مهاجرت پزشکان به هلند

مهاجرت پزشکان به هلند همواره یکی از پر درخواست ترین مشاغل و روش های مهاجرت شهروندان خارجی به این کشور بوده است که پزشکان کشورمان نیز علاقه زیادی به آن نشان داده اند. با اینکه شرایط مهاجرت پزشکان به هلند کمی دشوارتر از سایر کشورها می باشد؛ اما به دلیل سایر شرایط ایده آل زندگی و کار، هر شخصی در ابتدا سعی می کند که این کشور را در میان گزینه های اصلی خود قرار دهد.

در این مقاله کارشناسان باتجربه آی مهاجرتی شما را با شرایط مهاجرت و کار پزشکان در هلند به طوری خلاصه و کاملا شیوا آشنا خواهند کرد تا در صورت علاقه و جلب توجه برای ادامه بررسی های تخصصی و تصمیم و اقدام نهایی با مشاورین و کارشناسان حوزه مهاجرت ما تماس حاصل نمایید.

مهاجرت پزشکان به هلند

جهت کار به عنوان پزشک در کشور هلند باید موفق به دریافت ویزای بلند مدت این کشور شده و با زبان هلندی نیز آشنایی داشته باشید.

فهرست مطالب

هلند در حال حاضر یکی از برترین سیستم های بهداشت و درمان اروپا و جهان را دارا بوده و پزشکان از پردرآمدترین قشر این کشور هستند. البته برای رسیدن به این هداف شما نیاز دارید تا مدرکی معتبر در زمینه پزشکی اخذ کرده و سابقه کاری مناسب و کافی را نیز ارائه نمایید. ضمنا نباید تسلط به زبان هلندی را نیز فراموش کنیم که از الزامات مهم است.

همچنین به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم تا عنوان نظام اقتصادی و مالی کشور هلند را نیز در سایت ما مطالعه نموده تا شرایط مالی، کاری، اقتصادی و چگونگی ورود به آن و همچنین شرایط مهاجرین در این کشور را پیش از مهاجرت بهتر و کامل تر بشناسید.

شرایط مهاجرت و کار پزشکان در هلند

متقاضیان می توانند از طریق قبولی و تحصیل در رشته پزشکی در هلند هم در این کشور به یک مدرک بسیار معتبر دست یافته و هم به راحتی پس از اخذ مدرک به کار و کسب درآمد بپردازند. اما برای کار در این کشور به عنوان یک پزشک الزامی به تحصیل در این کشور نیز نمی باشد و پزشکانی که از دیگر دانشگاه ها در دیگر کشورها مدرک خود را دریافت نموده اند؛ با اثبات میزان تسلط و دانش خود و معدل سازی مدرک می توانند در این کشور به کار مشغول شوند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
مهاجرت پزشکان به هلند

جهت معادلسازی مدرک در هلند شخص نیاز به تسلط به زبان هلندی و شرکت در آزمون های مورد نظر دارد. بنابراین شرایط مهاجرت و کار پزشکان در هلند توسط دولت این کشور مشخص گردیده است و افراد جهت کار در این کشور در رشته پزشکی نیاز به اجرای آن دارند. ضمنا لازم به ذکر است که دولت هلند در حال حاضر روادیدی برای شهروندان ایرانی جهت معادل سازی مدرک صادر نمی کند و تنها راه اقدام از طریق تحصیل و در کنار آن معادل سازی مدرک می باشد.

توجه داشته باشید که شهروندان اتحادیه اروپا برای مهاجرت پزشکان به هلند نیازی به معدل سازی مدرک ندارند و شهروندان خارج از اتحادیه اروپا باید این اقدام را انجام دهند. همچنین داشتن تسلط بالا و کافی به زبان هلندی یکی از مهم ترین پیش شرط های مهاجرت پزشکی به این کشور می باشد.

مراحل معادل سازی مدرک و مهاجرت پزشکی در هلند

جهت مهاجرت پزشکی به هلند نیاز به معادلسازی کلیه مدارک تحصیلی و کاری خود دارید تا بتوانید پس از دریافت تاییدیه مجوز لازم برای کار در این کشور را به دست آورید . مهم ترین مراحل معادل سازی مدرک و مهاجرت پزشکی در هلند به صورت زیر می باشد:

  • مدرک دیپلم، مدرک پزشکی، رزومه، سابقه کار، مدارک هویتی و پاسپورت را آماده و کاملا به هلندی یا انگلیسی ترجمه نمایید.
  • در BIGRegister ثبت نام نمایید؛ فقط تخصص های تکنسین بالینی، دندانپزشک، پزشک، روانشناس سلامت، ماما، پرستار، داروساز، فیزیوتراپ، دستار پزشک، روان درمانگر، بهداشت دندان و کارشناس آموزش درمانی می توانند در BIG ثبت نام کنند.
  • در دو آزمون AKv و BIToets شرکت خواهید کرد (آزمون AKV دانش فرد را در زمینه زبان هلندی و انگلیسی و همچنین دانش شخص از سیستم مراقبت های بهداشتی هلند را مورد سنجش قرار می دهد. آزمون BI برای سنجش مهارت پزشکانی است که مدارک پزشکی خود را از خارج از هلند دریافت نموده تا سنجیده شود که مهارت های آنها مطابق با استاندارد های هلند بوده یا خیر).
  • ارزیابی مدارک متقاضی توسط کمیته CBGV ، پس از آزمون BI حداکثر 3ماه زمان میبرد تا مقامات CBGV مدارتان را بررسی و اعلام نمایند.
  • پس از تایید مراحل قبل و قبولی در آنها باید دوره کارآموزی یا نظارت بالینی در هلند را پشت سر بگذارید.
  • یافتن شغل از طریق جاب آفر و عقد قرارداد با کارفرما و در نهایت دریافت ویزا و اقامت کشور هلند.
مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری پزشکان در هلند

مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری پزشکان در هلند

مهاجرت پزشکان به هلند علاوه بر نیاز به معادل سازی و ارائه مدارک به سازمان های مربوطه در نهایت نیازمند تهیه و ارائه برخی مدارک به سفارت جهت پذیرش و دریافت ویزای کاری این کشور می باشد.

این مدارک کاملا مجرا از مراحل دیگر بوده و شما باید دقیقا از سفارت استعلام به عمل آورید که چه مدارکی برای این امر مورد نیاز است؛ چون باتوجه به شرایط برخی از افراد ممکن است مدارک بیشتری نیز از برخی درخواست شود.

Necessary documents for working visa in the Netherlands

اما به طور کل مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری پزشکان در هلند که باید قطعا تمامی متقاضیان این موارد را ارائه نمایند به شرح زیر می باشد:

  • پاسپورت معتبر با حداقل 1 سال اعتبار
  • فرم درخواست صدور ویزا
  • گواهی تمکن مالی مورد نیاز
  • گواهی سوء سابقه و سوء پیشینه
  • مدرک تحصیلی پزشکی با ترجمه کامل و معتبر
  • ارائه جاب آفر و قرارداد کاری با کارفرمای هلندی
  • گواهی سلامت
  • بیمه مسافرتی
  • هرگونه رزومه و سوابق کاری و تحصیلی
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

درآمد پزشکان در هلند

همانطور که استحضار دارید هلند یکی از بهترین اقتصادهای حال حاضر جهان را دارد که فرصت های شغلی در آن مناسب می باشد؛ به خصوص برای برخی از تخصص ها و مشاغل حرفه ای مانند پزشکی که حتی با کمبود نیروی متخصص نیز در این زمینه مواجه می باشد. پس نمی توان گفت که باتوجه به این شرایط درآمد پزشکان در هلند پائین یا ناکافی است.

بلکه برخلاف این پزشکان از درآمدهای بسیار بالایی برخوردار بوده و یکی از دلایل عمده مهاجرت پزشکان به هلند برخوردار شدن از همین میزان درآمد بالا و تشکیل زندگی آرام و پر رفاه است. 

اما میزان تحصیلات، تجربه و زمینه تخصص در میزان درآمد آنان تاثیر بسیاری زیادی دارد؛ ولی به طور کلی پزشکان در هلند سالانه از حداقل 51 هزار یورو تا حداکثر 227 هزار یورو درآمد را کسب می کنند که به طور متوسط رقمی در حدود 135 هزار یورو را در بر می گیرد.

در جدول درآمد پزشکان در هلند به طور متوسط سالانه در تخصص های مختلف را مشاهده خواهید کرد:

doctors' income in the Netherlands

شغلدرآمد سالانه
اورولوژیست190 هزار یورو
رادیولوژیست154 هزار یورو
فیزیوتراپیست102 هزار یورو
چشم پزشک124 هزار یورو
روانشناس بالینی173 هزار یورو
متخصص پوست172 هزار یورو
پزشک قانونی152 هزار یورو
متخصص قلب232 هزار یورو
متخصص مغز و اعصاب189 هزار یورو
متخصص اطفال131 هزار یورو
متخصص داخلی175 هزار یورو

متوسط درآمد پزشکان در هلند طبق سابقه کاری

همانطور که گفتیم میزان سابقه کار و تجربه تاثیر بسیاری بر میزان درآمد و تعداد بیماران هر پزشک دارد و نمی توان درآمد یک پزشک تازه کار را با یک پزشک 20 سال سابقه دار در یک حد و اندازه دید. پپیش از بررسی میزان تاثیر این امر به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم که حتما عنوان شرایط مهاجرت کاری و کار در هلند را در سایت ما مطالعه نمایید تا با چگونگی یافتن شغل و قوانین و عرف بازار کاری هلند به طور کامل آشنا شوید.

البته همانطور که می دانید فقط سابقه کاری بر درآمد پزشکان تاثیر ندارد و مجموعه میزان تحصیلات، سابقه کاری، زمینه تخصص و میزان تجربه و شهرت تعیین کننده میزان درآمد پزشکان می باشد. اما طبق محاسبات و گزارش هایی که به دست آمده است؛ متوسط درآمد پزشکان در هلند طبق سابقه کاری در سال 2023 به شرح زیر است:

متوسط درآمد سالانه پزشکان در هلند طبق سابقه کار ( یورو )

پیشنهاد می کنیم تا علاوه بر شرایط کار پزشکی در هلند در رابطه با تحصیل علوم مختلف پزشکی در این کشور نیز بدانید:

مهاجرت به هلند از طریق تخصص پزشکی

همانطور که در ابتدای مطلب مهاجرت پزشکان به هلند به شما عزیزان عرض کردیم، یکی از روش های ممکن جهت مهاجرت به هلند از طریق تخصص پزشکی می باشد، که با این اقدام علاوه بر مهاجرت و نقل مکان به این کشور مدرن و پر رفاه جهان؛ می توانید در دانشگاه های آن تحصیل نموده و مدرک تخصص مورد علاقه خود را از دانشگاه های برتر آن دریافت کرده و آینده خود را تضمین نمایید.

مهاجرت پزشک عمومی به هلند نیاز به پشت سر گذاشتن دوره های کارورزی و تحصیل زبان هلندی دارد و شما باید در آزمون های متعددی شرکت نموده و زمان و تلاش زیادی برای معادل سازی مدرک خود انجام دهید که احتمال دستیابی به آن قطعی نیز نمی باشد. پس بهتر است که در این مدت در یکی از دانشگاه های این کشور تحصیل نمایید و تخصص پزشکی خود را اخذ کنید؛ ضمن اینکه در مدت تحصیل مجوز فعالیت موقت به شما داده خواهد شد و می توانید کسب درآمد کنید.

جهت کسب اطلاعات دقیق در رابطه شرایط پذیرش و تحصیل تخصص در این کشور مقاله تخصص های پزشکی در هلند را مطالعه نمایید تا دقیقا این مبحث را شناخته و بتوانید در سریعترین زمان به آن دست پیدا کنید. همچنین مقاله مهاجرت به هلند با روش های کاملاً قانونی آن شرایط کلی این اقدام برای شما و نحوه اخذ ویزا و اقامت دائم را شرح می دهد.

وبینار مهاجرت و چالش های پیش رو

قطعا به عنوان یک پزشک زندگی خوبی را در کشور هلند تجربه خواهید کرد . تنها باید دقت داشته باشید که علاوه بر فرصت شغلی و یا میزان درآمد ، مهاجرت با چالش های مختلفی رو به رو است که آگاهی از آنها می تواند برای شما بسیار مفید باشد . 

از این رو مشاورین ارشد ما در این وبینار به بحث مهاجرت و چالش های پیش رو پرداخته اند و شما می توانید با تماشای آن پاسخ بسیاری از پرسش های خود را دریافت کنید.

نمایش ویدیو درباره مهاجرت و چالش های پیش رو

هزینه مهاجرت پزشکان به کشور هلند

استفاده از تجربه مهاجرت پزشکان به هلند که قبلا اقدام به این کار نموده اند می تواند در زمان و هزینه های شما تاثیر بسیاری داشته باشد؛ پس حتما با مشورت و بدون عجله این اقدام را به انجام برسانید. با اینکه پزشکان از اقشار پردرآمد جامعه ما هستند، اما بازهم هزینه مهاجرت پزشکان به کشور هلند اهمیت بالایی دارد و در این بین هزینه مهاجرت پزشک متخصص به هلند و یا پزشک عمومی تفاوت چندانی بایکدیگر ندارد.

لازم به ذکر است که به عنوان یک پزشک نیاز به پرداخت دو دسته هزینه است؛ هزینه اول مربوطه به مهاجرت و نقل مکان و هزینه دوم مبوط به هزینه های زندگی و مخارج اقامت در این کشور است. در مقاله هزینه های مهاجرت و زندگی در هلند  تمام هزینه های مربوطه به اقامت و زندگی در این کشور را با جزئیات برای شما تهیه کرده ایم.

اما در تصویر نیز مهم ترین هزینه هایی که جهت مهاجرت پزشکان به هلند باید پرداخت شود را ملاحظه می کنید:

هزینه مهاجرت پزشکان به کشور هلند

کارشناسان آی مهاجرتی در این مقاله شرایط مهاجرت پزشکان به هلند را برای شما شرح دادند، برای دریافت مشاوره و یاکسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر معالی آباد شیراز در تماس باشید.

سوالات پر تکرار مهاجرت پزشکان به هلند

شاید بتوانید پاسخ برخی از سوالات خود را در بخش سوالات پرتکرار بیابید و در صورت وجود هرگونه پرسش از طریق بخش دیدگاه با مشاورین ما در ارتباط باشید.

بله، پزشکان از تمامی نقاط جهان در صورتی که بتوانند مدارک خود را در این کشور معادل سازی نموده و شرایط آن را فراهم آورند می توانند به هلند مهاجرت نمایند.

بله آنان می توانند با دریافت پیشنهاد شغلی و استخدام در یک مرکز درمانی و یا جهت تحصیل به هلند مهاجرت کرده و با معدل سازی و فراهم سازی دیگر شرایط لازم در نهایت به کار مشغول شوند.

پزشکان باتوجه به میزان تحصیلات، سابقه کار و نوع تخصص درآمدهای مختلفی در هلند خواهند داشت که به طور متوسط می تواند سالانه 135 هزار یورو باشد.

متخصصین قلب از بالاترین درآمدها در میان پزشکان در هلند برخوردار هستند و به طور متوسط قادر به کسب 232 هزار یورو می باشند.

قطعا هرچه پزشکان از سابقه و تجربه بالاتری بهره مند شوند، از درآمد بالاتری نیز بهره خواهند برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه