اطلاعات دبیرستان ها و مدارس ایتالیا

اطلاعات دبیرستان ها و مدارس ایتالیا از جمله مهم ترین اطلاعاتی است که باید دانش آموزان علاقمند به تحصیل در این کشور از آن مطلع شوند. سیستم آموزشی ایتالیا سال هاست که طبق معاهده بولونیا به دانش آموزان و دانشجویان ارائه می گردد که در حال حاضر معتبرترین و بهترین سیستم آموزشی جهان و البته فراگیرترین آن ها می باشد. 

در ادامه این مطلب با تیم کارشناسان ما در آی مهاجرتی همراه شوید تا اطلاعات دبیرستان ها و مدارس ایتالیا دریابید . تحصیل در مدارس ایتالیا به خاطر اعتباری که در تمام اروپا و جهان دارد، همواره مورد تقاضای دانش آموزان بسیاری از سراسر جهان بوده است.

اطلاعات دبیرستان ها و مدارس ایتالیا

تحصیل در دبیرستان و مدارس ایتالیا می تواند زمینه را برای ورود به دانشگاه و سپس بازار کار این کشور بسیار آسان سازد.

فهرست مطالب

همچنین برخی از هموطنانمان به دلیل جذب بهتر و راحت تر در دانشگاه های این کشور، تحصیل در دبیرستان های ایتالیا را برای فرزندان خود در نظر می گیرند که بسیار بهتر و مناسب تر از شروع به تحصیل در این کشور از مقاطع دانشگاهی است.

البته باید توجه کنید که هزینه های تحصیل و شرایط پذیرش در انواع مدرسه های این کشور با یکدیگر متفاوت می باشد. مثلا هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی ایتالیا بسیار گران تر از مدارس دولتی و حتی گران تر از برخی مدارس خصوصی در این کشور است.

بهتر است که این شرایط را در انواع مدارس این کشور دقیقا بررسی نمایید. ضمنا فراموش نکنید عنوان همه چیز درباره تحصیل در ایتالیا را حتما در سایت ما مطالعه نمایید، تا شرایط پذیرش و تحصیل در سایر مقاطع و مراکز آموزشی را بهتر بشناسید.

قوانین ثبت نام در مدارس ایتالیا

سیستم مدارس ایتالیا از برترین سیستم آموزشی جهان، به خصوص در اروپا است و همواره وزارت آموزش این کشور در حال رفع مشکلات و حرکت رو به جلوی آن تلاش می کند. در اینجا متقاصیان برای جذب در این سیستم آموزشی باید شرایطی را فراهم آورند تا این هدف امکان پذیر شده که اولین قدم پذیرش در مدرسه ای در مقطع مد نظرتان است.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو اطلاعات دبیرستان ها و مدارس ایتالیا+ پادکست

در این ویدو مونا در مدت زمان کوتاهی اطلاعات لازم در رابطه با تحصیل در دبیرستان ها و مدارس ایتالیا را در اختیارتان قرار می دهد ، از این رو آن را تا انتها مشاهده نموده و در صورتی که هرگونه پرسشی در یان رابطه دارید با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل نمایید.

نمایش ویدیو درباره اطلاعات دبیرستان ها و مدارس ایتالیا
اطلاعات دبیرستان ها و مدارس ایتالیا

طبق اطلاعات دبیرستان ها و مدارس ایتالیا تحصیل در مراکز دولتی، خصوصی و بین المللی ایتالیا امکان پذیر می باشد که معمولا دانش آموزان خارجی مدارس بین المللی و یا شبانه روزی را بر می گزینند. شما با توجه به مقطع مدنظرتان باید مدارک تحصیلی و ریز نمرات سالیان تحصیلی قبل را به مدارس برای ثبت نام ارائه کنید.

تحصیل در مدارس دولتی به زبان ایتالیایی و در مدارس خصوصی و بین المللی به صورت چند زبانه می باشد که معمولا زبان انگلیسی زبان آموزش می باشد. دانش آموزان نیازی به ارائه مدرک زبان ندارند؛ اما داشتن آن می تواند یک امتیاز برای ثبت نام تلقی شده و همچنین از مشکلات شروع آموزش در خارج از کشور بسیار بکاهد.

ضمن اینکه مدارس در مرحله آخر پذیرش از دانش آموز یک آزمون جهت تعیین سطح و پایه وی اخذ می کنند و طبق آن دانش آموز باید از مقطع اعلام شده شروع به تحصیل کند. دقت کنید که باید از قوانین ثبت نام در مدارس ایتالیا به صورت اختصاصی اطلاعات لازم را کسب کنید، چون هر مدرسه شرایط، قوانین و مدارک خاص خود را درخواست خواهد کرد.

شرایط تحصیل در دبیرستان های ایتالیا

شرایط تحصیل در دبیرستان های ایتالیا

به جرات می توان گفت که برخی از بهترین دبیرستان های بین المللی و دولتی در ایتالیا قرار دارند. سطح کیفیت آموزش در دبیرستان های دولتی با مراکز خصوصی برابر و حتی در برخی از موارد بهتر است و به شما امکان این را می دهد تا با فرهنگ و زبان مردم ایتالیا آشنا شوید.

تحصیل در دبیرستان های ایتالیا به 2 دوره تقسیم می شود؛ دوره اول و دوم. دوره اول دبیرستان بلافاصله پس از دوره دبستان آغاز شده و مباحث درسی آن شباهت به مباحث درسی دبستان دارد و فقط آموزش زبان اضافه می گردد. این دوره شباهت بسیاری به دوره راهنمایی در نظام آموزشی سابق کشورمان دارد.

شرایط تحصیل در دبیرستان های ایتالیا در دوره دوم بدین صورت است که دانش آموزان باید از بین رشته های هنر، مطالعات کلاسیک، زبان، موسیقی، علوم تجربی، علوم ورزشی، علوم انسانی، علوم اجتماعی و اقتصاد یک رشته را انتخاب کنند و سپس بر اساس رشته انتخابی وارد دبیرستان شوند. انتخاب رشته در دبیرستان قطعا تأثیر زیادی در رشته دانشگاهی دانش‌آموزان خواهد داشت.

البته پس از دوره اول دبیرستان گزینه مداری فنی و حرفه ای نیز پیش روی دانش آموزان قراردارد، که مورد علاقه افرادی است که می خواهند سریع تر جذب بازار کار شوند. در این مدارس دانش آموزان در رشته هایی نظیر مهندسی، کشاورزی، برنامه‌نویسی و غیره مهارت کسب کرده و می توانند بعد از اتمام دبیرستان وارد بازار کار شوند.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

تحصیل رایگان در مدارس ایتالیا

شاید بدانید که طبق اطلاعات دبیرستان ها و مدارس ایتالیا، می توان به صورت رایگان در این مدارس و سیستم اموزشی این کشور به تحصیل مشغول شد. قطعا دانش آموزان بین المللی به خصوص دانش آموزان ایرانی هم میل بالایی به دست یابی به این امتیاز دارند. 

اما نکته ای که وجود دارد، تحصیلات رایگان فقط در مدارس دولتی این کشور و فقط برای مقیمان و شهروندان ایتالیایی در دسترس است . پس اگر می خواهید به تحصیل رایگان در مدارس ایتالیا برسید، باید والدین دانش آموز در این کشور دارای اقامت دائم یا شهروندی و تابعیت باشند که این امکان فراهم شود.

به همین خاطر به طور کلی تحصیل برای دانش آموزان بین المللی با شهریه و هزینه تحصیلی همراه می باشد که قطعا با توجه به نوع مدرسه انتخابی میزان این شهریه و هزینه ها با یکدیگر تفاوت های قابل توجهی خواهند داشت.

البته لازم به ذکر است که شهریه تحصیل در مدارس دولتی بازهم به نوعی ارزان ترین گزینه در دسترس در این کشور می باشد و تحصیل در مدارس خصوصی، بین المللی و شبانه روزی به ترتیب شهریه های تحصیلی بسیار گران تری را در بر می گیرند. 

پس اگر به دنبال گزینه ارزان تر هستید نیز، باید مدارس دولتی را مد نظر قرار دهید.

پیشنهاد می کنیم که با کلیک روی راحت ترین راه های مهاجرت به ایتالیا سایر روش های قانونی مهاجرت به این کشور را نیز بشناسید و چگونگی اخذ ویزا از هر روش اطلاع پیدا کنید.

Free education in Italian schools

مدارس خصوصی در ایتالیا

همانطور که تا این بخش طبق اطلاعات دبیرستان ها و مدارس ایتالیا دریافتید، تحصیل در مدارس ایتالیایی در تمامی مقاطع در بخش مدارس دولتی و مدارس خصوصی امکان پذیر است. 

باید بگوییم که سیستم آموزشی و دروس تدریس شونده در تمامی مدارس ایتالیا یکسان است و هیچ گونه تفاوتی با یکدیگر ندارند، مگر در برخی کلاس های مافوق برنامه و آموزش های اضافه.

مهم ترین تفاوت مدارس خصوصی در ایتالیا با مدارس دولتی، تفاوت در هزینه های آنان است. مدارس دولتی برای مقیمان و شهروندان ایتالیایی رایگان و برای مهاجرین نیز ارزان است؛ اما مدارس خصوصی باتوجه شرایط مختلفی که دارند و آموزشهایی که ارائه می کنند از مدارس دولتی گران تر هستند. 

مدارس خصوصی در ایتالیا

حتی در برخی موارد این تفاوت بسیار چشمگیر و زیاد می شود که فقط قشر مرفه قادر به پرداخت شهریه آن خواهند بود.

مدارس خصوصی در ایتالیا اکثر توسط موسسات و بخش های مذهبی و دینی کشور اداره می شوند. البته مدارس بین المللی و مدارس شبانه روزی نیز وجود دارند که زیر شاخه بخش خصوصی شناخته می شوند. در مدارس خصوصی معمولا آموزش ها می تواند به زبان دیگری بوده و یا مدارس به زبان انگلیسی و ایتالیایی به دانش آموزان تدریس می کنند.

این دو زبانه بودن محرض ترین خصیصه آن ها است، حتی برخی از مدارس زبان اصلی آموزش خود را انگلیسی قرار می دهند. به همین خاطر این مدارس معمولا از سوی مهاجرین و یا قشر پر درآمد در ایتالیا مورد توجه قرار می گیرند. برخی از بهترین مدارس ایتالیا خصوصی هستند.

جهت آغاز تحصیل در مدارس خارجی ، با شناخت کشورهای متعدد به بهترین انتخاب برسید:

تحصیل در مدارس بین المللی ایتالیا

مدارس بین المللی برای افرادی که می خواهند یک برنامه درسی جهانی به زبانی غیر از زبان ایتالیایی را پشت سر بگذارند، ایده‌آل است. رایج ترین مدارس بین المللی در ایتالیا به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند، اما مدارس اسپانیایی، مدارس ژاپنی، مدارس آمریکایی، مدارس انگلیسی و مدارس فرانسوی نیز در این کشور فعالیت دارند که برای شهروندان این کشورها و یا افرادی که مایل به تحصیل به این زبان ها هستند، مناسب است.

تحصیل در مدارس بین المللی ایتالیا گزینه مناسبی برای مهاجرینی است که برای مدت کوتاهی قصد زندگی در ایتالیا را دارند یا کسانی که مایلند فرزندشان طبق برنامه درسی کشور خود ادامه تحصیل دهند. باید در نظر بگیرید که با ثبت نام در این مدارس، ممکن است دانش آموزان از محیط اجتماعی در ایتالیا جدا بیافتند.

به همین خاطر اگر قصد دارید فرزندتان بعدا در دانشگاه های ایتالیا به تحصیل مشغول شود، مدارس بین المللی دو زبانه ایتالیایی–انگلیسی گزینه مناسبی هستند، چون دانش آموز از سیستم آموزشی ایتالیا نیز جدا نمی شود. مدارس شبانه روزی نیز در ایتالیا در دسترس هستند.

در این مدارس دانش آموزان برنامه های تحصیلی عالی، کلاس های اضافه بر سازمان و فعالیت های فوق برنامه زیادی را پشت سر می گذراند که آن ها را برای ورود به بهترین دانشگاه ها آماده می سازد. همچنین دانش آموزان در همین مدارس ساکن شده و زندگی می کنند. این مدارس برای خانواده هایی مناسب است که قصد دارند فرزند خود را برای تحصیل به ایتالیا فرستاده و خود به آن جا نروند.

وبینار تحصیل و بورسیه در ایتالیا

در این وبینار از آی مهاجرتی می توانید شرایط تحصیل در دانشگاه های اسپانیا و دریافت بوسیه تحصیلی این کشور را به خوبی دریابید.

همواره به خاطر داشته باشید که رسیدن به پذیرش و دریافت بورسیه تحصیلی با راهنمایی افراد خبره در این زمینه بسیرا آسانتر شده و می تواند در چشم بر هم زدنی شما را به آرزوهایتان برساند. 

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل و بورسیه در ایتالیا

هزینه تحصیل مدارس کشور ایتالیا

یکی از مهم ترین پارامترهای تعیین کننده در انتخاب نوع مدرسه برای تحصیل در کشور ایتالیا، میزان شهریه ای است که باید برای تحصیل در آن مرکز هزینه نمایید.

البته پیش از ادامه این موضوع بهتر است که حتما درباره مخارج اقامت و زندگی در این کشور نیز اطلاعات درست و دقیقی به دست آورید که کارشناسان ما در مقاله هزینه های مهاجرتی و زندگی در ایتالیا تمام جزئیات و مبالغ را برای شما جمع آوری و ارائه کرده اند.

اما در رابطه با هزینه تحصیل مدارس کشور ایتالیا باید توجه داشته باشید که مدارس دولتی ارزیان ترین گزینه هستند و پس از آن مدارسخصوصی روزانه کم ترین قیمت را دارند. اما مدارس بین المللی و در نهایت مدارس شبانه روزی دارای بالاترین نرخ شهریه هستند.

The cost of schooling in Italy

البته باید توجه کنید که بخش اعظمی از شهریه تحصیل در مدارس شبانه روزی بایت هزینه های اقامت و زندگی دانش آموزان از والدین اخذ می شود و تمام آن شهریه تحصیل نیست. طبق آخرین اطلاعات دبیرستان ها و مدارس ایتالیا، نرخی که در هریک از این دسته مدارس باید برای سال 2023 پرداخت نمایید به شرح زیر می باشند:
نوع مدرسه شهریه تحصیل سالانه
مدارس دولتی 900 تا 3 هزار یورو
مدارس خصوصی 2 هزار تا 5 هزار یورو
مدارس بین المللی 4 هزار تا 14 هزار یورو
مدارس شبانه روزی 25 هزار تا 40 هزار یورو

ویزای دانش آموزی ایتالیا

تا این بخش با اطلاعات دبیرستان ها و مدارس ایتالیا آشنا شدیم، اما باید بدانید که رسیدن به این هدف در دو مرحله انجام می پذیرد که مرحله اول آن اخذ پذیرش از مدارس بوده و مرحله دوم اخذ ویزا تحصیلی و اجازه اقامت از سفارت این کشور می باشد. برای ایکار باید بتوانید ویزای دانش آموزی ایتالیا را برای فرزندتان اخذ نمایید.

برای دستیابی به ویزای تحصیلی دبیرستان ایتالیا باید دانش‌آموزان زیر 18 سال، یکی از والدین یا فردی در ایتالیا به‌عنوان قیم، مسئولیت آن ها را عهده دار شود تا قادر به مهاجرت و تحصیل در مدارس این کشور شوند. البته برخی از مدارس که معمولا شامل مدارس شبانه روزی می شوند، با پذیرش قیومیت فرزندان زیر 18 سال فرصت مهاجرت تحصیلی آن ها را فراهم می آورند.

پس این یک سدی است که باید دانش آموزانی که قصد دارند بدون حضور والدین به تحصیل در ایتالیا مشغول شوند، آن را حل نماید. بهتر است مقاله ویزای تحصیلی کشور ایتالیا را مطالعه نمایید تا با کلیت و مراحل اخذ ویزای تحصیلی در هر مقطع این کشور اشنا شوید.

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعات دبیرستان ها و مدارس ایتالیا را خلاصه و مفید در اختیار شما عزیزان بگذاریم. برای کسب اطلاعات بیش تر یا مشاوره خصوصی با تیم مشاورین آی مهاجرتی در دفتر مرکزی و غرب در تهران و یا دفتر شیراز در ارتباط باشید.

سوالات پر تکرار اطلاعات دبیرستان و مدارس ایتالیا

آغاز تحصیل در مدارس و دبیرستان های ایتالیا با سوالات زیادی همراه است که به برخی از متداول ترین آنها در پایان پرداخته ایم و در صورتی که همچنان پرسشی برایتان وجود دارد با مشاورین ما تماس بگیرید و یا از طریق بخش دیدگاه آن را با ما مطرح نمایید.

بله، دانش آموزان ایرانی نیز با فراهم آوردن شرایط لازم می توانند در مدارس ایتالیا مشغول به تحصیل شوند.

طبق اطلاعات دبیرستان ها و مدارس ایتالیا به طور کل مدارس در کشور ایتالیا به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می شوند.

 زبان گفتگو در جلسه بستگی به نظر کارفرما، می تواند انگلیسی یا اسپانیایی باشد، اما بهتر است فرد برای نشان دادن تسلط خود بر زبان اسپانیایی، به این زبان نیز به گفتگو بپردازد.

مدارس شبانه روزی گران ترین نوع مدارس خصوصی در ایتالیا هستند و شهریه تحصیل در آن ها سالانه 25 تا 40 هزار یورو می باشد.

بله، میزان شهریه مدارس خصوصی گران تر از مدارس دولتی می باشد و در برخی موارد حتی به چندین برابر نیز می رسد.

کلاینت های ما با بیان تجربه دریافت ویزای خود ، از آی مهاجرتی برایتان می گویند:

نمایش ویدیو درباره کاور مرضیه زارع
نمایش ویدیو درباره کاور یاسمن ثقفی
نمایش ویدیو درباره کاور محمد سمیعی
نمایش ویدیو درباره کاور مبینا شقاقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه