شرایط سرمایه گذاری در روسیه

شرایط سرمایه گذاری در روسیه می تواند شما را به اهدافی که برای مهاجرت و یا سرمایه گذاری و کسب درآمد در خارج از کشورمان دارید، رسانده و حتی به عنوان پلی برای فعالیت در کشورهای برتر جهان نیز مورد استفاده قرار بگیرد. طبق رشد اقتصادی که طی یکی دو دهه گذشته برای روسیه رخ داده ، سرمایه های خارجی بسیاری به این کشور سرازیر شده و اقتصاد آن روز به روز در حال رشد قابل توجهی می باشد.

البته باتوجه به شرایطی که در حال حاضر کشور روسیه درگیر آن بوده و با کشور اوکراین در حال جنگ می باشد، شاید برخی افراد سرمایه گذاری در این کشور را مناسب ندانند.

شرایط سرمایه گذاری در روسیه

روش های مختلفی برای سرمایه گذاری در کشور روسیه وجود دارد که یکی از بهترین آنها خرید ملک با حداقل سرمایه 400 هزار دلار می باشد.

فهرست مطالب

اما باید توجه داشته باشید که بخش بسیار کوچکی از این کشور دارای شرایط جنگی بوده که هیچ ارتباط یا تاثیری بر روی شهرهای بزرگ و مناسب سرمایه گذاری ندارد.

ضمن اینکه باتوجه به این شرایط، در حال حاضر فرصت بسیار خوبی برای مهاجرت به روسیه از طریق سرمایه گذاری می باشد، چون مطمئنا با پایان جنگ، شرایط به حالت قبل بازگشته و هجوم سرمایه گذاران آغاز خواهد شد و این شرایط را برای شما قطعا سخت تر و پیچیده تر خواهد نمود.

در ادامه این مطلب با تیم مشاورین آی مهاجرتی همراه شوید تا شرایط سرمایه گذاری در روسیه را کامل بشناسید. همچنین فراموش نکنید مقاله مهم ترین روش های مهاجرت به روسیه را نیز مطالعه کرده و با انواع روش ها و مزایا و مراحل آن ها کاملا آشنا شوید.

سرمایه گذاری در کشور روسیه

سرمایه گذاری در کشور روسیه همانطور که یک امر جذاب و با پتانسیل بالایی شناخته می شود؛ اما قطعا نیاز به شناخت کافی در رابطه با روش های مختلف آن و به طور کلی قوانین و شرایط سرمایه گذاری در روسیه دارد که این موضوع را می توانید از متخصصان و افرادی دارای تجربه به دست آورده و پرس و جو کنید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
شرایط سرمایه گذاری در روسیه

جهت سرمایه گذاری در روسیه نیاز است که موارد مهمی همچون شرایط مورد نیاز برای ثبت شرکت و هزینه های آن، نظام اقتصادی، قوانین دولت در برخورد با سرمایه گذار، هزینه های مالیاتی که اخذ می کنند، حقوق نیروی کاری و غیره را هم در نظر بگیرید.

اما به طور کلی از طریق روش های زیر امکان سرمایه گذاری در روسیه وجود دارد:

  • سرمایه گذاری از طریق خرید ملک
  • سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت
  • سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه
  • سرمایه گذاری از طریق خرید سهام در بازار بورس

 

سرمایه گذاری در روسیه برای اقامت از طریق برخی روش هایی که در بالا نام بردیم امکان پذیر و در دسترس می باشد که هرکدام نیازمند طی کردن مراحل و داشتن شرایط خاصی دارد که به آن ها می پردازیم.

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در روسیه

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در روسیه

اقامت از طریق سرمایه گذاری در روسیه یکی از اسلی ترین مقاصد افراد سرمایه گذار در کشور روسیه می باشد که در این بین سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در روسیه یکی از روش های مناسب و بسیار پر طرفدار است که روشی بسیار آسان و ساده بوده و دارای پیچیدگی و شرط و شروط چندانی نمی باشد. پیشنهاد می کنیم عنوان اقامت از طریق خرید ملک در روسیه را مطالعه کرده تا با قیمت ها، نحوه یافتن ملک، مناطق مناسب خرید ملک و بسیاری موراد دیگر در این زمینه آشنا شوید . شرایط سرمایه گذاری در روسیه از طریق خرید ملک، تحت مواردی مشخص می تواند اقامت دائم را به ارمغان آورد و هرگونه شرایطی غیر از آن فقط باعث یک سرمایه گذاری ساده در این کشور خواهد شد.

برای اینکه خرید ملک در روسیه با اقامت دائم همراه شود، باید حداقل ملکی به ارزش 400 هزار دلار در این کشور خریداری کرد و 3 سال آن را حفظ نمود . در نهایت پس از این 3 سال اقامت دائم به شخص اعطا می شود.

سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در روسیه

سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در روسیه از دیگر روش های مورد علاقه شهروندان ایرانی به خصوص افراد دارای تجربه در این زمینه و دارای کسب و کار در داخل کشور است که می تواند اقامت دائم و حتی تابعیت روسیه را به ارمغان آورد. اما باید توجه داشته باشید که برای این کار داشتن یک بیزنس پلن مورد تایید نیاز است.

همچنین شما باید چند شهروند روسی را در شرکت خود استخدام کنید و حقوق، بیمه و مزایای آنان را کاملا پرداخت نمایید. ضمنا روش های مختلفی برای ثبت شرکت در روسیه وجود دارد که هرکدام نیازمند مدارک، شرایط و حداقل سرمایه لازم خود است که از طریق کارشناسان آی مهاجرتی می توانید از آن اطلاع پیدا کنید.

معمولا شهروندان خارجی یکی از انواع شرکت های با مسئولیت محدود (LLC) ، شرکت های مشارکت خصوصی و شرکت های مشارکت عمومی را انتخاب می کنند. در ابتدا یک ویزای 1 ساله برای شخص صادر می شود که اگر بیزنس وی در حال فعالیت باشد پس از یک سال تا 3 سال تمدید می شود و بعد از 3 سال از ثبت شرکت امکان دریافت اقامت دائم فراهم می آید.

وبینار ویزای بازنشستگی و تمکن مالی

یکی ار مسیرهای آسان برای مهاجرت به کشورهای مطرح و خوب دنیا اقدام از طریق بازنشستگی و یا تمکن مالی می باشد که کارشناس ارشد ما در این وبینار به آن پرداخته است.

تماشای آن تا انتها راهگشای خوبی برای شما عزیزان خواهد بود و می توانید از طریق تماس با دفاتر تهران و شیراز پاسخ تمامی سوالات خود را دریابید.

نمایش ویدیو درباره ویزای بازنشستگی یا تمکن مالی
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

ویزای سرمایه گذاری روسیه

همانطورکه تا این بخش گفتیم اقامت از طریق سرمایه گذاری در روسیه کاملا دستیافتنی بوده و یکی از روش های بسیار مطمئن با شانس بسیار بالا و همچنین زمینه کسب درآمد است. تمامی روش های بالا می تواند شما را به ویزای سرمایه گذاری روسیه رسانده و اجازه موقت حضور در این کشور را براستان به همراه داشته باشد که در صورت داشتن شرایط و برپا بودن زمینه سرمایه گذاری تان به راحتی قابل تمدید خواهد بود.

یکی از مزیت های بزرگ شرایط سرمایه گذاری در روسیه این است که بر خلاف اکثر کشورهای اروپا که فقط به سرمایه گذاری های در چرخش مالی و رونق دهنده اقتصاد، ویزا و اقامت دائم اعطا می نمایند؛ برای سرمایه گذاری های راکد مانند سرمایه گذاری در بخش املاک نیز امتیاز اقامتی و ویزای طلایی در نظر گرفته است.

ضمنا طبق شرایط سرمایه گذاری در روسیه و قوانین حاکم هر روش نیاز به مدارک مختص خود دارد که باید به طور دقیق در رابطه با هرکدام اطلاعات لازم را کسب کنید.

دقت داشته باشید که اطلاعاتتان همواره در هنگام اقدام به روز باشد. در ادامه نیز مدارکی که به صورت کلی برای تمامی روش های اقامت در روسیه از طریق سرمایه گذاری مورد نیاز است، اشاره خواهیم کرد.

Russian investment visa

  • مدارک مورد نیاز
  • فرم تکمیل شده درخواست صدور ویزا
  • گواهی مبنی بر عدم سوء پیشینه متقاضی
  • دو قطعه عکس به روز و مطابق شرایط مورد درخواست سفارتگذرنامه معتبر با اعتبار بیش از 6 ماه
  • گواهی مبنی بر سلامت جسمی و روحی فرد و ارائه بیمه پزشکی معتبر
  • تهیه بیمه مسافرتی معتبر
  • اثبات تمکن مالی مورد نیاز
  • گواهی ثبت نام شرکت ( روش ثبت شرکت )
  • ارائه اساسنامه و مدارک مرتبط با هر سهام دار ( روش ثبت شرکت )
  • ارائه بیزنس پلن یا همان طرح تجاری جهت راه اندازی شرکت ( روش ثبت شرکت )
  • ارائه سند ملک خریداری شده ( روش خرید ملک )

قبل از ادامه مقاله با توجه به تجربه ای که سال ها در امر مهاجرت داریم؛ به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم که حتما اطلاعات خود در رابطه با بازار کار روسیه و چگونگی راه اندازی یک بیزنس و مدیریت آن را کامل کنید، عنوان قوانین مهاجرت از طریق کار در روسیه را در سایت ما مطالعه کرده تا به اطلاعات خود بیش از پیش بیافزایید.

شهرهای مناسب روسیه برای سرمایه گذاری

شهرهای مناسب روسیه برای سرمایه گذاری معمولا شهرهای معروف و کلان شهرهای این کشور می باشد که موسکو در صدر آن ها قرار می گیرد. این شهر به عنوان پایتخت روسیه می تواند برای هر نوع سرمایه گذاری دارای شرایط و نیروی کار مناسب و در دسترس باشد.

دقت به انتخاب مقصد مناسب جهت اقامت سرمایه گذاری روسیه یقینا شما را سریع تر به سودهی و هدفتان می رساند و شما می توانید به اقامت و زندگیتان در این کشور ادامه داده و در نهایت به اقامت دائم برسید و حتی یک شهروند روسی شوید. با اینکه شهرهای بزرگ برای انواع سرمایه گذاری ها می توانند مناسب تر باشند، اما دقت کنید که هر بخش یا حتی شهر کوچک نیز در یک زمینه خاص دارای پتانسیل بالایی است که شناخت آن اهمیت زیادی در موفقیت دارد.

در ادامه برخی از مهم ترین شهرها برای مهاجرت به روسیه از طریق سرمایه گذاری را می شناسیم:

شهر زمینه سرمایه گذاری ایده آل
موسکو صنایع شیمیایی، متالورژی، مواد غذایی، نساجی، مبلمان، تولید انرژی، توسعه نرم افزار و ماشین آلات، خودرو، نفت و گاز، گردشگری و غیره
سن پترزبورگ کشتی سازی، صنعت هوافضا، الکترونیک، نرم افزار و رایانه، ماشین آلات سنگین و حمل و نقل، معدن، ساخت ابزار، متالورژی، مواد شیمیایی، دارویی و تجهیزات پزشکی، انتشار و چاپ، غذا و پذیرایی، صنایع نساجی و پوشاک
نووسیبیریک بانکداری، مواد شیمیایی، داروسازی، ژنراتورهای توربو و برق آبی، ماشین آلات نساجی، ماشین آلات کشاورزی، تولید قطعات و دستگاه های الکترونیکی، الکترونیک، گردشگری و غیره
کازان گردشگری، خدمات، مکانیک، صنایع شیمیایی، صنایع سبک و مواد غذایی، املاک، استارتاپ ها و غیره

بهترین سرمایه گذاری ها در روسیه بعد از جنگ اوکراین

شاید برای برخی از شما این سوال به وجود آمده باشد که باتوجه به شرایط سرمایه گذاری در روسیه و اقتصاد حال حاضر آن، بهترین سرمایه گذاری ها در روسیه بعد از جنگ اوکراین چه زمینه هایی می باشد؟! یقینا پس از اتمام جنگ تمام حوزه های اقتصادی این کشور با رشد و جهشی ناگهانی مواجه می شود و باز سرمایه گذاران به روسیه هجوم می آورند.

اما حوزه هایی نظیر املاک و بازار بورس آن با رشد بسیار مناسبی مواجه خواهند شد. به همین خاطر در زمان حال که رکود کمی بر اقتصاد حاکم شده و املاک با کاهش قیمت نیز مواجه شده اند بهترین فرصت برای خرید و سرمایه گذاری می باشد و می تواند در بازه ایی کوتاه پس از جنگ سود بسیار خوبی را عاید شما نماید.

بهترین سرمایه گذاری ها در روسیه بعد از جنگ اوکراین

همچنین سرمایه گذاری در صنایعی نظیر نفت و گاز، برنامه نویسی و آی تی قطعا پس از پایان جنگ باز با رونق بسیار بالایی مواجه می شوند و مشتری ها دوباره روسیه را انتخاب خواهند نمود. پس اگر به دنبال اقامت در روسیه از طریق سرمایه گذاری هستید، حتما این زمینه ها را مدنظر قرار دهید.

البته زمینه های بسیار مناسب بیش تری وجود دارند که کارشناسان آی مهاجرتی می توانند شما را از آن ها مطلع سازند. ضمنا مقاله ثبت شرکت در روسیه را مطالعه کنید تا با سازو کار راه اندازی یک بیزنس موفق در این کشور آشنا شوید.

شرایط کشورهای زیر نیز به عنوان گزینه های ایده آل سرمایه گذاری توسط کارشناسان آی مهاجرتی به شما توصیه می شوند:

سرمایه گذاری در بورس روسیه

همانگونه که مستحضر هستید شرایط سرمایه گذاری در روسیه در هریک از روش های موجو متفاوت است که در این بین سرمایه گذاری در بورس روسیه از امنیت، ثبات و رونق بسیار خوب و بالایی بهره مند می باشد و سالانه افراد خارجی بسیاری سرمایه خود را وارد این بازار می کنند و هم اکنون ایرانیان بسیاری نیز در حال فعالیت در بازار بورس روسیه هستند.

توصیه اکید داریم که سرمایه گذاری در بورس روسیه نیاز به دانش و تجربه کافی در رابطه با این نوع فعالیت و این حوزه دارد. علاوه بر این استفاده از تجارب افراد متخصص و افراد فعال در این حوزه بسیار مهم است؛ تا شما با سردرگمی و یا اتفاقات ناگوار مواجه شوید. پس اگر فردی آماتور و تازه کار در حوزه بازار بورس هستید اصلا ورود به این حیطه در این کشور مناسب شما نیست.

حتی به توصیه کارشناسان داشتن تجربه بازار بورس داخلی نیز نمی تواند تضمینی بر موفقیت در بازار بورس روسیه شود، بلکه شماباید تجربه کار در بورس خارج از ایران را داشته یا از حضور فردی باتجربه در این حوزه در کنار خود بهره مند شوید. برای این امر باید یک حساب بانکی در روسیه افتتاح نموده و کد مالیاتی و بورسی خود را دریافت کنید تا بتوانید در این حوزه وارد شوید. برای دریافت جزئیات دقیق با کارشناسان آی مهاجرتی تماس حاصل نمایید.

اقامت روسیه از طریق سرمایه گذاری

در بخش های بالا با شرایط سرمایه گذاری در روسیه آشنا شدیم، اما اگر قصد اقامت روسیه از طریق سرمایه گذاری را دارید؛ باید بدانید که در حال حاضر فقط از طریق خرید ملک و از طریق ثبت شرکت این امکان برای سرمایه گذاران خارجی وجود دارد که آن هم نیازمند شرایط مشخص می باشد.

اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در روسیه با خرید ملکی به ارزش حداقل 400 هزار دلار و پس از 3 سال از خرید و حفظ ملک ممکن می باشد. خرید ملک به ارزشی کمتر از این مقدار یا فروش آن پیش از 3 سال از زمان خرید اعطای اقامت را باطل می نماید.

اما اگر به دنبال اقامت در روسیه از طریق سرمایه گذاری و با مبلغ کمتری هستید، ثبت شرکت با سرمایه ای 20 تا 30 هزار دلاری و 3 سال پس از ثبت شرکت می تواند باز اقامت دائم را برایتان به ارمغان آورد. توصیه می کنیم دراینباره حتما عنوان هزینه های زندگی در کشور روسیه را مطالعه کرده تا تمامی مخارج پیش رویتان را بشناسید و با کارشناسان آی مهاجرتی تماس حاصل فرمایید.

متاسفانه امکان دریافت اقامت از طریق خرید اوراق قرضه دولتی و یا سرمایه گذاری در بازار بورس روسیه نیز فعلا به حالت تعلیق درآمده است.

 

مشاوران آی مهاجرتی تلاش نموده تا شرایط سرمایه گذاری در روسیه را به شما عزیزان شرح دهند، جهت کسب اطلاعات بیش تر، کارشناسان ما در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و همچنین دفتر شیراز همه روزه آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

سوالات پر تکرار شرایط سرمایه گذاری در روسیه

سوالات پرتکرار در ادامه می تواند پاسخ برخی از سوالات شما در این زمینه باشد و کارشناسان ما همواره از طریق بخش دیدگاه پاسخگوی سوالات شما عزیزان می باشند.

بله، شرایط سرمایه گذاری در روسیه برای شهروندان ایرانی کاملا مهیا بوده و هیچ محدودیتی برای آنان وجود ندارد.

انتخاب بهترین روش بستگی به عوامل مختلفی دارد، اما سرمایه گذاری در املاکف ثبت شرکت و خرید اوراق قرضه و سهام بهترین شرایط سرمایه گذاری در روسیه هستند.

حداقل سرمایه جهت سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در این کشور 20 تا 30 هزار دلار است.

بله، روش های خرید ملک و ثبت شرکت تحت شرایط خاص و مشخص می تواند برای خارجی ها به اقامت دائم روسیه برسد.

به طور یقین مسکو با توجه به امکانات و موقعیت های خود بهترین شهر این کشور برای سرمایه گذاری می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه