مشاوره اعزام دانشجو به ترکیه

مشاوره اعزام دانشجو به ترکیه برای دانشجویان و متقاضیانی که قصد تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه ها و مراکز آموزشی این کشور را دارند، یکی از گزینه های در دسترس بوده که باعث شده تا روند مهاجرت تحصیلی خود را از این طریق انجام دهید؛ به صورت کلی برای اتخاذ بهترین تصمیم، آشنایی با موسسات اعزام دانشجو به ترکیه برای متقاضیان ضروری به شمار می رود.

نکته حائز اهمیت در انتخاب این مشاورین و موسسات این بوده که موسسه اعزام دانشجو به ترکیه، عموما در روند مهاجرت تحصیلی و مشاوره به متقاضیان دچار محدودیت هایی بوده و از همین رو نمی توانند به تمامی مراجعه کنندگان مشاوره دهند.

مشاوره اعزام دانشجو به ترکیه

در هنگام اقدام به تحصیل در یکی از مراکز آموزشی ترکیه باید با بررسی های دقیق بهترین مشاور و راهنما را انتخاب نمایید که بتواند تمامی خدمات لازم را به شما ارائه دهد.

فهرست مطالب

یکی از مهم ترین محدودیت ها هنگام استفاده از اعزام دانشجو به ترکیه این بوده که این موسسات عموما موظفند تا به دانش آموزانی مشاوره بدهند که قصد تحصیل در مقاطع بالاتر از دیپلم مانند کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دارند و نمی توانند به دانش آموزانی که قصد تحصیل در مدارس کشوری دیگر را دارند، هیچ گونه خدماتی ارائه دهند . برای کسب اطلاعات کامل تر در مورد این موسسات و نوع محدودیت ها، در ادامه این مقاله با مشاورین آی مهاجرتی همراه باشید.

ضمن این توصیه می کنیم در کنار این مقاله عنوان روش های مهاجرت به ترکیه را مطالعه فرمایید تا با مزایای و معایب مهاجرت تحصیلی و همچنین تمامی شرایط و روش های آن آشنا شوید.

تفاوت مهاجرت تحصیلی با اعزام دانشجو به ترکیه

مهم ترین تفاوت مهاجرت تحصیلی با اعزام دانشجو به ترکیه چیست؟ برای پاسخ به این سوال باید به تعریف هر مورد بپردازیم؛ مهاجرت تحصیلی به مواردی گفته شده که در آن متقاضی به منظور تحصیلی و زندگی یکی از کشورهای خارجی مانند ترکیه را انتخاب کرده و قصد داشته تا با تحصیلی در دانشگاه های این کشور اقامت تحصیلی آن را به دست آورده و پس از پایان تحصیلات نیز با یافتن شغل به زندگی در کشور مورد نظر ادامه دهند.

 

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
مشاوره اعزام دانشجو به ترکیه

در اعزام دانشجو به ترکیه دانشجویان قصد داشته تا برای مدت زمان کوتاهی با هزینه شخصی خود یا با استفاده از کمک هزینه های اعطا شده توسط دولت، به تحصیل در یکی از دانشجویان کشورهای خارجی پرداخته و پس از پایان تحصیلات به نظر یافتن شغل و ورود به بازار کار به کشور خودشان باز گردند.

در این روش افراد به منظور تامین نیروی انسانی متخصص و متعهد جهت آشنایی با علم روز دنیا برخی مقاطع تحصیلی را در کشور های خارجی گذرانده و دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید، باید حتما مورد تایید وزارت ایران بوده تا پس از اتمام تحصیلات با دارا بودن مدرک تحصیلی معتبر در ایران مشغول به کار شوید.

در مشاوره اعزام دانشجو به ترکیه مهم بوده که در مورد میزان هزینه ها شرایط مهاجرتی و قوانین اطلاعات کافی داشته باشید، شما می توانید با مراجعه مقاله تحصیل در ترکیه از صفر تا صد 2023 تا حد زیادی از روش های مهاجرت تحصیلی و همچنین شرایط آن آگاه شوید.

موسسه اعزام دانشجو به ترکیه

موسسه اعزام دانشجو به ترکیه

امروزه در کشورمان موسسات زیادی با نام موسسه اعزام دانشجو مشغول به فعالیت هستند، اما نکته بسیار مهم این بوده که بسیاری از این موسسه ها به صورت غیر قانونی به فعالیت پرداخته و برخی دیگر نیز از زمان مجوز فعالیتشان گذشته است؛ از همین رو یافتن موسسه اعزام دانشجویی که به صورت قانونی مشغول به کار باشد سخت است.

موسسه اعزام دانشجو به ترکیه به موسساتی گفته شده که از طرف وزارت علوم ایران دارای مجوز بوده و به دانشجویانی به قصد داشته تا تحصیلات خود را در این کشور بگذارند و پس از آن به ایران باز گردند کمک می کند؛ اما این موسسه ها در فعالیت خود دارای محدودیت های فراوانی هستند.

این موسسه نمی تواند در مورد روش ها مهاجرتی و همچنین نحوه یافتن شغل پس از تحصیل به شما مشاوره دهد و در صورت انجام دچار نقض قانون شده و با آنها برخورد قاطعانه خواهد شد؛ همچنین از دیگر محدودیت های این موسسه ها مقاطع مورد نظر بوده و موسسه های اعزام دانشجو به ترکیه نمی تواند در مقاطع پایین تر از دیپلم یا گذراندن دوره های زبان، به شما کمک کند.

با توجه به اینکه موسسه های مشاوره اعزام دانشجو به ترکیه تنها موظفند در برخی از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم فعالیت کرده و گاها با تخریب و سرکوب رزومه متقاضی او را از تحصیل در برخی از بهترین دانشگاه ها منصرف کرده و متقاعد می کنند تا در دانشگاه های مورد نظر خودشان به تحصیل بپردازد.

توصیه می کنیم تا با مشاهده ویدیو رو به رو با تحصیل در ترکیه به خوبی آشنا شوید و بتوانید ضمن آگاهی از تمامی شرایط به بهترین تصمیم ممکن برسید.

کارشناسان ما در آی مهاجرتی پاسخگوی شما در تمامی زمینه های مرتبط با مهاجرت تحصیلی می باشند.

نمایش ویدیو درباره تحصیل-در-ترکیه
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

تفاوت موسسات اعزام دانشجو به ترکیه با موسسات مهاجرتی

برخلاف موسسات اعزام دانشجو به ترکیه، موسسات مهاجرتی دارای محدودیت کم تری بوده و با آگاهی و علم بیشتر تمامی تلاش خود را می کنند تا به متقاضی کمک کنند در بهترین موسسات آموزشی و دانشگاه های ترکیه پذیرش بگیرند.

موسسه مهاجرتی معتبر نیز به صورت کاملا قانونی فعالیت کرده و در مواردی مانند مشاوره در زمینه مهاجرت، انتخاب دانشگاه و کشور و همچنین تمامی فعالیت های مربوطه را نیز برای شما انجام می دهد.

 یکی از تفاوت موسسات اعزام دانشجو به ترکیه با موسسات مهاجرتی این بوده که موسسات مهاجرتی برای انتخاب دانشگاه و کشور دچار محدودیت نبوده و می توانند به راحتی در هر کشور و هر دانشگاهی که متقاضی علاقه داشته باشد فرایند مهاجرت تحصیلی و کسب پذیرش را انجام دهند.

موسسه های مهاجرتی معتبر همچون آی مهاجرتی می توانند به صورت کاملا قانونی در هر مقطع تحصیلی به افراد مشاوره داده و کمک کنند تا روند مهاجرت تحصیلی خود را با موفقیت زیاد و در کم ترین مدت زمان ممکن انجام دهند.

مشاورین این موسسه های معتبر بخش زیادی از روند پذیرش دانشگاه را انجام داده و از اولین تا آخرین لحظه مهاجرتی تحصیلی همراه شما خواهند بود.

از مهم ترین مزایای استفاده از موسسه مهاجرتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارا بودن مجوز فعالیت
  • ارائه مشاوره در زمینه مهاجرت تحصیلی و روند آن
  • نبود محدودیت در مقطع تحصیلی و انتخاب کشور برای تحصیل
  • کسب پذیرش دانشگاه مورد نظرتان

وکیل مهاجرتی در موسسه اعزام دانشجو به ترکیه

حتما شما نیز تا به حال با عنوان وکیل مهاجرتی در موسسه اعزام دانشجو به ترکیه برخورد کرده اید، این عنوان در حال حاضر توسط موسسه های بسیار زیادی استفاده شده اما واقعیت این بوده که شغل وکیل مهاجرت در کشور ایران وجود نداشته و از آنجایی که این رشته در دانشگاه های کشور ایران تدریس نمی شود، مشاغل مربوط به آن نیز عموما وجود خارجی ندارند.

امروزه رشته های مربوط به مهاجرت در کشورهایی نظیر کانادا و استرالیا تدریس شده و گاها برخی افراد با گذراندن چند دوره در این کشور ها خود را وکیل مهاجرتی خوانده و از این طریق به فریب مخاطب و کسب اعتماد کاذب می پردازند.

باید خاطر نشان کرد افراد با گذراندن این دوره ها می توانند در بهترین حالت به عنوان وکیل مهاجرتی در موسسات مهاجرتی مشغول به کار شده و در مورد راه های و روند مهاجرت مشاوره ارائه دهند.

وکیل مهاجرتی در موسسه اعزام دانشجو به ترکیه

باید گفت که موسسه های اعزام دانشجو به ترکیه به هیچ عنوان دارای مجوز لازم برای مشاوره در مورد روش ها مهاجرتی نبوده و افرادی که با عنوان وکیل مهاجرتی در این موسسات مشغول به کار هستند در واقع کاری غیر قانونی انجام داده و صرفا این کار را برای جلب متقاضی انجام می دهند.

با توجه به تمامی این موارد باید گفت که انتخاب مشاوره اعزام دانشجو به ترکیه راهی عاقلانه برای روند مهاجرت تحصیلی و کسب پذیرش نبوده و با استفاده از این موسسات شانس شما برای قبولی در دانشگاه مورد نظرتان به طرز چشم گیری کاهش خواهد یافت.

قطعا به عنوان یک دانشجوی علاقه مند به کشور ترکیه به مطالب جمع آوری شده در عناوین زیر نیاز خواهید داشت:

هزینه های اعزام دانشجو به ترکیه

به صورت کلی ترکیه مکانی بسیار مقرون به صرفه برای ادامه تحصیل بوده و هزینه های تحصیل در این کشور زیبا نسبت به بسیاری از کشورها پایین تر است.

هر چند این هزینه می تواند با توجه به عوامل مختلف مانند نوع دانشگاه مقطع تحصیلی و همچنین میزان هزینه های زندگی متفاوت باشد.

 

دانشگاه فنی خاورمیانه 236 یورو در سال
دانشگاه عبدالله گل 439 یورو در سال
دانشگاه بوغازیچی 1018 یورو در سال
دانشگاه اوکان استانبول از 1140 یورو در سال

هزینه های اعزام دانشجو به ترکیه به بخش های مختلفی تقسیم شده که یکی از مهم ترین آنها شهریه دانشگاه می باشد؛ در ترکیه، دانشگاه های دولتی بسیار مقرون به صرفه بوده و دانشجویان باید تنها حدود بین 100 تا 4000 یورو در هر سال تحصیلی پرداخت کنند؛ هر چند این میزان با توجه به نوع رشته متفاوت بوده و در برخی از رشته ها مانند مهندسی و پزشکی میزان هزینه بالاتر می باشد؛ دانشگاه های خصوصی نسبت به دولتی هزینه بالاتری دریافت کرده و در برخی از دانشگاه ها تا 20000 یورو در سال نیز می رسد.

هنگام مهاجرت تحصیلی باید هزینه های مختلفی جهت ترجمه اسناد، شهریه خوابگاه و… بپردازید؛ همچنین هزینه های زندگی در این کشور با توجه به سبک زندگی تعیین شده اما به صورت کلی این هزینه حدود 650 تا 400 یورو در ماه می باشد؛ شما می توانید برای کسب اطلاعات کامل تر در مورد برآورد هزینه ها به مقاله هزینه های زندگی در ترکیه پس از مهاجرت، مراجعه فرمایید.

بورسیه ها در اعزام دانشجو به ترکیه

بورسیه ها در اعزام دانشجو به ترکیه یکی از روش های عالی برای کاهش هزینه ها هنگام تحصیل در این کشور می باشد؛ همانطور که می دانید میزان هزینه ها می توان عامل مهمی برای زندگی و مهاجرت به یک کشور باشد، از همین رو دولت ترکیه برخی از بهترین بورسیه های تحصیلی با بودجه کامل را در اختیار متقاضیان داخلی و خارجی قرار داده تا بتوانند از شانس تحصیل در ترکیه بهره برده و با آرامش خاطر به تحصیل بپردازند.

در ترکیه، دانشجویان بین المللی می توانند برای طیف گسترده ای از بورسیه ها و کمک های مالی درخواست دهند؛ این کمک هزینه های تحصیلی توسط موسسات مختلف نظیر دولت، دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی و سازمان های بین المللی ارائه می شود؛ معیار های دریافت این بورسیه ها و میزان پوشش دهی آنها متفاوت بوده و شما می توانید برای کسب اطلاعات کامل تر به مقاله دریافت بورسیه های تحصیلی در ترکیه را مطالعه فرمایید.

بدون شک موضوع مشاوره اعزام دانشجو به ترکیه و مسائل مربوط به آن می توانند تاثیر عمده ای در روند مهاجرت تحصیلی شما بگذارند؛ جهت کسب اطلاعات کامل تر در مورد شرایط مهاجرت تحصیلی و همچنین بهترین راه برای مهاجرت از طریق دفتر مرکزی و دفتر غرب تهران یا دفتر شیراز با مشاورین آی مهاجرتی در تماس بوده یا همین حالا با لمس عنوان ویزای تحصیلی ترکیه 2023 اطلاعات لازم را به دست آورید.

سوالات پر تکرار مشاوره اعزام دانشجو به ترکیه

در بخش سوالات پرتکرار به اصلی ترین مطالب در زمینه مشاوره اعزام دانشجو به ترکیه پرداخته ایم و از طریق بخش دیدگاه پاسخگوی تمامی سوالات شما در این رابطه خواهیم بود.

خیر این موسسه های اعزام دانشجو به ترکیه تنها می توانند در کشورهایی که در مجوزشان ذکر گردیده فعالیت کنند.

به موسساتی گفته شده که از طرف وزارت علوم ایران دارای مجوز بوده و به دانشجویانی به قصد داشته تا تحصیلات خود را در این کشور بگذارند و پس از آن به ایران باز گردند کمک می کند

موسساتی که به صورت کاملا قانونی فعالیت کرده و در مواردی مانند مشاوره در زمینه مهاجرت، انتخاب دانشگاه و کشور و همچنین تمامی فعالیت های مربوطه را نیز برای شما انجام می دهد

بله، دولت ترکیه برخی از بهترین بورسیه های تحصیلی با بودجه کامل را در اختیار متقاضیان داخلی و خارجی قرار داده تا بتوانند از شانس تحصیل در ترکیه بهره برده و با آرامش خاطر به تحصیل بپردازند.

در ترکیه، دانشگاه های دولتی بسیار مقرون به صرفه بوده و دانشجویان باید تنها حدود بین 100 تا 4000 یورو در هر سال تحصیلی پرداخت کنند.

در پایان نیز تماشا کنید که با مشاوره های تخصصی ما در آی مهاجرتی می توان به آسانی به ویزا رسید:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه