . ما در آی مهاجرتی به شما توصیه می کنیم تا زمان رسیدن به پذیرش در دانشگاه دلخواه خود به تلاش ادامه بدهید . اپلای دکترا ترکیه همانطور که گفتیم به رزومه و یک پروپوزال قوی نیاز دارد که دانشگاه مقصد در جذبتان به انجام موضوع پژوهش و پایان نامه مشتاق شود و این را یک فرصت و امتیاز بداند. پس بهترین کار قبل از هرگونه اقدام مشورت کافی با متخصصین این حوزه و اساتید مقطع تحصیلی پیشین تان است. البته میزان سخت گیری و کیفیت هر دانشگاه در رشته های مختلف با یکدیگر تفاوت دارد و نمی توان توقع داشت که در برخورد اپلای برای دکترا در ترکیه در تمامی رشته ها و با تمامی اساتید یک دانشگاه بایک نوع برخورد یا میزان سخت گیری مواجه شویم، داشتن اطلاعات لازم در این زمینه می تواند به شما کمک بسیاری کند.

نکته بسیار مهم دیگر درباره پذیرش و شرایط تحصیل دکترا در ترکیه اقدام به موقع برای اپلای و پذیرش است تا با کمبود وقت مواجه نشوید، حتما از طریق دانشگاه های منظرتان از این بابت اطلاع کسب کنید. همچنین ما توصیه می کنیم که علاوه بر تمامی این موارد از هزینه های زندگی در ترکیه پس از مهاجرت نیز مطلع شوید تا با بودجه مورد نیاز خود بهتر آشنا شوید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

دانشگاه های برتر در مقطع دکترای ترکیه

همانطور که می دانید سالانه لیستی از دانشگاه های برتر جهان به صورت کلی و همچنین در شاخه ها و دسته بندی های مختلف انجام می پذیرد و اعلام می شود؛ که این آمار می تواند یک مبنای معتبر و بسیار قابل اتکا در درجه بندی دانشگاه ها از لحاظ کیفیت و اعتبار باشد.

در آخرین رتبه بندی در پایان سال 2022 دانشگاه های برتر در مقطع دکترای ترکیه به شرح زیر می باشند:

Top PhD Universities in Turkiye

نام دانشگاه رتبه جهان
دانشگاه کوچ 477
دانشگاه سابانچی 501 – 510
دانشگاه فنی خاورمیانه 531 – 540
دانشگاه بیلکنت 561 – 570
دانشگاه فنی استانبول 601 – 650
دانشگاه بغازیچی 701 – 750
دانشگاه حاجت تپه 801 – 1000

شرایط و مزایایی که با تحصیل در مقاطع مختلف در کشور ترکیه قابل دستیابی هستند را در مقالات زیر شرح داده ایم.

طول دوره دکتری در ترکیه

شروع ترم تحصیلی دکترا ترکیه معمولا در یکی از ماه های اکتبر، فوریه و یا ژوئیه می باشد؛ که هر دانشگاه با توجه به شرایط مختلف در یکی از این ماه ها تدریس و ارائه دوره دکترا را آغاز می کند. پس حتما در زمان ارسال مدارک و درخواست پذیرش خود دقت کامل را به عمل آورید که با کمبود وقت مواجه نشوید.

همچنین سیستم آموزش و ساختار و شرایط تحصیل دکترا در ترکیه کاملا شبیه و برگرفته از دانشگاه های برتر اروپا می باشد و به همین خاطر است که کیفیت و سطح آموزش این مقطع در این کشور بالا و ایده آل است. همچنین باید بگوییم که نحوه فعالیت و آموزش دانشجویان به صورت دکترای سنتی می باشد و بیشترین تمرکز دانشجویان بر روی تحقیق و پایان نامه نویسی است که در صورت تأیید پایان نامه های دانشجویان توسط اساتید به آنان مدرک دکترا اعطا خواهد گردید.

طول دوره دکتری در ترکیه با توجه به رشته تحصیلی و دانشگاه انتخابی متغیر خواهد بود و می تواند از 3 تا 5 سال به طول بیانجامد و در انتهای آن با دفاع از پایان نامه دانشجویان پایان یافته و مدرک دکترای رشته مربوطه به دانشجویان اعطا می شود.

پیدا کردن استاد راهنما برای دکتری ترکیه

به طور قطع پیدا کردن استاد راهنما برای دکتری ترکیه یکی از مهم ترین مراحل و اقدامات جهت پذیرش و انجام پروژه شما در این کشور می باشد؛ به طور قطع اساتید برتر و معتبر را به راحتی نمی توانید به دست آورید و هرچه قصد استفاده از اساتید برتر را داشته باشید باید رزومه و پروپوزال قوی و ممتاز تری را هم برای ارائه در اختیار خود داشته باشید.

اما به طور کلی در رابطه با شرایط تحصیل دکترا در ترکیه باید حتما یک استاد راهنما شما را پذیرفته و آماده همکاری و راهنمایی برای انجام پروژه شما باشد.

برای این کار ابتدا باید لیستی از اساتید مرتبط با زمینه تحصیلی و موضوع پروژه خود را در دانشگاه های این کشور یا دانشگاه مدنظرتان استخراج کرده و سپس از طریق ارتباط با آنان رزومه خود را ارسال و منتظر نتیجه بمانید.

پیدا کردن استاد راهنما برای دکتری ترکیه

البته باید دقت کنید که آیا استاد راهنما برای دکترا ترکیه در حال حاضر قصد انجام این هدف و موضوع متناسب با رشته و پروپوزال شما را دارد یا خیر، در صورت مثبت بودن سعی نمایید با ارائه یک رزومه قوی و تحریک کننده وی را ترغیب به پذیرش خود کنید. باید رزومه شما طوری نشان دهد که استاد مربوطه پذیرش شما و موضوع تحقیقتان را یک فرصت بداند و حاضر به از دست دادن آن نباشد. پیدا کردن سوپروایزر دکتری در ترکیه به نوعی اصلی ترین و مهم ترین مرحله پذیرش و قبولی در دانشگاه های این کشور است.

وبینار تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه به خخصوص در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکترا نیاز به شناخت بالایی از دانشگاه ها و اساتید فعال در حوزه رشته تحصیلی متقاضیان دارد که برای دستیابی به آن بهتر است از توضیحات و اطلاعات کارشناسان و متخصصین این حوزه بهره ببرید و به پذیرشی راحت و موفق برسید.

حتما برای یافتن پاسخ سوالات خود ویدیو را مشاهده و ادامه مطلب را از دست ندهید!

 

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل-در-ترکیه

بورسیه دکترا ترکیه

تحصیل در مقطع دکترا در ترکیه می تواند با بورسیه دکترا ترکیه همراه باشد که لذت آن را دو چندان خواهد کرد. باید بگوییم که موسسات و دانشگاه های بسیاری در ترکیه فاندهای تحصیلی و بورسیه هایی را برای این مقطع در نظر می گیرند؛ که معمولا این دوره از بیش ترین تعداد بورسیه و فاندهای تحصیلی در مقایسه با سایر مقاطع نیز بهره می برد.

این بورسیه و فاندها توسط دولت، دانشگاه ها و موسسات مختلف ارائه می شوند که می تواند مقداری و یا حتی تا تمامی مخارج دانشجویان را در طول تحصیل پوشش دهند و به صورت حقوق و یا کمک مالی به دانشجویان پرداخت می شوند. البته دستیابی به بورسیه تحصیلی ترکیه دکترا بسیار رقابتی و سخت است و نیاز به یک رزومه تحصیلی بسیار ممتاز و درخشان دارد.

مقاله دریافت بورسیه های تحصیلی در ترکیه تمامی اطلاعات لازم در رابطه با انواع بورسیه ها، شرایط دستیابی، مدارک موردنیاز و مبالغ پرداختی و قابل پرداخت به دانشجویان در مقاطع مختلف و بورسیه ها و فاندهای مختلف را به شما ارائه می نماید.

جهت اطلاع از شرایط تحصیل دکترا در ترکیه و کسب اطلاعات تخصصی در رابطه با رشته ها و دانشگاه های مختلف با کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و همچنین دفتر شیراز تماس حاصل نموده و از سال ها تجربه آنان بهره مند شوید. ضمنا مقاله روش های مهاجرت به ترکیه را نیز به رایگان در دسترس شما عزیزان قرار داده ایم.

سوالات پر تکرار شرایط تحصیل دکترا در ترکیه

در این مقاله کاملا با شرایط تحصیل دکترا در ترکیه و چگونگی یافتن یک استاد راهنمای مناسب آشنا شدید، در ادامه به برخی از مهم ترین و پر تکرارترین سوالاتی که همواره برای متقاضیان پیش آمده است پاسخ داده ایم؛ اما اگر شما سوالی دارید بابیان آن در بخش دیدگاه در پایین هر مقاله می توانید بهترین راهنمای و پاسخ را ار تیم کارشناسان آی مهاجرتی دریافت کنید.

برای اخذ مدرک در مقطع دکترای ترکیه 3 تا 5 سال را باید با توجه به رشته و دانشگاه های متفاوت به تحصیل مشغول شوید.

بله، اگر قصد تحصیل به زبان ترکی را داشته باشید باید مدرکی معتبر را هم به دانشگاه ارائه کنید؛ اما در هر صورت شما برای زندگی باید به مقداری هرچقدر کم به این زبان تسلط داشته باشید.

بله دانشگاه ها و موسسات مختلفی در رشته های گوناگون به متقاضیان واجد شرایط بورسیه تحصیلی جهت پذیرش در دانشگاه های این کشور بورسیه اعطا می کنند.

مهم ترین شرایط لازم جهت اخذ پذیرش در دوره دکترای ترکیه شامل: مدرک فوق لیسانس از دانشگاه معتبر، معدل بالا، مدک زبان خارجی با سطح بالا، مقالات و پژوهش های معتبر بین المللی، توصیه نامه از اساتید و دانشگاه های پیشین و انگیزنامه قوی و پر محتوا می باشد.

بله، در صورت داشتن تسلط به زبان ترکی در حد بالا و داشتن رزومه ای قوی، می توانید بورسیه تحصیلی این کشور و در نتیجه تحصیل رایگان آن را به دست آورید.

ما را از طریق مشاهده ویدیو کلاینت های ما که موفق به دریافت ویزای خارج از کشور شده اند ، بهتر بشناسید.

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه