قوانین اقامت با تولد فرزند در انگلستان

قوانین اقامت با تولد فرزند در انگلستان دارای پیچیدگی یا جزئیات و مفاد چندانی نمی باشد و دولت انگلستان در این باره قوانین بسیار مشخصی را وضع کرده است. دقت داشته باشید که اخذ اقامت انگلستان از طریق تولد فرزند را نمی توان یک روش مهاجرتی بیان کرد، بلکه این امر شاید بتواند یک فرصت برای نوزادانی باشد که تحت شرایطی قادر به دریافت اقامت و تابعیت این کشور شوند.

ضمن اینکه باید توجه داشته باشید که تولد هرکودکی در کشور انگلستان نمی تواند اقامت دائم و تابعیت این کشور را برای وی به همراه داشته باشد.

قوانین اقامت با تولد فرزند در انگلستان

قوانین اقامت با تولد فرزند در انگلستان تابع سیستم خون می باشد و یکی از والدین باید دارای تابعیت این کشور باشد تا در هنگام تولد به فرزند نیز شهروندی اعطا شود.

فهرست مطالب

به همین خاطر بهتر است که اگر علاقمند به مهاجرت به این کشور هستید، حتما دیگر روش های قانونی مهاجرت به انگلستان را بررسی نمایید که روش هایی بسیار مناسب و ایده آل هستند و در مقاله 5 روش برتر مهاجرت به انگلستان تمامی جزئیات و شرایط آن ها را برای شما شرح داده ایم.

به طور کل قوانین تابعیتی برای تولد فرزند در جهان یا پیرو قانون خون یا قانون خاک و یا هردو قانون می باشند، که در رابطه با قانون تولد فرزند در انگلستان باید بگوییم این کشور پیرو قانون خون بوده و قانون خاک نیز تحت شرایطی این امکان را فراهم می آورد که در ادامه به آن می پردازیم.

همچنین مقاله مهاجرت از طریق ازدواج با تبعه انگلیسی را نیز در سایت آی مهاجرتی مطالعه نمایید تا از قوانین و شرایط این امر مطلع شوید که شاید بتواند به کمک شما آید.

قوانین تولد فرزند در انگلستان

همانطور که اشاره کردیم قوانین اقامت با تولد فرزند در انگلستان پیرو قانون خون می باشد، یعنی اگر پدر یا مادر و یا هردوی والدین نوزاد متولد شده در انگلستان دارای تابعیت یا شهروندی این کشور باشند، نوزاد نیز اقامت دائم و تابعیت انگلستان را به دست خواهد آورد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
قوانین اقامت با تولد فرزند در انگلستان

اما اگر نوزادی در این کشور متولد شود و والدین وی یا یکی از آن ها دارای اقامت دائم یا تابعیت انگلستان نباشد، آن کودک شهروند انگلیسی شناخته نمی شود و تابعیت و اقامت انگلستان را به دست نمی آورد.

اما طبق قوانین تولد فرزند در انگلستان فرصتی وجود دارد که کودکانی که از پدر و مادری غیر انگلیسی در این کشور متولد می شوند، بتوانند به اقامت دائم و تابعیت این کشور دست پیدا کنند. طبق این قانون اگر نوزادی از والدینی غیر مقیم و شهروند انگلیسی در کشور انگلستان متولد شود، برای اینکه بتواند به اقامت دائم انگلستان برسد، باید تا سن 10 سالگی در این کشور اقامت داشت و زندگی کند.

ضمنا باید این نکته را هم مد نظر قرار داد که این افراد در طی ده سال ابتدایی زندگی خود در این کشور اجازه خروج از انگلستان را به صورتی محدود خواهند داشت که اگر آن را رعایت نکنند، در هر سالی از این 10 سال باشند فرصت دریافت اقامت را از دست خواهند داد. طبق قوانین این افراد در این 10 سال ابتدایی سالانه فقط حداکثر 90 روز را قادر به خروج از انگلستان هستند.

قوانین تولد فرزند در خارج از انگلستان

حال سوال دیگری که در این جا برای برخی از افراد به وجود خواهد آمد این است که قوانین تولد فرزند در خارج از انگلستان به چه نحوی می باشد و نوزادان متولد شده در خارج از خاک این کشور چگونه می توانند اقامت دائم انگلستان را به دست آورند؟

باید بگوییم که طبق قوانین اقامت با تولد فرزند در انگلستان، نوزادان متولد شده در خارج از خاک این کشور فقط و فقط در یک صورت می توانند دارای اقامت دائم و تابعیت این کشور شوند، آن هم اینکه والدین نوزاد یا حداقل پدر یا مادر وی تبعه انگلستان باشند تا فرزند واجد شرایط دریافت اقامت انگلستان از طریق تولد شود.

اقامت انگلستان از طریق تولد و شرایط دو تابعیتی

شاید برخی از نوزادانی که امکان دریافت اقامت کشور انگلستان از طریق تولد را دارند، فرصت دریافت تابعیت از کشور دیگری را نیز تحت هر شرایطی دارا باشند. حال این سوال وجود دارد که قوانین اقامت انگلستان از طریق تولد و شرایط دو تابعیتی این کشور چگونه است؟

باید بگوییم که به طور کل سیستم قانونی کشور انگلستان شرایط دوتابعیتی و تابعیت مضاعف را به رسمیت می شمرد و یک فرد علاوه بر تابعیت این کشور می تواند تابعیت کشور دومی را نیز داشته و یا اخذ نماید. این یکی از امتیازات بسیار بزرگ دریافت تابعیت کشور انگلستان می باشد که به شهروندان کشورهای دیگر نیز تابعیت اعطا می‌کند.

هزینه تولد فرزند در بیمارستان های انگلستان

یک سیستم مراقبت بهداشتی همگانی در بریتانیا وجود دارد به نام خدمات سلامت ملی (NHS) که شرایط را برای بارداری و زایمان بسیار ایده آل می کند. به دلیل هزینه بالای بارداری، اکثر زنان باردار انتخاب می کنند که از NHS استفاده کنند. از طریق مراقبت خصوصی و یا اینکه تحت پوشش NHS یا هر بیمه خصوصی نباشید، میانگین کل صورتحساب بیمارستان برای زایمان معمولی از 2000 تا 6000 پوند و برای سزارین 7300 پوند هزینه در بر می گیرد.

تمام مراقبت های بارداری تحت NHS برای کسانی که از آن استفاده می کنند رایگان است. زنانی که از NHS استفاده می کنند در بیمارستان های تحت قرارداد با NHS نیز باید زایمان نمایند. 

حتی برخی از خدماتی که به طور کلی در بریتانیا رایگان نیستند، در طول بارداری و بلافاصله پس از آن رایگان هستند، مانند مراقبت از دندان.

البته مراقبت و بیمه های خصوصی نیز برای کسانی که مایل به خدمات اضافی و یا خاص هستند در دسترس است.

قطعا برای استفاده از آن ها باید حق بیمه مربوطه را پرداخت کرده باشید و یا شخصا تمام مبالغ را بپردازید. هزینه تولد فرزند در بیمارستان های انگلستان بدین شرح است:

نوع خدمات هزینه
NHS  زایمان طبیعی رایگان
NHS سزارین رایگان
بدون بیمه و پرداخت خصوصی زایمان طبیعی 2000 تا 6000 پوند
بدون بیمه و پرداخت خصوصی سزارین 7300 پوند

ضمنا مقاله هزینه های زندگی در انگلستان برای مهاجران تمامی جزئیات، مبالغ، مخارج و هزینه های زندگی و اقامت در این کشور را برای شما شرح می دهدف مطالعه ان را برای شناخت هرچه بیشتر این کشور از دست ندهید.

وبینار نگاهی بر روش های مختلف مهاجرتی

تولد فرزند تنها یکی از روش های مهاجرت به کشورهای مختلف جهان است که شرایط آسانی نیز ندارد.

ز این رو در این وبینار کارشناس ارشد مهاجرتی ما به بررسی روش های مهاجرتی متنوه پرداخته و چالش های هر یک را نیز برای شما عزیزان بازگو می کند.

تا انتها این وبینار را تماشا نموده و جهت هرگونه راهنمایی با مشاورین آی مهاجرتی تماس حاصل نمایید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار روش های مهاجرتی و چالش های پیش رو
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

اقامت انگلستان از طریق تولد فرزند

اقامت انگلستان از طریق تولد فرزند

شاید شنیده باشید که برخی از والدین از طریق تولد فرزند خود در یک کشور دیگر قصد دستیابی به اقامت دائم یا تابعیت آن کشور را دارند. این باعث شده که این ابهام به وجود آید که آیا دریافت اقامت انگلستان از طریق تولد فرزند برای والدین غیر انگلستانی امکان پذیر می باشد یا خیر؟!

تا به این جا با چگونگی اخذ اقامت دائم برای نوزادان متولد شده در این کشور آشنا شدیم، اما در این رابطه باید توجه داشته باشید که طبق قوانین اقامت با تولد فرزند در انگلستان به هیچ عنوان والدین غیر انگلیسی با به دنیا آوردن فرزند خود در این کشور نمی توانند به هیچ امتیاز اقامتی و تابعیتی دست پیدا کنند.

به همین خاطر دریافت اقامت انگلستان از طریق تولد فرزند میسر نمی باشد و این امر را نمی توان یک روش مهاجرتی معرفی نموده و در نظر گرفت. قوانین انگلستان در این باره کاملا واضخ بوده و هیچ گونه میانبر یا استثنا برای آن لحاظ نشده است و باید دیگر روش ها را مدنظر قرار داد.

در اینجا لازم به پیشنهاد است که مقاله ای با عنوان اقتصاد کشور انگلستان برای مهاجران را در سایت قرار داده ایم، تا اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید شرایط اقتصادی آن را دقیق شناخته و بررسی نمایید، مطالعه آن را از دست ندهید.

اقامت انگلستان از طریق تولد و ویزای توریستی

برخی از والدین با این تصور که امکان دریافت اقامت انگلستان از طریق تولد و ویزای توریستی امکان پذیر است دست به این اقدام زده و با دریافت ویزای توریستی خود در زمان زایمان به این کشور سفر کرده و حتی متقبل هزینه های بالا و گران زایمان این کشور می شوند.

همانطور که در قسمت قبل گفتیم، مهم نیست که شما با چه ویزایی و چگونه به انگلستان سفر کرده اید، به دنیا آوردن نوزادتان در این کشور نمی تواند هیچ گونه اقامت موقت، دائم و یا تابعیت این کشور را برای والدینی غیر انگلیسی به ارمغان آورد. پس باید این روش را فراموش کرده و از طریق دیگر روش های مهاجرتی برای دستیابی به این هدف اقدام کنید.

چنانچه به دنبال دریافت اقامت یک کشور اروپایی از طریق تولد فرزند خود هستید ، مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

مدارک لازم برای اخذ اقامت انگلستان از طریق تولد

اما در صورتی که قوانین اقامت با تولد فرزند در انگلستان مشمول حال نوزاد شما شود، باید چه مدارکی را تهیه نموده و ارائه نمایید؟! دقت داشته باشید که طبق شرایط والدین ممکن است به لیست مدارکی که مشاهده خواهید کرد مواردی اضافه شود. 

به همین خاطر همواره با مشاورین آی مهاجرتی مشورت نموده و طبق شرایط خود مدارک لازم برای اخذ اقامت انگلستان از طریق تولد را دوباره بررسی دقیقی انجام دهید.

ولی برای کسب اطلاعات بیش تر در ادامه مدارکی که قطعا باید تمامی متقاضیان دریافت اقامت انگلستان از طریق تولد در دسترس داشته باشند و به مراجع مربوطه ارائه نمایند، را شرح خواهیم داد:

مدارک لازم برای اخذ اقامت انگلستان از طریق تولد
  • گواهی تولد نوزاد، پاسپورت و مدارک شناسایی در صورت وجود
  • مدارک هویتی و شناسایی والدین
  • پاسپورت والدین
  • فرم تکمیل شده درخواست تابعیت یا اقامت انگلستان
  • مجوز اقامت دائم والدین یا یکی از آن ها ( در صورت مقیم بودن و شهروند نبودن)
  • تمامی مدارک پزشکی و گواهی واکسیناسیون کودک
  • هرگونه پرونده پزشکی شخصی

جهت کسب مشاوره بیش تر درباره قوانین اقامت با تولد فرزند در انگلستان می توانید با تیم مشاورین آی مهاجرتی به صورت تلفنی و یا حضوری در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز در ارتباط بوده و از اطلاعات و تجارب آن ها نهایت بهره را ببرید.

سوالات پرتکرار قوانین اقامت با تولد فرزند در انگلستان

کارشناسان ما ضمن جمع آوری سوالات پرتکراری که در این رابطه وجود دارد ، در بخش دیدگاه نیز آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما عزیزان هستند.

خیر، طبق قوانین اقامت با تولد فرزند در انگلستان به دنیا آوردن فرزند در خاک این کشور هیچ گونه اقامت دائم یا تابعیت را برای والدین به همراه ندارد.

باید بدانید که قوانین اقامت با تولد فرزند در انگلستان پیرو قوانین خون می باشد.

بله، فقط در صورتی که کودک تابعیت کشوری دیگری را نداشته باشد، در صورتی که 10 سال ابتدایی زندگی خود را در این کشور زندگی کند می تواند به اقامت دائم انگلستان برسد.

بله، در صورتی که والدین یا یکی از والدهای کودک تازه متولد شده در خارج از انگلستان تبعه این کشور باشد، کودک می تواند اقامت دائم انگلستان را دریافت کند.

چنانچه از خدمات سلامت ملی (NHS) استفاده شود تماما رایگان خواهد بود، اما در صورت استفاده از مراقبت های خصوصی یا باید بیمه خصوصی هزینه ها را پرداخت کند که مستلزم دریافت آن پیش از بارداری است و یا اینکه برای زایمان طبیعی 2 هزار تا 6 هزار پوند و برای سزارین 7300 پوند هزینه در بر می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه