مدارس بین المللی و دبیرستان های مجارستان

مدارس بین المللی و دبیرستان های مجارستان یکی از مقاصد مناسبی هستند که دانش آموزان خارجی می توانند برای تحصیل و مهاجرت به این کشور مد نظر قرار داده و خود را آماده ورود و تحصیل در دانشگاه های مجارستان نیز نمایند.

به نوعی تحصیل در دبیرستان های این کشور شرایط برای پذیرش و قبولی در دانشگاه ها را بسیار راحت تر می کند که  کارشناسان آی مهاجرتی در ادامه شرایط پذیرش و تحصیل در مدارس بین المللی و دبیرستان های مجارستان برای شهروندان خارجی را به شما ارائه خواهند نمود.

مدارس بین المللی و دبیرستان های مجارستان

زبان روسی دیگر به عنوان زبان اجباری در مدارس بین المللی و دبیرستان های مجارستان تدریس نمی گردد و زبان های انگلیسی و آلمانی جایگزین آن شده‌اند.

فهرست مطالب

تحصیل در مدارس مجارستان می تواند دانش آموزان را از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار سازد، چون سیستم آموزشی و کیفیت تدریس در این کشور هم تراز با کشورهای برتر اروپایی است. تحصیل دبیرستان در مجارستان می تواند یک شروع بسیار خوب برای دستیابی راحت تر و ساده تر به دانشگاه های این کشور در رشته های برتر و تراز اول باشد.

البته هزینه تحصیل در مدارس مجارستان به خصوص مدارس بین المللی از مدارس دولتی گران تر است، اما در این مدارس آموزش ها و برنامه های تقویتی بیشتر و با کیفیتی به دانش آموزان ارائه می شود. از شما عزیزان تقاضا داریم که حتما مقاله سیر تا پیاز مهاجرت به مجارستان را مورد مطالعه قرار داده تا با شرایط و قوانین کلی مهاجرت و نقل مکان به این کشور بهتر و بیش تر آشنا شوید.

شرایط ثبت نام در مدارس مجارستان

سیستم مدارس مجارستان از برترین سیستم های آموزشی جهان، به خصوص کشورهای اروپایی ریشه دارد و همواره وزارت آموزش این کشور در حال رفع ایرادات و حرکت رو به جلوی آن تلاش می کند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
مدارس بین المللی و دبیرستان های مجارستان

در این جا شما برای جذب در این سیستم آموزشی باید شرایطی را فراهم آورید تا این هدف امکان پذیر شود که اولین قدم پذیرش در مدرسه ای در مقطع مد نظرتان است.

تحصیل در مدارس مجارستان در مراکز دولتی، خصوصی و بین المللی امکان پذیر می باشد که معمولا دانش آموزان خارجی مدارس بین المللی و یا شبانه روزی را بر می گزینند. شما با توجه به مقطع مدنظرتان باید مدارک تحصیلی و ریز نمرات سالیان تحصیلی قبل را به مدارس برای ثبت نام ارائه کنید.

تحصیل در مدارس دولتی به زبان مجاری و در مدارس بین المللی و دبیرستان های مجارستان به صورت چند زبانه می باشد که معمولا زبان انگلیسی زبان آموزش می باشد. دانش آموزان نیازی به ارائه مدرک زبان ندارند؛ اما داشتن آن می تواند یک امتیاز برای ثبت نام تلقی شده و همچنین از سختی و مشکلات شروع آموزش در خارج از کشور بسیار بکاهد.

همچنین معمولا مدارس در مرحله آخر پذیرش از دانش آموز یک آزمون جهت تعیین سطح و پایه وی اخذ می کنند و بر اساس دانش آموز باید از مقطع اعلام شده شروع به تحصیل کند. دقت کنید که باید از شرایط ثبت نام در مدارس مجارستان به صورت اختصاصی اطلاعات لازم را کسب کنید، چون هر مدرسه شرایط، قوانین و مدارک خاص خود را درخواست خواهد کرد.

تحصیل در دبیرستان های مجارستان

تحصیل در دبیرستان های مجارستان

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که قصد تحصیل در دانشگاه های مجارستان و یا دیگر دانشگاه های اروپا را برای خود یا فرزندانتان در آینده دارید؛ تحصیل در دبیرستان های مجارستان می تواند یک فرصت بسیار عالی و حرکتی رو به جلو در نظر گرفته شود. زیرا مدارک اخذ شده از دبیرستان های این کشور یقینا از اعتبار و جایگاه بسیار بالاتری در این کشور و قاره اروپا نزد دانشگاه ها برخوردار است.
شرایط تحصیل در دبیرستان های مجارستان بسیار مناسب جهت ادامه تحصیل در اکثر دانشگاه های کشورهای اتحادیه اروپا می باشد؛ زیرا اخذ مدرک از این مدارس شما را از معادل سازی مدرک دیپلم به عنوان یک دانشجوی خارجی خلاص ساخته و دیگر نیازی به شرکت در دوره های پیش از دانشگاه و یا دوره های پری مدیکال نخواهد داشت که این یک مزیت بسیار بزرگ است.

پس از مقطع ابتدايی، دانش‌ آموزان وارد مقطع دبيرستان می ‌شوند که در نظام آموزشی مجارستان از تنوع چشمگيری برخوردار است و می ‌تواند شامل دوره ‌های 4، 5، 6 و 8 ساله شود. بسته به نوع دوره دانش‌ آموزان از سن 10، 12 يا 14 سالگی وارد دبيرستان شده و تا 18 یا 19 سالگی در اين مقطع ادامه تحصيل می ‌دهند.

این مقطع علاوه بر دبيرستان ‌ها، شامل مدارس متوسطه فنی حرفه ‌ای با طول دوره 4 ساله و هنرستان های فنی حرفه ‌ای با طول دوره 2 تا 4 ساله نیز می باشد كه تنوع گوناگونی داشته و پذيرای دانش‌ آموزان 14 تا 20 ساله است.

در خلای بررسی شرایط تحصیل در مدارس بین المللی و دبیرستان های مجارستان توصیه می کنیم تا با مشاهده این ویدیو از تمامی زیر و بم تحصیل در مجارستان به خوبی مطلع شده و با داشتن اطلاعات کافی اقدام نمایید .

 مشاورین ما در آی مهاجرتی همواره پاسخگوی تمامی سوالات شما در این زمینه هستند و شما می توانید پس از اتمام تماشای ویدیو حتما با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل نمایید.

پخش ویدیو

تحصیل رایگان در مدارس مجارستان

بسیاری از دانش آموزان خارجی با این سوال مواجه هستند که آیا امکان تحصیل رایگان در مدارس مجارستان وجود دارد یا خیر؟ برای رسیدن به جواب این سوال باید در اینجا بگوییم که تحصیل در مدارس دولتی این کشور رایگان است؛ اما امکان تحصیل در این مراکز فقط برای شهروندان مجارستانی وجود دارد و دانش آموزان خارجی فقط می توانند در مدارس خصوصی و بین المللی تحصیل کنند.

همچنین مطلبی که درباره مدارس بین المللی و دبیرستان های مجارستان وجود دارد، اینکه مدارس خصوصی و بین المللی رایگان نبوده و از دانش آموزان شهریه دریافت می کنند، که قطعا مبالغ آن ها باتوجه به عوامل مختلف و تاثیر گذار با یکدیگر تفاوت خواهد داشت. اما چیزی که در اینجا قطعی می باشد اینکه مدارس بین المللی و دبیرستان های مجارستان برای دانش آموزان خارجی نمی تواند رایگان باشد.

همچنین لازم به ذکر است که چیزی تحت عنوان بورسیه تحصیلی نیز در مدارس این کشور وجود ندارد و بورسیه ها فقط مربوط به تحصیلات عالی و دانشگاهی این کشور است. البته ممکن است که در مدارس خصوصی و بین المللی برای برخی از دانش آموزان ممتاز و عالی رتبه تخفیف هایی به عنوان تشویق در نظر گرفته شود که آن هم قطعی نیست.

مهاجرت تحصیلی به مجارستان می تواند کمی جدید و ناشناخته باشد؛ به همین خاطر توصیه داریم که مقاله مربوطه را مطالعه کرده و با شرایط و قوانین تحصیل در این کشور آشنا شوید تا در حین حضور و زندگی در آن جا با سردرگمی کمتری مواجه شوید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مدارس خصوصی در کشور مجارستان

همانطور که گفتیم تحصیل در مدارس مجارستان برگرفته از سیستم های آموزشی برتر اروپا و جهان می باشد و بر اساس آن مدارس در دو دسته دولتی و خصوصی قرار می گیرند.

مدارس دولتی همواره از تعداد دانش آموزان بسیار بیش تری برخوردار بوده و از نظر سطح امکانات و تجهیزات نیز معمولا کمی ضعیف تر از مدارس خصوصی می باشند؛ چون مدارس دولتی از سمت دولت تامین بودجه شده اما مدارس خصوصی از طریق دریافت شهریه تامین بودجه می شوند.

ضمن اینکه شهریه های این مدارس کمی گران است و اقشار بسیار محدودی از شهروندان مجارستانی فرزندان خود را به این مدارس می فرستند. ضمنا مدارس بین المللی نیز خود نوعی از مدارس خصوصی هستند که معمولا هزینه های گران تری از مدارس خصوصی دارند.

مدارس خصوصی در کشور مجارستان

مدارس خصوصی معمولا به صورت چند زبانه تحصیل می کنند که اکثرا زبان آموزش آن ها انگلیسی می باشد؛ این موضوع تحصیل را برای دانش آموزان خارجی ساده تر می سازد. باید توجه داشته باشید که مبلغ شهریه هریک از این مدارس با توجه به خدمات، امکانات، تجهیزات و کیفیت آموزشی که در اختیار دانش آموزان قرار می دهند؛ متفاوت می باشد.

با مراجعه به مطالب زیر می توانید با شرایط و قوانین لازم برای پذیرش و تحصیل در ساری مقاطع تحصیلی در مجارستان آشنا شوید:

مدارس بین المللی در مجارستان

همانگونه که تا به اینجا درباره تحصیل در دبیرستان های مجارستان گفتیم، مدارس بین المللی نوعی از مدارس خصوصی هستند که دارای امکانات و آموزش هایی متفاوت و تکمیلی تر از مدارس دولتی می باشند. مزیت مدارس بین المللی و دبیرستان های مجارستان این است که برخلاف دیگر کشورهای اروپایی که باید حتما یکی از والدین یا قیم دانش آموز حین تحصیل در کنار وی در آن کشور زندگی کند، نیازی به حضور والدین در مجارستان نیست.

این مدارس خود قیومیت دانش آموزان را بر عهده می گیرند تا نیازی به حضور والدین یا قیم آن ها در حین تحصیلشان در این کشور وجود نداشته باشد. همچنین برنامه های درسی در مدارس بین المللی متفاوت می باشد؛ بدین صورت که هریک از این مدارس سیستم آموزشی خاص خود را دارند؛ برخی از آن ها دانش آموزان را برای تحصیل در خارج از کشور و برخی برای تحصیل در مجارستان آماده می کنند.

لازم به ذکر است که چون دوره های آموزشی در مدارس بین المللی و دبیرستان های مجارستان به صورت دو زبانه برگزار می شود و معمولا زبان اصلی آموزش انگلیسی می باشد؛ مدارک ارائه شده‌ این مدارس در سراسر اروپا و آمریکای شمالی و حتی استرالیا نیز قابل قبول و مورد تائید می باشد. عنوان تحصیل در مجارستان جزئیات بسیار دقیق و جالبی از مدارس و نحوه آموزش و تدریس در این کشور را در اختیار شما قرار می دهد؛ مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

هزینه تحصیل در مدارس مجارستان

هزینه ها همواره بخش مهمی از مهاجرت را به خود اختصاص می دهند، در رابطه با هزینه تحصیل در مدارس مجارستان نیز باید توجه داشته باشید که شما باید در ابتدا مقداری هزینه را برای دریافت ویزای تحصیلی دبیرستان مجارستان و نقل مکان به این کشور صرف کرده و در ادامه هزینه های اقامتی و مخارج خود در این کشور را پوشش دهید.

که تمامی جزئیات و مبالغ آن ها در مقاله صفر تا صد هزینه مهاجرت و زندگی در مجارستان برای شما آورده شده است.

اما بخشی از هزینه ها نیز مربوط به شهریه تحصیلی مدارس می باشد که با توجه به مدارس مختلف متفاوت است. در ادامه شهریه تحصیلی در برخی از مدارس بین المللی و دبیرستان های مجارستان برای دانش آموزاه خارجی را مشاهده می نمایید:

نام مدرسهمقطع و شرایطشهریه سالانه
مدرسه بین المللی بوداپستاز 3 تا 17 سالگی با توجه به مقطعاز 1,813,900 تا 2,541,400 فورینت
مدرسه بین المللی گریتر گریسپایه اول تا دوازدهماز 3,390,000 تا 5,120,000 فورینت
مدرسه بین المللی آمریکایی بوداپستپایه اول تا دوازدهماز 12900 تا 25350 دلار
مدرسه بین المللی بریتانیکاپایه اول تا سیزدهماز 4,300,000 تا 5,350,000 فورینت

در این مطلب تلاش کردیم تا مدارس بین المللی و دبیرستان های مجارستان را به شما عزیزان ارائه دهیم؛ برای کسب مشاوره های بیشتر با کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر غرب یا مرکزی تهران و یا همچنین دفتر شیراز تماس حاصل فرمایید. ضمنا سیر تا پیاز مهاجرت به مجارستان را نیز با آخرین اطلاعات در مقاله مربوطه برای شما عزیزان قرار داده ایم.

سوالات پر تکرار مدارس بین المللی و دبیرستان های مجارستان

تا به اینجای عنوان با مدارس بین المللی و دبیرستان های مجارستان آشنا شدیم و در زیر هم به سوالاتی که در این زمینه بیشتر پرسیده می شود پاسخ می دهیم ، شما نیز می توانید از طریق بخش دیدگاه در پایین هر مقاله با کارشناسان آی مهاجرتی در تماس باشید ، پرسش خود را درج کنید و پاسخ کارشناسان ما را دریافت نمایید.

خیر، تحصیل در مدارس بین المللی و دبیرستان های مجارستان برای دانش آموزان خارجی با شهریه تحصیلی همراه است.

خیر، بورسیه های تحصیلی فقط به تحصیلات عالی و دانشگاه های این کشور اختصاص یافته است و شامل مدارس و دانش آموزان نمی شود.

زبان رسمی آموزش در این کشور زبان مجاری است؛ اما دانش آموزان خارجی می توانند به تحصیل به زبان انگلیسی و یا آلمانی نیز در مدارس بین المللی این کشور مشغول شوند.

همانطور که در مقاله مدارس بین المللی و دبیرستان های مجارستان گفتیم، در حال حاضر مدارس کشور مجارستان به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم بندی می شوند؛ که مدارس بین المللی و شبانه روزی نیز از جمله مدارس خصوصی می باشند که دارای شرایط و قوانین خود می باشند.

متاسفانه مدارس دولتی فقط مختص به شهروندان مجاری است و دانش آموزان خارجی فقط در مدارس بین المللی امکان تحصیل دارند.

روند حرفه ای اخذ ویزا در آی مهاجرتی را از زبان کلاینت های ما در ویدیوهای زیرخواهید شنید:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه