نرخ بیکاری در مجارستان

نرخ بیکاری در مجارستان نشان دهنده رونق بازار کار و فرصت های شغلی در این کشور می باشد و به نوعی نماینده قدرت اقتصادی این کشور نیز می باشد که در حال حاضر در یک مقدار تقریبا مناسب و پائین قرار گرفته است.

نرخ بیکاری در کنار دیگر عوامل و شاخص ها می تواند ملاک خوبی برای انتخاب یک مقصد برای مهاجرت و کار باشد. برای شناخت دقیق بازار کار و فرصت های شغلی موجود و نرخ بیکاری در مجارستان با تیم کارشناسان آی مهاجرتی در ادامه این مطلب همراه شوید.

نرخ بیکاری در مجارستان

نرخ بیکاری در مجارستان برابر با 4.1% می باشد که در مقایسه با متوسط نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا که 6% بوده؛ مقداری کاملا قابل قبول است.

فهرست مطالب

کشور مجارستان یکی از کشورهای رو به پیشرفته و در حال ترقی در قاره اروپا می باشد که طی یکی دو دهه اخیر توانسته روز به روز اوضاع اقتصادی خود را رشد داده و رفاه و آسایش بیش تری را برای شهروندان خود فراهم آورد. 

در این بین با رشد اقتصادی شرایط نرخ بیکاری در مجارستان نیز کاهش پیدا کرده و توانسته در میان کشورهای با نرخ بیکاری مناسب قرار بگیرد که این نظر مهاجران را نیز به خود جلب کرده است.

نرخ بیکاری در مجارستان از ابتدای سال 2000 تاکنون در سال 2010 به بالاترین حد خود یعنی 11.80% رسید و در ژوئن سال 2018 به پایین ترین مقدار خود یعنی 3.60% رسید و در حال حاضر نیز نرخ بیکاری این کشور برابر با 4.1% می باشد. 

پیشنهاد می کنیم که همین راستا مقاله مهاجرت کاری به مجارستان و اخذ ویزای کار این کشور را نیز مطالعه کرده و با چگونگی یافتن کار و قوانین کاری این کشور بیش تر آشنا شوید.

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
نرخ بیکاری در مجارستان

نرخ بیکاری در صنایع مختلف مجارستان

همانطور که گفتیم اقتصاد کشور مجارستان در حال حاضر در یک وضع مناسب و رو به رشد قابل توجهی قرار گرفته است.

بسیاری از صنایع و کارخانجات در این کشور در حال رشد روز افزون بوده و سرمایه گذاران خارجی بسیاری در حال ورود به اقتصاد این کشور می باشند. همه اینها یعنی فراهم آمدن فرصت های شغلی بیش تر و نیاز به نیروی کار.

در حال حاضر نرخ بیکاری در مجارستان برابر با 4.1% است؛ البته دقت کنید که نرخ بیکاری در صنایع مختلف مجارستان با یکدیگر متفاوت می باشد. برخی از صنایع با کمبود نیروی کار و متخصص مواجه هستند و در برخی صنایع نیز نیروی کار متخصص اشباع شده که باعث بیکاری و یا کار در زمینه های غیر تخصصی توسط افراد شده است.

در میانه سال 2023 نرخ بیکاری در مجارستان در اکثر صنایع و حوزه های کاری این کشور پایین بوده ، اما به طور کل بازار کار در صنایع خودروسازی، صنایع غذایی و صنایع بهداشتی از دیگر زمینه ها و صنایع بیش تر و فراهم تر بوده است.

اگر شما در یکی از صنایع یا تخصص ها دارای مدرک دانشگاهی معتبر یا تخصص قابل توجه و مناسبی هستید؛ به طور قطع گزینه های کاری مناسب تر و بیش تری پیش رویتان قرار می گیرد.

سال نرخ بیکاری
2022 4.1%
2021 4.05%
2020 4.25%
2019 3.42%
2018 3.71%
2017 4.16%
2016 5.11%
2015 6.81%
2014 7.73%
2013 10.18%

آمار بیکاری در بین جوانان مجاری

در اکثر کشورهای جهان به خصوص کشورهای اروپایی سعی می شود که فرزندان هر خانواده از ابتدای دوره دبیرستان با بازار کار آشنا شوند و بتوانند با کار در مشاغل فصلی خود را آماده کار و کسب درآمد برای آینده خود نمایند. به همین خاطر می توان گفت نوجوانان از سنین 15 سالگی با استخدام در مشاغلی مانند فروشندگی، نگهداری کودکان و غیره وارد بازار کار می شوند.

نکته جالب این که آمار بیکاری در بین جوانان مجاری با شروع بیماری کرونا مانند سایر کشورهای جهان با افزایش رو به رو شد؛ اما میزان افزایش آن چندان زیاد و قابل توجه نبود. همچنین دولت این کشور توانست با مدیریت خوب خود فورا به مقابله با شرایط پرداخته و جلوی رشد نرخ بیکاری را بگیرد و باز شروع به کاهش آن کند.

در حال حاضر نرخ بیکاری بین جوانان مجاری در سال 2023 برابر با 10.9% می باشد؛ که تقریبا دو برابر نرخ بیکاری کل است. اما به تازگی با توجه به آموزش و فرهنگ سازی بین جوانان در مجارستان سعی می شود که آنان را به سمت بازار کار سوق داده تا سریع تر شروع به کسب درآمد نمایند. حال اینکه در برخی از قسمت ها نیز مشاهده می شود که مجارستان با کمبود نیروی کار متخصص نیز مواجه شده است.

افراد بیکار در مجارستان چه کسانی هستند؟

افراد بیکار در مجارستان چه کسانی هستند؟

شاید برای شما هم این سوال وجود داشته باشد که افراد بیکار در مجارستان چه کسانی هستند؟ طبق تعریف بیکاری از سوی اداره کار این کشور، بیکاری به سهمی از نیروی کار اطلاق می شود که بدون کار و درآمده بوده اما در دسترس و جویای کار می باشند.
در حال حاضر و در سال 2023 نرخ بیکاری در مجارستان برابر با 4.1% بوده که درمقایسه با متوسط نرخ بیکاری در اروپا که 9.8% اعلام شده است؛ کاملا مناسب و قابل قبول می باشد. ضمن اینکه نرخ بیکاری این کشور یکی از پائین ترین نرخ های بیکاری در بین کشورهای قاره اروپا می باشد. اما باید بگوییم که جامعه بیکاران در مجارستان تشکیل شده از افراد بدون تخصص و برخی افراد با مدرک دانشگاهی است که به دنبال شغل با شرایطی خاص هستند.

باید بگوییم که در بین رشته های تحصیلی و مشاغل تخصصی، رشته های مهندسی، پزشکی، وکالت، آی تی و برنامه نویسی از فرصت های شغلی بسیار زیاد و با درآمدهای مناسبی برخوردار هستند و معمولا نرخ بیکاری در این دشته از مشاغل همواره پائین است. 

البته نباید دسته مهاجرین خارجی را نیز فراموش کرد؛ که معمولا در جستجوی کار بهتر و در حال تغییر شغل در چند سال ابتدای حضور خود در این کشور هستند. پشنهاد می کنیم با مطالعه عنوان سیر تا پیاز مهاجرت به مجارستان این امر مهم و حساس را دقیق بررسی کرده و بشناسید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

منظور از نرخ بیکاری بلند مدت در مجارستان

تا این قسمت با آمار بیکاری در مجارستان و در میان جوانان این کشور آشنا شدیم؛ اما یکی از اصطلاحاتی که معمولا کمتر افرادی با آن آشنا هستند، نرخ بیکاری بلند است. منظور از نرخ بیکاری بلند مدت در مجارستان یعنی افرادی که بیکاری آنان به بیش از 1 سال به طول بیانجامد.

البته این به طور کل تعریف بیکاری بلند مدت در کل کشورهای اتحادیه اروپا می باشد. ضمنا اگر بیکاری به دو سال یا بیش تر برسد آن را به عنوان بیکاری بسیار طولانی مدت معرفی می کنند.

شاید تصور کنید چون نرخ بیکاری در مجارستان پائین بوده و فرصت های شغلی در آن زیاد هستند، نمی تواند بیکاری بلند مدت وجود داشته باشد. اما باید بگوییم که اینگونه نبوده و در این کشور نیز افرادی وجود دارند که به دلایل مختلفی 1 سال یا بیش تر بیکار بوده و در حال جستجوی شغل می باشند.

طبق آخرین آمار در سال 2022 نرخ بیکاری بلند مدت در مجارستان 3.20% می باشد که کمترین مقدار از سال 1999 اعلام شده است. اگر قصد مهاجرت و نقل مکان به مجارستان را دارید؛ حتما صفر تا صد هزینه مهاجرت و زندگی در مجارستان را پیش از هر اقدامی بررسی کرده تا بر اساس بودجه خود برنامه ریزی مناسبی داشته باشید. در مقاله مربوطه تمامی اطلاعات و جزئیات لازم در ای زمینه را برای شما قرار داده ایم.

پیشنهاد می کنیم با مطالعه عناوین زیر با نرخ بیکاری در دیگر کشورهای مطرح اروپا نیز آشنا شوید:

نرخ مشارکت نیروی کار در مجارستان

با توجه به تعریف نرخ مشارکت نیروی کار در مجارستان می توان گفت که میزان این نرخ همواره در مقداری قابل قبول و بالا قرار داشته است. اگر تعریف نرخ مشارکت نیروی کار در مجارستان را نمی دانید، این نرخ بیان می‌کند که چه درصدی از کل جمعیت در سن کار، از نظر اقتصادی شاغل و یا به دنبال شغل در این کشور هستند.؛ ضمن اینکه از این نرخ به عنوان یک نماگر برای عرضه نیروی کار نیز یاد می‌شود.

نرخ مشارکت نیروی کار در مجارستان از سال 2006 تا 2023 به طور متوسط 60.34 درصد بوده است که در دسامبر سال 2022 به بالاترین حد خود یعنی 67.03 درصد و در ژانویه 2009 به پایین ترین حد خود یعنی 53.84 درصد رسیده است.

اما طبق آخرین آمار نیز در ژانویه 2023 برابر با 66.85 درصد می باشد. طبق پیش بینی های به عمل آمده انتظار می رود که مقدار این نرخ افزای یافته و علاوه بر آن کاهش نرخ بیکاری در مجارستان نیز ادامه پیدا کند.

نرخ مشارکت نیروی کار در مجارستان

با مطالعه عنوان تحصیل در مجارستان می توانید یکی از آسان ترین مسیرهای ورود به این کشور را نیز بررسی کنید . تیم مشاورین آی مهاجرتی همه روزه در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز آماده ارائه مشاوره های بیش تر به شما عزیزان هستند. ضمنا هرگونه سوال یا ابهامی در رابطه با نرخ بیکاری در مجارستان دارید، می توانید از طریق تماس با تلفن و یا به صورت حضوری در دفاتر آی مهاجرتی از مشاوره های رایگان تیم کارشناسان ما بهره مند شوید.

سوالات پر تکرار نرخ بیکاری در مجارستان

با نرخ بیکاری در مجارستان ، تاثیر و ویژگی های آن و همچنین توصیف آن آشنا شدید، در زیر هم به سوالاتی که در این زمینه بیشتر پرسیده می شود پاسخ می دهیم ، شما نیز می توانید از طریق بخش دیدگاه در پایین هر مقاله با کارشناسان آی مهاجرتی در تماس باشید ، پرسش خود را درج کنید و پاسخ کارشناسان ما را دریافت نمایید.

طبق آخرین آمار نرخ بیکاری در مجارستان در میانه سال 2023 میلادی 4.1 درصد می باشد.

طبق تعریف بیکاری از سوی اداره کار این کشور، بیکاری به سهمی از نیروی کار اطلاق می شود که بدون کار و درآمده بوده اما در دسترس و جویای کار می باشند.

طبق آخرین اعلام نرخ مشارکت نیروی کار در این کشور در ژانویه 2023 برابر با 66.85 درصد می باشد.

طبق آخرین اعلام در سال 2022 نرخ بیکاری بلند مدت در این کشور 3.20 درصد می باشد که کمترین مقدار از سال 1999 اعلام شده است.

در سال 2023 میزان نرخ بیکاری در مجارستان در بین جوانان برابر با 10.9% اعلام شده است.

در ادامه می توانید تجربه همکاری با آی مهاجرتی را از زبان برخی از کلاینت های ما بشنوید:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه