کار سیاه در ترکیه

کار سیاه در ترکیه به شغلی اطلاق می گردد که بدون مجوز و به صورت غیرقانونی انجام می شود و از آنجایی که اینگونه مشاغل هیچ کمکی به سیستم تامین اجتماعی و رونق بازار کاری کشور ترکیه نمی کند ، دولت این کشور اجازه انجام آن را به هیچ نیرو و کارفرمایی نمی دهد.

اما امروزه بسیاری از پناهجویان و پناهندگان به دلایل متعددی اقدام به انجام کار سیاه در ترکیه می کنند که یا از عواقب آن آگاهی ندارند و یا به دلایل مختلف نمی توانند مجوز کار قانونی را دریافت کنند . در این عنوان با مشاورین آی مهاجرتی همراه باشید تا ضمن آگاهی از خطرات کار سیاه در ترکیه هر آنچه را که باید در رابطه با کار سیاه در ترکیه بدانید را در اختیارتان قرار دهیم.

کار سیاه در ترکیه

کار سیاه در ترکیه یکی از پرخطرترین روش های کسب درآمد در این کشور است که هیچ گونه حقوق قانونی را برای مهاجرین فراهم نمی سازد.

فهرست مطالب

در واقع کار سیاه در ترکیه نه تنها هیچ مزیتی ندارد بلکه می تواند عواقب بسیار بدی را نیز برای شما به همراه داشته باشد . افراد مشغول در این حوزه به عنوان مجرم شناخته شده و توسط قانون مجازات می شوند . چنانچه یک فردپناهنده به واسطه کار سیاه دستگیر شود مجازات او سنگین تر خواهد بود .

کار غیرقانونی در ترکیه در مقابل کار قانونی در این کشور قرار دارد و طبیعتا تمامی قوانین و مقرارت نیز دقیقا به صورت متقابل در رابطه با آن اجرا می شود . توصیه می کنیم تا حتما با مراجعه به عنوان روش های مهاجرت به ترکیه به صورت قانونی به این کشور وارد شده و به کار مشغول شوید.

معایب کار غیرقانونی در ترکیه

معایب کار غیرقانونی در ترکیه بسیار بوده و شما با انجام آن خود را از حقوق قانونی فراوانی محروم می نمایید . در کار غیرقانونی در ترکیه حق هیچ گونه اعتراضی به کارفرما را نداشته و باید به حداقل دستمزد راضی باشید . شما به دلیل غیرقانونی بودن کار خود نمی توانید به اداره کار هیچ گونه گزارشی بدهید و یا بیمه دریافت کنید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
کار سیاه در ترکیه

در حالت عادی کارفرمایان موظف هستند تا برای تمام نیروهای خود مطابق با ساعات کاری بیمه پرداخت کنند ، اما در کار سیاه در ترکیه هیچ گونه حق بیمه ای وجود ندارد و شما نمی توانید به داشتن بازنشستگی فکر کنید.

علاوه بر این با پرداخت حق بیمه هم خود و هم خانواده تان تحت پوشش درمانی قرار گرفته و از پرداخت هزینه های سنگین در هنگام درمان معاف می شوید که با کار غیرقانونی در ترکیه این امکان به هیچ عنوان برایتان وجود ندارد.

از همه مهم تر اینکه در معایب کار غیرقانونی در ترکیه می توان گفت که حتی حداقل دستمزد اعلام شده توسط اداره کار ترکیه برای شما وجود نداشته و باید به دریافت حقوقی بسیار کمتر رضایت بدهید . از این رو به نوعی شما مورد سواستفاده کارفرما قرار می گیرید و استرس زیادی را نیز متحمل شوید . مراجعه به عنوان شرایط کار و مهاجرت کاری به ترکیه به شما کمک می کند تا بتوانید ضمن اطلاع از شرایط کاری در این کشور آگاهانه تصمیم بگیرید.

درآمد کار سیاه در ترکیه

درآمد کار سیاه در ترکیه

افرادی که به دنبال کار سیاه در ترکیه هستند به دلایل متعدد نمی تواند به صورت قانونی ساعاتی را به کار مشغول شوند و خطرات آن را به جان می خرند . درآمد کار سیاه در ترکیه در مقایسه با درآمد عادی یک فرد که به صورت قانونی به کار مشغول می باشد ، بسیار کمتر بوده و نمی تواند پاسخگوی یک زندگی در سطح متوسط باشد . در عنوان هزینه های زندگی در ترکیه پس از مهاجرت به صورت کامل میزان مخارج شما برای زندگی در ترکیه را شرح داده ایم و شما با مطالعه آن در می یابید که کار سیاه در ترکیه به هیچ عنوان پاسخگوی شما نخواهد بود . درآمد کار سیاه در ترکیه معمولا به صورت نقدی و ساعتی به کارگران پرداخت می شود و می توان حداقل آن را از 8.5 لیر تا 10 لیر متغیر دانست.

البته دانستن زبان ترکی به همراه کاری که انجام می دهید می تواند میزان دستمزد شما را تغییر دهد اما همواره در تمامی مشاغل میزان درآمد کار سیاه در ترکیه در برابر همان کار به صورت قانونی کمتر است و شما باید شرایط نابرابر را بپذیرید.

خوب است که با تسلط به زبان ترکی بتوانید خود را به کارفرما ثابت کنید تا برای شما درخواست اجازه کار نماید . در صورتی که در کار مهارت کافی داشته باشید و بتوانید به صورت قانونی به کار مشغول شوید از مزایای خوبی برخوردار خواهید شد.

وبینار تحصیل در ترکیه

یکی از روش هایی که شما عزیزان می توانید به واسطه آن به دنیای کار در کشور ترکیه وارد شوید ، تحصیل در دانشگاه های این کشور می باشد.

در این وبینار کارشناسان ما به صورت دقیق تمامی شرایط موردنیاز تحصیل در این کشور را برای شما شرح داده اند و در صورتی که به دنبال پذیرش در هر یک از دانشگاه های این کشور هستید ، حتما با ما در آی مهاجرتی تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره تحصیل-در-ترکیه
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

خطرات کار غیرقانونی در ترکیه

از آنجا که کار سیاه در ترکیه کاملا غیر قانونی می باشد در صورت بررسی و کشف نیز مجازات سنگینی به همراه دارد . پلیس و مقامات ترکیه همواره تلاش می کنند تا تمامی افراد در این کشور از حقوق و مزایای انسانی به طور یکسان برخوردار باشند و بتوانند با داشتن کای مناسب هم زندگی خود را تامین نموده و هم به اقتصاد این کشور کمک نمایند.

با مطالعه عنوان نظام مالی و اقتصادی ترکیه در می یابید که نیروی کار قانونی این کشور چه تقش اصلی را در رشد آن ایفا می کنند . در رابطه با خطرات کار غیرقانونی در ترکیه می توان گفت که ابتدا کارفرمایان با توجه به نوع کار جریمه شده و باید مبلغی را به اداره کار پرداخت کنند و چنانچه کار موردنظر نیز قانونی نباشد مبلغ جریمه افزایش می یابد.

فردی که به صورت غیر قانونی نیز در بازار کار سیاه ترکیه به کار مشغول است باید جریمه نقدی پرداخت کند و در صورتی که این کار مجدد تکرار شود مبلغ جریمه برای کارفرما نیز افزایش یافته و دو برابر می شود . مهم تر از همه آنکه محل کار موردنظر نیز توسط سازمان تامین اجتماعی پلمپ می شود.

هم چنین در کار سیاه در ترکیه به دلیل نداشتن بیمه در صورت بروز هرگونه حادثه در طول کار شما نمی توانید از بیمه استفاده کرده و نه تنها هزینه درمان برایتان پوشش داده نمی شود ، بلکه دوران مرخصی و یا دریافت حقوق در طول درمان نخواهید داشت.

Dangers of illegal work in Türkiye

با مطالعه عناوین زیر اطلاعات خود را در رابطه با کشور ترکیه افزایش دهید:

کار سیاه در ترکیه برای دانشجویان

از جمله افرادی که به دنبال کار سیاه در ترکیه هستند می توان به دانشجویان اشاره کرد . دانشجویان به دلیل اشتغال به تحصیل تنها فرصت انجام کارهای پاره وقت و پراکنده را در هفته دارند و ترجیح می دهند تا بدون دریافت مجوزها با کارفرما به توافق رسیده و به کار بپردازند.

در عنوان کار دانشجویی در ترکیه برای دانشجویان خارجی شرح داده ایم که دانشجویان می توانند به مدت سی ساعت در هفته به کار مشغول شوند اما تنها در صورتی که در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا مشغول تحصیل باشند و یا یک سال از آغاز تحصیل آنها گذشته باشد. حتما با مطالعه این عنوان به جزئیات بیشتر در این رابطه برسید.

در صورتی که دانشجویی بخواهد بیش از ساعات مجاز و یا خارج از قوانین به کار مشغول شود ، به بازار کار سیاه در ترکیه وارد شده و باید عواقب آن را نیز بپذیرد . این کار می تواند در مشاغل عادی مانند کار در رستوران و بارها و یا مغازه های کوچک باشد که به دلیل رعایت نکردن قانون کار سیاه لقب بگیرد.

کار سیاه در ترکیه برای دانشجویان

در صورتی که در رابطه با کار سیاه در ترکیه سوالی ذهن شما را مشغول نموده حتما با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و یا دفتر شیراز واقع در معالی آباد تماس گرفته و پاسخ سوال خود را از آنها دریافت کنید . ما در آی مهاجرتی می کوشیم تا بهترین و به روزترین اطلاعات را در اختیار شما قرار دهیم.

سوالات پر تکرار کار سیاه در ترکیه 

در صورتی که به دنبال دریافت جزئیات بیشتر در رابطه با کار سیاه در ترکیه هستید ، ضمن مطالعه سوالات پرتکرار در ادامه ، پرسش خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید تا در کوتاه ترین زمان ممکن به جواب برسید.

خیر، کار سیاه در ترکیه به دلیل غیر قانونی بودن هیچ گونه بیمه ای را به نیروی کار ارائه نمی دهد.

اینگونه مشاغل از کم ترین میزان درآمدها برخوردار هستند و معمولا بایت آن ها ساعتی از 8.5 تا 10 لیر به کارگران پرداخت می شود.

خیر، چون این مشاغل به صورت غیر قانونی هستند و کارفرما نیز با شما قرارداد کاری نبسته است شما نمی توانید به هیچ سازمان یا دادگاهی شکایت خود را ارائه دهید.

در صورتی که دانشجو دارای مجوز کار نباشد و یا اینکه قص داشته باشد بیش از حد مجازی که از سوی دولت برای وی در نظر گرفته شده است به کار در این کشور مشغول شود؛ به بازار کار سیاه در ترکیه وارد شده است.


خیر، کار سیاه در ترکیه شامل بیمه بازنشستگی نمی شود و از همان ابتدا هیچ گونه حق بیمه ای برای شخص پرداخت نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه