شرایط و هزینه های خوابگاه های دانشجویی چین

شرایط و هزینه های خوابگاه های دانشجویی چین همانند دیگر هزینه ها موجود در این کشور ارزان و مقرون به صرفه هستند که چین را به یکی از بهترین مقاصد تحصیلی حال حاضر جهان مبدل ساخته است. 

دانشجویان خارجی می توانند در صورت ثبت نام و بودن ظرفیت خالی از شرایط استفاده از خوابگاه های دانشجویی چین بهره مند شوند و مخارج اسکان و اقامت خود را بسیار کاهش دهند.

این ویژگی و امتیاز تحصیل در کشور چین یکی از مزایایی است که با اکثر کشورهای جهان متفاوت است. 

شرایط و هزینه های خوابگاه های دانشجویی چین

شرایط و هزینه های خوابگاه های دانشجویی چین از جمله مواردی است که سطح کیفیت زندگی و میزان هزینه های شما را به صورت چشمگیری تعیین می کند.

فهرست مطالب

بدین صورت که چین یکی از معدود کشورهای جهان بوده که دارای خوابگاه های دانشجویی چین بسیار مناسب و با کیفیتی می باشد و اکثریت دانشجویان خارجی قادر به دستیابی اقامت خواهند بود و معمولا با تکمیل ظرفیت مواجه نخواهند شد.

این ویژگی است که این روزها بسیاری کشورهای اروپایی نیز با آن مشکل داشته و قادر به ارائه خوابگاه و محل اقامت کامل به ظرفیت دانشجویان خود نیستند. همچنی اکثر خوابگاه ها در محوطه و پردیس دانشگاه قرار دارد و یا در فاصله ای نزدیک به کلاس های درس دانشگاه بوده که امکان جابه جایی و دسترسی به سریع ترین و راحت ترین حالت ممکن امکان پذیر است.

در این مقاله کارشناسان آی مهاجرتی تلاش نموده تا شرایط و هزینه های خوابگاه های دانشجویی چین را به بهترین حالت به شما ارائه نمایند. ضمنا شرایط اخذ ویزای تحصیلی چین را نیز طبق جدیدترین اطلاعات و آخرین تغییرات در سایت قرار داده ایم، مطالعه آن را از دست ندهید.

انواع خوابگاه های دانشجویی کشور چین

انواع خوابگاه های دانشجویی کشور چین وجود داشته که دانشجویان قادر هستند از طیف وسیع گزینه های اقامتی یک مورد را انتخاب نمایند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو شرایط خوابگاه های دانشجویی کشور چین + پادکست

خوابگاه‌های دانشجویی کشور چین به دانشجویان این فرصت را می‌دهد تا بتوانند با حداقل هزینه سکونتی دلنشین و البته مفید در این کشور را تجربه کنند.

 مونا به صورت خلاصه هرآنچه را که باید در این زمینه در اختیارتان قرار می‌دهد و می‌توانید جهت اطلاع از شرایط تحصیل در دانشگاه‌های این کشور با کارشناسان آی مهاجرتی تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره شرایط و هزینه های خوابگاه چین
شرایط و هزینه های خوابگاه های دانشجویی چین

به صورت کلی مهم ترین انوع مسکن دانشجویی در کشور شامل موارد زیر می شود:

  • خوابگاه های دانشجویی دولتی
  • خوابگاه های دانشجویی خصوصی
  • اجاره آپارتمان یا مسکن اختصاصی
  • زندگی در خانه میزبان همراه با خانواده چینی
  • هتل ها و هاسل ها

خوابگاه های دانشجویی دولتی زیر نظر دانشگاه ها بوده و هر مرکز آموزشی خوابگاه مختص به خود را دارد، که فقط مربوط به دانشجویان همان دانشگاه اختصاص داده خواهد شد و ارزان ترین نوع اقامت دانشجویی در چین است. اما خوابگاه های خصوصی توسط بخش خصوصی اداره می شود و دانشجویان از دانشگاه های مختلف می توانند در آن ساکن شوند، ولی فقط دانشجویان و دیگر افراد این امکان را نخواهند داشت.

گران ترین روش اجاره آپارتمان به صورت شخصی است که مزایایی همچون آزادی عمل بیش تر، حریم خصوصی بیش تری و غیره را دارد. معمولا برای کاهش هزینه این نوع اقامت 2 تا چند دانشجو نسبت به اجاره یک ملک اقدام کرده و اجاره را تقسیم می کنند.

اقامت در یک خانه به همراه خانواده چینی یز از دیگر روش ها است که شما می توانید یک اتاق از خانه خانواده های چینی را اجاره کنید. این روش مناسب کسانی است که قصد زندگی در محیط خانواده و یادگیری سریع تر زبان و فررهنگ چینی را دارند. اقامت در هتل ها و هاسل ها نیز مناسب اقامت های کوتاه مدت می باشد.

هزینه های خوابگاه دانشجویی در چین

هزینه های اقامت و تحصیل در کشور چین یکی از مهم ترین دغدغه های افراد است که باید مورد توجه و بررسی قرار بگیرد.

در مقاله هزینه های زندگی در چین تمامی جزئیات و آخرین قیمت ها را در اختیار شما قرار داده ایم، تا بتوانید از متوسط هزینه هایی که برای زندگی در شهرهای مختلف این کشور پیش رو دارید مطلع شوید.

اما در رابطه با هزینه های مسکن و اقامت باید بگوییم که هزینه های خوابگاه دانشجویی در چین ارزان ترین نوع اقامت دانشجویی شناخته می شود که در دسترس دانشجویان بین المللی قرار دارد و اکثر دانشجویان نیز علاقمند به اقامت در این خوابگاه ها هستند.

در ادامه متوسط هزینه گزینه های اقامت دانشجویی در چین را مشاهده خواهید نمود:

نوع اقامت هزینه
خوابگاه های دانشجویی ماهانه 150 تا 450 دلار
اجاره آپارتمان 1 خواب ماهانه 800 تا 2500 یوآن
اجاره آپارتمان 2 خواب ماهانه 1000 تا 4500 یوآن
اجاره آپارتمان 3 خواب ماهانه 1500 تا 8000 یوآن
زندگی به همراه خانواده میزبان 50 تا 150 یوآن در روز

البته افرادی که دارای بودجه و استطاعت مالی بیش تری هستند، می توانند گزینه های دیگر نظیر اجاره آپارتمان را نیز مدنظر قرار دهند.

توجه داشته باشید که هم قیمت خوابگاه و قیمت اجاره ملک در شهرهای مختلف و در دانشگاه های مختلف با یکدیگر متفاوت است. پس حتما پیش از درخواست برای اخذ خوابگاه از دانشگاه خود انواع اتاق های در دسترس و میزان هزینه اجاره آن را استعلام نمایید و مناسب ترین گزینه را برگزینید.

پیدا کردن خوابگاه در چین

پیدا کردن خوابگاه در چین ساده و آسان بوده و دانشجویان می توانند از روش های مختلفی محل اقامت مدنظر خود را برگزینند و به دست آورند. راحت ترین و اولین راه در دسترس مراجعه به سایت دانشگاه خودتان است که در آن پذیرفته شده اید، معمولا دانشگاه اطلاعات کافی در رابطه خوابگاه از امکانات تا قیمت های آنان را در سایت دانشگاه اعلام می کنند و شما می توانید در حین ثبت نام درخواست دریافت خوابگاه را نیز به ثبت برسانید.

در صورتی که امکانات خوابگاه های چین برای شما مناسب نبوده و به دنبال خانه های شخصی می باشید، اولین و راحت ترین راه مراجعه به سایت های مخصوص به اجاره خانه می باشد که بسیار راحت بوده و تمامی گزینه های ممکن به همراه اطلاعات دقیق در آن قرار دارد.

در صورتی که تازه وارد بوده و با مناطق این کشور به طور کامل آشنایی ندارید، می توانید با پرداخت مقداری هزینه به مشاورین املاک، کار خود را بسیار راحت تر کنید. این افراد با داشتن تجربه و آشنایی دقیق با تمامی مناطق و محله های چین شما را به راهنمایی کرده و مناسب ترین گزینه را با توجه به خواسته شما ارائه می دهند.

همچنین برای انجام تمامی مراحل اجاره نامه برای خوابگاه دانشگاهی در چین نیز می توانید از آن ها کمک بخواهید. توصیه می کنیم که عنوان مشاوره اعزام دانشجو به چین 2023 را نیز در سایت آی مهاجرتی مطالعه نموده تا اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنید.

سایت های خانه دانشجویی در چین

سایت های خانه دانشجویی در چین

همان طور که گفتیم در صورتی که از امکانات خوابگاه های چین ناراضی بودید، می توانید با جست و جو در سایت های فروش و اجاره املاک، خانه مناسب خود را بیابید. در این سایت ها تمامی جزئیات مورد نظر که شما باید از آن ها آگاه باشید به همراه عکس و فیلم کامل از محیط کامل در آن قرار داده شده و شما با خیال راحت می توانید تمامی گزینه های پیش روی خود را مشاهده و بررسی نمایید.

با داشتن قابلیت فیلتر گزینه ها در این سایت ها می توانید گزینه های مورد نظر خود را در میان خوابگاه های دانشجویی چین فیلتر کرده و خانه ها را با نزدیک ترین شباهت به خواسته خود پیدا کنید. مراجعه به این سایت ها رایگان بوده و فقط با گذاشتن کمی زمان می توانید به هدف خود برسید.

همچنین می توانید از کارشناسان و مشاورین آی مهاجرتی که در این زمینه دارای تجربه بسیار از سوی خود بوده و از تجربه دانشجویان دیگر نیز استفاده می کنند کمک گرفته و به راحتی بهترین مکان را برای حود بیابید.

سایت های خانه دانشجویی در چین را در لیست زیر برای شما قرار داده ایم:

  • https://www.gabinohome.com/en/
  • https://www.anjuke.com/
  • https://www.fang.com/.
  • https://bj.58.com/
  • https://shanghai.fangdd.com/
  • https://bj.lianjia.com/
  • https://www.thebeijinger.com/
  • https://www.gochengdu.cn/
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

تفاوت زندگی در خوابگاه با خانه در چین

معمولا سوالی که برای دانشجویان ایجاد می شود، اینکه تفاوت زندگی در خوابگاه با خانه در چین چه می باشد؟ تفاوت این دو مکان با یکدیگر اصلا زیاد نیست اما در زمینه هایی است، که بیشترین اهمیت را برای همه افراد دارد و باید حتما به آن ها پرداخت.

اطلاع از این تفاوت ها می تواند از تمامی ضررهای مالی جلوگیری نماید، زیرا که بیشترین تفاوت میان این دو در مقدار هزینه های پیش رو می باشد، کرایه خانه های شخصی در سطح شهر بسیار بیشتر از خوابگاه های دانشجویی چین می باشد و این از عهده برخی افراد بر خواهد آمد.

از جهتی دیگر برخی از افراد به دلیل برخی امکانات خوابگاه های چین مثل آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی که باید به صورت اشتراکی با سایر دانشجویان استفاده نمایند؛ ترجیح می دهند در خوابگاه اقامت نکنند . همچنین ابعاد و بزرگی محیط زندگی و این که بتوانند خانه خود را با سلیقه خود چیدمان کنند برای برخی از افراد بسیار اهمیت داشته و به همین سبب روی به اجاره خانه ها می آورند.

پیشنهاد ما این است که برای کاهش هزینه های دوران تحصیل، در خوابگاه های دولتی که دارای حداقل قیمت ممکن است اقامت کرده و پس از یافتن موقعیت شغلی مناسب که هزینه اجاره را پوشش دهد به منزل شخصی نقل مکان نمایید. مقاله شرایط مهاجرت کاری و کار در چین تمامی جزئیات لازم برای اشتغال در حین تحصیل و پس از آن را به شما ارائه خواهد کرد، مطالعه آن را از دست ندهید.

اطلاع از هر یک از عناوین زیر در زمینه ای مسیر دانشجویی شما در کشور چین را آسانتر خواهد نمود:

خوابگاه های دانشجویی در دالیان

دالیان یکی از شهرهای بزرگ و مهم کشور چین است که به عنوان یک شهر دانشجویی نیز شناخته می شود. این شهر دارای 11 دانشگاه و کالج است که میزان چندین هزاز دانشجوی داخلی و خارجی است که قطعا هرکدام برای اقامت و زندگی خود نیاز به مکانی درخور دارند. قطعا در این شهر گزینه های مختلفی پیش روی دانشجویان قرار خواهد داشت.

تمامی دانشگاه های این شهر خوابگاه هایی را برای اقامت دانشجویان خود تدارک دیده اند، اما ممکن است که به دلیل تکمیل ظرفیت از همان ابتدا امکان اقامت در خوابگاه وجود نداشته باشد. البته معمولا چنین اتفاقی در دانشگاه های چین بسیار کم است؛ پس حتما همان ابتدا به همراه درخواست پذیرش درخواست دریافت خوابگاه را نیز ثبت نمایید.

اما حتی اگر قصد اقامت در خوابگاه های دانشجویی در دالیان را نداشته باشید، قیمت اجاره در این شهر نسبت به پکن و شانگهای بسیار ارزان تر و مناسب تر است. 

به همین خاطر ممکن است که برخی از افراد تصمیم بگیرند که در آپارتمان شخصی به همراه دوستان خود اقامت گزینند.

ضمنا مقاله تحصیل در چین را نیز مطالعه نمایید تا با پذیرش در دانشگاه های چین و اخذ ویزای تحصیلی این کشور آشنا شوید. 

جدول شامل متوسط هزینه های اجاره خانه در این شهر می باشد:

نوع خانه متوسط اجاره در هر ماه
یک خوابه در مرکز شهر 2,559.28 یوان
یک خوابه در حومه شهر 1,635.03 یوان
سه خوابه در مرکز شهر 7,625.00 یوان
سه خوابه در حومه شهر 3,238.92 یوان

خوابگاه های دانشجویی در ووهان

35 موسسه آموزش عالی در شهر ووهان در حال آموزش و تعلیم به دانشجویان هستند که این شهر را به مرکز آموزشی پیشرو در چین مبدل ساخته است، موسسات برجسته ای که سالانه کارشناسان و افراد با سواد و خبره زیادی را به دنیا تحویل می دهند. 

ووهان از نظر قدرت کلی علم و فناوری رتبه سوم را در چین دارد و به نوعی شما با تحصیل و زندگی در این شهر به یکی از قطب های اصلی کشور چین قدم گذاشته اید.

تمامی مراکز آموزشی ووهان برای دانشجویان بین المللی خوابگاه هایی را تدارک دیده اند، اما در صورت علاقه نیز می توان به اجاره آپارتمان در این شهر اقدام کرد. 

نوع خانه متوسط اجاره در هر ماه
یک خوابه در مرکز شهر 2,554.55 یوان
یک خوابه در حومه شهر 1,500.00 یوان
سه خوابه در مرکز شهر 4,822.22 یوان
سه خوابه در حومه شهر 2,722.22 یوان

قیمت ها نیز در مقایسه با پکن، شانگهای و شیان ارزان تر می باشد که از مزیت های اقامت در این شهر است. اگر قصد اقامت در خوابگاه های دانشجویی در ووهان را ندارید، باید بدانید نرخ اجاره در این شهر به شرح زیر است:

در این مطلب شرایط و هزینه های خوابگاه های دانشجویی چین را به شما شرح دادیم، جهت کسب اطلاعات بیش تر می توانید به مقاله مهاجرت به چین مراجعه نموده و اطلاعات لازم را به دست آورید و یا با کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل فرمایید.

سوالات پرتکرار شرایط و هزینه های خوابگاه های دانشجویی چین

در پایان این عنوان می توانید به سوالات پرتکرار در رابطه با خوابگاه های چین نیز مراجعه کنید و در صورتی که پرسشی برایتان وجود دارد با مشاورین ما از طریق بخش دیدگاه در ارتباط باشید.

بله، شرایط و هزینه های خوابگاه های دانشجویی چین برای دانشجویان بین المللی بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد.

بله، برای راحتی حال دانشجویان و اقامتی امن، تمامی دانشگاه های چین خوابگاه های اختصاصی خود را دارا هستند.

در حال حاضر بهترین روش برای جستجوی ملک مناسب در کشور چین برای دانشجویان مراجعه به سایت های آنلاین و یا مراجعه به موسسات مهاجرتی معتبر نظیر آی مهاجرتی است.

بله، خوابگاه های دانشجویی در کشور چین بسیار با کیفیت هستند و این کشور به این مزیت و ویژگی خود شناخته می شود که محل اقامت بسیار مناسبی در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

هزینه خانه مبله قطعا گرانتر خواهد بود در صورتی که شرایط و هزینه های خوابگاه های دانشجویی چین به نحوی است که کاملا مقرون به صرفه بوده و تمامی نیازهای یک فرد را برآورده کند.

ویزای کشور چین و سایر کشورهای جهان در آی مهاجرتی را کلاینت های ما برایتان خواهند گفت:

نمایش ویدیو درباره کاور حدیث فرحزاد
نمایش ویدیو درباره پانته آ معارفی
نمایش ویدیو درباره کاور آیدا دلپسند
نمایش ویدیو درباره کاور حمیدرضا گراوندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه