ویزای کار آلمان

ویزای کار آلمان

دفتر مهاجرتی معتبر در جنوب کشور

بله در صورت اخذ ویزای کار و شروع به کار در این کشور، پس از 5 سال می توانید اقامت دائم و پس از 8 سال می توانید تابعیت آلمان را اخذ نمایید.

در حال حاضر حداقل حقوق به ازای هر ساعت کار 10.45 یورو در نظر گرفته شده است که در اکثر ایالت ها بیش از این مقدار پرداخت می شود.

متاسفانه در حال حاضر هیچ درخواستی از سوی شهروندان ایرانی برای اخذ این نوع ویزا مورد بررسی قرار نمی گیرد و باید از طریق کشور ثالث مانند مجارستان برای این کار اقدام کرد.

در حال حاضر سن بازنشستگی در آلمان 66 سال می باشد و تا سال 2031 به 67 سال افزایش می یابد.

بله ، سالانه سفارت آلمان مشاغلی که بدون مدرک تحصیلی نیاز به نیروی کار در این کشور دارد ، را اعلام می نماید.

برای دریافت ویزای کاری آلمان باید 200 یورو پرداخت نمایید.

برای دریافت ویزای کاری آلمان باید به صورت آنلاین درخواست خود را ثبت کرده و با سفارت و کارگزاری این کشور در ارتباط بود.

بله، متقاضی باید حتما بیش از 17 سال سن داشته باشد و بهتر است که حداکثر سن متقاضیان نیز کمتر از 45 سال باشد.

بله، جهت اخذ ویزا و کار در آلمان باید مدرک دانشگاهی یا مدرک حرفه‌ای غیردانشگاهی به همراه سابقه کار مرتبطی را ارائه نمایید.

هم اکنون کشور آلمان به دنبال یافتن افراد متخصص و حرفه ای بوده و الزام ارائه مدرک تحصیلی را حذف نموده است ، اما با ارائه آن می توانید فرصت و درآمد بهتری داشته باشید.

خیر ، کار سیاه در کشور آلمان به هیچ عنوان قانونی نبوده و نه تنها شما را از هیچگونه حقوق قانونی بهره مند نساخته ، بلکه می تواند منجر به لغو ویزا و اقامت تان نیز گردد.

کشور آلمان یکی از قطب‌های صنعتی بزرگ جهان شناخته می‌شود که بزرگ‌ترین اقتصاد حال حاضر اروپا و چهارمین اقتصاد بزرگ جهان لقب گرفته است . قطعاً مهاجرین بسیاری از سراسر جهان آرزوی اشتغال و زندگی در چنین مکانی را دارند که رسیدن به آن چندان سهل و راحت نیست.

گرچه دریافت ویزای کاری آلمان امری غیر ممکن نیست ، اما رسیدن به آن تنها با اقدامی صحیح و به موقع نیازمند است . مهاجرت کاری به آلمان در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا برای ما ایرانیان مناسب تر و مورد پسندتر است و شهروندان ایرانی معمولا برای کار انتخاب اول خود را کشور آلمان در نظر می‌گیرند و همواره سعی می‌کنند که بتوانند خود را به این کشور برسانند.

با توجه‌ به شرایط مهاجرپذیری آلمان و حمایت از پناهندگان، این کشور در صدور روادید و ویزا بسیار محتاطانه و سخت‌گیرانه عمل می‌کند که این ارائه مدارک به سفارت این کشور را بسیار پر اهمیت می‌نماید.

پیشنهاد می‌کنیم حتماً عنوان مهاجرت کاری به آلمان را در سایت آی مهاجرتی مطالعه نموده تا ابتدا با چگونگی یافتن شغل و قوانین آن آشنایی پیدا کنید ، چون قطعاً فرصت‌های کاری برای برخی از حرفه‌ها و تخصص‌ها بسیار فراهم بوده و راحت می‌توانید کارفرمای مناسب را یافته و استخدام شوید.

نرخ بیکاری در آلمان در سال 2023 برابر با 5.9 درصد بوده که از بسیاری کشورهای اروپایی و جهان پائین‌تر می‌باشد. همچنین میزان درآمدها نیز در آلمان با توجه به میزان مخارج کاملا مناسب و کافی می‌باشد.

وضعیت کار در آلمان

شرایط کار در آلمان همواره توسط دولت در حال بررسی بوده و بلافاصله بعد از تصمیم گیری‌ و نیازهای جدید تغییراتی در آن ایجاد می‌شود. قوانین کار در کشور آلمان یکی از مناسب‌ترین و ایده‌آل‌ترین قوانین کاری در اروپا و جهان است و دولت نیز هر روزه در تلاش است تا آن را بهتر از پیش نماید.

طبق آخرین وضعیت کار در آلمان، کارفرما باید بلافاصله پس از استخدام نسبت به پرداخت بیمه وی اقدام نماید و باید قراردادی مابین وی و کارگر تنظیم و نوشته شود و در آن تمامی شرایط و تعهدات طرفین قید گردد. در حال حاضر حداقل دستمزد در آلمان به ازای هر ساعت کار 10.45 یورو است که در برخی از ایالات حتی تا 12 یورو نیز پرداخت می‌شود.

همچنین هر فرد مجاز به 8 ساعت کار در روز بوده و کار بیش از این باید با توافق طرفین و پرداخت اضافه کار انجام پذیرد که حداکثر می‌تواند به 10 ساعت در روز برسد. طبق همین قوانین برای افرادی که در هفته 5 روز به کار مشغول هستند، باید حداقل 20 روز و برای افرادی که 6 روز به کار مشغول هستند، حداقل 24 روز مرخصی با حقوق لحاظ گردد.

سن بازنشستگی در آلمان 66 سال است که تا سال 2031 به 67 سال خواهد رسید. ضمنا افرادی که به مدت 45 سال حق بازنشستگی پرداخت کرده‌اند، استثنا وجود دارد و امکان بازنشستگی در سن 64 سالگی را فراهم میکند.

ویدیو و پادکست ویزای کار آلمان

دریافت ویزای کاری کشور آلمان به شما کمک می‌کند تا بتوانید مستقیما به بازار کار این کشور قدم گذاشته و به درآمد برسید ، ثبات شغلی داشته و به آسانی برای آینده تان برنامه ریزی کنید.

مونا جزئیات مهم در این زمینه را برایتان در زمانی کوتاه بیان نموده و جهت هرگونه پرسش می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

نمایش ویدیو درباره دریافت ویزای کاری کشور آلمان
شرایط مهاجرت کاری به آلمان

شرایط مهاجرت کاری به آلمان

جهت مهاجرت کاری به کشور آلمان باید از اصلی‌ترین قوانین ورود به این کشور مطلع شده و از همان ابتدا قدم‌های صحیح در این باره را بردارید. 

از اصلی‌ترین این شرایط مهاجرت کاری به آلمان می‌توان به داشتن یک پیشنهاد شغلی اشاره کرد که نشان می‌دهد شما برای کار در یک فرصت شغلی قصد ورود و اقامت در آلمان را دارید و می‌توانید برای اقتصاد کار این کشور مفید باشید.

البته روش دیگری نیز برای ورود به آلمان وجود دارد که آن هم ویزای جستجوی کار نامیده شده و به فرد اجازه می‌دهد تا با ورود به آلمان به جستجوی کار پرداخته و سپس به استخدام یک کارفرما درآید. البته این ویزا هم اکنون برای ایرانیان وجود نداشته و شما تنها با داشتن یک قرارداد کاری با یک کارفرمای مشخص می‌توانید درخواست ویزا نمایید.

یکی از فاکتورهای مهمی که برای مهاجرت کاری به شما عزیزان توصیه می کنیم ، آشنایی و تسلط نسبی به زبان آلمانی است که به عنوان فاکتوری مهم می تواند در رشد و ترقی شما موثر باشد.

البته دقت داشته باشید که هر یک از این مراحل نیز جزئیات خاص خود را شامل شده و برای رسیدن به قرارداد با یک کارفرما باید شرایط متعددی را فراهم سازید. با مشاورین آی مهاجرتی تماس بگیرید تا با بهترین فرصت‌های شغلی این کشور آشنا شده و بتوانید در مدت کوتاهی ویزای کاری آلمان را در دست داشته باشید.

 

مشاغل موردنیاز آلمان

مطمئناً اگر از شرایط بازار کار و مشاغلی که در کشور مقصدتان موردنیاز است مطلع شوید، بسیار بهتر می‌توانید نتیجه دلخواه خود را در یافتن شغل در آنجا به دست آورید.

در رابطه با کشور آلمان نیز باید بدانید که این کشور طی چندین سال گذشته در برخی از حوزه‌ها نیاز بالایی به نیروی کار متخصص داشته است و پیش‌بینی که حتی در آینده این نیاز افزایش یابد.

البته اگر حرفه و تخصص شما جز مشاغل موردنیاز نباشد، به معنای نبود شغل برای شما نخواهد بود.

اما در مقابل دیگر مشاغل موردنیاز شاید یافتن کار برای شما کمی سخت‌تر و زمان برتر باشد. در حال‌حاضر و در سال 2024 مشاغل و حوزه‌های زیر نیاز بالایی به نیروی کار دارند:

حوزه فعالیت

مشاغل مربوط

بهداشت و درمانپزشک، پرستار، رادیولوژیست، دندانپزشک، فیزیوتراپ و غیره
مهندسیمهندسی برق، مکانیک، عمران و غیره
فناوری اطلاعات و فناوری (IT)کارشناسان امنیت سایبری، دولوپر، دیتا آنالیزور
آموزشمعلم مدارس و استاد دانشگاه، محققان دانشگاهی
مشاغل ماهر (حرفه‌های تجربی)لوله‌کشی، آشپزی، ساخت و ساز، نجاری
متخصص فعال در انرژی‌های تجدیدپذیرتکنسین‌های انرژی خورشیدی و بادی
دریافت ویزای کاری آلمان

دریافت ویزای کاری آلمان

دریافت ویزای کاری آلمان به شهروندان خارج از اتحادیه اروپا این فرصت را می دهد تا بتوانند برای مدت مشخصی به این کشور سفر کرده و با داشتن اقامت به جستجوی کار بپردازند. اخذ این ویزا نسبت به سایر ویزاها کمی مشکل بوده و سفارت آلمان به راحتی این مجوز را برای تمامی متقاضیان صادر نمی‌کند.

موضوعی که باید در این جا به آن توجه داشته باشید ، این است که اخذ ویزای کاریابی در آلمان یا همان جستجوی کار در آلمان از زمان شیوع بیماری کرونا در کشورمان دیگر برای شهروندان ایرانی صادر نمی‌شود. 

بله، سفارت آلمان از زمان که این اتفاق حادث شده و اقتصاد جهان و آلمان با کمی مشکل مواجه گردید و برخی از مشاغل و بیزنس‌ها رو به تعطیلی یا تعدیل نیرو رفتند؛ دیگر به تمامی درخواست‌های مهاجرت کاری به آلمان از طریق ویزای جستجوی کار پاسخی نداده و آن‌ها بررسی ننموده است.

البته شما می‌توانید با استفاده از برخی ترفندها نظیر اقدام برای کشور مجارستان و در نهایت اقدام از این کشور جهت ویزای جستجوی کار آلمان به این ویزا دست یافته، به آلمان بروید و به جستجوی کار بپردازید. 

آلمان به عنوان کشوری که مهد فرصت ها در اکثر مشاغل شناخته می شود ، هرگز شما را در جستجوی کار ناامید نساخته و با مهاجرت به این کشور می توانید در مت کوتاهی به شغلی مناسب رسیده و وضعیت خود را تثبت  کنید.

انواع ویزای کار آلمان

ویزاهای کاری کشور آلمان به‌ طور کلی در دو دسته ویزاهای بلندمدت و کوتاه‌مدت برای متقاضیان صادر می‌شوند. ویزاهای کوتاه‌ مدت می‌تواند از چند روز تا چند ماه اعتبار داشته باشند و معمولاً برای انجام کارهای کوتاه‌مدت و سفرهای کوتاه مورد استفاده قرار می‌گیرند . اما ویزاهای کاری بلندمدت از چند ماه تا چند سال دارای اعتبار خواهند بود و مناسب کسانی است که قصد مهاجرت و زندگی در آلمان را دارند. در ادامه انواع ویزای کار آلمان را به شما شرح خواهیم داد:

نوع ویزای کارشرایط ویزا
ویزای کار آلماناین نوع ویزا ویزایی است که هر فردی که بتواند یک جاب آفر یا پیشنهاد شغلی از کارفرمایی آلمان به دست آورده و توسط وی استخدام شود، باید دریافت کند و شرایط اصلی آن داشتن سابقه کار مرتبط و مفید، داشتن مدرک تحصیلی یا مدرک مهارتی معتبر، مدرک زبان آلمانی و داشتن تمکن مالی است.
ویزای جستجوی کار آلمانمختص افرادی است که قصد جستجوی کار در آلمان را دارند و فقط 6 ماه اجازه حضور و جستجوی کار در این کشور را می‌دهد.
ویزای آوسبیلدونگ و کارآموزی آلماناین ویزا مختص افرادی است که قصد گذراندن دوره کارآموزی و آوسبیلدونگ در آلمان را دارند و شرایط آن حداقل مدرک دیپلم، مدرک زبان آلمانی و تمکن مالی است.
ویزای فریلنسر آلمانبرای اخذ این ویزا باید مهارت‌های خوبی داشته و اثبات کنید که می‌توانید در حوزه مدنظر خدمات خوبی ارائه دهید. حداقل شرایط اخذ ویزای فریلنسر یا خوداشتغالی داشتن سابقه کار مرتبط و مفید، سرمایه موردنیاز و بیزینس پلان قوی است.
بلوکارت اتحادیه اروپاکارت آبی اتحادیه اروپا برای متخصصان ماهر غیر اتحادیه اروپایی است که پیشنهاد شغلی آنان نیاز به مهارت و تخصص خاص و بالایی دارد. باید حتماً مدرک دانشگاه داشته و سالانه در شغل مربوطه حداقل 56800 یورو درآمد داشته باشید. در مشاغلی که در آن‌ها کمبود نیروی کار است حداقل 44,304 یورو در سال درآمد نیاز است.
ویزای انتقال درون شرکتی آلماناین ویزا مختص افرادی است که خواهان انتقال به شعبه شرکت خود در کشور آلمان هستند. ضمناً موقعیت شغلی فرد باید مدیر یا نیروی متخصص باشد.
ویزای کار فصلی آلماناین ویزا مختص افرادی است که در حوزه‌های کشاورزی، مهمانداری یا گردشگری به دنبال شغلی موقت هستند. این ویزا اجازه کار به مدت محدودی در آلمان را می‌دهد.
ویزای کار محققان آلماناین ویزا مختص افرادی است که در آلمان به دنبال فعالیت‌های تحقیقاتی یا آکادمیک هستند. ضمناً این ویزا به محققان، دانشمندان و دانشگاهیان اعطا می‌شود که با دانشگاه‌های آلمان در حال همکاری هستند.
ویزای Au Pair and Internshipاین ویزا مختص افرادی است که کمتر از 27 سال سن داشته و به فرهنگ آلمانی علاقه‌مند هستند و میل می‌باشند در یک خانواده آلمانی کار نمایند. این افراد در قبال کمک‌های خود به خانواده از آنان اقامت رایگان، غذا و دستمزد می‌گیرند. ضمنا حداقل اعتبار این ویزا 6 ماه و حداکثر 1 سال و غیر قابل تمدید است.

شرایط دریافت ویزای کار آلمان

شرایط اقتصادی مناسب و وجود فرصت‌های کاری بسیار باعث علاقه بسیاری از مهاجرین برای کار در این کشور شد و حتی ایرانیان متخصص بسیاری طی سال‌های پیشین برای کار و زندگی به آلمان مهاجرت نمودند. جهت اخذ ویزای کار کشور آلمان داشتن برخی شرایط لازم است که اولین داشتن پیشنهاد شغلی مشخص و استخدام توسط یک کارفرمای آلمانی است.

دقت داشته باشید که اگر شغل درخواستی شما جز مشاغل نیازمند نیروی کار در آلمان باشد، شانس صدور ویزای شما بالاتر خواهد رفت . همچنین طی شرایط جدید اخذ ویزای کاری آلمان برای کارگران ماهر ساده‌تر خواهد شد و این بسیار شانس افراد بدون مدرک تحصیلی را افزایش می‌دهد.

همچنین افراد قادر هستند تا با ویزای توریستی به کشور آلمان رفته و در آنجا صلاحیت حرفه‌ای شغلی خود را در داخل کشور آلمان ارزیابی نموده و در این مدت برای دریافت ویزای کار اقدام کنند. ضمناً اگر بتوانید به دولت آلمان پتانسیل کاری و تخصصی خود را اثبات نمایید، امکان اخذ ویزای کار آلمان از طریق امتیازبندی نیز برایتان مقدور می‌شود.

توجه کنید که داشتن مدرک زبان آلمانی نیز می‌تواند یک امتیاز مثبت بسیار مؤثر تلقی شود و شانس صدور ویزای کاری‌تان را بالا ببرد. ضمناً حتماً مدارک تحصیلی و یا سوابق کاری تان باید حتماً مرتبط با حوزه کاری باشد که در آن قصد اشتغال و کار را دارید. لازم به تذکر است برای اخذ ویزای کاری آلمان اگر سن شما بالای 45 سال است، باید علاوه بر تمام مدارک و شرایط لازم، تمکن مالی جهت دوران بازنشستگی خود را هم ارائه نمایید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار آلمان

جهت دریافت ویزای کار کشور آلمان باید مدارک مورد درخواست را تهیه و جمع‌آوری کرده و به همراه درخواست اخذ ویزای خود به سفارت یا کنسولگری این کشور ارسال نمایید. بسیار مهم است بدانید که مدارک ارسالی باید بسیار کامل و دقیق تهیه و جمع‌آوری شوند تا هرگونه امکان خطا یا ابهام و ایراد در آن‌ها از میان برداشته شود.

سفارت دولت آلمان در ایران به دلیل وجود درخواست بسیار زیاد از کشورمان، مدارک ارسالی متقاضیان را سخت‌گیرانه و با حساسیت بالایی بررسی می‌کند. به همین خاطر وجود کوچک‌ترین نقص یا ایرادی حتی سهوی می‌تواند کاملاً درخواست صدور ویزای شما را رد کرده و مشکلاتی را برایتان به وجود آورد.

ضمن این‌که باتوجه‌به شرایط متفاوت متقاضیان ممکن است که مدارکی مازاد یا متفاوت از هر فردی درخواست شود، پس حتماً مدارک لازم را طبق شرایط خود از سفارت استعلام و ارسال کنید . اما به طور کل مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار آلمان بدین شرح هستند:

  • ارائه فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه عکس پاسپورتی طبق شرایط درخواستی
  • ارائه قرارداد یا پیشنهاد کاری از کارفرمای آلمانی با جزئیات دقیق حقوق و دستمزد و شرح شغل مربوطه
  • رزومه (هرگونه مدارک تحصیلی و سوابق کاری مرتبط)
  • ارائه نامه شخصی همراه با توضیح دقیق هدف از مهاجرت و مدت اقامت در آلمان
  • ارائه عدم سوءپیشینه
  • ارائه عدم سوءپیشینه
  • ارائه بیمه مسافرتی و بیمه سلامت در آلمان
  • ارائه گواهی اثبات تمکن مال لازم 1027 یورو ماهانه
  • ارائه گواهی پرداخت هزینه‌های صدور ویزا
 

مراحل اخذ ویزای کار آلمان

شاید شنیده باشید که مهاجرت کاری به آلمان را ارزان‌ترین روش مهاجرت و ساده‌ترین روش از لحاظ پیچیدگی مراحل معرفی می‌کنند که کاملاً صحیح است . اما شناخت مراحل اخذ ویزا و آمادگی کامل برای انجام می‌تواند باعث انجام سریع‌تر و موفقیت‌آمیز این امر شود تا با موردی ناآشنا مواجه نشوید.

به طور کل مراحل اخذ ویزای کار آلمان به شرح زیر است ، اما دقت داشته باشید که در صورت تأیید درخواست و دریافت ویزای خود پس از این‌که به کشور آلمان وارد شدید ، باید حتماً جهت دریافت مجوز اقامت نیز اقدام نمایید. برای این کار باید به نزدیک‌ترین اداره اتباع خارجی به محل اقامت خود در آلمان رفته و مراحل لازم را پشت سر گذاشته و مجوز اقامتتان را دریافت کنید.

شغلی مناسب با تخصص و دانش خود در آلمان یافته تا کارفرما شما را استخدام کند.

از کارفرمای مربوطه بخواهید قرارداد کاری یا دعوت‌نامه رسمی خود را به شما ارسال کند.

درخواست صدور ویزای کار مربوطه را به همراه مدارک لازم به سفارت ارسال کنید.

تمامی مدارک و اسناد لازم را تهیه و جمع‌آوری نمایید.

وقت مصاحبه خود را دریافت و مراحل بیومتریک خود در کارگزاری ویزا متریک به انجام برسانید.

در زمان مقرر در سفارت آلمان حاضر شده و هزینه درخواست ویزا را بپردازید (معمولاً 80 یورو).

در مصاحبه با آفیسر حاضر شده و بهترین ارائه خود را انجام دهید.

در نهایت منتظر جواب تأیید یا رد درخواست ویزای خود باشید.

هزینه‌های درخواست ویزای کار آلمان

همان‌طور که اشاره کردیم مهاجرت کاری به آلمان یکی از ارزان‌ترین روش‌های مهاجرت به این کشور است که در آن متقاضی نیازی به پرداخت هزینه‌های خاص نداشته و بلافاصله پس از مهاجرت و نقل‌مکان به این کشور نیز مشغول به کار شده و می‌تواند حقوق و دستمزد دریافت نماید.

البته بازهم امر مهاجرت بدون هزینه نیست و متقاضیان باید هزینه‌هایی را پرداخت کنند تا در نهایت به این کشور وارد شده، در آن ساکن شوند و زندگی خود را ادامه دهند. برخی از این هزینه‌ها به شرح زیر هستند:

ضمناً نباید از مخارجی که در این کشور پیش روی شما قرار خواهند گرفت ، چشم‌پوشی کرد . قطعاً شما باید ماه یا چند ماه اول تا زمان دریافت اولین حقوق خود را از سرمایه و بودجه خود خرج و هزینه نمایید تا بالاخره به درآمد برسید . در مقاله هزینه زندگی در آلمان آخرین مبالغ و هزینه‌های مهم برای مهاجرت و اقامت در این کشور را تهیه و در اختیار شما قرار داده‌ایم.

مخارجمبلغ هزینه
هزینه صدور ویزا80 یورو
هزینه بلیت مستقیم هواپیما700 تا 1200 یورو
هزینه ترجمه مدارک1 تا 10 میلیون تومان
دریافت بلوکارت برای کار در آلمان

دریافت بلوکارت برای کار در آلمان

دریافت بلوکارت آلمان به این معنی است که نیروی کار متخصص می‌توانند با دریافت این کارت به کشورهای اتحادیه اروپا مهاجرت کاری داشته باشند. 

از اصلی‌ترین شرایط دریافت این کارت می‌توان به داشتن مدرک تحصیلی، رشته مورد پذیرش، پیشنهاد شغلی با میزان حقوق مشخص، تجربه کاری، بیمه سلامت و آدرس ثبت شده در آلمان اشاره کرد.

افرادی که به دنبال دریافت این کارت هستند، باید حداقل 5 سال سابقه کار در زمینه تخصصی خود را به ثبت رسانده و در محدوده سنی لازم قرار گیرند. 

خوب است دقت داشته باشید که هر چه تخصص شما موردنیاز بیشتری در این کشور باشد، شانس دریافت ویزای بالاتری خواهید داشت و فرصت‌های شغلی با درآمد بالاتر پیش رویتان قرار می‌گیرد.

البته به دلیل پیچیدگی و مراحل متعددی که روند دریافت این کارت دارد، توصیه ما به شما عزیزان این است که سایر روش‌های ورود به این کشور را بررسی نمایید تا بتوانید در مدت زمانی کوتاه تر به هدف خود یعنی مهاجرت به آلمان برسید.

با مطالعه عنوان شرایط دریافت بلوکارت آلمان ، دقیق ترین اطلاعات را در این زمینه از مشاورین ما دریافت خواهید خواند.

معرفی روش‌های مختلف کاریابی در کشور آلمان

یقینا جهت مهاجرت به آلمان از طریق کار شما نیاز دارید تا در یک حرفه و بیزنس که به آن علاقه داشته و از تخصص کافی بهره‌مند هستید؛ استخدام شده و به کار مشغول شوید. کاریابی در آلمان برای اولین بار می‌تواند سخت و مشکل باشد که یقینا بهره‌مندی از تخصص افراد ماهر در این زمینه بسیار کمک حال شما می‌باشد.

روش‌های کاریابی در آلمان به شرایط مختلفی بستگی دارد و شما از طرق مختلفی می‌توانید شغل مناسب خود را بیابید. شما می‌توانید با ارسال رزومه کاری و تحصیلی خود به شرکت‌ها، صنایع و کارفرمایانی که به تخصص و دانش شما نیاز داشته و یا در این زمینه فعال هستند، از آنان برای استخدام درخواست کنید.

همچنین می‌توانید از دوستان و آشنایان خود در آلمان بخواهید تا رزومه شما را به کارفرماهای مختلف ارائه کرده و برای شما به جستجوی کار باشند.

یکی دیگر از روش‌ها مراجعه به سایت‌های آنلاین کاریابی در آلمان و بررسی گزینه‌های موجود در آن ها می‌باشد. نکته‌ای که قابل توجه است اینکه اقدام از هر طریق نیاز به ارائه یک رزومه تحصیلی و کاری قوی و مناسب دارد تا کارفرما را ترغیب به استخدام و استفاده از دانش و تخصص شما نماید.

کار در آلمان برای ایرانیان

مهاجرت کاری به آلمان یکی از روش‌های مورد علاقه مردم کشورمان است؛ اما شاید سوال باشد که بهترین روش جهت جستجوی کار در آلمان برای ایرانیان چه روشی است؟! تمام روش‌هایی که در بالا گفتیم به خصوص ارسال رزومه به کارفرماهای مرتبط در آلمان و بررسی سایت‌های جستجوی شغل در آلمان از بهترین روش‌های جهت یافتن شغل مناسب در این کشور است.

اما روشی که می‌تواند بسیار از زحمات و اتلاف وقت هموطنانمان جهت جتسجوی کار در آلمان بکاهد؛ مراجعه و سپردن این امر به موسسات معتبر مهاجرتی در کشورمان است. این موسسات می‌توانند با استفاده از تجارب بسیار خود و همچنین عوامل و روابط خود در کشور آلمان فورا بهترین گزینه کاری را برای شما یافته و در صورت رضایت جهت استخدام و ادامه روند مهاجرت شما اقدام نمایند.

این روش یکی از بهترین روش‌ها برای شهروندان ایرانی با توجه به شرایط کشور می‌باشد که در زمان و هزینه‌تان بسیار صرفه جویی کرده و فرصت‌های شغلی ایده‌آلی را پیش روی شما قرار می‌دهد. با تماس با کارشناسان آی مهاجرتی از تجربه بالای ما استفاده کرده و به یک شغل عالی با درآمدی بالا در این کشور برسید.

 

بهترین شهر آلمان برای کار

در ادامه بررسی شرایط کار در آلمان باید بگوییم که این کشور یکی از بهترین و پر‌درخواست‌ترین مقاصد جهان برای کار از سوی مهاجران خارجی می‌باشد که دلیل اصلی آن وجود فرصت‌های شغلی بسیار، قوانین کاری مناسب، حقوق و درآمد کافی و غیره می‌باشد.

با توجه به این موارد و اینکه المان کشوری فوق صنعتی می‌باشد؛ در تمامی شهرهای آن صنایع فروانی از کوچک تا بزرگ وجود داشته و در حال فعالیت هستند.

به همین خاطر شما در هرکجای این کشور اگر دارای تخصص و دانشی کافی و مناسب باشید، به راحتی می‌توانید شغلی درخور و با درآمدی مناسب را به دست آورید. البته باید درنظر داشته باشید که معمولا هر منطقه یا شهر آلمان نیز مانند سایر نقاط جهان در یک حیطه یا زمینه شغلی قوی‌تر و فرصت‌های مرتبط با یک زمینه فعالیت در آن منطقه بیش تر است.

به همین خاطر شناخت کافی پیدا کردن از مناطق مختلف و صنایع و مشاغلی که در هر منطقه بیشتر وجود داشته و فعالیت دارند؛ بسیار مهم است. مقاله بهترین شهرهای آلمان برای کار این جزئیات را دقیق به شما ارائه می‌دهد؛ مطالعه آن را فراموش نکنید.

اما در این بین بازهم باید بگوییم که بهترین شهر آلمان برای کار را می توان شهرهای برلین، مونیخ، دوسلدورف، درسدن، فرانکفورت، هامبورک و اشتوتگارت معرفی کرد که صنایع مهم و بزرگ کشور در این مناطق قرار گرفته و مشغول فعالیت هستند.

بهترین شهر آلمان برای کار
کار سیاه در آلمان

کار سیاه در آلمان

کار سیاه در آلمان به طور کلی به مشاغل غیر قانونی اتلاق می‌شوند که هیچ گونه کمکی به سازمان تامین اجتماعی این کشور نمی‌رساند و مالیاتی از آن‌ها به دولت پرداخت نمی‌شود. انجام یا اشتغال در مشاغل سیاه یک فعالیت غیر قانونی در آلمان شناخته می‌شود و با توجه به نوع شغل و شرایط فرد مجازات‌های متفاوتی از جریمه تا حبس بلند مدت را برای فرد به وجود می‌آورد.

متاسفانه بسیاری از مهاجران و پناهندگانی که جهت مهاجرت کاری و کار در آلمان به این کشور نقل مکان کرده‌اند؛ به دلیل نداشتن اطلاعات ناکافی و شاید فشار مالی وارد به آن ها، به اینگونه مشاغل وارد شده و مشغول به کار می‌شوند.

 همچنین مشاهده شده که برخی از افرادی که در این کار مشغول بوده‌اند پس از دستگیری کاملا از غیر قانونی و سیاه بودن آن مطلع بوده‌اند؛ اما این دیگر دلیلی موجه نبوده و دستگاه قضایی آلمان آن را نمی‌پذیرد.

پیش از شروع به کار در این کشور حتما از طریق مراجع قانونی از قانونی بودن شغل خود اطمینان حاصل کرده و پس از آن مشغول به کار شوید. 

دقت داشته باشید که معمولا مجازاتی که برای پناهندگان و مهاجران به دلیل فعالیت در مشاغل و کار سیاه در نظر گرفته می‌شود؛ بیش‌تر و شدیدتر از شهروندان این کشور است. مقاله کار سیاه در آلمان را مطالعه کرده تا با آسیب‌ها، مضرات و مجازات‌های اشتغال در این مشاغل در آلمان کاملا آشنا شوید.

مصاحبه کاری در آلمان

امروزه مصاحبه کاری در آلمان یکی از اصلی‌ترین بخش‌های پذیرش و استخدام متقاضیان کار در مشاغل مختلف در این کشور است که معمولا در مرحله آخر و پیش از تایید نهایی از متقاضیان به عمل آورده می‌شود. مصاحبه کاری به نوعی میزان دانش یا تخصص شما در زمینه فعالیت‌تان را به چالش می‌کشد و شما را مورد سنجش قرار می‌دهد.

همچنین یکی دیگر از دلایل مصاحبه در روند مهاجرت کاری و کار در آلمان سنجش میزان تسلط و فهم و صحبت شما به زبان آلمانی توسط کارفرما می‌باشد؛ پس یقینا هرچه بهتر بتوانید زبان آلمانی را درک و به آن صحبت کنید، تاثیر بیش‌تری بر کارفرما خواهید گذاشت.

البته فراموش نکنید که مصاحبه به دلیل بررسی صحت و درستی رزومه ای است که شما از سوابق، دانش و تخصص خود به کارفرما ارئه کرده اید؛ پس نیازی نیست که یادآوری کنیم به هیچ عنوان مطلب یا تخصصی اضافه یا به دروغ را در رزومه خود بیان نکنید.

چون هرگونه دروغ یا اطلاعاتی اشتباه که در رزومه بیان نمایید و کارفرما به آن پی ببرد؛ یقینا پذیرش و استخدام شما را کسنل خواهد کرد. همچنین همیشه در مصاحبه کاری در آلمان با اعتماد به نفس حاضر شوید و سعی داشته باشید تا تمامی توانایی و تخصص‌های خود را یادآوری و به زبان آورید. ضمنا ذکر این موضوع که شما برای پیشرفت بیش تر قصد مهاجرت به آلمان را دارید، بسیار مهم و تاثیر گذار است.

استخدام کارگر ساده در آلمان

یقینا بسیاری از افراد با این سوال مواجه می‌شوند که آیا امکان استخدام کارگر ساده در آلمان وجود دارد یا خیر؟ در این جا باید بگوییم همانطور که متوجه شده‌اید؛ آلمان یک کشور بسیار صنعتی و رو به پیشرفت می‌باشد که همواره در تلاش برای جذب بهترین افراد به کشور است که بتوانند به پیشرفت و ترقی کشور کمک کنند.

به همین خاطر می‌توان به جرات گفت که داشتن کمترین تخصص و دانش نیز می‌تواند شما را یک قدم به جلو برده و شانس پذیرش و استخدام در مشاغل مختلف در این کشور را بالاتر ببرد.

پس اگر قصد دارید که به عنوان یک کارگر ساده نیز به این کشور مهاجرت کنید؛ سعی کرده تا بتوانید از تخصص‌های خود نهایت بهره را برده و یا برخی از آنان را تا حد ممکن تقویت نموده تا از طریق آنان موفق به یافتن شغل و اخذ ویزا گردید.

البته اما این بدین معنی نیست که کارگران قادر به مهاجرت به این کشور نیستند، ولی برای این فرصت متقاضیان بسیار زیاد بوده و رقابت بسیار بالایی در میان آنان وجود دارد و داشتن کمترین تخصص یا ویژگی می‌تواند باعث کسب امتیازی بالاتر و حذف فرد دیگر گردد. 

به همین خاطر توصیه می‌کنیم که مقاله تحصیل در آلمان و بررسی شرایط را مطالعه نمایید تا در صورت امکان از این طریق به این کشور مهاجرت نمایید تا هم دانش و تخصصی فراگرفته و هم شانس خود را بسیار افزایش دهید.

استخدام کارگر ساده در آلمان

کار در آلمان بدون مدرک تحصیلی

خوشبختانه باید بگوییم که امکان کار در آلمان بدون مدرک تحصیلی برای متقاضیانی که مدرک تحصیلی دانشگاهی ندارند نیز وجود دارد؛ اما دقت کنید که متقاضیان بدون مدرک دانشگاهی همواره بیش تر از افراد با مدارک دانشگاهی هستند و این موضوع رقابت را میان آنان سخت‌تر می‌کند.

افرادی که فاقد مدرک تحصیلی هستند، باید با ارائه شرایط و تخصص‌هایی خاص این ضعف عدم مدرک را پوشانده و با توجه به این قدرت و تخصص خود مجاز به مهاجرت کاری به این کشور شوند . سالانه سفارت آلمان در میان مشاغل مورد نیاز خود، لیست مشاغل بدون نیاز به مدرک تحصیلی را هم اعلام می‌نماید که البته بازهم باید بگوییم این مشاغل نیز از متقاضیان بسیار بیش‌تری نسبت به مشاغل نیازمند به مدرک تحصیلی برخوردار است و رقابت در آن ها سخت‌تر می‌باشد.

دقت کنید که این مشاغل شاید نیاز به مدرک تحصیلی نداشته باشند؛ ولی متقاضی باید دارای تخصص در یک یا چند حرفه باشد و بتواند از طریق مدرک تخصص خود را ثابت کند . حال در اینجا هرچه فرد دارای تخصص‌های بیشتر، تجربه کاری بلند مدت تر و در نزد کارفرمایان معتبرتر باشد؛ یقینا شانس بالاتری را برای استخدام به دست خواهد آورد. درنهایت پس از 5 سال کار و زندگی در آلمان می‌توان اقامت دائم و پس از 8 سال کار و زندگی می‌تواند تابعیت آلمان را به دست آورد.

مشاغل موردنیاز و پر درآمد در آلمان

آلمان به عنوان قلب صنعتی اروپا، کشور فرصت‌ها در مشاغل مختلف است که با داشتن کمی تخصص و تبحر می‌توان به درآمد چشمگیری رسید. صنایع مختلفی در این کشور به کار مشغول هستند که هر یک را می‌توان گزینه خوبی برای یافتن فرصت شغلی مناسب دانست.

میزان ورود مهاجرین در زمینه‌های متعدد بیان می‌کند که اغلب مشاغل با تخصص در آلمان موردنیاز هستند و شما می‌توانید با ارسال درخواست خود برای کارفرمایان به فرصت‌های ایده‌آلی برسید . با کلیک بر روی عنوان مشاغل موردنیاز آلمان می توانید از به روزترین فرصت های شغلی این حرفه مطلع شوید.

ثبات اقتصادی به همراه درآمد بالا موجب می‌شود تا افراد از سایر کشورهای دنیا به دنبال دریافت ویزای کاری این کشور باشند که تصمیمی کاملا عاقلانه است. گرچه سطح درآمد در این کشور به صورت کلی از بهترین‌ها در اروپا است، اما برخی از شغل های پردرآمد و موردنیاز در آلمان هستند:

  • پزشکی و کادر درمان
  • خلبان
  • هیئت علمی دانشگاه
  • مدیریت ارشد مالی
  • مهندسی
  • مدیریت فروش
  • وکالت
  • قاضی
  • مدیریت بازاریابی
  • مدیریت بانکی

مهاجرت کادر درمان به آلمان

حمایت کم نظیر کشور آلمان از کادر درمان محیط کاری دلچسبی را برای این قشر فراهم نموده و موجب شده تا افراد فعال در زمینه‌های مختلف این حوزه تمایل به کار در این کشور یابند. مهاجرت کادر درمان به آلمان اصلا کار سختی نبوده و با داشتن شرایط می‌توانید به خوبی اقدام نموده و به موفقیت برسید.

کمبود کادر پزشکی در آلمان در شغل پرستاری به شت حس شده و این کشور همواره به دنبال جذب افراد با این مدرک این رشته تحصیلی می‌باشد.

برای مهاجرت به این شیوه ابتدا شما باید با یک کارفرما قرارداد کاری امضا نموده و ویزای کار دریافت نمایید که اغلب به عنوان بهترین و سریع‌ترین مسیر شناخته می‌شود. اما باید دو نکته را مدنظر قرار دهید که داشتن تسلط به زبان آلمانی و یافتن فردی که شما را به عنوان نیروی خود جذب نماید، آسان نبوده و مهارت خاص خود را می‌طلبد.

در این شیوه شما تنها پس از یک دوره کوتاه کارآموزی فورا به کار مشغول شده و از همان ماه‌های نخست درآمد خواهید داشت. با مشاورین ما تماس بگیرید تا بتوانید در زمانی کوتاه به بهترین فرصت‌های شغلی در کادر درمان آلمان دست یابید.

 

ویدیو و پادکست مهاجرت کاری به آلمان

مهاجرت کاری به آلمان از مناسب‌ترین‌ها در میان کشورهای اتحادیه اروپا می‌باشد. این ویدیو از مونا را تا انتها تماشا کرده و چنانچه تمایل به اقدام در این رابطه دارید با مشاورین آی مهاجرتی از طریق شماره‌های تماس در ارتباط باشید.

دانلود فایل پادکست نیز مطالب این ویدیو را در هر زمان و مکان در اختیارتان قرار می‌دهد.

نمایش ویدیو درباره دریافت ویزای کاری کشور آلمان
اجازه کار برای پناهنده ها در آلمان

اجازه کار برای پناهنده ها در آلمان

در ابتدای این بخش لازم است به این موضوع اشاره کنیم که انجام پناهندگی به کشور آلمان از سوی کشورمان غیر قانونی شناخته می‌شود؛ یعنی حتی اگر موفق به انجام این کار شوید نیز برای بازگشت به کشورمان با مشکلات متعدد و محدودیت‌های بسیاری مواجه خواهید شد که این در کنار دیگر خطرات و محدودیت‌های امر پناهندگی؛ این روش را به بدترین روش مهاجرت به المان بدل می‌کند.

اما در رابطه با اجازه کار برای پناهنده‌ها در آلمان نیز لازم است بدانید که این امر با محدودیت‌ها و سخت‌گیری‌های شدیدی مواجه است. بدین صورت که افراد متقاضی پناهندگی تا پیش از اخذ تاییدیه پناهندگی خود اجازه فعالیت در فرصت‌های شغلی بسیار محدود با درآمدهای بسیار پایینی را دارند و شرایط کار در آلمان برای آنان بسیار پیچیده و سخت است. این موضوع در کنار نیاز به درآمد و مخارج بالای خارج از کشور اکثر پناهندگان را با مشکلاتی بزرگ مواجه می‌سازد.

طوری که اکثر آنان مجبور به انجام غیر قانونی مشاغل سیاه یا انجام مشاغل سنگین با مزدهای پایین می‌شوند؛ این‌ها همگی در کنار احتمال پایین و کم قبول پناهندگی قرار می‌گیرد و این روش را بسیار نا مناسب می‌نماید.

هزینه مهاجرت از طریق کار به آلمان

در ادامه بررسی شرایط کار در آلمان لازم است یادآوری کنیم که امر مهاجرت حال به هر طریق و روش نیاز به پرداخت هزینه‌هایی دارد که در هر روش مهاجرتی متفاوت است. 

خوشبختانه مهاجرت کاری به آلمان را می‌توان ارزان‌ترین روش مهاجرت و نقل مکان به این کشور معرفی کرد؛ البته برخی از این هزینه‌ها مربوط به سفارت و ویزا و برخی مربوط به سایر اقدامات مهاجرتی می‌باشد.

در ادامه برخی از مهم‌ترین بخش‌های هزینه مهاجرت از طریق کار به آلمان را مشاهده می‌نمایید:

لازم به یادآوری است که باتوجه به شرایط هر فرد ممکن است که نیاز به انجام موارد اداری بیش‌تر و در نتیجه هزینه‌هایی اضافه تر نیز باشد که باید به آن توجه داشته باشید.

اقدام مورد نیازهزینه مربوطه
ترجمه مدارک تحصیلی، کاری، هویتی و غیره3 تا 10 میلیون تومان
هزینه تائید دادگستری و وزارت امور خارجهحداکثر 1 میلیون تومان
هزینه تائید مدرک تحصیلی و شناسنامه در سفارت آلمان80 یورو
تمکن مالیحداقل 10322 یورو
هزینه بلیت هواپیما یکطرفهحداقل 450 یورو

اخذ اقامت دائم و تابعیت از طریق ویزای کار آلمان

بسیاری از مهاجرینی که برای کار به آلمان نقل مکان می‌کنند ، قصد اقامت همیشگی و زندگی تا پایان عمر را در این کشور دارند . به همین‌خاطر این سوال برای آنان وجود دارد که آیا امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت از طریق ویزای کار آلمان برای ایرانیان وجود دارد؟!

باید بگوییم که اگر شما به صورت قانونی به کشور آلمان مهاجرت کرده و ویزای کاری این کشو را کسب کرده باشید، در ابتدا یک ویزای 2 ساله به شما داده خواهد شد که اگر همچنان شرایط کاری شما پابرجا باشد، می‌توان آن را تمدید کرد.

در این صورت ویزای شما برای 2 سال دیگر نیز تمدید می‌شود و پس از آن نیز باز امکان تمدید ویزای شما وجود دارد.

در نهایت چنانچه 5 سال در آلمان ساکن و شاغل بوده باشید و مالیات خود را پرداخت و هیچ‌گونه تخلف و سوابق کیفری نداشته باشید، می‌توانید برای دریافت اقامت دائم اقدام کنید. ضمنا 3 سال پس از دریافت اقامت دائم می‌توانید برای تابعیت و پاسپورت آلمان درخواست نمایید.

لازم به ذکر است دارندگان بلوکارت اروپا پس از 33 ماه کار و زندگی در این کشور می‌توانند اقامت دائم خود را دریافت کنند. البته با دریافت ویزای کار می‌توانید همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را نیز برای زندگی همراهتان به آلمان ببرید.

اخذ اقامت دائم و تابعیت از طریق ویزای کار آلمان

در این مقاله اطلاعات به روز در رابطه با ویزای کار آلمان را در اختیار شما علاقه مندان قرار دادیم و همواره در دفاتر تهران و شیراز پاسخگوی تمامی سوالات شما و آماده ارائه خدمات در کلیه امور مهاجرتی هستیم . جهت هرگونه پرسش با مشاورین ما در آی مهاجرتی در ارتباط باشید.

مطالب مقالات زیر می تواند به عنوان یک فرد جویای کار در آلمان بسیار به شما کمک نماید ، پس مطالعه آنها را از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه