تحصیل در کالج ها و دوره های زبان چین

تحصیل در کالج ها و دوره های زبان چین یکی از روش های مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی این کشور است که در ادامه می تواند به پذیرش در دانشگاه های چین و  اخذ مدرک از این مراکز بیانجامد.

مناسب بودن شرایط و هزینه های دوره های زبان در این کشور باعث جذب زبان آموزان بسیاری از سراسر جهان به کالج ها و موسسات آموزشی چین شده است.

در حال حاضر دانشگاه ها و کالج های زبان در چین در زمینه آموزش زبان انگلیسی و چینی به دانشجویان فعالیت می کنند و دوره های خود را با شرایط زمانی و هزینه های و شهریه های مختلف در اختیار زبان آموزان خارجی قرار می دهند.

تحصیل در کالج ها و دوره های زبان چین

در کالج ها و دوره های زبان در چین می توانید به یادگیری هر دو زبان چینی و انگلیسی پرداخته و مسیر ورود به دانشگاه را برای خود آسانتر سازید.

فهرست مطالب

در این بین تفاوت هایی میان موسسات آموزش زبان خصوصی و دانشگاه های چین وجود دارد که انتخاب آن ها بستگی به علاقه و یا شرایط افراد خواهد داشت.

اما به طور کل اگر قصد دستیابی به بورسیه تحصیلی چین را نیز دارید، گذراندن دوره زبان چینی در چین و کسب تسلط لازمه به این زبان می تواند گزینه های بسیار بیش تری و همچنین احتمال بالاتری را پیش رویتان قرار دهد.

حتما عنوان مشاوره اعزام دانشجو به چین 2023 را در سایت آی مهاجرتی مطالعه نمایید، تا با شرایط اعزام دانشجو به چین بیش تر آشنایی پیدا کنید. در ادامه نیز کارشناسان آی مهاجرتی، تحصیل در کالج ها و دوره های زبان چین را برای شما شرح خواهند داد.

انواع کالج های زبان در چین

زبان آموزان یا دانشجویان خارجی می توانند جهت تحصیل در کالج ها و دوره های زبان چین در این کشور ثبت نام کنند و برای شرکت در دوره های زبان چینی یا انگلیسی اقدام نمایند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
تحصیل در کالج ها و دوره های زبان چین

خوب است توجه داشته باشید که این دوره ها توسط دانشگاه های چین و همچنین موسسات آموزشی خصوصی به علاقمندان ارائه می شوند . ضمنا بدانید که تمام دانشگاه های چین که دانشجویان بین المللی را پذیرش می کنند، دوره زبان چینی را نیز برای آن ها برگزار می کنند و این می تواند حتی متقاضیان را از شرکت در دوره های زبان آموزش برای یادگیری زبان چینی به صورت مجزا نیز مبرا سازد.

اما اگر به هر نحوی قصد شرکت در دوره های زبان در کشور چین را دارید، باید بگوییم که یکی از تفاوت های عمده میان دانشگاه ها و موسسات خصوصی با دولتی، تفاوت در میزان شهریه آن ها می باشد که میزان شهریه آموزش زبان چینی و انگلیسی در موسسات خصوصی گران تر از دانشگاه های دولتی چین است.

همچنین این دوره ها می توانند از 2 هفته تا دو سال را در بر بگیرند که انتخاب نوع دوره بستگی به شرایط و سطح دانشجویان و همچنین علاقه آنان دارد. ضمنا دوره هایی که توسط موسسات خصوصی ارائه می شوند از تنوع بسیار بیش تری برخوردار هستند، اما دانشگاه ها معمولا تعداد دوره های محدود و مشخصی را به علاقمندان ارائه می نمایند.

گذراندن دوره های زبان انگلیسی در چین

گذراندن دوره های زبان انگلیسی در چین

گذراندن دوره های زبان انگلیسی در چین معمولا به خاطر هزینه های مقرون به صرفه ای که در مقایسه با سایر کشورها دارد، مورد توجه دانشجویان خارجی قرار گرفته است. در چین دانشجویان می توانند حتی در رشته های زبان انگلیسی و زبان شناسی نیز در دانشگاه های این کشور به تحصیل مشغول شده و مدارک کارشناسی تا دکترای مربوطه را نیز به دست آورند . اما علاوه بر این دانشگاه های این کشور دوره هایی 1 ترمه یا یک ساله را نیز ارائه می کنند تا دانشجویان از تسلط لازم برای تحصیل به این زبان برخوردار شوند و برخی نیز مدارکی را نیز جهت ارائه به دانشگاه های این کشور به دانشجویان اعطا می کنند. حتی موسسات بزرگی نیز در حال فعالیت هستند که دانشجویان می توانند دوره های مختلفی را در آن ها پشت سر گذاشته و حتی برای شرکت در آزمون های آیلتس و تافل نیز آمادگی کسب نمایند.

معتبرترین موسسات و کالج زبان انگلیسی در چین که در حال حاضر به ارائه زبان انگلیسی در کشور چین مشغول هستند به شرح زیر می باشند:

  • Star Education
  • Language Link China
  • Guangzhou World Education
  • Bell Beijing
  • EF English Fist

همچنین فراموش نکنید که مقاله شرایط تحصیل به زبان انگلیسی در چین را مطالعه کرده تا با مدارک و شرایطی که دانشگاه های این کشور برای تحصیل به زبان انگلیسی از متقاضیان درخواست می کنند آشنایی پیدا کنید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

تحصیل دوره های زبان چینی در چین

همانطور که در بخش بالا اشاره کردیم، تمامی دانشگاه های کشور چین که اقدام به پذیرش دانشجوی بین المللی می کنند، دوره هایی جهت آموزش زبان چینی را نیز برای دانشجویان خواهان تحصیل به این زبان برگزار می کنند. اما قطعا تحصیل دوره های زبان چینی در چین پیش از ورود به دانشگاه می تواند کمک شایانی در تحصیل راحت و یادگیری بهتر به شما نماید.

ضمن اینکه گذراندن دوره زبان چینی در چین بسیار در یادگیری سریع تر و بهتر این زبان نسبت به یادگیری در کشورمان یا هر کشور غیر چینی زبانی تاثیر گذار خواهد بود.

دقت داشته باشید که معتبرترین مدرک زبان چینی در حال حاضر مدرک HSK می باشد که جهت اخذ آن باید در آزمون مربوطه آن شرکت کرده و سطح خود را مشخص نمایید.

اگر به دنبال کالج زبان چینی در چین هستید، در حال حال حاضر موسسه زبان ماندارین، مدرسه زبان چینی کیتز، کالج بین المللی پکن ( BICC )، موسسه زبان چینی Go Abroad و آکادمی زبان چینی اومیدا Omeida از برترین موسسات آموزش زبان چینی هستند.

البته هرکدام از این مراکز، شرایط پذیرش، هزینه، دوره ها و ویژگی های مختص به خود را دارند و شما باید مناسب ترین را با توجه به شرایط خود انتخاب نمایید. 

ضمنا فراموش نکنید مقاله تحصیل در چین را نیز مطالعه نموده و از قوانین کلی پذیرش و تحصیل در دانشگاه های این کشور و مدارک مورد نیاز آن مطلع شوید.

شرایط ویزای تحصیل زبان در چین

جهت گذراندن دوره زبان چینی و دوره زبان انگلیسی در چین متقاضیان علاوه بر پذیرش و ثبت نام در یک موسسه زبان آموزی و یا دانشگاه، باید بتوانند ویزای حضور در کشور چین را نیز اخذ نموده تا قادر به ورود به این کشور و گذراندن دوره مد نظر خود شوند. 

این امر کاملا مجزای از امر ثبت نام در موسسه بوده و مدارک و مراحل مختص به خود را نیاز دارد . متقاضیان باید با ارسال مدارک و درخواست ویزای خود به سفارت یا کنسولگری کشور چین برای صدور ویزا درخواست کنند. 

حال نکته مهم اینکه در چین دو نوع ویزای تحصیلی X1 و X2 وجود دارد که ویزای X1 ویزای کوتاه مدت بوده و اعتباری 6 ماهه دارد، اما ویزای X2 ویزای دانشجویی بوده و می تواند تا 5 سال معتبر باشد.

شرایط ویزای تحصیل زبان در چین

حال چنانچه شما در دوره های زبان آموزی بلند مدت ثبت نام کرده که بیش از 6 ماه به طول انجامد قادر به اخذ ویزای X2 خواهید بود، اما اگر دوره شما 6 ماه یا کمتر به طول بیانجامد باید برای ویزای X1 اقدام کنید. یکی از معایب تحصیل در کالج ها و دوره های زبان چین این است که بعضی از مدارس خصوصی نمی توانند برای شما درخواست ویزای دانشجویی ارائه دهند.

پس اگر قصد دارید که یک ویزای دانشجویی را با پیوستن به دوره ای در یک مدرسه خصوصی دریافت کنید، حتما اطمینان حاصل کرده که مدرسه مورد نظرتان قادر به دریافت ویزا باشد. ضمنا مقاله هزینه های زندگی در چین را نیز حتما مطالعه نمایید.

کارشناسان ما کوشیده اند تا با جمع آوری اطلاعات زیر ، شما را در رسیدن به هدفتان هرچه بهتر راهنمایی نمایند:

مزایای تحصیل زبان در کشور چین

شما به هر هدفی که قصد مهاجرت و نقل مکان به چین را داشته باشید، باید حتما بسیاری از اطلاعات را به صورت مشترک کسب کرده و زوایای این کشور را بشناسید. کارشناسان ما در مقاله مهاجرت به چین علاوه بر ارائه این اطلاعات لازم به شما عزیزان، تمامی روش های قانونی مهاجرت به این کشور را به همراه مزایا، ویژگی ها، شرایط و مراحل لازم شرح داده اند؛ مطالعه آن را از دست ندهید.

اما در ادامه بررسی کالج زبان چین شاید برای شما این ابهام وجود داشته باشد که آموزش و یادگیری زبان چینی و انگلیسی در کشور چین در مقایسه با کشورمان چه مزیت ها و ویژگی هایی دارد که باعث جذب این تعداد بالای متقاضی و زبان آموز شده است. در ادامه مهم ترین مزایای تحصیل زبان در کشور چین را شرح خواهیم داد.

مزایا

  • تاثیر زیاد بر سرعت و کیفیت یادگیری زبان به دلیل حضور در میان چینی زبانان
  • هزینه های ارزان و مقرون به صرفه دوره های زبان آموزی
  • دسترسی به موسسات و دانشگاه های معتبر و مطرح
  • امکان گذراندن دوره های آیلتس و تافل زبان انگلیسی
  • امکان گذراندن دوره های HSK زبان چینی
  • قوی تر ساختن رزومه تحصیلی برای پذیرش دانشگاه
  • دسترسی بهتر به دانشگاه و امکان پذیرش راحت تر نسبت به خارج کشور

معایب

  • امکان اخذ ویزای دانشجویی برای تمامی دوره های زبان وجود ندارد.
  • یادگیری زبان چینی یکی از زبان های سخت جهان است.

Disadvantages of language learning in China

در حال حاضر متقاضیان ایرانی امکان شرکت در دوره های زبان انگلیسی در این کشور را ندارند و فقط برای زبان چینی ویزا برای آنان صادر می شود. مدرک زبان انگلیسی را باید از خارج از چین و پیش از اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور اخذ نمود.

جهت کسب اطلاعات بیش تر در رابطه با تحصیل در کالج ها و دوره های زبان چین حتما با کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر غربی و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز ارتباط برقرار نموده و راهنمایی لازم را کسب نمایید. همچنین مقاله شرایط و بازار کار دانشجویی در چین را نیز در سایت قرار دادیم، تا با بازار کار و چگونگی اخذ ویزای کار کشور چین آشنا شوید.

برخی از ویزاهای اخذ شده کشور چین به کوشش مشاورین آی مهاجرتی

در میان مقصدهای محبوب ایرانیان برای مهاجرت همواره کشور چین جایگاه خاصی داشته و کارشناسان ما در آی مهاجرتی نیز با سابقه و تخصصی که در این زمینه دارند ، توانسته اند افراد زیادی را به ویزای این کشور برسانند.

در این ویدیونیز می توانید تنها بخش کوچکی از ویزاهای اخذ شده در آی مهاجرتی را تماشا نمایید و در صورتی که علاقه مند به تحصیل در کالج و یا دوره های زبان در چین هستید و یا تمایل دارید با خیالی آسوده به این کشور قدم بگذارید ، با مشاورین ما تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور ویدیو ویزای کشور چین

سوالات پر تکرار تحصیل در کالج ها و دوره های زبان چین

سوالات پرتکرار در پایان نیز می تواند برخی از ابهامات شما را برطرف سازد و در صورتی که به دنبال دریافت جزئیات خاصی هستید ، از طریق بخش دیدگاه با مشاورین ما در ارتباط باشید.

باید دقت داشته باشید که طبق شرایط حال حاضر، برای دانشجویان ایرانی فقط شرکت در دوره های آموزش زبان چینی امکان پذیر می باشد و امکان شرکت در دوره های زبان انگلیسی وجود ندارد.

این موضوع بستگی به شرایط مختلف داشته و می تواند از دوره های 2 هفته ای، دوره 1 ترمی، دوره 1 ساله و دوره های 2 ساله را در بر بگیرد.

باید دقت داشته باشید که تحصیل در کالج ها و دوره های زبان چین در موسسات خصوصی زبان آموزی قطعا از دانشگاه های این کشور گران تر می باشد.

به طور کلی شرکت در دوره های زبان چینی در کشور چین با پرداخت شهریه همراه می باشد، اما در صورت اخذ بورسیه شاید بتوانید آن را پوشش داده و به صورت رایگان این دوره ها را تجربه نمایید.


متوسط درآمد سالانه در اسپانیا حدود 27000 یورو است که از بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا کمتر است ، با این حال ، اسپانیا نسبت به بسیاری از همسایگان اروپای غربی هزینه زندگی پایین تری دارد.

با مشاهده ویدیو کلاینت های درخواهید یافت که با مراجعه به آی مهاجرتی در یک قدمی رویاهایتان خواهید بود:

نمایش ویدیو درباره امین ره جوی
نمایش ویدیو درباره حدیث فرحزاد
نمایش ویدیو درباره حمیدرضا گراوندی
نمایش ویدیو درباره ایلیا ابوئی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه