تحصیل دکترا در اتریش و استاد راهنما

تحصیل دکترا در اتریش و استاد راهنما موضوعی است که در ادامه به آن پرداخته خواهد شد؛ چرا که تحصیل در مقطع دکترا در اتریش یکی از بهترین و نوآورانه ترین فرصت های تحصیل این مقطع در خارج از کشور است.

دانشجویان می توانند از یکی از بهترین سیستم های آموزشی و دانشگاه های اروپا و جهان برای رسیدن به این مدرک مهم و معتبر بهره مند شوند. همچنین تحصیل دکترا در اتریش بسیار ساختار یافته و پژوهش محور است که مانند بسیاری از کشورهای اروپایی پیرو معاهده بولونیا می باشد.

تحصیل دکترا در اتریش و استاد راهنما

شما علاقه مندان به تحصیل دوره دکترا در اتریش می توانید با دریافت بورسیه از یکی از معتبرترین کشورهای جهان مدرک خود را دریافت کنید.

فهرست مطالب

تحصیل و اخذ مدرک در مقطع دکترا در این کشور همواره یکی از پر متقاضی ترین مقاصد تحصیلی در اروپا شناخته می شود؛ چون علاوه بر برخورداری از کیفیت بالای دانشگاه های اتریش می توان از کیفیت بالای زندگی و رفاه مثال زدنی در این کشور نیز بهره مند شد.

البته عوامل دیگری چون هزینه پائین تحصیل، تنوع رشته ها و دانشگاه ها و فرصت های شغلی بسیار را نیز نباید فراموش کرد. امروزه دانشگاه های اتریش به یک موسسات بسیار مدرن و پیشرفته در زمینه تحقیقات و انجام پروژه های مختلف مبدل شده اند که از پژوهشگران و دانشجویان دکترا استقبال بسیاری می کنند.

در حال حاضر نیز بیش از 70 هزار دانشجوی دکترا در این کشور در حال تحصیل است. جدای از این مطلب توصیه می کنیم که حتما شرایط اقامت و مهاجرت به اتریش را نیز در مقاله مربوطه در سایت آی مهاجرتی مطالعه و بررسی نمایید؛ تا نقل مکانی موفقیت آمیز را تجربه کنید.

شرایط تحصیل مقطع دکترا اتریش

تحصیل در مقطع دکتری در اتریش یک فرصت استثنایی است که معادل آن در کشورهای کمی در دنیا قابل دسترس می باشد؛ زیرا دانشگاه ها و سیستم آموزشی اتریش احترام و ارزش زیادی برای دانشجویان و پژوهشگران دوره دکترا قائل است.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
تحصیل دکترا در اتریش و استاد راهنما

از اولین شرایط تحصیل مقطع دکترا اتریش ارائه مدرک کارشناسی ارشد معتبر از دانشگاهی معتبر در رشته مربوطه به دوره دکترا درخواستی است. همچنین بسیار لازم به توجه است که در پذیرش این مقطع نمره معدل متقاضیان تاثیر زیادی ندارد، بلکه سوابق تحصیلی و رزومه وی است که به نوعی تاثیر نهایی در پذیرش را ایفا می کند.

ارائه یک یا چند توصیه نامه معتبر از اساتید و دانشگاه قبلی، داشتن مقالات و پژوهش های بین المللی، داشتن یه انگیزنامه قوی و یک موضوع پروپوزال با پتانسیل بالا و ارائه مدرک زبان با سطحی بالا و مناسب می تواند بیش ترین تاثیر را در پذیرش شما ایفا نماید.

ضمنا با اینکه برای ادامه تحصیل دکتری در اتریش محدودیت و شرایط سنی خاصی اعلام نشده است؛ اما در شرایط کاملا یکسان قطعا متقاضی که سن کمتری دارد برای این هدف از سوی دانشگاه های اتریش برگزیده خواهد شد.

همچنین بازهم توصیه می شود که حداکثر تا سن 40 سالگی برای پذیر و تحصیل در مقطع دکترا در اتریش اقدام نمایید؛ زیرا سن بیش از این مقدار شانس پذیرش را کاهش داده و دانشگاه ها معمولا میل به پذیرش و ثبت نام افراد جوان تر خواهند داشت.

دانشگاه های برتر دکترا در اتریش

همانطور که گفتیم تحصیل در دانشگاه های برتر اتریش برای دریافت مدرک دکترا یکی از بهترین گزینه های موجود در دنیا است و شما از هر دانشگاه این کشور که مدرک خود را اخذ نمایید؛ از اعتبار کافی و بالایی بهره مند خواهید شد .

فرصت های شغلی به همراه درامدهای قابل توجه به آسانی پیش رویتان قرار خواهد گرفت و از همان دوران دانشجویی تاثیرات ان را در زندگی خود احساس خواهید کرد.

 اما در اینجا باز هرچه قادر به پذیرش در دانشگاهی معتبرتر و دارای رتبه بالاتری باشید؛ آینده بهتری را برای خود رقم می زنید.

در همان رابطه مقاله ای با عنوان تحصیل در اتریش و دانشگاه های رایگان را نیز برای شما تهیه و در سایت قرار داده ایم.

در جدول نیز اسامی دانشگاه های برتر دکترا در اتریش را نیز مشاهده خواهید کرد که کارشناسان ما آماده اخذ پذیرش از هر یک از آنها در رشته های مختلف برای مشا عزیزان می باشند.

Top PhD universities in Austria

نام دانشگاهرتبه جهانی در مقطع دکترا
دانشگاه وین124
دانشگاه پزشکی گراتس168
دانشگاه پزشکی وین194
دانشگاه پزشکی اینسبروک201 – 250
دانشگاه کلاگن فورت401 – 500
دانشگاه صنعتی وین401 – 500
دانشگاه ژوهانس کپلر لینز501 – 600
دانشگاه گراتس601 – 800
دانشگاه تکنولوژی گراتس601 – 800
دانشگاه پاریس لدرن زالتسبورگ601 – 800
اپلای دکترا اتریش

اپلای دکترا اتریش

جهت اپلای دکترا اتریش بهتر است که در ابتدا از طریق صحبت و ارتباط با مسئول و یا سرپرست بخش دکترا در دانشگاه های مدنظرتان در این کشور شروع به انجام پذیرش کنید. شما می توانید اطلاعات مورد نیاز را از دانشگاه و یا سایت آن ها به دست آورده و پس از جمع آوری و تهیه آن ها به زبان انگلیسی و یا آلمان ترجمه نموده و به دانشگاه ارسال کنید .

اپلای برای دکترا در اتریش همواره با یک آزمون شفاهی یا همان مصاحبه توسط استاد راهنمای مد نظرتان یا برخی از اساتید مربوطه در دانشگاه انتخابی همراه است و در آن میزان دانش و تسلط شما به رشته تحصیلی و همچنین موضوع پایان نامه تان مورد بررسی و سنجش قرار می گیرد.

البته لازم به ذکر است که برخی از دانشگاه های این کشور برای پذیرش و تحصیل دکتری در اتریش از متقاضیان آزمون ورودی اخذ نموده و افراد قبول شده به مرحله بعد یعنی مصاحبه و پذیرش می رسند.

دقت داشته باشید که دوره های دکترای اتریش به زبان های آلمانی و انگلیسی به دانشجویان ارائه می شود و افراد برای تحصیل در این دوره به هریک از این زبان ها نیازمند ارائه مدرک زبان معتبری نیز می باشند که نمره و سطحی که در آزمون زبان به دست آورده و مدرک آن را اعطا می کنید نیز تاثیر زیادی در پذیرش و اپلای اشخاص خواهد داشت.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

طول دوره دکتری در اتریش

سال تحصیلی دکترا در کشور اتریش از ماه اکتبر آغاز و تا پایان سپتامبر ادامه می باید که این سال نیز به دو ترم تحصیلی مجزا تقسیم می شود . ترم زمستانه که از اول اکتبر آغاز و تا پایان ژانویه زمان برده و ترم بهار یا تابستان که از اول مارس شروع شده و آخر سپتامبر به پایان می رسد.

حال برخی از دانشگاه شروع ترم تحصیلی دکترا اتریش را از اول اکتبر و برخی نیز از اول مارس تعیین می کنند که بستگی به شرایط دانشگاه داشته و به دانشجو اعلام می شود . لازم است بدانید که طول دوره دکتری در اتریش باتوجه به رشته های مختلف 3 تا 4 سال به طول می انجامد که شامل 6 تا 8 ترم تحصیلی می شود. 

 

همچنین در این کشور اکثر دانشجویان دوره دکترا به عنوان کارمند دانشگاه شناخته می شوند و به نوعی در حین تحصیل به کار نیز در دانشگاه خواهند پرداخت و حقوق آن را دریافت خواهند نمود.

پس حتما دقت داشته باشید که در زمان مناسبی پیش از شروع دوره اقدام به انجام مراحل پذیرش و ثبت نام نمایید تا با کمبود وقت و زمان مواجه نشوید.

در این باره تیم مشاورین آی مهاجرتی با تحاربی که ادر این راه از دانشجویان و متقاضیان متعدد به دست آورده اند؛ قادر خواهند بود تا در بهترین زمان و با بهترین روش و کم ترین هزینه شما را به این هدفتان برسانند.

پیدا کردن استاد راهنما برای دکتری اتریش

پیدا کردن استاد راهنما برای دکتری اتریش نیاز به یک صبر و حوصله زیاد و همتی مضاعف دارد که شما در اولین قدم به دنبال دانشگاه هایی باشید که در اتریش نسبت به ارائه مقطع دکترا در رشته مورد نظر یا مرتبط با مدرک شما فعالیت می کند.

پس از آن نیز شما باید پیگیری کنید که آیا در این دانشگاه ها در حال حاضر استادی در این رشته در مقطع دکترا فعال بوده و در حال انجام پزوهش و تحقیقات است و یا درخواست جذب دانشجوی مقطع دکترا را داده است یا خیر.

شما باید از طریق ارتباط با بخش دکترای دانشگاه ها اسامی آن ها را به دست آورده و استاد راهنما برای دکترا اتریش را پیدا کنید . معمولا اساتید در سایت دانشگاه و یا در بخش های اخباری مربوطه به دانشکده پذیرای درخواست های مختلف دانشجویان هستند.

پیدا کردن استاد راهنما برای دکتری اتریش

اما برای متقاضیان ایرانی یکی از بهترین روش های پیدا کردن سوپروایزر دکتری در اتریش ، مکاتبه مستقیم با اساتید و ارسال رزومه و موضوع پروپوزالتان به آنان و درخواست برای پذیرش در دوره دکترا است.

اگر خود شما موضوع مناسب و قابل قبولی برای انجام پروپوزال و پروژه دارید که می توانید به اساتید در میان بگذارید؛ در غیر اینصورت بهتر است که به سراغ اساتیدی رفته که در حال فعالیت بر روی پروژه های متبط با رشته شما بوده تا شما را بپذیرند.

مسیرهای مختلف تحصیلی در کشور اتریش را با مطالعه مقالات زیر هرچه بیشتر دریابید:

ویزای همراه دانشجو در مقطع دکترا

گفتنی است که باید پیش از اقدام برای پذیرش و تحصیل دکتری در اتریش حتما از میزان شهریه های دانشگاه ها در این مقطع و همچنین هزینه های زندگی و مخارجی که پیش رو دارید؛ اطلاعات کافی و جامعی به دست آورید تا در حین تحصیل و اقامت خود با مشکلی مواجه نشده و از قبل آمادگی آن را داشته باشید.

راهنمای کامل هزینه مهاجرت و زندگی در اتریش توسط مشاورین آی مهاجرتی در سایت برای شما عزیزان قرار داده شده است.

اما در ادامه بحث تحصیل دکتری در اتریش برای برخی از دانشجویان متاهل این سوال وجود دارد که آیا می توانند خانواده خود را نیز در مدت تحصیل همراه خود به این کشور ببرند یا خیر؟

 دانشجویان می توانند پس از حضور در این کشور و مستقر شدن نسبت به درخواست ویزای همراهان خود اقدام نمانید، البته نه فورا بلکه ممکن است تا 7 ماه بعد از رسیدن به اتریش نیز طول بکشد تا قادر به انجام این کار شد.

این ویزا برای همسر شخص متقاضی، فرزندان زیر 18 سال وی و یا خویشاوندان درجه اول که نیاز به مراقبت داشته و وابستگی وجود دارد؛ امکان دریافت دارد.

نکته مهمی که در این جا وجود دارد این که جهت صدور ویزای همراه تحصیل دکتری در اتریش، باید تمکن مالی لازم و مورد درخواست سفارت را به همراه یک خانه آماده برای اقامت خانواده خود را به سفارت یا دولت این کشور ارائه نمایید تا این ویزا برای همراهانتان صادر شود.

 

بورسیه دکترا اتریش

در این جا باید توجه داشته باشید که هزینه تحصیل مقطع دکترا در اتریش با توجه به ملیت، نوع دانشگاه و مدت زمان تحصیل متفاوت است و هر شخصی باید با هزینه ای متفاوت روبه رو شود. اما برای دانشجویان واجد شرایط بورسیه تحصیلی اتریش دکترا وجود دارد که می تواند هزینه تحصیل و یا حتی هزینه اقامت را نیز پوشش دهد.

باید بگوییم که دانشگاه ها و سازمان های مختلفی در مقطع دکترا نسبت به اعطای بورسیه و فاندهای تحصیلی اقدام می نمایند و اینکه فرصت های بورسیه در این مقطع از لیسانس و فوق لیسانس بیش تر است. حتی در بسیاری از دانشگاه ها دوره دکترا به عنوان یک پست شغلی نیز در نظر گرفته می شود یعنی به دانشجو حقوقی در مقابل انجام پروژه های تحقیقاتی تعلق می گیرد.

بورسیه تحصیلی دکترا

دانشجویان می توانند از همان ابتدای پذیرش به دریافت بورسیه و فاند اقدام کرده و یا در حین تحصیل خود و پی از کمی تلاش و ارائه فعالیت برای اینکار اقدام کنند. پیشنهاد می کنیم که شرایط بورسیه های دانشجویی اتریش را در مقاله مربوطه مطالعه فرموده تا کامل و با جزئیات این موضوع را بشناسید.

در این مطلب مشاورین آی مهاجرتی شرایط تحصیل دکترا در اتریش و استاد راهنما را برای شما عزیزان ارائه کردند؛ در صورت وجود سوال و یا نیاز به دریافت مشاوره برای ارسال درخواست های خود می توانید با تیم کارشناسان ما در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل فرمایید.

سوالات پر تکرار تحصیل دکترا در اتریش و استاد راهنما

در این عنوان تلاش نمودیم تا اصلی ترین اطلاعات موردنیاز در رابطه با تحصیل دکترا در اتریش و استاد راهنما را در اختیارتان قرار دهیم و در صورتی که سوالی در این زمینه دارید ، ضمن مطالعه سوالات پرتکرار از طریق بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید و یا با دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرد.

بله، دانشجویان ایرانی که بتوانند رزومه قابل قبولی به دانشگاه های اتریش ارائه دهند، قادر به تحصیل دکترا در این کشور می باشند.

تحصیل دکترا در اتریش و استاد راهنما به دو زبان آلمانی و انگلیسی به دانشجویان ارائه می شود.

بله، دانشجویان پذیرفته شده در دوره دکترای ترکیه می توانند پس از چند ماه حضور و اقامت خود در اتریش برای اخذ ویزای همراه خانواده خود اقدام کنند.

برای تحصیل دکترا در اتریش و استاد راهنما و دریافت مدرک آن با توجه به رشته و دانشگاه مدت زمانی 3 تا 4 ساله زمان لازم است.

بله، باتوجه به زبان آلمانی یا انگلیسی که برای تحصیل برمیگزینید باید مدرک معتبر در سطح مورد درخواست دانشگاه را نیز به دانشگاه ارائه نمایید.

در انتها نیز ویدیوی برخی از کلاینت های ما با رسیدن به ویزای کشورهای دلخواهشان را نیز تماشا کنید.

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه