خوابگاه های دانشجویی در هلند

خوابگاه های دانشجویی در هلند یکی از بهترین گزینه های پیش روی دانشجویان خارجی علاقه مند به تحصیل در این کشور می باشد که هزینه های زندگی و اقامت را به طور قابل توجهی کاهش می دهد و به خاطر نزدیکی به دانشگاه ها در حمل و نقل و اتلاف وقت نیز بسیار به نفع دانشجویان خواهد بود.

با اقامت دانشجویی در هلند می توانید زندگی دلنشینی را با حداقل هزینه داشته باشید که زمینه ساز کار و آینده شغلی روشنی برایتان خواهد بود و شما را از یک رفاه بالا و آسایشی مثال زدنی برخوردار خواهد ساخت.

خوابگاه های دانشجویی در هلند

با توجه به تعداد بالای دانشجویان بین المللی در هلند متقاضیان باید پیش از ورود به این کشور اقدامات لازم برای رزرو خوابگاه های دانشجویی در هلند را انجام دهند.

فهرست مطالب

در این عنوان با مشاورین آی مهاجرتی همراه باشید تا بتوانید به صورت دقیق از شرایط و امکانات خوابگاه های هلند به خوبی مطلع شوید و بتوانید با کمترین هزینه در بهترین گزینه های ممکن دانشجویان سکونت داشته باشید . گفتنی است که دریافت خوابگاه به نحوه ثبت نام و دانشگاه انتخابی تان بستگی داشته و هر دانشگاه شرایط خاص خود را برای ارائه خوابگاه به دانشجویان دارد ، از این رو در انتخاب مقصد تحصیل خود نهایت دقت را داشته باشید.

مطالعه عنوان تحصیل در هلند 2023 راهنمای خوبی برای شما علاقه مندان به مراکز آموزشی عالی این کشور می باشد که مسیر رسیدن به پذیرش تحصیلی موفق را پیش رویتان قرار می دهد.

انواع خوابگاه دانشجویی در هلند

برای انتخاب درست محل اقامت هنگام تحصیل باید انواع خوابگاه دانشجویی در هلند را شناخت ، زیرا اکثر دانشگاه ها در این کشور خوابگاه نداشته و امکان اقامت دانشجویان در محوطه دانشگاه کم است . اما در مقابل دانشگاه ها مکان هایی در شهر برای اسکان دانشجویان با قیمت کم تر فراهم می کنند که ظرفیت آن ها محدود است.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
خوابگاه های دانشجویی در هلند

به صورت کلی گزینه های اقامت دانشجویی در هلند عبارتند از:

  • خانه های دانشجویی: در این خانه ها اتاق هایی برای اقامت 3 الی 6 دانشجو در نظر گرفته شده است که معمولا دارای صاحب شخصی هستند. از معایب سکونت در این خانه ها می توان به مشترک بودن سرویس بهداشتی و آشپزخانه و مقررات سکونت با افرادی از ملیت های مختلف اشاره کرد.
  • آپارتمان دانشجویی: این آپارتمان ها از آنجایی که برای اقامت 8 تا 12 نفر است از نظر هزینه بسیار ارزان تر از خانه های دانشجویی می باشد . در این آپارتمان ها اتاق خواب ها خصوصی ، ولی سایر امکانات دیگر مشترک می باشند.
  • هتل های دانشجویی: این هتل ها برای دانشجویانی که در شهر های آمستردام ، روتردام و یا لاهه اقامت دارند ، به مدت یک تا یک سال و نیم اجاره داده می شود . این اتاق ها کاملا مبله شده اند و دارای کتابخانه هستند ، همچنین می توان با پرداخت هزینه برای غذا در طول هفته نیز ثبت نام کرد.

به طور کلی هزینه خوابگاه دانشجویی در هلند با توجه به عوامل زیادی مانند شهرانتخابی و کیفیت مسکن متفاوت است، به همین دلیل اکثر دانشجو ها ترجیح می دهند که در خوابگاه ها و مسکن های مشترک با سایر دانشجو ها باشند زیرا که باعث کاهش هزینه ها مانند قبض و اجاره می شود . در جدول زیر میانگین هزینه اجاره خوابگاه های دانشجویی در هلند آورده شده است:

نوع خوابگاههزینه اجاره (ماهانه) به یورو
خانه های دانشجویی350 تا 600
آپارتمان های دانشجویی400 تا 700
خوابگاه های دانشجویی200 تا 350
هتل های دانشجویی350 تا 900

Student Dormitory in The Netherlands

البته افرادی که از نظر هزینه مشکلی ندارند می توانند خودشان یک خانه را خرید و یا اجاره و اقامت دانشجویی هلند را به بهترین شکل ممکن تجربه کنند . توجه داشته باشید که این هزینه ها می تواند با توجه به موقعیت خانه متفاوت باشد. می توانید برای اطلاع از هزینه های دیگر هلند اطلاع یابید به مقاله هزینه های مهاجرت و زندگی در هلند سر بزنید. در جدول زیر هزینه اجاره برخی از خانه ها آورده شده است:

خانههزینه اجاره (ماهانه) به یورو
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر900 تا 1800
آپارتمان یک خوابه در حومه شهر690 تا 1500
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر1260 تا 3000
آپارتمان سه خوابه در حومه شهر990 تا 2200

دقت داشته باشید که شهر انتخابی تان در میزان هزینه ها موثر است که توصیه می کنیم تا به عنوان بهترین شهرهای هلند برای تحصیل راهنمای خوبی برای شما خواهد بود.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

نحوه پیدا کردن خوابگاه در هلند

معمولا دانشگاه ها محلی را برای اقامت به دانشجویان معرفی می کنند که باید با مراجعه به سایت دانشگاه آن را پیدا کرد اما راه های دیگری نیز هستند که می توان به کمک آن ها نیز خانه و خوابگاه هایی را برای اقامت پیدا کرد. نحوه پیدا کردن خوابگاه در هلند عبارت اند از:

  • می توان با شماره امنیت اجتماعی تماس گرفت، همچنین برای یافتن شغل در هنگام تحصیل نیز می توان با این سازمان در ارتباط بود.
  • دانشجو می تواند با جست و جو در سایت های معتبر و یافتن آگهی ها خانه مورد نظر را پیدا کند.
  • علاوه بر آگهی های موجود در سایت، آگهی های دیگری هم هستند که در خود منطقه دانشگاه نصب می شوند و می توان آن ها را یافت.
  • در هلند آژانس های مسکن و مشاورین املاکی نیز هستند که با دریافت هزینه های کم به فرد کمک می کنند که خانه مناسب را پیدا کند.

یافتن خوابگاه دانشگاهی در هلند به وسیله دانشگاه را می توان مطمئن ترین گزینه ممکن دانست اما سایت های اینترنتی و بنگاه ها نیز مناسب هستند ولی هزینه های خاص خود را به همراه دارند.

تفاوت زندگی در خوابگاه با خانه در هلند

تفاوت زندگی در خوابگاه با خانه در هلند

تفاوت زندگی در خوابگاه با خانه در هلند را می توان موارد زیادی دانست که فرد با توجه به سبک زندگی خود و بودجه ای که در اختیار دارد ، مناسب ترین آن را انتخاب می کند . طبیعتا انتخاب خانه هزینه های بیشتری به همراه دارد و شما باید تمامی هزینه را به تنهایی و یا نهایتا با یک و یا دو هم خانه تان پرداخت کنید ، در حالی که در خوابگاه به دلیل وجود تعداد زیادی دانشجو هزینه ها به صورت قابل توجهی کاهش می یابد. در زمینه امکانات نیز باید گفت که امکانات خوابگاه دانشجویی در هلند در مقایسه با خانه های این کشور کمتر بوده و اغلب به صورت مشترک استفاده می شود ، در حالی که در خانه های مسکونی همه چیز شخصی بوده و نهایتا به صورت دو نفره استفاده می شود. با اجاره یک خانه باید تمامی قبوض را به صورت جداگانه پرداخت نموده و شخصا با صاحبخانه قرارداد ببندید ، در حالی که با زندگی در خوابگاه های دانشجویی در هلند یک قرارداد کلی خواهید داشت و ماهیانه مبلغی را بابت تمامی هزینه ها از جمله قبوض پرداخت خواهید کرد.

تحصیل در هلند علاوه بر خوابگاه دغدغه های مهم دیگری نیز خواهد داشت که در مقالات زیر برای شما جمع آوری شده اند:

شرایط زندگی با خانواده هلندی

انتخاب خانواده های میزبان در هلند یکی از بهترین گزینه های موجود برای دانشجویان است که مزایای زیادی به همراه دارد . البته این روش برای دانشجویان در سال های نخست زیاد آشنا و عرف نبوده و اغلب به دنبال خوابگاه های دانشجویی هستند . این در حالی است که شرایط زندگی با خانواده هلندی می تواند مقرون به صرفه و از خوابگاه بسیار مناسب تر باشد.

در این شیوه دانشجویان با اجاره یک اتاق از یک خانواده در خانه آنها زندگی کرده و بخشی از روز را با آنها همراه خواهند بود . در برخی از خانه ها وعده غذایی نیز به دانشجو داده می شود و هزینه آن همراه با اجاره درنظر گرفته می شود.

البته هزینه این نوع سکونت با توجه به شهر و محله انتخابی تان متغیر بوده و می تواند گاها از خوابگاه دانشگاهی در هلند گران تر و یا متناسب با آن باشد . یکی از بزرگ ترین مزایای زندگی با خانواده هلندی تقویت زبان و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم است که از سایر شیوه ها بسیار سریع تر شما را با این کشور آشنا می سازد.

خوابگاه های دانشجویی در آمستردام

در رابطه با انتخاب شهر و محله باید فاکتورهای مختلفی را درنظر گرفت که مهم ترین آن هزینه مناسب و نزدیک بودن به دانشگاه محل تحصیل است . اغلب خوابگاه های دانشجویی در هلند که توسط دانشجویان معرفی می شوند ، نزدیک به خوابگاه قرار دارند اما چنانچه به دنبال سکونت به صورت مستقل هستید ، خوب است که محله های مناسب را شناسایی کرده و در آنها ساکن شوید.

شهر آمستردام را می توان یکی از اصیل ترین مقصدهای دانشجویان در هلند دانست که مناطق زیادی در آن مناسب سکونت هستند . اما به صورت کلی و با درنظر گرفتن دانشگاه های این شهر می توان خوابگاه های دانشجویی در آمستردام را در محله های زیر یافت؛ ضمن اینکه اغلب دانشجویان در این شهر در این مناطق سکونت دارند و شما علاوه بر خوابگاه می توانید ، منازل مسکونی مناسبی را برای دانشجویان بیابید:

خوابگاه های دانشجویی در آمستردام
  • Amsterdam De Pijp
  • Amsterdam Noord
  • Amsterdam Zuid

خوابگاه های دانشجویی در دلفت

شهر دلفت نیز به عنوان گزینه ای پرطرفدار ، دانشجویان را را به سمت خود جذب می کند که نیازمند فراهم نمودن محل مناسبی برای سکونت خود می باشند .هر یک از شهرهای کشور هلند دارای منطقه ای مناسب برای سکونت دانشجویان هستند و شما با اندکی تحقیق می توانید به خانه و یا خوابگاهی ایده آل برسید.

اقامت دانشجویی در هلند در شهر دفلت به دلیل قرار گرفتن در بین شهرهای لاهه و روتردام ، بسیار محبوب بوده و چنانچه به دنبال سکونت در این شهر هستید ، محله های زیر را بیشتر از سایرین بگردید:

  • Voorhof
  • Hof van Delft
  • Vrijenban

پیشنهاد می کنیم تا در صورت هرگونه سوال در رابطه با خوابگاه های دانشجویی در هلند با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و دفتر شیراز تماس حاصل نموده و به پاسخ سوالات خود برسید. هم چنین علاوه بر تحصیل روش های مهاجرتی دیگری برای رسیدن به اقامت و شهروندی هلند وجود دارد که مشاورین ما در عنوان مهاجرت به هلند با روش های کاملاً قانونی به صورت دقیق به آن پرداخته اند.

سوالات پر تکرار خوابگاه های دانشجویی در هلند

در صورتی که در رابطه با خوابگاه های دانشجویی در هلند سوالی ذهن شما را به خود مشغول نموده ، آن را در باکس زیر درج کنید تا به بهترین پاسخ ممکن برسید.

سایت دانشگاه را می توان بهترین گزینه برای دست یابی به خوابگاهی ایده آل دانست.

هزینه و امکانات را می توان مهم ترین تفاوت زندگی در خانه با خوابگاه دانست.

زندگی در خوابگاه به دلیل هزینه کمتر معمولا در بین دانشجویان بین المللی محبوب تر می باشد.

یادگیری سریع زبان و ورود به فرهنگ و آداب و رسوم این کشور.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه