تحصیل رشته پرستاری در چین

تحصیل رشته پرستاری در چین یکی از برترین و پر طرفدارترین مقاصد تحصیلی در قاره آسیا و حتی جهان است که همه ساله دانشجویان بسیاری جهت اخذ مدرک در این رشته را به خود جذب می نماید. 

اگر شما هم از علاقمندان به تحصیل در این رشته دانشگاهی در چین هستید، باید شرایط پذیرش در دانشگاه های مختلف این کشور و همچنین مدارک لازم را به طور کامل بررسی نمایید تا به بهترین نتیجه ممکن دست یابید.

تحصیل در رشته پرستاری در چین مانند اکثر کشورهای جهان به صورت دکترای ناپیوسته به علاقمندان ارائه می شود که بدین معنی است که افراد می توانند این رشته را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل نموده و مدرک خود را دریافت کنند.

تحصیل رشته پرستاری در چین

تحصیل رشته پرستاری در چین می تواند با برگزاری آزمون ورودی و یا دوره های پیش نیاز همراه باشد که به دانشگاه انتخاب تان بستگی دارد.

فهرست مطالب

 بازار کار برای فارغ التحصیلان رشته پرستاری هم در کشور چین و هم در دیگر کشورهای جهان کاملا مهیا و فراهم بوده و افراد می توانند در مقایسه با سایر رشته ها بهتر و سریع تر به بازار کار جذب شوند.

همچنین دانشگاه های پرستاری چین دارای اعتباری بالا در جهان بوده و مدارک اعطایی آن ها در تمامی کشورهای جهان قابل قبول است. با تیم مشاورین آی مهاجرتی همراه شوید تا تحصیل رشته پرستاری در چین را بهتر بشناسید. 

فراموش نکنید مقاله صفر تا صد تحصیل پزشکی در چین نیز اطلاعات بسیار مهم و لازمی را جهت پذیرش و تحصیل این رشته در اختیار شما می گذارد، مطالعه آن را از دست ندهید.

شرایط تحصیل پرستاری در چین

تحصیل رشته پرستاری در چین برای دانشجویان خارجی نیاز به اخذ پذیرش و اپلای پرستاری چین از دانشگاه های این کشور دارد. حال شرایط پذیرش در دانشگاه های چین با یکدیگر متفاوت است، بدین صورت که برخی دانشگاه ها دانشجویان را موظف به گذراندن دوره های پریمدیکال می کنند اما برخی دیگر خیر. همچنین ممکن است برخی دانشگاه های برتر و ممتاز آزمون نیز جهت پذیرش برگزار نمایند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
تحصیل رشته پرستاری در چین

برگزاری آزمون بستگی به شرایط و قوانین دانشگاه و همچنین میزان متقاضیان دارد؛ به همین خاطر باید حتما شرایط پذیرش برای هر دانشگاه را جداگانه و به صورت دقیق بررسی و استعلام نمایید. به طور کل لازم است بدانید که تحصیل رشته پرستاری در چین در مقطع کارشناسی (4 سال)، مقطع کارشناسی ارشد (2 تا 3 سال) و دوره دکترا (4 سال) به دانشجویان ارائه می شود.

همچنین دقت داشته باشید که شرایط سنی نیز برای پذیرش رشته های پزشکی و پرستاری اهمیت دارد، بدین صورت که برای پذیرش دوره کارشناسی باید 18 تا 30 سال، کارشناسی ارشد حداکثر 35 سال و دکترا حداکثر 40 سال سن داشته باشید و سن بالاتر از این مقادیر پذیرش را بسیار سخت و به نوعی دور از دسترس می نماید.

همچنین برنامه درسی که در رشته پرستاری به دانشجویان ارائه می شود شامل: دوره های آموزش عمومی، دوره های بنیاد حرفه ای، دوره های پرستاری و دوره های انتخابی و کارآموزی در بیمارستان است. پیشنهاد می کنیم مقاله مشاوره اعزام دانشجو به چین 2023 را نیز حتما در سایت آی مهاجرتی مطالعه نمایید.

برترین دانشگاه های پرستاری چین

همانطور که می دانید دانشگاه های کشور چین طی دهه های گذشته با سرعت بالایی به رشد ادامه داده اند و برخی از آن ها به زمره برترین دانشگاه های جهان نیز مبدل شده اند. در حال حاضر تحصیل رشته پرستاری در چین نیز در دانشگاه های مختلفی در دسترس می باشد که هرکدام از این مراکز دارای شرایطی متفاوتی هستند.

هر دانشگاه علاوه بر داشتن هزینه تحصیل و شرایط پذیرش مختص به خود، از یک رتبه و اعتبار جهانی و داخلی نیز بهره مند است که این جایگاه و رتبه بسیار در اعتبار مدرکی که به دانشجویان ارائه می کنند تاثیر گذار است. حال هرچه مدرک دریافتی دانشجویان معتبرتر بوده و در دانشگاهی شناخته شده تر تحصیل کرده باشد، شرایط یافتن کار و همچنین میزان درآمد وی بهتر و بالاتر می باشد.

به همین خاطر باید همواره سعی کنید که طبق شرایط و مدارک خود در معتبرترین مرکز قابل دسترس پذیرفته و به تحصیل مشغول شوید.

 این امر نیاز به کسب مشاوره و بررسی دقیق از سوی مشاورین آی مهاجرتی را دارا می باشد.

جهت آشنایی خلاصه در ادامه برترین دانشگاه های پرستاری چین و رتبه های آنان در این رشته را مشاهده می نمایید:

نام دانشگاه رتبه جهانی در رشته پرستاری
دانشگاه فودان 100 – 51
دانشگاه پکن 100 – 51
دانشگاه علم و تکنولوژی هواجونگ چین 150 – 101
دانشگاه سون یات سن 150 – 101
تحصیل رایگان پرستاری کشور چین

تحصیل رایگان پرستاری کشور چین

دانشجویان خارجی همواره در پی این هستند که آیا دستیابی به گزینه ای نظیر تحصیل رایگان پرستاری کشور چین امکان پذیر می باشد یا خیر؟ به طور کل باید توجه داشته باشید که تحصیل در دانشگاه ها و سیستم آموزش عالی کشور چین رایگان نیست و باید شهریه لازم برای تحصیل در رشته مد نظر را پرداخت نمود.

اما خوشبختانه تحصیل رشته پرستاری در چین را می توان یکی از ارزان ترین گزینه های آموزش و ارائه این رشته در آسیا و حتی جهان دانست که در برخی دانشگاه های ارزان قیمت حتی می توان آن را رایگان نیز متصر شد، چون بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد.

علاوه بر این همواره موسسات، سازمان، دانشگاه ها و مراکز متعددی در کشور چین نسبت به اعطای بورسیه تحصیلی در این رشته به دانشجویان خارجی اقدام می کنند که طبق نوع بورسیه یا کمک هزینه می تواند بخشی تا حتی تمامی شهریه تحصیلی دانشجویان را پوشش دهد. حتی می توان در مواردی علاوه بر شهریه دانشگاه مبلغی را نیز به عنوان هزینه های زندگی و اقامت در این کشور دریافت کرد.

یکی دیگر از روش های کاهش هزینه ها انجام کار دانشجویی و پاره وقت در حین تحصیل می باشد که می تواند به تامین مخارج دانشجویان کمک شایانی نماید . مقاله شرایط و بازار کار دانشجویی در چین چگونگی یافتن شغل در این کشور در حین تحصیل و پس از اتمام آن و اخذ مدرک را به شما ارائه می نماید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

ارشد پرستاری در چین

همانطور که گفتیم تحصیل رشته پرستاری در چین در مقاطع مختلفی امکان پذیر می باشد و افرادی که موفق به دریافت مدرک کارشناسی پرستاری از هر دانشگاه معتبری در جهان شده باشند، می توانند جهت ادامه تحصیل در دوره ارشد پرستاری در چین اقدام نمایند و پس از آن برای ورود به دکترا گام بردارند.

برای شروع تحصیل در مقطع ارشد پرستاری در چین باید حتما مدرک کارشناسی خود در این رشته را دریافت کرده باشید و به همراه مدارک مورد درخواست دانشگاه و درخواست ثبت نام به دانشگاه مدنظر خود ارسال نموده و منتظر جواب پذیرش خود شوید. دقت داشته باشید که حتما از دانشگاه انتخابی خود مورد تایید بودن مدرک کارشناسی تان را استعلام نمایید که آیا این مدرک مورد پذیرش می باشد یا خیر؟

معمولا مدارک دریافتی از دانشگاه های سراسری و آزاد کشورمان مورد قبول دانشگاه های چین قرار خواهند گرفت و در این جا شما باید دیگر شرایط لازم نظیر حداقل معدل، رزومه قوی، توصیه نامه و غیره را فراهم آورید تا قادر به اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور شوید.

دقت داشته باشید که به طور کل تحصیل در چین در هر رشته و هر مقطعی که باشد، نیاز به شناخت عوامل و شرایط بسیاری دارد تا شما بتوانید یک مهاجرت و تحصیلی موفقیت آمیز را در کشور چین تجربه نمایید. 

در مقاله مشخصه کارشناسان آی مهاجرتی تمامی جزئیات و اطلاعات لازم در این باره را در اختیار شما قرار داده اند.

زبان تحصیل رشته پرستاری در چین

زبان تحصیل رشته پرستاری در چین به زبان رسمی این کشور یعنی زبان چینی می باشد، اما اکثر دانشگاه های این کشور در راستای بین المللی ساختن آموزش های خود و جذب دانشجویان خارجی، علاوه بر زبان چینی به زبان انگلیسی نیز رشته پرستاری را به دانشجویان علاقمند ارائه می نمایند.

البته ارائه مدرک زبان معتبر از سوی تمامی دانشگاه های الزامی و اجباری اعلام نشده است، اما اکثر دانشگاه های برتر و معتبر این مورد را از دانشجویان خود درخواست می کنند. ضمن اینکه متقاضیان می توانند پیش از ثبت نام در دانشگاه در دوره های آموزش زبان نیز در کشور چین شرکت نمایند و علاوه بر آماده سازی خود مدرک معتبر مورد نیاز دانشگاه را نیز کسب نمایند.

البته مراکزی که مدرکی از دانشجویان در خواست نمی کنند یا از طریق آزمونی مختصی و یا از طریق مصاحبه میزان تسلط فرد را به زبان مربوطه مورد سنجش قرار می دهند. پس متقاضیان در هر صورت برای تحصیل رشته پرستاری در چین باید به یکی از این زبان ها مسلط باشند.

ضمنا جهت معادل سازی مدرک در کشورمان، دانشجویان باید حتما پیش از شروع به تحصیل در دانشگاه های چین مدرک معتبر HSK را دریافت کرده باشند، تا قادر به معادل سازی و اشتغال در ایران شوند. معمولا مدارک و سطوح زیر مورد قبول دانشگاه های چین در رشته پرستاری قرار می گیرند:

مقطع مدرک زبان
کارشناسی حداقل آیلتس 6 و تافل 70 HSK 4
کارشناسی ارشد و دکترا حداقل آیلتس 6.5 و تافل 80 HSK 4

با مطالعه مقالات زیر می توانید اطلاعات جامعی جهت ورود و سپری کردن دوره دانشجویی در چین به دست آورید:

هزینه تحصیل پرستاری در کشور چین

هزینه تحصیل پرستاری در کشور چین به دو بخش شهریه و هزینه دانشگاه و هزینه و مخارج زندگی و اقامت در این کشور تقسیم می شود. به طور کل خوشبختانه کشور چین کشوری ارزان و بسیار مقرون به صرفه شناخته می شود و در مقایسه با اروپا بسیار ارزان است، به خصوص در رشته های پرستاری و پزشکی.

با مراجعه به مقاله هزینه های زندگی در چین می توانید تمامی مبالغ، مخارج و جزئیات قیمت های زندگی در شهرهای مختلف این کشور را مطلع شوید. اما باید بدانید که شهریه تحصیل رشته پرستاری در چین برای مقاطع مختلف و همچنین با توجه به دانشگاه مختلف با یکدیگر متفاوت است. به طور کلی شهریه های دانشگاه های چین در رشته پرستاری به شرح زیر است:

مقطع تحصیلی شهریه سالانه
کارشناسی 15 هزار تا 40 هزار یوان
کارشناسی ارشد 20 هزار تا 50 هزار یوان
دکترا 35 هزار تا 52 هزار یوان

ضمن اینکه معمولا شهریه دانشگاهی برای تحصیل به زبان چینی این رشته ارزان تر از زبان انگلیسی بوده و همچنین امکان دریافت بورسیه جهت تحصیل به زبان چینی نیز بسیار بیش تر و در دسترس تر از تحصیل به زبان انگلیسی می باشد.

نتیجه تلاش و تخصص مشاورین ما در آی مهاجرتی

اخذ ویزای کشور چین یکی از مهم ترین افتخارات ما ضمن سال ها تلاش در آی مهاجرتی است که توانسته ایم بدین شیوه افراد زیادی را به آروزهایشان برسانیم.

این ویدیو ویزای افرادی که موفق به دریافت ویزای کشور چین شده اند را نشان می دهد که شما عزیزان نیز می توانید از طریق تماس با مشاورین ما یکی از افراد این ویدیو باشید.

نمایش ویدیو درباره کاور ویدیو ویزای کشور چین

اقامت پس از تحصیل پرستاری در چین

باید دقت داشته باشید که پس از اتمام تحصیل رشته پرستاری در چین باید جهت دریافت ویزای کاری یا همان ویزای Z کشور چین به همراه مجوز کار و مجوز اقامت اقدام نمایید، تا پس از اتمام تحصیلاتتان قادر به زندگی در کشور چین شوید. دریافت این مجوزها نیز قطعا نیازمند عقد قرارداد با یک کلینیک یا بیمارستان بین‌المللی در کشور چین دارد.

دقت کنید حتی ممکن است دولت چین شما را به کشورمان برگردانده تا از ایران برای دریافت ویزای Z در خواست بدهید. این امر به این خاطر انجام می گیرد که شما باید اثبات کنید صلاحیت لازم برای دریافت ویزای کار Z را دارید.

کارشناسان آی مهاجرتی در این مقاله شرایط تحصیل رشته پرستاری در چین را به شما عزیزان شرح دادند. جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و یا سایر موارد مهاجرتی با مشاورین ما در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز در تماس باشید. ضمنا عنوان مهاجرت به چین نیز اطلاعات بسیار مهم و لازمی در رابطه با این امر و همچنین دیگر روش های قانونی مهاجرت به این کشور در اختیار شما می گذارد.

سوالات پرتکرار تحصیل رشته پرستاری در چین

ضمن مطالعه سوالات پرتکرار در انتها در صورتی که سوالی در رابطه با تحصیل در هر یک از دانشگاه های کشور چین دارید ، با ما از طریق بخش دیدگاه در ارتباط باشید.

دانشجویان خارجی قادر هستند تا به تحصیل رشته پرستاری در چین در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا اقدام نمایند.

بله، دانشجویان و شهروندان ایرانی بدون هیچ محدودیتی می توانند جهت اخذ پذیرش و تحصیل رشته پرستاری در چین اقدام نمایند.

خیر، برای تحصیل رشته پرستاری در چین باید شهریه تحصیلی خود را پرداخت کنید، اما تحصیل رشته پرستاری در چین بسیار ارزان بوده و در صورت اخذ بورسیه مناسب می تواند رایگان نیز شود.

دانشگاه های کشور چین رشته پرستاری را به دو زبان چینی و انگلیسی به علاقمندان این رشته ارائه می کنند.

دانشگاه های دولتی چین برای ورود شهروندان چینی به دانشگاه آزمون سراسری برگزار می کنند که جزء سخت ترین آزمون های جهان به شمار می رود. اما برای دانشجویان بین المللی اعمال نمی شود و در واقع دانشجویان بین المللی باید تنها در یک آزمون مهارت زبان چینی به نام HSK شرکت نموده و مدرک آن را اخذ نمایند.

در حال حاضر برترین دانشگاه ها جهت تحصیل رشته پرستاری در چین شامل: دانشگاه فودان، دانشگاه پک، دانشگاه علم و تکنولوژی هواجونگ چین و دانشگاه سون یات سن می شود.

کلاینت های ما از تجریه دریافت ویزای چین و سایر کشورهای جهان برای شما می گویند:

پخش ویدیو
نمایش ویدیو درباره محمد الوندی
نمایش ویدیو درباره حمیدرضا گراوندی
نمایش ویدیو درباره حدیث فرحزاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه