صفر تا صد تحصیل دکترا در مجارستان

صفر تا صد تحصیل دکترا در مجارستان علاوه بر اینکه یک تجربه جدید و جذاب در خارج از کشور می باشد؛ شما را نیز از یک مدرک معتبر بهره مند می سازد که می توانید در تمام کشورهای جهان آن را ارائه نموده و مشاغل بسیار خوب و پر درآمدی به دست آورید.

اما برای رسیدن به این هدف نیاز به فراهم آوردن شرایط و مدارکی خاصی است که در ادامه این مطلب شرایط و چگونگی پذیرش و تحصیل در مقطع دکترا در مجارستان را با کمک مشاورین آی مهاجرتی به شما عزیزان ارائه می نماییم.

صفر تا صد تحصیل دکترا در مجارستان

صفر تا صد تحصیل دکترا در مجارستان می تواند از 3 تا 5 سال به طول بیانجامد و شروع ترم تحصیلی معمولا از سپتامبر آغاز می شود.

فهرست مطالب

تحصیل دکتری در مجارستان یکی از بهترین فرصت های تحصیل در خارج از ایران شناخته می شود؛ زیرا شما در دانشگاه هایی بسیار معتبر و تحت نظارت و همکاری اساتیدی بسیار برجسته به تحصیل مشغول می شوید که از لحاظ اعتبار با کشورهای تراز اول اروپا برابری می کند. اما دستیابی به آن به سختی آن کشورها نبوده و هزینه ها و مخارج ارزان تری نیز بر دوش شما خواهد بود.

مجارستان بر اساس معاهده بولونیا در دانشگاه های خود تدریس و آموزش می دهد که این نشان می دهد تحصیل در مقطع دکتری در مجارستان کاملا بر به روز و بر اساس بهترین آموزش های اروپا است. کارشناسان ما برای شناخت بهتر سیستم و مراکز آموزشی کشور مجارستان مقاله تحصیل در مجارستان را در سایت قرار داده اند تا شما کاملا تحصیل در دانشگاه های این کشور را بشناسید.

شرایط تحصیل مقطع دکترا مجارستان

جهت ادامه تحصیل دکتری در مجارستان متقاضیان باید حتما دوره کارشناسی ارشد را در یکی از دانشگاه های معتبر این کشور یا جهان پشت سر گذاشته و مدرک دریافت کرده باشند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
صفر تا صد تحصیل دکترا در مجارستان

اما دقت داشته باشید که داشتن مدرک دانشگاهی به تنهایی نمی تواند رزومه قوی برای پذیرش و صفر تا صد تحصیل دکترا در مجارستان قرار بگیرد؛ بلکه متقاضیان باید رزومه مناسب تری را ارائه دهند.

به طور مثال داشتن مقالات بین المللی به هر تعداد و یا ارائه توصیه نامه معتبر از سوی دانشگاه و اساتید مقطع پیشین و به طور کلی هر گونه دستاورد دیگری همچون جوایز یا پژوهش های بین المللی بسیار بر پذیرش و ترغیب دانشگاه و استاد راهنمای مد نظرتان تاثر خواهد گذاشت و رزومه شما را سنگین تر و پربارتر خواه کرد.

فراموش نکنیم که داشتن مدرک معتبر زبان با سطحی بالا نیز مورد نیاز است که معمولا مدارک آیلتس و تافل را اکثر دانشگاه های این کشور معتبر می دانند. ضمنا با اینکه دانشگاه های مجارستان محدودیت سنی خاصی را برای پذیرش این مقطع در نظر نمی گیرند، اما بهتر است که سن متقاضی کمتر از 40 سال باشد.

البته پذیرش در دوره دکترای مجارستان نیاز به شرکت در آزمون و مصاحبه شفاهی دارد، که به صورت حضوری یا مجازی با گروهی از اساتید دوره دکترا با شما برگزار می شود و در آن زبان و دانش شما مورد سنجش قرار خواهد گرفت و درباره طرح و پروپوزال شما نیز صحبت خواهد شد.

اپلای دکترا مجارستان

اپلای دکترا مجارستان

تحصیل در مقطع دکترا در مجارستان یک امر بسیار بزرگ و دارای اهمیت می باشد؛ به همین خاطر نیاز به همت و تلاشی مضاعف برای اخذ پذیرش در دانشگاه های این کشور دارد؛ پس در صورت شنیدن جواب منفی از استاد یا دانشگاهی نا امید نشوید و همچنان به تلاش خود ادامه دهید که قطعا به نتیجه مناسب می رسید.

اپلای دکترا مجارستان همانطور که گفتیم نیاز به رزومه و یک پروپوزال قوی دارد که دانشگاه انتخابی در جذب شما و انجام موضوع پژوهش و پایان نامه تان مشتاق شود و این را یک فرصت و امتیاز قلم داد کند. پس بهترین کار قبل از اقدام مشورت کافی لازم با متخصصین این حوزه و اساتید مقطع تحصیلی قبلتان است. 

البته میزان سخت گیری و کیفیت هر دانشگاه در هر رشته متفاوت خواهد بود و نمی توان توقع داشت که در برخورد اپلای برای دکترا در مجارستان برای تمامی رشته ها و با تمامی اساتید یک دانشگاه بایک نوع برخورد یا میزان سخت گیری مواجه شویم، داشتن اطلاعات لازم در این زمینه می تواند به شما کمک بسیاری کند.

نکته بسیار مهم دیگر درباره پذیرش و صفر تا صد تحصیل دکترا در مجارستان اقدام به موقع برای اپلای و پذیرش است تا با کمبود وقت مواجه نشوید، حتما از طریق دانشگاه های مدنظرتان از این بابت اطلاع کسب کنید. ضمنا توصیه می کنیم که علاوه بر تمامی این موارد از صفر تا صد هزینه مهاجرت و زندگی در مجارستان نیز مطلع شوید تا از بودجه مورد نیاز خود مطلع شوید.

به صورت کلی تحصیل در مجارستان فارغ از مقطع تحصیلی ، شرایط و الزامات قانونی مشخصی دارد که هر دانشجوی بین المللی باید از آنها مطلع باشد . این وبینار را که به تلاش مشاور ارشد ما در حوزه مهاجرت تهیه شده است ، را به دقت تماشا کنید تا به پاسخ تمامی سوالات خود برسید.

مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر تهران و شیراز همواره پاسخگوی شما عزیزان درباره صفر تا صد تحصیل دکترا در مجارستان می باشند.  

پخش ویدیو

طول دوره دکتری در مجارستان

طول دوره دکتری در مجارستان با توجه به رشته های مختلف متفاوت است و می تواند از 3 تا 5 سال به طول بیانجامد؛ همچنین شروع ترم تحصیلی دکترا مجارستان معمولا از سپتامبر آغاز می شود و سال تحصیلی از 2 ترم تشکیل می شود که ترم پائیز از سپتامبر تا دسامبر و ترم بهار از فوریه تا ژوئیه به طول می انجامد.

در اینجا لازم است بدانید که برخلاف برخی دیگر از سیستم های دکترا در دیگر کشورها که صرفا بر تحقیقات مستقل تمرکز می‌کنند؛ برنامه های دکترای مجارستان به دو بخش تقسیم می شوند:

  • بخش اول آموزش 1 تا 2 سال به طول می انجامد و شامل یک برنامه درسی از واحدهای تدریس شده، جلسات آزمایشگاهی، سمینارها و سایر آموزش ها به تعداد 120 واحد است؛ این بخش به خاطر این است که شما داده ها و دانشی مناسب برای انجام تحقیقات خود به دست آورید.
  • بخش دوم 2 تا 3 سال زمان نیاز دارد و در این دوره شما رسما یک دانشجوی دوره دکترا هستید که بر روی مطلب و موضوع تحقیق و پژوهش می نمایید. همچنین افراد علاقمند در این بخش می توانند از 1 سال زمان اضافه تر نیز برای نوشتن پایان نامه خود بهره ببرند.
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

پیدا کردن استاد راهنما برای دکتری مجارستان

یقینا پیدا کردن استاد راهنما برای دکتری مجارستان یکی از مهم ترین و اصلی ترین مراحل پذیرش و انجام پروژه شما در این کشور است، واضح است که اساتید برتر و معتبرتر را به راحتی نمی توان به دست آورد و هرچه قصد استفاده از اساتید برتر را داشته باشید باید رزومه و پروپوزال قوی تر و ممتاز تری را هم برای ارائه در اختیار داشته باشید.

اما به طور کلی برای صفر تا صد تحصیل دکترا در مجارستان باید حتما یک استاد راهنما شما را پذیرفته و آماده همکاری و راهنمایی برای انجام پروژه و تحقیقات شما باشد.

به همین خاطر لازم است ابتدا لیستی از اساتید مرتبط با زمینه تحصیلی و موضوع پروژه خود را در دانشگاه های این کشور یا دانشگاه مدنظرتان را یافته و سپس با ارتباط با آن ها رزومه خود را ارسال، به مکاتبه پرداخته و در نهایت جواب مثبت یا منفی را دریافت کنید.

پیدا کردن استاد راهنما برای دکتری مجارستان

البته دقت کنید که استاد راهنما برای دکترا مجارستان در حال حاضر قصد انجام این هدف را داشته باشد، در صورت مثبت بودن سعی نمایید که با ارائه یک رزومه قوی و تحریک کننده وی را مجاب به پذیرش خود نمایید. باید طوری نشان دهید که استاد مربوطه پذیرش شما و موضوع تحقیقتان را یک فرصت بداند و حاضر به از دست دادن آن نباشد.

کارشناسان آی مهاجرتی در پیدا کردن سوپروایزر دکتری در مجارستان تجارب بالا و نتایج موفق بسیاری دارند که می تواند راه گشای اساسی برای تحصیل دکتری در مجارستان باشد.

اگر می خواهید با شرایط پذیرش و تحصیل در مقطع دکترا در دیگر کشورها آشنا شوید؛ مقالات زیر کمک شایانی به شما خواهند نمود:

بورسیه دکترا مجارستان

برای دانشجویان خارجی که علاقمند به گذراندن صفر تا صد تحصیل دکترا در مجارستان هستند؛ فرصت های اعطای بورسیه و فاندهای تحصیلی وجود دارد که می تواند کمک بسیار خوبی برای پوشش هزینه ها و مخارج تحصیل در این کشور باشد.

اخذ بورسیه تحصیلی مجارستان دکترا نیازمند ارائه یک رزومه ممتاز و قوی دارد؛ به نوعی این بورسیه ها شامل افراد ممتاز و برتر می شود.

با مراجعه به مقاله بورسیه های تحصیلی و دانشجویی مجارستان تمامی شرایط و انواع بورسیه های در دسترس دانشجویان در این کشور را به همراه چگونگی دستیابی به آن ها به طور کامل برای شما قرار داده ایم.

بورسیه دکترا مجارستان در انواع مختلفی و توسط دانشگاه های مختلف به دانشجویان ارائه می شوند که به طور کلی برای متقاضیان دوره دکترا فرصت های بورسیه ای زیر در دسترس است:

نام بورسیههزینه های تحت پوشش
بورسیه تحصیلی Stipendium Hungaricum مجارستانهزینه کامل تحصیل دکترا، کمک هزینه ماهانه و هزینه ای برای اقامت و بیمه درمانی
بورسیه تحصیلی CEEPUSهزینه تحصیل دکترا و هزینه اقامت و مسکن
بورسیه تحصیلی دولتی دو جانبههزینه تحصیل دکترا و کمک هزینه اقامتی ماهانه

 

Hungarian Doctoral Scholarship

در این مطلب تلاش کردیم تا صفر تا صد تحصیل دکترا در مجارستان را به شما عزیزان ارائه دهیم؛ برای کسب مشاوره های بیشتر با کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر غرب یا مرکزی تهران و یا همچنین دفتر شیراز تماس حاصل فرمایید. ضمنا سیر تا پیاز مهاجرت به مجارستان را نیز با آخرین اطلاعات در مقاله مربوطه برای شما عزیزان قرار داده ایم.

سوالات پر تکرار صفر تا صد تحصیل دکترا در مجارستان

آنچه درادامه بعنوان سوالات پرتکرار صفر تا صد تحصیل دکترا در مجارستان مطالعه میکند، سوالاتی است که اکثرا از ما توسط مشتری ها پرسیده می شود. اگر سوال دیگری دارید و یا قصد اقدام، با مشاورین موسسه آی مهاجرتی در ارتباط باشید.

برای دانشجویان ممتاز و واجد شرایط می توانند به بورسیه های تحصیلی گوناگونی جهت صفر تا صد تحصیل دکترا در مجارستان در این کشور دست پیدا کنند.

باتوجه به رشته های گوناگون این مقطع صفر تا صد تحصیل دکترا در مجارستان می تواند 3 تا 5 سال به طول بیانجامد.

اکثر دوره های دکترا در این کشور به زبان انگلیسی و مجاری ارائه می شود که تعداد دوره های انگلیسی زبان بیش تر است.

بله، امتیاز دریافت بورسیه جهت صفر تا صد تحصیل دکترا در مجارستان برای شهروندان ایرانی نیز در دسترس می باشد.

بله، همسر و فرزندان زیر 18 سال دانشجوی دکترا با اخذ ویزای همراه می توانند در کشور مجارستان حضور یافته و به تحصیل در این کشور نیز مشغول شوند.

در پایان نیز می توانید ویدیو برخی از کلاینت های آی مهاجرتی را که به ویزای کشور مجارستان رسیده اند ببینید:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه