شرایط بورسیه تحصیلی لهستان

شرایط بورسیه تحصیلی لهستان یکی از بهترین شرایط های تحصیلی است که داوطلبان زیادی دارد . بورسیه تحصیلی کمک هزینه ای است که از سوی دانشگاه به دانشجو پرداخت می شود تا هزینه های تحصیلی وی کاهش یابد و یا حتی به صفر برسد . این بورسیه برای کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی و شروع از صفر را در آن کشور دارند بسیار مفید بوده و شرایط را برای فرد بسیار آسوده می کند.

حتما اکنون برای شما سوال شده که شرایط گرفتن بورسیه از دانشگاه های لهستان چگونه است؟ در این مقاله کارشناسان آی مهاجرتی برای شما به بررسی و شرح کامل شرایط بورسیه تحصیلی لهستان پرداخته شده تا با تمامی شرایط آن ها به درستی آشنا شده و سپس اقدام کنید.

شرایط بورسیه تحصیلی لهستان

شرایط بورسیه تحصیلی لهستان به نحوی است که با توجه به مقطع و رشته انتخابی می توان بخشی تا تمامی هزینه های تحصیل را برای خود کاهش داد.

فهرست مطالب

نکته مهم و قابل توجه این است که شرایط هر دانشگاه و هر کشور با یکدیگر متفاوت است و یکسان نیستند؛ حتی بورسیه هم به شاخه های متفاتی تقسیم می شود که با توجه به شرایط مختلف، بورسیه های متفاوتی وجود دارد . به عنوان مثال برخی بورسیه ها فقط به دانشجوهایی با رزومه درخشان اعطا می شود(اسکالرشیپ) و یا برخی دیگر تنها در قبال پژوهش های انجام شده داده می شود.

توصیه می کنیم تا با مطالعه عنوان تحصیل در لهستان از تحصیل در این کشور به طور کامل مطلع شوید و این مسیر را به عنوان شیوه ای پرتقاضا بررسی نمایید.

بورسیه تحصیلی رایگان لهستان

برخی افراد تصور می کنند که بورسیه تحصیلی رایگان لهستان به معنای پوشش تمامی هزینه ها است و فرد دیگر هیچ هزینه ای برای تحصیل و یا اقامت خود در کشور نمی پردازد و همه ی آن ها رایگان هستند. این نوع بورسیه وجود دارد اما همان طور که اشاره کردیم بورسیه انواع متفاوتی دارد و همه بورسیه ها این ویژگی را ندارد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو شرایط بورسیه تحصیلی لهستان + پادکست

چنانچه بتوانید شرایط بورسیه تحصیلی در لهستان را برآورده سازید ، می توانید هزینه های تحصیل خود را تا حد چشمگیری کاهش داده و یا به صفر برسانید .

با تماشای این ویدیو از مونا می توانید اطلاعات لازم در این زمینه را به دست آورید و برای هرگونه سوال بیشتر با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر تهران و شیراز در ارتباط باشید.

نمایش ویدیو درباره شرایط بورسیه تحصیلی لهستان
شرایط بورسیه تحصیلی لهستان

این نوع کمک هزینه که باعث تحصیل کاملا رایگان می شود فول فاند نام دارد که مختص به شرایط و مکان های خاص می شود. اکثر بورسیه ها فقط شامل شهریه دانشگاه ها و یا بخشی از آن می شوند و در همه مقطع ها قابل دسترسی هستند و دریافت آن ها مثل فاند محدود شده نیست.

از آن جایی که بورسیه فاند در کشورهایی مانند فرانسه، آلمان و یا اتریش در دسترس است که تحصیل به طور رایگان را فراهم می کند؛ اما بورسیه های تحصیلی لهستان شامل بورسیه نوع فاند نمی شود و شما باید حتی در صورت دریافت بورسیه ، بخشی از هزینه ها را خودتان پرداخت کنید.

لهستان یکی از بهترین دانشگاه ها را در سراسر اروپا دارد و به نوآوری های خود در این زمینه مشهور است؛ شما قبل از شناخت شرایط بورسیه تحصیلی لهستان به طور کامل، باید شرایط تحصیلی و راه های دستیابی به آن را نیز بشناسید؛ با مراجعه به مقاله مهاجرت تحصیلی به لهستان که توسط کارشناسان با تجربه آی مهاجرتی تهیه شده است؛ بهترین روش را با توجه به شرایط و خواسته خود بیابید و اقدام کنید.

دریافت بورسیه در لهستان

دریافت بورسیه در لهستان

برای اعطای بورسیه از سوی دانشگاه، شرایط مالی شما در نظر گرفته نمی شود؛ اصلی ترین چیزی که مورد بررسی قرار می گیرد، سوابق تحصیلی شما است. همان طور که اشاره کردیم دانشگاه های لهستان به علت سطح بالای خدمات بالای آموزشی، کمی در اعطای بورسیه به متقاضیان سختگیر و به دنبال بهترین ها هستند.

از آن جایی که رقابت برای دستیابی به بورسیه بسیار زیاد می باشد، هرچقدر که نمرات و رزومه بهتر باشد، شانس برای دریافت بورسیه نیز بیشتر است. علاوه بر نمرات خوب، ارائه مقاله ها و شرکت در کارهای علمی و تحقیقاتی و داشتن مدرک زبان بسیار کمک کننده و مفید خواهد بود.

از شرایط بورسیه تحصیلی لهستان بررسی نمرات مقطع قبلی می باشد؛ به عنوان مثال دریافت بورسیه برای تحصیل در کارشناسی، نمرات دبیرستان مورد بررسی قرار می گیرد و رقابت این مقطع بسیار سخت می باشد.

کسب بورسیه مقطع کارشناسی ارشد نیز وابسته به معدل کارشناسی است . از طرفی شرایط گرفتن بورسیه از دانشگاه های لهستان در مقطع دکترا بسیار راحت تر است و حتی می توان فول فاند را دریافت کرد. توجه داشته باشید که داشتن مدرک زبان بسیار اهمیت دارد و هر چه که مقطع شما بالاتر باشد، به مدرک زبان بالاتری نیاز خواهد بود.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

چگونه بورسیه تحصیلی لهستان بگیریم؟

حتما اکنون این سوال برای شما پیش آمده است که چگونه بورسیه تحصیلی لهستان بگیریم؟ می توان برای روند و شرایط بورسیه تحصیلی لهستان یک قاعده کلی را تعیین کرد، اما توجه داشته باشید که هر مقطع و دانشگاه ممکن است شرط های مخصوص به خود را داشته باشد که حتما قبل از اقدام باید از آن ها اطلاع داشته باشید.

به همین علت به شما پیشنهاد می شود تا با کمک کارشناسان آی مهاجرتی این اقدام را انجام دهید تا همه شرایط و مدارک شما مورد بررسی صحیح قرار بگیرد تا خیال شما بابت همه جوانب آسوده گردد.

برای دریافت بورسیه دانشگاه های لهستان، باید همه مدارک خود را به صورت ترجمه شده از طریق سایت و سفارت به دانشگاه مورد نظرتان ارائه دهید و سپس منتظر بررسی و اعلام نتایج از سوی دانشگاه باشید. در صورتی که مدارک شما مورد تایید قرار گرفت، با توجه به شرایط دانشگاه در آزمون ورودی شرکت کرده و در نهایت بورسیه را به دست آورید.

حتما توجه داشته باشید که باید از در دسترس بودن بورسیه در مقطع، رشته و دانشگاه مورد نظر اطمینان داشته و از تمامی شرایط آن ها اطلاع داشته باشید، حتما با مشاورین آی مهاجرتی در این موضوع مشورت کرده و از تمامی این اطلاعات با خبر باشید.

پذیرش های کشور لهستان در آی مهاجرتی

با دریافت پذیرش از دانشگاه‌های متعدد کشور لهستان ما توانسته‌ایم افراد زیادی را به آرزوهایشان که تحصیل در مقصد ارزان و مناسب است، برسانیم.

در این ویدیو بخش کوچکی از ویزاهای دریافتی در آی مهاجرتی را تماشا نموده و از طریق تماس با مشاورین ما می‌توانید مناسب‌ترین مقصد خود را بیابید.

نمایش ویدیو درباره کاور ویدیو پذیرش کشور لهستان

مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی لهستان

برخی از مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی لهستان در انواع بورسیه ها مشترک است که مدارک کلی اطلاعاتی شما می باشد و ارائه این مدارک ضروری است؛ مدارک عمومی و مشترک به شرح زیر است:

  • فرم تکمیل شده درخواست بورسیه تحصیلی
  • پاسپورت معتبر
  • مدرکی مبنی بر پرداخت هزینه پذیرش
  • گواهی پزشکی
  • انگیزه نامه

توجه داشته باشید که شرایط بورسیه تحصیلی لهستان با یکدیگر متفاوت بوده و هر مقطع نیازمند مدارک خاص خود است، به خصوص نمرات مقطع سال گذشته، همچنین ممکن است که هر دانشگاه شرط مخصوص به خود را داشته باشد که می توانید از طریق مراجعه به سایت دانشگاه از آن ها مطلع شوید.

در صورت تایید مدارک و دریافت بورسیه، قبل از نقل مکان باید مدرکی دال بر این که جایی برای اقامت دارید نیز ارائه دهید، به همین علت به شما پیشنهاد می شود که مقاله خوابگاه های دانشجویی کشور لهستان را مطالعه کرده تا از شرایط پیدا کردن محل اقامت در دوران دانشجویی مطلع شوید .برخی از مدارک مورد نیاز هر مقطع به شرح زیر است:

مقطع کارشناسی:

  • مدرک زبان حداقل سطح B2 زبان انگلیسی
  • گواهی تحصیلی و معدل نمرات و ریز نمرات

مقطع کارشناسی ارشد:

  • گواهی مقطع کارشناسی
  • رزومه کاری دانشجو
  • ریز نمرات تحصیلی و معدل

مقطع دکترا:

  • گواهی تحصیلی کارشناسی ارشد و ریز نمرات تحصیلی و معدل
  • رزومه کاری دانشجویی
  • توصیه نامه از چند استاد دانشگاه در صورت وجود

چنانچه به دنبال تحصیل همراه با بورسیه هستید ، بررسی کشورهای زیر را از دست ندهید:

لهستان چه رشته هایی را بورسیه می کند؟

یکی از مهم ترین سوال های شرایط بورسیه تحصیلی لهستان این است که لهستان چه رشته هایی را بورسیه می کند؟ باید به شما بگوییم که امکان دریافت بوسیه در همه ی رشته های تحصیلی ممکن می باشد، اما رشته هایی هستند که امکان دریافت بورسیه در آن ها بیشتر است، زیرا دانشگاه و دولت مقدار سرمایه بیشتری را برای جذب دانشجو در آن رشته تخصص می دهد.

دانشگاه های لهستان همگی به ارائه کیفیت بالای آموزشی خود معروف هستند؛ اما هر کدام از آن ها به ارائه بهترین کیفیت در یک یا چند رشته نیز محبوب می باشند، همچنین برخی از آن ها فقط یک تعداد رشته خاص را در دسته اعطای بورسیه خود قرار می دهند که شناخت صحیح آن ها بسیار ضروری است تا به درسی بتوان اقدام کرد. در جدول زیر رشته های محبوب با بیشترین جذب و بورسیه برای شما قرار داده شده است:

رشته دانشگاه های خوب ارائه دهنده
علوم کامپیوتر دانشگاه Jagiellonianو صنعتی ورشو
روانشناسی دانشگاه وروتسواف، دانشگاه Jagiellonian و ورشو
مدیریت کسب و کار دانشکده اقتصاد ورشو، کوزمینسکی و اقتصاد و بازرگانی پوزنان
داروسازی پزشکی ورشو، پزشکی دانشگاه Jagiellonian و علوم پزشکی پوزنان
حقوق دانشکده حقوق و مدیریت دانشگاه نیکلاس کوپرنیک

بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در لهستان

دریافت بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در لهستان در تعداد بسیار محدودی موجود می باشد که همین مورد باعث ایجاد رقابتی سر سخت میان متقاصیان خود شده است. 

برای اعطای این بورسیه به افراد، سابقه تحصیلی آن ها مورد بررسی قرار می گیرد و فقط کسانی که دارای نمرات و سابقه تحصیلی درخشانی هستند می توانند این بورسیه را دریافت کنند. هرچقدر که سابقه تحصیلی شما بهتر و موفق تر باشدف شانس شما برای دریافت بورسیه دانشگاه های لهستان بیشتر خواهد بود.

در نظر داشته باشید که داشتن مدرک زبان با سطح مورد نظر و شرکت در کارهای علمی می تواند در این زمینه کمک رسان شما باشد. توجه داشته باشید که حتما برای رشته ای متناسب با رشته مدرک دیپلم خود اقدام کنید زیرا که از موارد ضروری شرایط گرفتن بورسیه از دانشگاه های لهستان می باشد.

بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در لهستان

البته زمانی که فرد بدون درخواست بورسیه در دانشگاه پذیرش شود ولی شرایط خاصی را داشته باشد، با توجه به شرایط بورسیه تحصیلی لهستان دانشگاه شرایط وی را مورد بررسی قرار داده و اگر متقاضی دارای شرایط باشد، دانشگاه کمک هزینه های تحصیلی به او اعطا می کند؛ ولی این کمک ها شامل همه هزینه ها نمی شود و آن را به تحصیل رایگان تبدیل نمی کند.

بورسیه تحصیلی لهستان در مقطع دبیرستان

برخی از افراد به دنبال اخذ بورسیه تحصیلی لهستان در مقطع دبیرستان برای خود و یا فرزاندانشان هستند. اما باید به اطلاع برسانیم که چیزی به این نام وجود ندارد و تحصیل تا دریافت دیپلم برای دانش آموزان رایگان است و نیازی به وجود و اعطای بورسیه به افراد نیست.

افرادی می توانند در مدارس لهستان ثبت نام کنند که در این کشور اقامت داشته باشند. برای دریاقت اقامت و تابعیت این کشور می توانید مقاله بهترین روش مهاجرت به لهستان را مطالعه نمایید. اما برخی از مدارس خصوصی وجود دارند که ثبت نام در آن ها نیازمند پرداخت شهریه است؛ اما دریافت بورسیه برای ثبت نام در این مدارس فقط به افرادی خاص اعطا می شود و به راحتی در دسترس نیست.

بورسیه تحصیلی لهستان دکترا

احتمالا برای شما سوال است که برای مقطع دکترا چگونه بورسیه تحصیلی لهستان بگیریم، خوشبختانه هزینه های زیادی برای بورسیه در مقطع در نظر گرفته شده و شرایط بورسیه تحصیلی لهستان در این مقطع بسیار راحت تر می باشد. 

مانند بقیه بورسیه ها و مقطع ها برای اعطای بورسیه تحصیلی لهستان دکترا نمرات و معدل های مقطع قبل یعنی کارشناسی ارشد مورد بررسی قرار می گیرد و بورسیه به کسانی تعلق می گیرد که بهترین نمرات را داشته باشند. علاوه بر نمره ها، داشتن مقالات، تحقیقات خوب و مدرک زبان نیر بسیار موثر است.

بورسیه های این مقطع حتی شامل فول فاند یعنی همه هزینه ها می شوند و می تواند تحصیل به صورت رایگان انجام شود. از موارد خوب دیگر تحصیل دکترا در لهستان این است که مقطع به عنوان شغل نیز تایید شده و به فرد حقوق تعلق می گیرد که می تواند کمک هزینه هایی برای وی باشد.

بورسیه تحصیلی لهستان دکترا

در این مقاله که توسط کارشناسان آی مهاجرتی تهیه شده است به بررسی کامل شرایط بورسیه تحصیلی لهستان پرداخته و برای شما توضیح داده شده است، در صورت بروز سوالات و ابهامات و یا داشتن آگاهی های بیشتر با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و دفتر شیراز تماس گرفته و یا در بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

سوالات پر تکرار شرایط بورسیه تحصیلی لهستان

در پایان نیز می توانید سوالات پرتکرار در رابطه با شرایط بورسیه تحصیلی لهستان را مطالعه نموده و در صورت هرگونه سوال با مشاورین ما از طریق بخش دیدگاه و یا شماره های تماس در ارتباط باشید.

در لهستان تحصیل تا دریافت مدرک دیپلم به صورت کاملا رایگان بوده و نیازی به داشتن بورسیه در این مقطع نیست و در دسترس نمی باشد.

داشتن نمرات درخشان و مقالات خوب مهم ترین بخش مورد بررسی شرایط دریافت بورسیه در لهستان است.

از آن جایی که رقابت میان متقضیان زیاد است داشتن مدرک زبان بسیار می تواند به اخذ و شرایط دریافت بورسیه در لهستان شما کمک کند اما ضروری نیست.

بله، دریافت بوریه در همه رشته ها برای تحصیل در مقطع کارشناسی ممکن است و نیازمند داشتن نمرات بالا است.

این بورسیه فقط برای تحصیل در مقطع دکترا برای افرادی با رزومه و مقاله های خوب در دسترس است و برای باقی مقاطع در دسترس نیست.

با تماشای ویدیو کلاینت های ما درخواهید یافت که با آی مهاجرتی ویزای لهستان به آسانی امکان پذیر است:

نمایش ویدیو درباره کاور امیر خدابخشی
نمایش ویدیو درباره کاور علیرضا عیسی پور
نمایش ویدیو درباره کاور یاسمن ثقفی
نمایش ویدیو درباره کاور یاسمن رحمانی منش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه