شرایط و درآمدهای کار دانشجویی در مجارستان

شرایط و درآمدهای کار دانشجویی در مجارستان به شما کمک کرده تا حین تحصیل در این کشور با تمامی حق و حقوق خود آشنایی شده و در محیطی امن و آرام به انجام کار مورد علاقه خود بپردازید. با توجه به این که انجام کار دانشجویی ضمن تحصیل یکی از بهترین روش ها برای درک بازار کار مجارستان است.

ما آشنایی با ضوابط و الزامات این نوع کار را برای تمامی دانشجویان ضروری می دانیم. مجارستان در حال حاضر پذیرای بیش از 38000 دانشجوی بین المللی است و موسسات آموزشی با کیفیت به همراه وجود فرصت های شغلی فراوان باعث شده تا هر ساله تعداد بیشتری از افراد این کشور را برای تحصیل و زندگی انتخاب کنند.

شرایط و درآمدهای کار دانشجویی در مجارستان

شرایط و درآمدهای کار دانشجویی در مجارستان به شما فرصت می دهد تا علاوه بر داشتن درآمد، با زبان و فرهنگ مردم بومی نیز بهتر آشنا شوید.

فهرست مطالب

با توجه به این که روند یافتن کار دانشجویی در مجارستان و ورود به دانشگاه های این کشور مستلزم آگاهی از قوانین خاص این کشور است، توصیه می کنیم برای دریافت مشاوره تخصصی و کاملا رایگان از طریق راه های ارتباطی با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

بدون شک کار حین تحصیل در مجارستان امری حائز اهمیت بوده که دانشجویان را از همتایان خود متمایز می کند. این نوع مشاغل به شما کرده تا حین تحصیل درآمدی داشته و از نظر پرداخت هزینه های زندگی آسوده خاطر باشید.

چنانچه متقاضی تحصیل در این کشور هستید اما در مورد میزان هزینه های تحصیل و زندگی اطلاعات کافی ندارید، می توانید با مطالعه مقاله صفر تا صد هزینه مهاجرت و زندگی در مجارستان تا حد زیادی با جزئیات هزینه ها آشنا شوید.

شرایط کار دانشجویی در مجارستان

امروزه تمامی افراد مشغول به تحصیل در این کشور اجازه دانشجویی در مجارستان را داشته و می توانند با توجه به الزامات مخصوص به خود در این کشور مشغول به کار شوند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو شرایط و درآمدهای کار دانشجویی در مجارستان + پادکست

مونا در این ویدیو شرایط و درآمدهای کار دانشجویی در مجارستان را برای شما علاقه مندان شرح داده است و همواره به خاطر داشته باشید که مشاورین ما در آی مهاجرتی  پاسخگوی تمامی سوالات شما در این رابطه هستند.

تنها کافی است با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

نمایش ویدیو درباره شرایط و درامدهای کار دانشجویی در مجارستان
شرایط و درآمدهای کار دانشجویی در مجارستان

به صورت کلی تمامی دانشجویان بین المللی عضو کشورهای منطقه اقتصادی اروپا (کشورهای عضو اتحادیه اروپا و نروژ، سوئیس، ایسلند و لیختن اشتاین)، برای تعداد ساعت کار دانشجویی مجارستان دارای محدودیت نیستند.

این درحالیست که طبق شرایط کار دانشجویی در مجارستان، دانشجویان عضو کشورهای غیر منطقه اقتصادی اروپا، باید برای اشتغال در حین تحصیل مجوز اقامت دریافت کرده و در طول دوره تحصیلی خود 20 تا 24 ساعت هفته و 66 روز در تعطیلات به صورت پاره وقت کار کنند. علاوه بر این تبصره هایی برای کار در تعطیلات آخر هفته وجود داشته و در این ایام اجازه کار پاره وقت دانشجویی در مجارستان به حدود 8 تا 10 ساعت در روز افزایش می یابد.

نکته حائز اهمیت این است کارفرمایان این کشور عموما دارای ساعات کاری و شرایط انعطاف پذیری برای دانشجویان هستند و شما می توانید به راحتی سه تا چهار ساعت در روز به انجام کار دانشجویی در مجارستان بپردازید.

علاوه بر این با توجه به شرایط و درآمدهای کار دانشجویی در مجارستان توصیه می کنیم برای یافتن سریع تر شغل مورد نظرتان، به زبان مجارستانی یا انگلیسی تسلط داشته باشید و همچنین داشتن مهارت های دیگر در زمینه شغلیتان می تواند پروسه یافتن شغل در این کشور را تسریع بخشد.

درآمد کار دانشجویی در مجارستان

امروزه تقریبا بیش از 300000 دانشجو و دانش آموز بین 15 تا 24 ساله در کشور مجارستان مشغول به کار هستند و همچنین تعداد افرادی در حین تحصیل به انجام کار دانشجویی در مجارستان می پردازند ، رو به افزایش است.

درآمد کار دانشجویی در مجارستان 926 فورینت در هر ساعت بوده که البته این دستمزد ممکن است با توجه به شغل، شهر و میزان تحصیلات متفاوت باشد.

به صورت کلی دانشجویان که در بخش کشاورزی و یا کارخانه ها مشغول به کار هستند، درآمد پایین تری داشته در حالی که یک دانشجوی ماهر فناوری اطلاعات می تواند به راحتی چندین برابر یک کارمند بزرگسال که در سایر بخش ها کار می کند، درآمد کسب کند.

میزان درآمد کار دانشجویی در مجارستان برای فردی که در بخش پذیرش مشغول به کار است حدود 1000 فورینت می باشد، در حالی که کسانی که در یک پیشخوان مشغول به کار هستند می توانند تا حدود 1200 فورینت درآمد داشته باشند.

شغلدستمزدشغلدستمزد
صندوقدار6111 دلارپذیرش11705 دلار
گارسون9700 دلارپرستار کودک11757 دلار
دستیار اداری11839 دلاردستیار اجرایی12478 دلار
کپی رایتر14465 دلارطراح وب22,333 دلار

همچنین منطقه ای که دانشجویان در آن مشغول به کار هستند تاثیر به سزایی در حقوق کارهای دانشجویی مجارستان دارد. برای مثال دانشجویی که به عنوان انباردار در Szeged مشغول به کار است، حدوداً 926 فورینت درآمد داشته در حالی که دانشجوی دیگری که همان کار را در بوداپست انجام می دهد 1200 فورینت درآمد دارد.

انواع کار دانشجویی مجارستان

انواع کارهای دانشجویی در مجارستان

با توجه به این که کشور مجارستان دارای اقتصادی نو پا بوده بیشتر بخش های مختلف فرصت های شغلی زیادی را در اختیار دانشجویان و افراد خارجی قرار می دهند. به صورت کلی اکثر دانشجویانی که در این کشور مشغول به کار هستند در شرکت های خدماتی مانند رستوران ها، هتل ها، کافه ها، سوپر مارکت ها، شرکت های گردشگری و غیره کار می کنند.

به هر حال آشنایی با انواع کارهای دانشجویی در مجارستان به شما کمک کرده تا دید گسترده تری از کار دانشجویی در این کشور داشته باشید و حین تحصیل در این کشور با توجه به مشاغلی که دارای بیشترین تقاضا هستند، مهارت های خود را گسترش دهید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مشاغل مرتبط با زبان

طبق شرایط و درآمدهای کار دانشجویی در مجارستان، مشاغل مرتبط با زبان یکی دیگر از پر درآمد ترین و بهترین گزینه ها برای انجام کار دانشجویی در این کشور می باشد. 

به صورت کلی تمامی دانشجویانی که به زبان انگلیسی یا دیگر زبان ها مانند روسی، چینی، اسپانیایی و… تسلط دارند، می توانند به مشاغلی مانند ترجمه و تدریس بپردازند. این مشاغل معمولاً درآمد بسیار خوبی دارند و شما می توانید از زبان مادری خود برای کسب درآمد استفاده کنید.

غذا و خدمات پذیرایی

یکی دیگر از محبوب ترین و پرتقاضاترین بخش های کار دانشجویی مجارستان، بخش غذا و خدمات پذیرایی بوده و گزینه ای محبوب برای دانشجویان بین المللی است. این نوع مشاغل عموما به مهارت های زبان خاصی نیاز ندارند و همچنین دارای بخش گسترده از مشاغل می باشند.

علاوه بر این یکی دیگر از مهم ترین مزیت های کار در این بخش ساعت های کاری منعطف و درآمد خوب می باشد. به صورت کلی حین انجام این نوع مشاغل می توانید ساعات کاری خود را طبق دروس برنامه ریزی کرده با در کنار داشتن شغلی پر درآمد در دانشگاه نیز عملکرد خوبی را از خود نشان دهید.

 

مشاغل مرتبط با تدریس

علاوه بر زبان، تدریس دیگر دروس نیز گزینه ای خوب برای انجام کار دانشجویی در مجارستان می باشد. دروسی مانند ریاضیات، فیزیک، آمار و غیره در دانشگاه نسبت به دوران دبیرستان بسیار سخت تر بوده و شما می توانید با تسلط بر زبان مجارستانی و همچنین تسلط با دروس پایه و تدریس این دروس به دانشجویان و دانش آموزان در پایه های پایین تر، درآمد بسیار خوبی کسب کنید. همچنین انجام مشاغل مرتبط با تدریس به شما کمک کرده تا گذراندن این امتحانات در دانشگاه برای شما آسان شود.

پیدا کردن کار دانشجویی در مجارستان

در پاسخ به سوال بهترین راه برای پیدا کردن کار دانشجویی در مجارستان چیست؟ باید گفت که امروزه روش های مختلفی در این کشور وجود داشته که می توانید با استفاده از آنها شغل مورد نظرتان را پیدا کنند.

به صورت کلی یافتن کار دانشجویی در مجارستان با توجه به رویکرد شما ممکن است آسان یا سخت باشد. از همین رو ما به شما بهترین راه های یافتن شغل را معرفی می کنیم تا در کم ترین مدت زمان ممکن شغل مورد نظرتان را پیدا کنید.

علاوه بر این توصیه می کنیم حتما کار دانشجویی در مجارستان را مرتبط با رشته تحصیلی خود انتخاب کنید تا بتوانید حین کار بر تجربیات خود بیافزایید و همچنین پس از پایان تحصیلات نیز از تجربیات کار دانشجویی برای یافتن شغل بهتر استفاده کنید.

پیدا کردن کار دانشجویی در مجارستان

با توجه به این که امروزه یکی از راه های مهاجرت به کشور مجارستان تغییر اقامت تحصیلی به کاری است، آشنایی با شرایط کاری و کاریابی در این کشور حائز اهمیت است. در این راه ما توصیه می کنیم به مقاله سیر تا پیاز مهاجرت به مجارستان مراجعه کرده تا با جزئیات و الزامات مهاجرتی به این کشور آشنا شوید.

پیشنهاد می کنیم تا با مطالعه عناوین زیر سایر دغدغه های دانشجویی خود در مجارستان را نیز برطرف سازید:

با تماشای این وبینار می توانید با تحصیل در مجارستان به خوبی آشنا شده و از تمامی شرایط و قوانین به خوبی مطلع شوید.

ضمن تماشای این وبینار تا انتها با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر تهران و یا شیراز تماس حاصل نمایید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل در مجارستان

شبکه های اجتماعی

در حال حاضر یکی از بهترین راه ها برای یافتن کار دانشجویی در مجارستان، استفاده از شبکه های اجتماعی و سایت های آنلاین می باشد. با توجه به پیشرفت تکنولوژی امروزه افراد می توانند بدون مراجعه به کشور مجارستان و حتی پیش از مهاجرت به این کشور مشاغل مختلف را با توجه به موقعیت، میزان تحصیلات و شهری که قصد زندگی در آن را دارند، جستجو کنند.

هر چند امروزه شبکه های اجتماعی و سایت های مختلفی برای جستجوی شغل وجود دارد، اما یکی از محبوب ترین ها در سراسر دنیا لینکدین می باشد. این شبکه در کشور مجارستان نیز از محبوبیت خاصی برخوردار بوده و کارفرمایان در این کشور از لینکدین به عنوان ابزاری قدرتمند برای بررسی مشخصات متقاضیان احتمالی، شامل رزومه، سابقه و تجربه کاری، استفاده می کنند. از دیگر شبکه های محبوب می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • زینترن: پلت فرم جستجوی کار و کار آموزی
  • شونهرتس: مناسب برای یافتن مشاغل انگلیسی زبان
  • MÜISZ: دارای مشاغل انگیسی زبان

دفاتر کاریابی دانشجویی در مجارستان

یکی دیگر از راه های عالی برای یافتن شغل در این کشور استفاده از دفاتر کاریابی دانشجویی در مجارستان است. به صورت کلی این نوع از شرکت ها لیستی از موقعیت های شغلی مورد نظر افراد را جمع آوری کرده و به آن ها کمک کرده تا در کم ترین مدت زمان ممکن شغل مورد نظر خود را پیدا کنند.

هر چند برای ثبت نام در این نوع از شرکت ها باید ابتدا مبلغی را بپردازید، اما این امکان را به شما می دهد تا مشاوری آگاه و مطلع شغل مورد نظر را برای خود بیابید.

با توجه به این که این مشاورین عموما مجاری زبان هستند و با شرایط و ضوابط مشاغل در این کشور آشنایی دارند، شما را راهنمایی نموده تا در دام افراد کلاه بردار و سو استفاده گر نیفتید.

دفاتر کاریابی دانشجویی در مجارستان

محیط دانشگاه

در آخرین مورد به سراغ مشاغل موجود در محیط دانشگاه می رویم، امروزه دانشگاه ها یکی از بهترین مکان ها برای یافتن شغل در این کشور بوده و عموما اکثر مؤسسات آموزش عالی در مجارستان دفاتر شغلی خود را دارند که دانشجویان می توانند اطلاعات مربوط به مشاغل موجود را به دست آورند.

علاوه بر این مشاغلی مانند کار در محیط اداری دانشگاه، کار در بخش کتابخانه یا کافه و همچنین مشاغلی مانند TR و AR در سطوح بالاتر، گزینه خوبی برای کارهای دانشجویی حین تحصیل می باشد. به صورت کلی کار دانشجویی مجارستان به خصوص در محیط دانشگاهی دارای مزایای بسیار زیادی است و باعث شده تا دردسرهای رفت و آمد را نداشته باشید. همچنین این نوع از مشاغل با دروس شما دارای تداخل زمانی کم تری هستند.

 

در این مقاله اطلاعات مربوط به شرایط و درآمدهای کار دانشجویی در مجارستان تا حد امکان در اختیار شما عزیزان قرار دادیم، چنانچه هر گونه سوالی در مورد شرایط کاری در این کشور دارید، توصیه می کنیم از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با مشاورین آی مهاجرتی همراه باشید. همچنین با توجه به این که تحصیل در این کشور موضوعی عمیق و گسترده است، شما می توانید با مطالعه مقاله راهنمای کامل تحصیل در مجارستان تا حد زیادی با شرایط تحصیلی در این کشور آشنا شوید.

سوالات شرایط و درآمدهای کار دانشجویی در مجارستان

شرایط و درآمدهای کار دانشجویی مجارستان همواره با پرسش های زیادی همراه است که کارشناسان ما در ادامه به آن پرداخته اند و از طریق بخش دیدگاه پاسخگوی تمامی پرسش های شما در این باره خواهند بود.

بله تمامی دانشجویان می توانند حین تحصیل در این کشور به انجام شغل بپردازند.

دانشجویان می توانند در طول دوره تحصیلی خود 20 تا 24 ساعت هفته و 66 روز در تعطیلات به صورت پاره وقت کار کنند.

به صورت کلی حقوق کار دانشجویی در این کشور 926 فورینت در ساعت می باشد.

بله تسلط به زبان مجارستانی یا انگلیسی برای یافتن سریع تر شغل مورد نظرتان ضروری می باشد.

طبق شرایط و درآمدهای کار دانشجویی در مجارستان از مهم ترین مشاغل برای دانشجویان در این کشور می توان به مشاغل مربوط به زبان، پذیرایی، تدریس و گردشگری اشاره کرد.

در پایان دعوت می کنیم تا بخش کوچکی از رزومه ما در دریافت ویزای مجارستان را از زبان کلاینت ها بشنوید:

نمایش ویدیو درباره کاور آرین زکی زاده
نمایش ویدیو درباره کاور ابراهیم ناصری
نمایش ویدیو درباره کاور هومن تختکشا
نمایش ویدیو درباره کاور زهرا کوثری زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه