قوانین سرمایه گذاری کشور چین

قوانین سرمایه گذاری کشور چین به نحوی تهیه و تدوین شده است که بتواند سرمایه گذاران بزرگ و کلان را به خود جذب کرده و از ورود سرمایه های راکد که باعث تورم یا رشد قیمت غیر متعارف در بخش هایی از زندگی شهروندان شود خودداری نماید. 

به نوعی سیاست مردان این کشور تلاش کرده اند که افراد علاقمند به حضور در این کشور سرمایه و پول خود را وارد چرخه و رشد اقتصادی خود کرده و هر دو از این امر نهایت بهره را ببرند.

مهاجرت به چین از طریق سرمایه گذاری یکی از روش های مهاجرت به این کشور است که نیاز به بودجه مالی بالایی در مقایسه با سایر روش ها دارد، اما به نوعی توانسته نظر بسیاری از شرکت های بزرگ جهان را به خود جلب نماید.

قوانین سرمایه گذاری کشور چین

سرمایه گذاری در چین به دلیل پتانسیل های مختلفی که در حوزه تجارت دارد به عنوان یک قطب مهم در جهان همواره مورد توجه است.

فهرست مطالب

حتی بسیاری از شرکت ها و افراد نه چندان بزرگ و مطرح نیز با سرمایه گذاری در چین توانسته اند به رشد بالایی برسند. ضمن اینکه اقامت در چین از طریق سرمایه گذاری برای شهروندان خارجی کاملا امکان پذیر است.

سرمایه گذاری در چین برای اقامت نیازمند شرایط خاص و مشخصی است که در ادامه این مطلب تیم مشاورین آی مهاجرتی آن را برای شما شرح خواهند داد. همچنین پیشنهاد می کنیم عنوان مهاجرت به چین را نیز برای شناخت انواع روش های موجود، مدارک مورد نیاز و ویژگی های هرکدام از آن ها حتما در سایت ما مطالعه نمایید.

شرایط سرمایه گذاری در چین

چین دارای پتانسیل های مختلفی در حوزه سرمایه گذاری و تجارت است و در حال حاضر توجه ویژه ای به حوزه هایی نظیر فناوری و اینترنت داشته و در نتیجه به عنوان یک قطب مهم برای سرمایه گذاری شرکت های بزرگ جهان شناخته می شود.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
قوانین سرمایه گذاری کشور چین

برای اینکه بتوانید بهترین زمان و زمینه سرمایه گذاری در این کشور را بشناسید باید به شناخت دقیقی از حوزه های سرمایه گذاری و نوسانات بازار این کشور برسید.

شرایط سرمایه گذاری در چین طی سالیان گذشته بسیار مساعد بوده و فرصت مشارکت و سرمایه گذاری برای تمامی اتباع خارجی و شرایط عمومی آن کاملا فراهم بوده است. مثلا دولت چین این فرصت را فراهم نموده است که تمامی سرمایه گذاران به جز در امور دولتی خاص، امکان سرمایه گذاری مستقیم در چین را داشته باشند و حتی فرصت مهاجرت به چین از طریق سرمایه گذاری نیز وجود داشته باشد.

البته باید به این موضوع نیز توجه کنید که دولت چین مانند بسیاری از کشورهای جهان، خط قرمزها و محدودیت هایی را برای سرمایه گذاری در بخش های کلیدی این کشور به ویژه برای شرکت ها و اشخاص غیر چینی در نظر گرفته و تعیین کرده است.

ضمن اینکه دولت چین سرمایه گذاری در محدوده جاده ابریشم را یک اولویت قرار داده و سرمایه گذاران را به سوی آن تشویق می کند. علاوه بر این به مواردی چون حفاظت از محیط زیست، بازیافت، به کارگیری و توجه به انرژی های تجدید پذیر را نیز بسیار مهم دانسته و به آن ها توجه بسیاری دارد.

اخذ ویزای سرمایه گذاری چین

اخذ ویزای سرمایه گذاری چین برای افراد خارجی کاملا امکان پذیر و در دسترس است که باید حتما انواع روش های موجود را شناخته و از قوانین و بودجه موردنیاز هریک مطلع باشید. چنانچه به دنبال دریافت اقامت سرمایه گذاری چین هستید حتما عنوان ما تحت عنوان اطلاعات خرید ملک در چین را به صورت دقیق مطالعه نمایید.

به صورت کلی روش های سرمایه گذاری در چین را می توان شامل موارد زیر دانست:

  • سرمایه گذای با ثبت شرکت
  • سرمایه گذاری با خرید سهام
  • سرمایه گذاری با خرید ملک
  • سرمایه گذاری با خرید اوراق قرضه

البته لازم به ذکر است دقت داشته باشید که با خرید ملک در این کشور نمی توانید به اقامت دائم یا هر نوع اقامتی برسید. به نوعی باید بدانید که برای اینکه قادر به خرید ملک در این کشور باشید، از قبل اقامت دائم، موقت یا تابعیت این کشور را به دست آوریده باشید و مقیم یا شهروند این کشور تلقی شوید.

در واقع سرمایه گذاری در چین و یا اخذ ویزای سرمایه گذاری به منزله رسیدن قطعی به اقامت از طریق سرمایه گذاری در چین نخواهد بود. شما باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارید تا بتوانید به اقامت دائم و یا به شهروندی این کشور برسید.

سرمایه گذاری در چین از طریق خرید ملک

سرمایه گذاری در چین از طریق خرید ملک

کشور چین یکی از کشورهای بسیار سخت گیر در امر خرید خانه و نظارت بر آن می باشد که مبادا قیمت های املاک با افزایش قیمتی ناخواسته یا تحت عواملی خارجی اتفاق افتد. به همین خاطر سرمایه گذاری در چین از طریق خرید ملک زمانی ممکن است که شما دارای اقامت دائم یا تابعیت باشید و یا در این کشور حداقل به مدت 1 سال در حال کار و تحصیل بوده باشید.

ضمنا باید توجه داشته باشید که اگر دارای اقامت موقت بوده باشید و ملکی در چین خریداری نمایید، نمی توانید از آن به عنوان منبع درآمد استفاده نمایید. یعنی قادر به اجاره یا رهن ملک نخواهید بود و فقط می توانید آن را به قصد مسکونی و اقامت خود خریداری کنید.

پس باید بگوییم که سرمایه گذاری در بازار املاک در چین دارای محدودیت های بسیاری است و نمی تواند برای همه افراد مناسب باشد. این موضوعی است که باید حتما دقیقا مورد بررسی قرار گرفته و سپس برای آن اقدام شود.

سرمایه گذاری در چین از طریق ثبت شرکت

Investment through company registration

در ادمه بررسی قوانین سرمایه گذاری کشور چین، باید بگوییم که یکی از بهترین روش های این امر اقدام به سرمایه گذاری در چین از طریق ثبت شرکت می باشد. اما این روش نیازمند داشتن تخصص و اطلاعات و تجربه جامعی در این حوزه بوده تا شما بتوانید در خارج از کشورمان به موفقیت های لازم دست پیدا کنید.

شما باید همه حوزه های فعالیتی مناسب در این کشور را شناخته و حداقل دارای تجربه کار یا مدیریت در حوزه ای که قصد راه اندازی شرکت در آن را دارید، باشید. ضمنا باید انواع شرکت های قابل ثبت را نیز شناخته و بتوانید باتوجه به نوع بیزنس، بودجه، اهداف و نوع سرمایه گذاری بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

میزان بودجه در انتخاب مقصد و نوع فعالیت بسیار تاثیر گذار است. ضمنا سرمایه گذاری از این طریق می تواند شما را به اقامت دائم چین نیز برساند، پیشنهاد می کنیم ابتدا مقاله شرایط ثبت شرکت در کشور چین را مطالعه نموده و سپس برای کسب مشاوره تخصصی و اقدام جهت دستیابی به این هدف با مشاورین آی مهاجرتی تماس حاصل فرمایید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

شهرهای مناسب سرمایه گذاری در چین

یکی از نانوشته های قوانین سرمایه گذاری کشور چین انتخاب شهر و محل مناسب برای انجام این کار است که می تواند تاثیر بسیار زیادی در موفقیت و یا میزان موفقیت و سود دهی سرمایه گذاری شما در این کشور داشته باشد. شما باید حتما پارامترهای مرتبط و مورد نیاز را شناخته و بررسی نموده تا بتوانید بهترین شهر را برگزینید.

شما باید عواملی نظیر زیرساخت ها، بازار کار، نیروی متخصص، شهرهای همجوار، سیاست های تجاری و غیره را بررسی کرده و باتوجه به نوع بیزنس و سرمایه گذاری که انتخاب نموده اید، بهترین شهر را انتخاب نمایید. در ادامه به صورت مختصر چندی از بهترین شهرهای مناسب سرمایه گذاری در چین را به شما معرفی خواهیم نمود.

شهرهای مناسب سرمایه گذاری در چین

پکن پایتخت چین

پکن پایتخت چین همواره یکی از بهترین مقاصد در جهت اخذ اقامت در چین از طریق سرمایه گذاری بوده است. پکن با جمعیتی بالای 24 میلیون نفر یکی از بهترین و مدرن ترین مقاصد مصرفی و بازار فروش کالا را در جهان در اختیار دارد. این شهر همچنین مامن بزرگترین و سودآورترین شرکت های داخلی و خارجی می باشد.

البته لازم به ذکر است که بدانید این شهر سیاست های سختگیرانه ای در رابطه با خارجی ها و فعالیت های تجاری خارجی دارد، به همین خاطر اکثر شرکت های بزرگ و ثرتمند واقع شده در آن شرکت های داخلی هستند. ولی شما می توانید این را به فرصت مبدل ساخته و خود را به عنوان یکی از محدود شرکت های خارجی در این شهر معرفی نمایید.

شانگهای بهترین مقصد سرمایه گذاری

بسیاری از متخصصین و حتی سرمایه گذاران اتفاق نظر دارند که شانگهای بهترین مقصد سرمایه گذاری برای خارجی ها می باشد. این شهر پر جمعیت ترین شهر چین است که دارای بزرگترین و شلوغ ترین سیستم مترو و شلوغ ترین بندر کانتینر در جهان بوده و همچنین بازار آسیای شرقی را نیز سایه خود قرار داده است.

در شانگهای چین کمتر احساس غربت و تنهایی خواهید کرد، چون بیش ترین جمعیت خارجی های چین در شانگهای اقامت دارند. شرایط و قوانین سرمایه گذاری در شانگهای بسیار منعطف تر و ساده تر گرفته شده اند تا باعث جذب سرمایه گذاران شوند.

شنژن جوان ترین شهر چین

شنژن یک شهر بسیار پیشرفته و مدرن است که افراد متملول و ثرتمند چین حتی اگر در این شهر اقامت نداشته باشند، بازهم به نعی با آن در ارتباط هستند. همچنین شنژن جوان ترین شهر چین نیز لقب گرفته است و شما می توانید بیش تر از حضور نیروهای کاری جوان نسبت به دیگر شهرها بهره مند شوید.

جالب است بدانید که به عنوان پایتخت سخت افزاری جهان، ناحیه شنژن چیزی بیش از 90 درصد از محصولات الکترونیکی جهان را تولید می کند. مسلما بهترین مکان در جهان برای نمونه سازی و تولید لوازم الکترونیکی مصرفی به دلیل فراوانی و همجواری تأمین کنندگان سفارشی و خرده فروشی این شهر است.

ووهان مرکز پژوهشی چین

بسیاری از ما با همه گیری ویروس کرونا و مبدا آن با اسم این شهر آشنا شده ایم و ووهان به شهرت جهانی بسیاری رسد، اما شاید نه از نوع مناسب آن. اما جدای از این باید بدانید که ووهان مرکز پژوهشی چین شناخته می شود و شرکت های تحقیقاتی و پژوهشی بسیاری در آن فعالیت می کنند.

ضمنا این شهر می تواند برای راه اندازی یک استارتاپ یا کارآفرینی در ایده هایی نو بسیار مناسب باشد. حتی شرکت هایی با راه اندازی شعب و نمایندگی در این شهر که نمونه خدمات یا کالاهای آنان بسیار محدود بوده ، به موفقیت های خوبی دست پیدا کرده اند.

باید بگوییم که این 4 شهر فقط شهرهای مناسب سرمایه گذاری و مهاجرت به چین از طریق سرمایه گذاری نیستند، بلکه شهرهای دیگری همچون: هانگژو، گوانگ ژو، شیان، نانجینگ، تیانجین و دیگر مناطق نیز برای این امر بسیار مناسب هستند، فقط شما باید ایده و زمینه مناسب در هرکدام را بیابید.

حداقل سرمایه گذاری برای اقامت در چین

بسیاری از علاقمندان به سرمایه گذاری در چین با این سوال مواجه هستند که حداقل سرمایه گذاری برای اقامت در چین چه مقدار است؟ قطعا در کنار دیگر پارامترهای تعیین کننده در اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در چین ، مبلغ سرمایه گذاری نیز مهم بوده و دارای حداقل مقدار خاص و درخواست شده ای می باشد.

جالب است بدانید که منطقه ای که در چین برای سرمایه گذاری خود انتخاب می نمایید، تاثیر مستقیمی بر میزان مبلغ مورد نیاز جهت امکان دستیابی به اقامت سرمایه گذاری چین دارد. 

طبق قوانین سرمایه گذاری کشور چین باید شرایط مبلغی زیر برقرار باشد، تا سرمایه گذار بتواند برای اخذ اقامت اقدام نماید:

حداقل سرمایه گذاری برای اقامت در چین
  • حداقل 2 میلیون دلار سرمایه گذاری در هر نقطه این کشور
  • حداقل 1 میلیون دلار برای سرمایه گذاری در مناطق مرکزی کشور چین
  • حداقل 500 هزار دلار برای سرمایه گذاری در مناطق غرب چین یا مناطق فقیر نشین اصلی
  • حداقل 500 هزار دلار برای سرمایه گذاری در صنایع و بخش های تشویق شده از سوی دولت برای سرمایه گذاران خارجی

باید توجه داشته باشید که این فقط مربوط به بخش بودجه و حداقل مقدار مالی سرمایه گذاری می باشد و عوامل زمانی نیز در اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در چین نیز تاثیر گذار خواهند بود که در ادامه آن را نیز کاملا شرح خواهیم داد.

ضمنا مقاله هزینه های زندگی در چین را نیز مطالعه نموده تا با مخارج زندگی و اقامت در این کشور نیز کاملا آشنایی پیدا کنید.

بهترین سرمایه گذاری های کشور چین

در ابتدای مطلب روش ها و قوانین سرمایه گذاری کشور چین را برای شما تهیه و به شما ارائه نمودیم که در حال حاضر گزینه های مناسب و امنی جهت سرمایه گذاری می باشند. حال در این قسمت با زمینه هایی آشنا خواهید شد و خواهید فهمید که هریک از این موارد چرا می تواند برای سرمایه گذاری در چین مناسب باشند.

البته به طور کل باید بگوییم که تمامی روش های کلی سرمایه گذاری که در بالا از آن ها نام بردیم، روش های امنی برای سرمایه گذاری در این کشور شناخته می شوند و این سایر عوامل و انتخاب های شما هستند که می توانند به میزان موفقیت و یا عدم آن دامن بزنند.

سرمایه گذاری در صنعت تولید غذا

یکی از زمینه های امن سرمایه گذاری در کشور چین حوزه تولید غذا است. همه کشورهای جهان و همه مردم به غذا نیاز دارند، اما این مورد در کشور چین با جمعیتی نزدیک به 1.5 میلیارد نفر بسیار بیش تر از سایر کشورهای حس می شود و بازار وسیع تری نیز وجود دارد.

اما بسیار مهم است که شما از ذائقه و تمایلات مردم این کشور در فرآورده های غذایی مطلع باشید و حتی بتوانید محصول جدید و قابل پسندی را نیز به بازار آن ها ارائه نمایید. 

نیاز به این حوزه چه در زمینه تولید و چه در زمینه خدمات و پخش حس می شود و شما می توانید با سرمایه گذاری های کلان در زمینه های تولید مواد غذایی یا کشاورزی و دامداری به موفقیت بالایی برسید.

سرمایه گذاری در شرکت های داروسازی

یکی از زمینه های بسیار سودآور که می تواند بازار خارج از کشور را نیز در اختیار شما قرار دهد، حوزه داروسازی است.

البته این حوزه نیاز به تخصص و دانش لازمه و همچنین مجوزهای مربوطه دارد. اما شما به عنوان سرمایه گذار با وجود مزایا و ویژگی هایی که بازار تولیدات چین در اختیارتان قرار می دهد می توانید به دامنه سود بالایی از این حوزه برسید.

Investment in pharmaceutical companies

محصولات بهداشتی و آرایشی در چین

یکی دیگر از زمینه هایی که در کشور چین به صورت کلان و بزرگ و همچنین کوچک در حال فعالیت بوده و هنوز هم فرصت های بسیاری برای فعالیت و سرمایه گذاری در آن وجود دارد، حوزه محصولات بهداشتی و آرایشی در چین می باشد. کشور چین یکی از بیش ترین مصارف لوازم آرایشی را در جهان دارد و باتوجه به جمعیت آن هنوز تولیدات کافی برای پوشش این کشور صورت نگرفته است.

همچنین باتوجه به ارزان بودن کارگر و متریال در این کشور می توان محصولات بهداشتی و آرایشی را بسیار رقابتی و ارزان تولید نموده و به دیگر کشورهای اسیایی و آفریقایی ارسال کرده و به درآمدهای بالایی رسید. اگر می خواهید که سایر حوزه های درآمدزاد برای سرمایه گذاری در چین را بشناسید با مشاورین آی مهاجرتی تماس حاصل فرمایید.

چنانچه از علاقه مندان به حوزه سرمایه گذاری هستید ، مقالات زیر نیز می توانند مقصدهای خوبی را پیش رویتان قرار دهد:

سرمایه گذاری در بورس چین

یکی از امن ترین روش های سرمایه گذاری در چین که حاشیه امنیت بالایی داشته و دارای میزان سود تقریبا ثابتی می باشد، سرمایه گذاری در بورس چین می باشد. باید بگوییم که خوشبختانه طبق قوانین سرمایه گذاری کشور چین، امکان دسترسی به این حوزه برای شهروندان خارجی نیز وجود دارد.

اما بسیار مهم است که بدون داشتن دانش و تجربه لازمه وارد این حوزه نشوید، چون افراد متخصص و با دانشی در حال فعالیت در این حوزه هستند و شما بدون داشتن تخصص لازمه نمی توانید به نتیجه دلخواه تان برسید. 

ضمن اینکه باید توجه داشته باشد نوع خرید سهام در بازار بورس چین کمی متفاوت است . به نحوی که سهام های در دسترس در 3 دسته مختلف ارائه می شوند که دسته اول در بازارهای شانگهای و شنژن عرضه شده و فقط برخی خریداران خارجی و داخلی دسترسی به آن دارند.

سرمایه گذاری در بورس چین

دسته دوم نیز در بازارهای شانگهای و شنژن عرضه می شوند ولی اکثریت سرمایه گذاران خارجی به آن دسترسی دارند.

دسته سوم در بورس اوراق بهادار هنگ کنگ عرضه می شوند و آن ها می توان فقط از سرمایه‌گذاران خارجی هنگ کنگ خریداری کرد. پس حتما با کارشناسان ما در ارتباط باشید و اطلاعات خود در این حوزه را افزایش دهید.

ضمن اینکه عنوان شرایط مهاجرت کاری و کار در چین می تواند چگونگی یافتن شغلی پر درآمد و اخذ ویزای کاری چین را کاملا به شما ارائه دهد، مطالعه آن را از دست ندهید.

شرایط اقامت چین از طریق سرمایه گذاری

همانطور که در بخش های بالایی گفتیم و متوجه شدید، شرایط اقامت چین از طریق سرمایه گذاری به منطقه ای از این کشور که در آن سرمایه گذاری می کنید و همچنین میزان بودجه لازم در هریک از این مناطق بستگی خواهد داشت. اما علاوه بر این دو مورد عامل دیگری نظیر مالیات و مدت زمان سرمایه گذاری نیز نقش تعیین کننده ای دارند.

به طور کل داشتن شرایط زیر برای امکان رسیدن به اقامت در چین از طریق سرمایه گذاری لازم می باشد:

شرایط حداقل زمان سرمایه گذاری
حداقل 2 میلیون دلار سرمایه گذاری در هر نقطه این کشور 3 سال
حداقل 1 میلیون دلار برای سرمایه گذاری در مناطق مرکزی کشور چین 3 سال
حداقل 500 هزار دلار برای سرمایه گذاری در مناطق غرب چین یا مناطق فقیر نشین اصلی 4 سال
حداقل 500 هزار دلار برای سرمایه گذاری در صنایع و بخش های تشویق شده از سوی دولت برای سرمایه گذاران خارجی 3 سال

البته سرمایه گذاری ها باید به صورت مستقیم بوده و متقاضی باید حتما مالیات خود را به طور کامل و دقیق پرداخت کند، البته لازم به ذکر است که در برخی مناطق جهت جذب سرمایه گذاران، برای سرمایه گذاران خارجی معافیت هایی نیز در نظر گرفته شده است.

در این مطلب قوانین سرمایه گذاری کشور چین را شناختیم، کارشناسان آی مهاجرتی همه روزه در دفاتر غرب و مرکزی در تهران و همچنین دفتر شیراز آماده ارائه هرگونه مشاوره تخصصی به شما عزیزان هستند.

سوالات پر تکرار قوانین سرمایه گذاری کشور چین

مطالعه سوالات پرتکرار در رابطه با قوانین سرمایه گذاری در چین می تواند راهنمای خوبی برای شما عزیزان باشد و در صورتی که به دنبال جزئیات بیشتر هستید با مشاورین ما از طریق بخش دیدگاه در ارتباط باشید.

بله، باید بگوییم که قوانین سرمایه گذاری کشور چین از سوی دولت آن بسیار مهم بوده و سختگیرانه برخورد می شود.

خیر، باید توجه داشته باشید که برای اینکه بتوانید برای خرید ملک در چین اقدام کنید نیاز به داشتن اقامت موقت یا دائم این کشور دارید.

برای اینکه بتوانید به اقامت در چین از طریق سرمایه گذاری برسید، باید حداقل 500 هزار دلار را در مناطقی مشخص سرمایه گذاری کنید.

بله، طبق قوانین سرمایه گذاری کشور چین تحت شرایط مشخص و دقیق می توانید به اقامت دائم از این طریق دست پیدا کنید.

بله، سرمایه گذاری در برخی مناطق خاص که از سوی دولت در نظر گرفته شذه اند، با معافیت مالیاتی همراه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه