بیمه های دانشجویی کشور ایتالیا

بیمه های دانشجویی کشور ایتالیا کمک قابل توجهی به شما در کاهش هزینه های درمان و پزشکی تان در مدت اقامت و تحصیل در این کشور می نمایند.

با این که اخذ بیمه دانشجویی در ایتالیا برای تمامی دانشجویان خارجی الزامی است، اما اگر این امر الزامی هم نبود؛ بهترین کار ممکن اخذ آن است ، زیرا هزینه های درمان و پزشکی در ایتالیا بدون بیمه های درمانی به خصوص برای مهاجرین و خارجی ها بسیار بالا و کمر شکن است.

توجه داشته باشید که اخذ بیمه های دانشجویی کشور ایتالیا برای تمامی دانشجویان بین المللی الزامی است و در هنگام اخذ پذیرش از دانشگاه و همچنین برای اخذ ویزای تحصیلی، این موضوع از سوی دانشگاه و سفارت ایتالیا بررسی خواهد شد.

بیمه های دانشجویی کشور ایتالیا

بیمه های دانشجویی کشور ایتالیا به شما کمک می کنند تا در طول تحصیل خود با حداقل هزینه از پوشش درمانی موردنیاز خود به خوبی برخوردار شوید.

فهرست مطالب

البته بیمه های درمانی دانشجویی در ایتالیا دارای شرایط مختلفی هستند و می توانند در قیمت های مختلفی در دسترس بوده و توسط شما اخذ شوند، اما قطعا بیمه کامل تر بهتر خواهد بود.

کارشناسان آی مهاجرتی در ادامه خواهند گفت که شرایط اخذ بیمه دانشجویی ایتالیا دارای پیچیدگی خاص یا سختی نیست، اما باید حتما از چگونگی و شرایط و هزینه های انواع بیمه ها و خدمات مورد ارائه آن ها مطلع باشید تا بتوانید به بهترین نوع بیمه مورد نیازتان دست پیدا کنید.

فراموش نکنید با کلیک روی عنوان همه چیز درباره تحصیل در ایتالیا می توانید تمامی جنبه ها و زوایا و شرایط تحصیلی این کشور و دانشگاه های آن را شناخته و از چگونگی اخذ پذیرش در آن ها مطلع شوید.

انواع بیمه دانشجویی در ایتالیا

دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های ایتالیا را دارند باید در هنگام ثبت نام حتما بیمه دانشجویی بین المللی خود را نیز ارائه نمایند وگرنه قادر به ثبت نام نخواهند بود.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو بیمه های دانشجویی کشور ایتالیا + پادکست

بیمه های دانشجویی در کشور ایتالیا به عنوان یکی از دغدغه های مهم دانشجویان هم در حوزه درمان و هم در بخش هزینه ها اهمیت فراوانی دارد.

از این رو در این وبینار می توانید اطلاعات مهم در این رابطه را دریافت نموده و جهت هرگونه پرسش با مشاورین ما در آی مهاجرتی در تماس باشید.

نمایش ویدیو درباره بیمه های دانشجویی کشور ایتالیا
بیمه های دانشجویی کشور ایتالیا

انواع بیمه دانشجویی در ایتالیا برای دانشجویان وجود دارد که هزینه های مناسب و مقرون به صرفه ای را نیز از آنان دریافت می نماید. این بیمه ها شامل بیمه های درمانی خصوصی و بیمه های درمانی دولتی می باشند.

بیمه های درمانی دولتی قیمت های ارزان و مناسبی را از دانشجویان دریافت می نمایند و در قبال آن فقط در مقابل خدمات اصلی و مهم درمانی قبول مسئولیت و قبول هزینه می نمایند، اما بیمه های خصوصی با دریافت مبالغ بیش تری موارد درمانی وسیع تری را تحت پوشش خود قرار می دهند. به طور مثال خدمات دندان پزشکی و چشم پزشکی معمولا در بیمه های دولتی تحت پوشش قرار نمی گیرد اما با پرداخت بیمه های خصوصی می توان تمام هزینه های مربوط به این خدمات را پوشش داد.

معمولا هر کدام از شرکت های ارائه دهنده بیمه های دانشجویی دارای سطوح مختلف بیمه درمانی هستند و بر اساس خدمات تحت پوشش خود دسته بندی های متفاوتی را به افراد ارائه و مبلغ خاصی را نیز برای هریک در نظر می گیرند که دانشجویان با توجه به بودجه و شرایط مالی و شرایط مورد نیاز خود به انتخاب هریک از گزینه های پیش روی خود خواهند پرداخت. 

ضمنا مقاله هزینه های مهاجرتی و زندگی در ایتالیا شما را از تمامی مبالغ و مخارج این امر با جزئیات کاملی مطلع می سازد.

بیمه درمان خصوصی یا ASL در ایتالیا

همانطور که گفتیم بیمه های دانشجویی کشور ایتالیا به دو نوع خصوصی و دولتی تقسیم بندی می شوند که بیمه دانشجویی خصوصی را در ایتالیا با نام بیمه ASL می شناسند. در بیمه های درمانی دولتی یا همان عمومی ممکن است مراکز درمانی مشخص به شما معرفی شوند که در هنگام نیاز تنها مجبور به مراجعه به آن ها هستید، در حالی که در بیمه درمان خصوصی یا ASL در ایتالیا بر خلاف بیمه عمومی می توان در تمامی مراکز درمانی از خدمات آن بهره مند شد و امکانات بیشتری در اختیار دانشجو قرار گیرد.

علاوه بر این از دیگر مزایای انتخاب این نوع بیمه این است که به شما اجازه می دهد تا پزشک شخصی برای خود انتخاب نمایید و از برخی خدمات تخصصی تر نیز بهره مند شوید، همچنین این نوع بیمه در سراسر اروپا دارای اعتبار بوده و می توانید در طول سفر به سایر کشورهای این قاره نیز از آن استفاده کنید، به خصوص کشورهای عضو شنگن و اتحادیه اروپا.

The cost of insurance in Italy compared to other countries

هزینه درمان در ایتالیا در مقابل سایر کشورها

بسیاری از افراد با این سوال مواجه هستند که آیا هزینه درمان در ایتالیا در مقابل سایر کشورها گران است یا ارزان؟! 

باید بگوییم که هزینه درمان در ایتالیا در میان کشورهای گران قرار می گیرد، البته داشتن بیمه درمانی بسیار در کاهش آن تاثیر گذار است. اما بازهم هزینه های درمان در مقابل برخی کشورهای مطرح به طور قابل توجهی ارزان تر است.

در نمودار زیر مقایسه ای در سال 2022 انجام شده است که مشاهده خواهید نمود:

هزینه درمان به دلار

فرق بیمه های مسافرتی با دانشجویی ایتالیا

فرق بیمه های مسافرتی با دانشجویی ایتالیا

فرق بیمه های مسافرتی با دانشجویی در این است که شما برای دریافت ویزا و سفرهای کوتاه مدت و کمتر از 90 روز نیاز به دریافت بیمه مسافرتی خواهید داشت، اما در صورتی که برای تحصیل و اقامت بلندمدت به این کشور سفر کرده و مدت اقامتتان بیش تر از 90 روز باشد، ملزم به دریافت بیمه دانشجویی در ایتالیا هستید. این نوع بیمه ها از لحاظ خدماتی که بیمه گذاران را تحت پوشش قرار می دهند با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند.

بیمه های دانشجویی کشور ایتالیا برای اقامت بلند مدت در این کشور در نظر گرفته شده است و این نوع بیمه ها بیماری های زمینه ای مانند بیماری قلبی، کلیوی، دیابت و دیگر بیماری های خاص را نیز در صورت نیاز به درمان یا بستری در مدت اقامت شما در این کشور پوشش می دهند.

اما بیمه های مسافرتی این بیماری ها را پوشش نداده و معمولا مواردی مانند اتفاقات ناگهانی یا بیماری های ساده مانند سرما خوردگی، مسمومیت را شامل می شوند . این نوع بیمه ها برای اتفاقات محتمل در سفرهای کوتاه تر از 90 روز برنامه ریزی شده اند ، اتفاقاتی نظیر: کنسلی بلیت، گم شدن وسایل یا چمدان، بیماری های سرپایی و ساده و دیگر موارد از این قبیل.

بیمه های مسافرتی به نحوی تضمین می نماید که تا سقف هزینه 30 هزار یورو برای اتفاقات غیرمترقبه و یا بازگرداندن فرد در صورت مرگ یا حادثه را تحت پوشش قرار دهد. البته اخذ ویزای تحصیلی نیاز به تهیه بیمه مسافرتی دانشجویی نیز قطعا دارد.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

روش دریافت بیمه های دانشجویی کشور ایتالیا

جهت دریافت بیمه های دانشجویی کشور ایتالیا، دانشجویان باید در خدمات درمانی این کشور ثبت نام نمایند و کارت سلامت خود را اخذ کنند. دقت داشته باشید که در مراحل دریافت بیمه دانشجویی در ایتالیا از دانشجویان می خواهند که یک پزشک عمومی را برای خود برگزینند؛ ضمنا اگر شما دارای فرزند کودک نیز باشید، باید یک دکتر اطفال را هم انتخاب کنید.

به همین خاطر بسیار خوب است که قبل از اقدام در رابطه با پزشک مورد نظر خود بررسی کرده و پزشکی باتجربه را انتخاب کنید. از آن جایی که ممکن است روش دریافت بیمه های دانشجویی کشور ایتالیا برای هر دانشجو متفاوت باشد، حتما به مرکز بهداشت محله خود مراجعه نمایید تا از جزئیات لازم مطلع گردید.

شرکت های معروف بیمه در ایتالیا

همانطور که در بخش بالا گفتیم دانشجویان با توجه به نیاز و همچنین بودجه خود می توانند از یکی از انواع بیمه های دانشجویی کشور ایتالیا که به صورت دولتی و یا خصوصی در دسترس قرار دارد ، انتخاب نموده و نسبت به تهیه آن اقدام نمایند. همانطور که مشخص است بیمه دولتی فقط توسط سازمان تامین اجتماعی کشور به شهروندان ارائه می شود.

اما برای تهیه بیمه های دانشجویی کشور ایتالیا به صورت خصوصی باید از شرکت های بیمه ای که در زمینه بیمه های دانشجویی نیز فعالیت دارند اقدام نمایید. معمولا این شرکت ها خدمات و طرح های بیمه ای خود را در چندین حالت و پوشش مختلف به مشتریان خود ارائه می دهند که با توجه به میزان حمایت هایی که از بیماران به عمل خواهند آورد مبلغ متفاوتی نیز از آنان دریافت خواهند نمود.

در ادامه نام شرکت های معروف بیمه در ایتالیا که از بیش ترین اعتبار برخوردار هستند را مشاهده خواهید کرد:

Famous insurance companies in Italy

  • IMG
  • Now Health International
  • Cigna
  • Foyer Global Health
  • HCCMIS
  • Allianz Care International Health Insurance
  • Geoblue
  • Diplomat Long Term
  • Global Underwriters

ضمن این که پیشنهاد داریم با کلیک روی عنوان بهترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل این مقاله مفید در رابطه با شرایط و ویژگی های شهرهای دانشجویی ایتالیا را مطالعه نمایید تا به بهترین گزینه ممکن برسید.

دانستن شرایط بیمه دانشجویی در سایر کشورهای اروپایی می تواند اطلاعات شما را در این رابطه به خوبی افزایش دهد:

نکات مهم بیمه ای برای متقاضیان تحصیلی

جهت دریافت بیمه های دانشجویی کشور ایتالیا به خصوص بیمه های خصوصی شما باید به برخی نکات مهم و قابل توجه در اخذ آن ها دقت به عمل آورید.

بیمه دولتی دانشجویی دارای شرایط ثابت و مشخصی است، اما در بیمه های خصوصی (ASL) هست که شرایط متغیر بوده و متقاضیان می توانند گزینه های متفاوتی را برگزینند.

به همین خاطر باید بیمه ای را برگزینید که با ارزان ترین هزینه ممکن بهترین خدمات را عاید شما سازد.

ضمنا مقاله سیر تا پیاز اعزام دانشجو به ایتالیا را هم در سایت ما مطالعه کرده تا از مراحل آن قدم به قدم مطلع شوید.

نکات مهم بیمه ای برای متقاضیان تحصیلی

اما نکات مهم بیمه ای برای متقاضیان تحصیلی به شرح زیر است:

  • بیمه اخذ شده هزینه ویزیت پزشک در بیمارستان و کلینیک را بدون توجه به دلیل آن پوشش دهد.
  • بیمه اخذ شده تا حد ممکن انواع بیماری ها را پوشش دهد.
  • بیمه اخذ شده هزینه های بستری در بیمارستان های ایتالیا را پوشش دهد.
  • بیمه اخذ شده کل هزینه های حمل و نقل به مراکز درمانی و بیمارستان در تمام کشور را پوشش دهد.
  • بیمه اخذ شده را تا زمان تحصیل و ویزایتان حتما تمدید کنید.

در این مطلب شرایط و انواع بیمه های دانشجویی کشور ایتالیا را ارائه کردیم، برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی در تهران و یا دفتر شیراز در تماس باشید. همچنین مقاله راحت ترین راه های مهاجرت به ایتالیا شما را با تمامی روش های قانونی مهجرت آشنا می سازد؛ مطالعه آنرا از دست ندهید.

سوالات پر تکرار بیمه های دانشجویی کشور ایتالیا

در پایان برخی از اطلاعات مهم را در پاسخ سوالات متداول خواهید یافت و بخش دیدگاه نیز راه ارتباطی شما با مشاورین ما می باشد ، پس پرسش خود را برای دریافت پاسخ در کوتاه ترین زمان ممکن درج نمایید.

بله، تمامی دانشجویان خارجی باید از بیمه های دانشجویی کشور ایتالیا در حین تحصیل خود برخوردار باشند.

باید بگوییم بیمه های دانشجویی کشور ایتالیا در نوع دولتی ارزان هستند، اما ممکن است برخی از بیمه های خصوصی با خدمات خاص و پوشش بسیار زیاد هزینه گرانی داشته باشند.

بله، هزینه های درمان در کشورهای خارجی همچون ایتالیا بسیار بالا بوده و دانشجویان در صورت بروز هر گونه بیماری حتی بیماری هایی مانند سرماخوردگی باید هزینه قابل توجهی را پرداخت کنید.

بله، این دو نوع بیمه کاملا دو بیمه متفاوت هستند و هیچ یک را نمی توان به جای دیگری استفاده کرد ، ولی برای مهاجرت تحصیلی باید هر دو را تهیه نمایید.

بله، به طور یقین استفاده از بیمه های دانشجویی کشور ایتالیا از هزینه های ویزیت، بسیتری و درمان دانشجویان بسیار می کاهد.

رسیدن به ویزای کشورهای مختلف در آی مهاجرتی را از زبان کلاینت های ما بشنوید:

نمایش ویدیو درباره کاور فاطمه غلامی
نمایش ویدیو درباره کاور محمد هومن الوندی
نمایش ویدیو درباره کاور حدیث فرحزاد
نمایش ویدیو درباره کاور عرشیا مقسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه