شرایط تحصیل مقطع دکترا در چین

شرایط تحصیل مقطع دکترا در چین تفاوت عمده یا خاصی با دیگر کشورهای جهان ندارد و دستیابی به این هدف می تواند آینده ای بسیار خوب و درخشان را در هر شغل و در هر کجای جهان برای شما عزیزان رقم بزند.

به همین خاطر پذیرش و تحصیل در مقطع دکترا در چین هر ساله رو به افزایش بوده و شهروندان خارجی بیش تری تمایل به تحصیل در دانشگاه های این کشور پیدا می کنند که البته شرایط پذیرش را هم مشکل تر می کند.

شرایط تحصیل مقطع دکترا در چین

تحصیل در مقطع دکترا در چین را می توان بهترین دوره جهت رسیدن به بورسیه و حمایت های تحصیلی در این کشور دانست.

فهرست مطالب

تحصیل دکتری در چین به دلایل مختلفی با استقبال بالا رو به رو شده است که مهم ترین آن ها شامل: هزینه های ارزان زندگی و شهریه دانشگاه، اعتبار بالای دانشگاه های ارائه دهنده این مقطع، بازار کار فراهم پس از تحصیل، بورسیه های بسیار، امکان تحصیل به زبان انگلیسی و بسیاری موارد دیگر می گردد.

همچنین خوشبختانه دانشگاه های بسیاری از این کشور نیز مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت علوم کشورمان هستند که شرایط معادل سازی مدرک و اشتغال در ایران پس از اخذ مدرک را فراهم می کند. ضمنا حتما مقاله تحصیل در چین را نیز مطالعه نمایید تا با چگونگی پذیرش و در دانشگاه ها و اخذ ویزای تحصیلی چین آشنایی پیدا کنید.

تحصیل در مقطع دکتری در چین در حال حاضر بسیار در دسترس تر از کشورهایی نظیر آمریکا، کانادا، استرالیا و انگلستان است و اعتبار آن نیز چندان تفاوت زیادی با آنان ندارد. کارشناسان آی مهاجرتی در ادامه شرایط تحصیل مقطع دکترا در چین را به شما ارائه خواهند نمود.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو شرایط تحصیل مقطع دکترا در چین + پادکست

هزینه زندگی و تحصیل پایین موجب شده تا دانشجویان از تحصیل مقطع دکترا در چین به خوبی استقبال نمایند.

این ویدیو از مونا اطلاعات خوبی را در این زمینه در اختیار شما قرار داده و در صورتی که به دنبال بررسی شرایط  خود و یا دریافت اطلاعات جزئی هستید ، با مشاورین ما در آی مهاجرتی ارتباط باشید.

 

نمایش ویدیو درباره شرایط تحصیل مقطع دکترا در چین
شرایط تحصیل مقطع دکترا در چین

پذیرش و تحصیل دکترا در چین

همانطور که مطلع هستید از شرایط تحصیل مقطع دکترا در چین داشتن مدارک مورد درخواست دانشگاه است تا بتوانید پذیرش دانشگاه های این کشور را به دست آورده و به تحصیل در این مقطع مشغول شوید. یکی از مهم ترین شرایط ادامه تحصیل دکتری در چین داشتن مدرک دوره کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر در رشته مربوطه است که باید به همراه مدرک دوره لیسانس و ریز نمرات این مقاطع با ترجمه کامل و معتبر به دانشگاه ارائه شوند.

ضمن اینکه داشتن مدرک زبان و تسلط به زبان چینی یا انگلیسی نیز از دیگر پیش نیازهای مهم در پذیرش و ثبت نام مقاطع دکترا در این کشور می باشد و امتیاز بالایی برای پذیرش به خود اختصاص داده است. با اینکه باید دقت داشته باشید که اکثر مقاطع دکترای چین به زبان انگلیسی ارائه می شوند و حتی در صورت تحصیل به زبان چینی نیز شما باید از تسلط کافی در زبان انگلیسی نیز برخوردار باشید.

اما یکی از مهم ترین و اصلی ترین شرایط پذیرش و تحصیل دکترا در چین ارائه رزومه قوی و تکمیل می باشد، یک رزومه قوی شامل تحقیقات و پژوهش های بین المللی می شود حالا هرچه تعداد آن بیشتر باشد یقینا تاثیر بسیاری خواهد گذاشت.

داشتن توصیه نامه از اساتید و یا دانشگاه پیشین خود، ارائه یک انگیزنامه پر محتوا و قوی نیز در پذیرش این مقطع تاثیر بسزایی خواهند داشت. ضمنا حتما مقاله شرایط اخذ ویزای تحصیلی چین را مطالعه نموده، تا از مدارک وش رایط مهم و لازم این امر مطلع گردید.

برترین دانشگاه های ارائه کننده مقطع دکترا در چین

یقینا می دانید که کشور چین دارای یک سیستم آموزشی معتبر و با کیفیت است. به خصوص در مقاطع تکمیلی و دکترا دانشگاه های این کشور بسیار معتبر و شناخته شده هستند و اساتید بسیار معتبر و سرشناسی در این مراکز در حال فعالیت می باشند.

اما بازهم هریک از این دانشگاه ها از جهات بسیاری با یکدیگر دارای تفاوت می باشند . قطعا شما هرچه در دانشگاه مطرح تر و معتبرتری به تحصیل دکتری در چین بپردازید، مدرک دریافت شده دارای اعتبار بیش تری بوده و نزد مراکز، موسسات و دانشگاه های بیش تر و بزرگ تری پذیرفته شده و معتبر است. 

به همین خاطر بهترین اقدام این است که دانشگاه های این کشور را مورد بررسی قرار داده و از طریق مشاوریه با کارشناسان آی مهاجرتی و طبق شرایط خود برترین گزینه ممکن را انتخاب نمایید.

در ادامه اسامی برترین دانشگاه های ارائه کننده مقطع دکترا در چین و رتبه جهانی آنان در این مقطع را مشاهده خواهید نمود:

نام دانشگاه رتبه جهانی
دانشگاه پکن 12
دانشگاه چینهوا 14
دانشگاه فودان 34
دانشگاه ژجیانگ 42
دانشگاه شانگهای جیائوتنگ 46
دانشگاه نانجینگ 133
دانشگاه ووهان 194
دانشگاه سان یات سن 267
دانشگاه سیچوآن 406

هزینه تحصیل در دوره دکترا چین

هزینه تحصیل در دوره دکترا چین باتوجه به دانشگاه و رشته انتخابی می تواند متفاوت باشد و این تفاوت گاها کاملا محسوس و قابل توجه است. برای مثال رشته های هنر و علوم انسانی دارای ارزان ترین شهریه ها در این مقطع هستند، اما رشته های مهندسی قطعا شهریه بالاتری را به خود اختصاص خواهند داد.

در این بین رشته های پزشکی، پیراپزشکی و دندانپزشکی دارای بالاترین نرخ شهریه در دوره دکترای چین می باشند. ضمنا نباید فراموش کنید که علاوه بر شهریه دانشگاه شما باید هزینه های اقامت و زندگی خود را نیز در نظر داشته باشید که قطعا نسبت به هر شهر متفاوت خواهد بود. 

مقاله هزینه های زندگی در چین تمام جزئیات لازم را به همراه مبالغ دقیق و به روز در اختیار شما خواهد گذاشت.

به طور کل شهریه تحصیل دکتری در چین می تواند از 30 هزار یوان تا 70 هزار یوان در سال را شامل شود. در ادامه شهریه تحصیل این مقطع در چند دانشگاه مطرح چین را مشاهده می نمایید:

نام دانشگاه شهریه سالانه
دانشگاه شانگهای 30 هزار تا 46 هزار یوان
دانشگاه پکن 32 هزار تا 40 هزار یوان
دانشگاه نانجینگ 30 هزار تا 54 هزار یوان
دانشگاه ووهان 30 هزار تا 48 هزار یوان
نحوه اپلای دکترا در دانشگاه های چین

نحوه اپلای دکترا در دانشگاه های چین

دکترای سنتی اولین و قدیمی ترین نوع ارائه مقطع دکترا در جهان می باشد و در کشور چین نیز این روش هنوز ارائه می شود. در این روش شما یک پروژه تحقیقاتی انتخاب کرده و آن را به طور مستقل با راهنمایی یک ناظر متخصص یا استاد راهنما انجام خواهید داد. برای تحصیل در دوره دکترای سنتی دانشجویان می‌توانند تحقیقات خود را در یک دانشگاه یا سازمان غیردانشگاهی و حتی در یک شرکت چینی انجام داده و به نتیجه ایده آل برسند . ولی نحوه اپلای دکترا در دانشگاه های چین با پذیرش در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد متفاوت است، شما برای پذیرش در آن مقاطع فقط نیاز دارید که مدارک را به دانشگاه ارسال کرده و درخواست پذیرش و ثبت نام خود را ثبت نمایید. 

اما اپلای برای دکترا در چین نیاز به طی کردن مرحله ای اضافه تر نیز دارد، که آن یافتن استاد راهنمای مورد نیاز است.

بدین ترتیب شما باید استاد راهنمای مرتبط با رشته و پروژه تحقیقاتی و پروپوزال خود را بیابید و در صورت پذیرش و قبولی وی جهت نظارت و همراهی شما در انجام دوره دکترا قادر خواهید بود تا به دانشگاه اعلام کنید. 

پس از یافتن استاد راهنمای مربوطه شما باید نامه تاییدی دریافت شده از وی را به همراه مدارک مورد درخواست دانشگاه فراهم آورده و درخواست پذیرش و ثبت نام را به این مرکز ارسال نمایید تا نتیجه آن به شما ابلاغ شود.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مدت دوره تحصیل دکتری در چین

در حال حاضر برای تحصیل دکتری در چین بیش از 2500 دانشگاه در این کشور در حال فعالیت هستند که رشته های مختلفی در این مقطع را به علاقمندان ارائه می نمایند. باید دقت داشته باشید که شرایط تحصیل مقطع دکترا در چین در هر مرکز دانشگاهی با دیگر مراکز تفاوت خواهد داشت. به همین خاطر باید شرایط هر دانشگاه را جداگانه و دقیق مورد بررسی قرار داد.

اما به طور کلی تحصیل در مقطع دکترا در چین می تواند باتوجه به رشته و دانشگاه 3 تا 4 سال به طول بیانجامد و این دوره به صورت پاره وقت و تمام وقت در چین ارائه می شود، که دانشجویان بین المللی فقط قادر به گذراندن تمام وقت این مقطع هستند و در مدت حداکثر 4 سال باید از پایان نامه خود دفاع نمایند.

همچنین اکثر دانشگاه ها مدت دوره تحصیل دکتری در چین بیش از 4 سال مجاز و قابل قبول نمی دانند.

سال تحصیلی دکترای چین شامل دو ترم بهار و پاییز می شود، که شروع ترم تحصیلی دکترا چین در ترم بهار از مارس آغاز شده و در اواسط جولای خاتمه خواهد یافت. 

ترم پاییز نیز از اواسط سپتامبر آغاز می شود و در ژانویه به پایان می رسد؛ اما برای اخذ پذیرش موفق باید درخواست خود را در بازه زمانی اعلام شده از سوی دانشگاه ارسال نمایید که معمولا تا آخر ماه آوریل یا می می باشد.

ضمنا مقاله مهاجرت به چین اطلاعات بسیار لازم و مهمی را دراختیار شما می گذارد، مطالعه آن را فراموش نکنید.

مقالات زیر به شما کمک می کنند تا جنبه های مهاجرت و تحصیل در کشور منحصر بفرد چین را هرچه بهتر بشناسید:

استاد راهنما برای دکتری چین

شاید مطلع باشید که شرایط تحصیل مقطع دکترا در چین برای برخی از دانشگاه ها شرکت در آزمون ورودی و کسب نمره حد نصاب در آن می باشد. اما معمولا اکثر مراکز پذیرش خود را از طریق استاد راهنما به انجام می رسانند. 

به همین خاطر مهم ترین مرحله پذیرش در دانشگاه ها یافتن استاد راهنما برای دکترا چین است که می تواند امکان تحصیل به صورت رایگان را نیز برای شما فراهم آورد.

در اولین قدم شما پس از یافتن استاد راهنما برای دکتری چین در دسترس باید رزومه تحصیلی تان به همراه موضوعی که علاقه مند به تحقیق بر روی آن هستید را برای وی ارسال کنید و تمامی اهداف خود را به صورت کامل شرح دهید. 

 

استاد راهنما برای دکتری چین

استاد راهنمای مد نظر باید موضوع پژوهش و تحقیق شما را نوین، جدید و تاثیرگذار ارزیابی نماید که اعطای فرصت تحقیقاتی بتواند کمکی به پیشرفت علمی در آن حوزه باشد.

پیدا کردن سوپروایزر دکتری در چین یکی از سخت ترین مراحل برای اخذ پذیرش می باشد؛ که ممکن است در دفعات بسیاری با نتیجه مثبت روبه رو نشود. اما این به معنای انتهای کار نیست، بلکه باید ادامه دهید تا استادی شما را بپذیرد.

همچنین در بسیاری از موارد استاد راهنما سعی می کند از طریق تماس تصویری و یا انجام مکاتبات به جزئیات بیشتری از پروپوزال برسد و میزان انگیزه شما را نیز محک بزند. مقاله شرایط مهاجرت کاری و کار در چین را مطالعه کنید تا با شرایط و چگونگی یافتن کار و اخذ ویزای کاری چین مطلع شوید.

China Doctoral Scholarship

بورسیه دکترا چین

بسیاری از علاقمندان تحصیل دکترا در چین در پی این هستند که آیا بورسیه تحصیلی چین دکترا به دانشجویان بین المللی ارائه می شود؟ بله، ضمن اینکه بورسیه دکترا چین متعدد بوده و هر دانشگاه نیز بورسیه مختص به خود را دارد.

مقاله بورسیه های تحصیلی کشور چین انواع بورسیه های موجود و شرایط هر کدام را در این کشور به شما ارائه خواهد نمود؛ حتما این مطلب را مطالعه نمایید.

اما از بهترین نوع بورسیه دکترا چین می توان به بورسیه دولتی چین اشاره کرد، که تمام هزینه های تحصیلی و اقامت را پوشش داده و علاوه بر آن مبلغ 3500 یوآن نیز ماهیانه به عنوان کمک هزینه تحصیلی به دانشجو اعطا می نماید.

بورسیه محلی دولت چین و بورسیه دانشگاهی چین نیز از دیگر کمک هزینه ها و بورسیه هایی هستند که برای دانشجویان دکترا در دسترس بوده و از بهترین گزینه های موجود می باشند.

دقت کنید که جهت دریافت بورسیه تحصیل در مقطع دکترا در چین باید دارای رزومه و شرایط بسیار خوب و ممتازی باشید، چون این امر بسیار رقابتی بوده و متقاضیان نیز تعداد کمی ندارند و شما باید یکی از برترین دانشجویان یا دانش آموزان کشور خود و یا دانشگاه تان باشید.

 

نمایش برخی از ویزاهای اخذ شده کشور چین در آی مهاجرتی

برای مهاجرت به اسپانیا از طریق کار، آشنایی با زبان اسپانیایی از واجبات است زیرا برای ورود به بازار کار این کشور، لازم است به زبان اسپانیایی مسلط باشید، گرچه آشنایی با زبان انگلیسی نیز امتیاز محسوب می شود اما اکثر مشاغل احتیاج به تسلط بر زبان اسپانیایی دارند.

حتما برای یافتن پاسخ سوالات خود ویدیو را مشاهده و ادامه مطلب را از دست ندهید!

نمایش ویدیو درباره کاور ویدیو ویزای کشور چین

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط تحصیل مقطع دکترا در چین می توانید با کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل نمایید.

سوالات پرتکرار شرایط تحصیل مقطع دکترا در چین

تحصیل مقطع دکترا با چالش های زیادی همراه است که برخی از آنها را کارشناسان ما در پایان برای شما آورده اند و در صورتی که پرسش خود را در میان آنها نمی بینید با مشاورین ما از طریق بخش دیدگاه در ارتباط باشید.

خیر، شهروندان کشورمان نیز مانند دیگر کشورها می توانند درخواست خود را ارسال و برای رسیدن به این امر تلاش نمایند و هیچ مانع یا محدودیتی برای آنان وجود ندارد.

تحصیل دکتری در چین باتوجه به رشته تحصیلی و دانشگاه می تواند 3 تا 4 سال به طول بیانجامد.

باید بگوییم که تحصیل دکتری در چین بیش از 4 سال از سوی اکثر مراکز و دانشگاه های این کشور قابل قبول و مجاز نیست و باید دانشجویان در سال چهارم تحصیل خود از پژوهش و تحقیق خود دفاع نمایند.

دانشجویان بین المللی می توانند مقطع دکترا در کشور چین را به زبان انگلیسی و چینی ادامه دهند.

بله، در صورت داشتن رزومه و سوابق تحصیلی قوی نظیر مقاله و تحقیق بین المللی و هرگونه پژوهش معتبر در کنار مهارت های تحصیلی به متقاضی بورسیه تحصیلی اعطا می شود.

دریافت ویزای کشور آلمان توسط آی مهاجرتی را از زبان برخی از کلاینت های اخیر ما بشنوید:

نمایش ویدیو درباره کاور حمیدرضا گراوندی
نمایش ویدیو درباره عدنان خدادادی
نمایش ویدیو درباره کاور حدیث فرحزاد
نمایش ویدیو درباره کاور امیررضا منوچهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه