بهترین شهرهای روسیه برای کار

بهترین شهرهای روسیه برای کار را می توان کلان شهرهای آن یا به عبارتی شهرهای بزرگ و پر جمعیت این کشور در نظر گرفت که دارای صنایع، شرکت ها و کارخانجات بیش تری بوده و فرصت های شغلی بسیاری را برای شهروندان روسی به ارمغان می آورند.

البته باید توجه داشته باشید که هر منطقه یا ناحیه این کشور با توجه به شرایطش برای مشاغل خاصی مناسب است . روسیه یکی از اقتصادهای بزرگ و بسیار تاثیر گذار در دنیای امروز است که باتوجه به منابع عظیمی که در اختیار دارد، توانسته طی سال های گذشته نرخ بیکاری خود را کاهش دهد و رفاه را برای مردم بیش تر فراهم کند.

 

بهترین شهرهای روسیه برای کار

برخی از بهترین شهرهای روسیه برای کار ، علاوه بر داشتن سطح درآمد بالا ، کیفیت زندگی خوبی را نیز در اختیارتان قرار می دهند.

فهرست مطالب

روسیه با اینکه کشوری بسیار بزرگ است، اما بخش اعظم آن غیر مسکونی و خالی از سکنه می باشد و اکثر جمعیت آن در غرب و نزدیک به اروپا واقع شده اند . به همین خاطر این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای بزرگ جهان دارای کلان شهرهای زیاد و گسترده ای نیست. 

اما همین چند شهر مهم آن دارای اهمیت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی زیادی در جهان هستند. کارشناسان آی مهاجرتی در ادامه شما را با بهترین شهرهای روسیه برای کار آَشنا خواهند کرد.

ضمن اینکه حتما مهم ترین روش های مهاجرت به روسیه را در مقاله مربوطه شناخته و بررسی نمایید، تا با روش های قانونی این امر و ویژگی ها و مزایای هرکدام از آن ها آشنا شوید و نحوه اخذ ویزاهای این کشور را بهتر بشناسید.

مسکو پایتخت همیشه بیدار روسیه

مسکو پایتخت همیشه بیدار روسیه و یکی از قدیمی ترین شهرهای این کشور است. اگر عاشق فرهنگ و تاریخ هستید، با انبوه مکان های مشهور جهانی، مانند کرملین و موزه کولومنسکو که در آن سبک منحصر به فرد روسی اصیل و استثنایی است، از انتخاب خود لذت خواهید برد.

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
بهترین شهرهای روسیه برای کار

مسکو همچنین شهری است که هرگز نمی‌خوابد و شما می‌توانید هر سرویسی را 24 ساعته بخرید یا سفارش دهید. مهاجرت به مسکو فرصت هایی را برای پیشرفت شغلی و حقوق بالا فراهم می کند، فرصت های شغلی در زمینه کسب و کار، آموزش زبان، خدمات دیپلماتیک و بخش مالی ارائه می دهد و دفتر مرکزی بسیاری از شرکت ها در مسکو است.

علیرغم اینکه مسکو یک مقصد نسبتا گران برای نقل مکان به داخل روسیه است، میانگین هزینه های مسکن همچنان 27 درصد کمتر از مونیخ و 38 درصد کمتر از پاریس می باشد. در این شهر برای صرفه جویی در هزینه، همیشه می توانید به جای اجاره یک آپارتمان کامل، یک اتاق اجاره کنید و هم اتاقی داشته باشید.

بسیاری از مردم نمی دانند، اما مسکو همچنین با بیش از 12 میلیون نفر بزرگ ترین شهر اروپا است. از نقطه نظر تجاری، هر شرکت بین المللی که در روسیه تجارت می کند تقریبا دفتری در مسکو دارد که بر عملیات در کل کشور نظارت می کند. بنابراین، از منظر اقتصادی قابل درک است که چرا بسیاری از مهاجران در مسکو هستند.

جمعیت متوسط درآمد متوسط هزینه اجاره آپارتمان 1 خواب
12 میلیون نفر 96600 روبل 120000 روبل 45000 روبل
سنت پترزبورگ دومین شهر بزرگ روسیه

سنت پترزبورگ دومین شهر بزرگ روسیه

در ادامه معرفی بهترین شهرهای روسیه برای کار به سراغ سنت پترزبورگ دومین شهر بزرگ روسیه می رویم که بطور قابل توجهی کوچک تر از مسکو است. این شهر در زمان تزارها به عنوان «پنجره ای به سوی اروپا» ساخته شد و ترکیبی است بین مسکو، پاریس و ونیز با ساختمان های نئوکلاسیک باشکوه و موزه ها و تئاترهای متعدد.

مانند مسکو، سیستم حمل و نقل عمومی بسیار توسعه یافته است و به راحتی می توان در عرض یک ساعت به هر نقطه از شهر رسید. همچنین ایستگاه های مترو نیز فوق العاده و کارآمد هستند. در این جا مهاجران می توانند در زمینه پزشکی و تحقیقات/تضمینات دارویی، تدریس، مدیریت فروش، خدمات حقوقی و آموزش شغل پیدا کنند. البته به طور متوسط، مزد و حقوق دو یا سه برابر کمتر از حقوق در مسکو است.

از نظر فرصت های شغلی، وضعیت کمی سخت تر از مسکو بوده و در مقایسه با مسکو، شرکت های بین المللی در سن پترزبورگ بسیار کم هستند. البته این بدان معنا نیست که شما شغلی پیدا نمی کنید، هنوز تعداد زیادی شرکت خدمات حرفه ای، هتل ها و شرکت های فناوری در این شهر وجود دارد. البته باید گفت که میزان هزینه ها و مخارج نیز در مقایسه با پایتخت بسیار پائین تر هستند و برای پرداخت اجاره خانه مبلغ بالایی درخواست نمی شود.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

نووسیبیرسک یکی از بزرگ ترین مراکز صنعتی سیبری

نووسیبیرسک سومین شهر بزرگ روسیه است و یک مرکز صنعتی بزرگ و بسیار پر رونق است. این مجتمع صنعتی متشکل از 214 شرکت صنعتی بزرگ و متوسط می باشد که بیش از دو سوم کل تولیدات صنعتی منطقه نووسیبیرسک را تولید می کنند.

برخلاف تصور هنوز هم مناطقی از سیبری رونق بالایی دارند و سرما جلوی ورود انسان ها را نگرفته است.

در این شهر فرصت های شغلی زیادی در حوزه های هوافضا، صنایع نساجی، کشاورزی، صنایع الکترونیکی و متالورژی و فلزکاری برای مهاجرین و به طور کل جویندگان کار وجود دارد.

 

ضمن اینکه فناوری اطلاعات نیز یک صنعت در حال ظهور در این منطقه است و مهاجرانی که علاقه مند به دنبال کردن مشاغل علمی هستند، خود را در یکی از مراکز تحقیقاتی روسیه خواهند یافت.

جالب است بدانید که نووسیبیرسک توسط جنگ داخلی روسیه ویران شد اما در اوایل دوره شوروی بهبود یافت و در سال 1926 نام فعلی خود را نووسیبیرسک «سیبری جدید» به دست آورد. تحت رهبری جوزف استالین، نووسیبیرسک یکی از بزرگ ترین مراکز صنعتی سیبری تبدیل شد.

در خلال معرفی بهترین شهرهای روسیه برای کار، اطلاع از شرایط اقتصاد کشور روسیه می تواند کمک بسیار زیادی در جهت یافن شغل و یا کارآفرینی در این کشور به شما نماید، در مقاله مربوطه اطلاعات بسیار مهمی را برای شما قرار داده ایم.

جمعیت متوسط درآمد متوسط هزینه اجاره آپارتمان 1 خواب
1.6 میلیون نفر 44350 روبل 62400 روبل 19000 روبل

اکاترینبورگ شهری به سرعت در حال توسعه

اکاترینبورگ یا یکاترینبورگ چهارمین شهر بزرگ روسیه است و در نزدیکی رشته کوه های اورال قرار دارد. قرار گرفتن بسیار نزدیک به مرز بین اروپا و آسیا، اکاترینبورگ را به شهری جذاب تبدیل کرده است. به طور کلی، اکاترینبورگ شهری به سرعت در حال توسعه با جاذبه های فرهنگی فراوان می باشد.

اگر کارآفرین هستید، احتمالا گزینه های زیادی برای تدریس خصوصی زبان انگلیسی در اکاترینبورگ یا حتی راه اندازی یک مدرسه انگلیسی زبان وجود دارد. باید بگوییم که داشتن تسلط به زبان انگلیسی در این شهر می تواند بسیار به شما کمک کند، چون هتل ها و استارتاپ های بسیاری در این شهر فعال هستند که به افراد متخصص و مسلط به زبان انگلیسی نیاز دارند.

همچنین باید بگوییم که این شهر سرد سیری واقع در یکی از مناطق صنعتی کشور بوده و فرصت های زیادی برای کسانی که تجربه در زمینه معدن و تجارت خرده فروشی دارند، در آن وجود خواهد داشت. این شهر سرشار از منابع طبیعی است، اما صنایع فلزی در این منطقه بسیار رونق دارد.

پیش از ادامه بررسی بهترین شهرهای روسیه برای کار به شما پیشنهاد می کنیم عنوان قوانین مهاجرت از طریق کار در روسیه را نیز در سایت ما مطالعه کرده تا شرایط و قوانین کار در روسیه را بشناسید و با چگونه یافتن کار در این کشور آشنا شوید.

جمعیت

متوسط درآمد

متوسط هزینه

اجاره آپارتمان 1 خواب

1.4 میلیون نفر

46200 روبل

90000 روبل

20000 روبل

نیژنی نوگروود شهر آی تی روسیه

چیزهای زیادی در مورد نیژنی نووگورود وجود دارد که یکی دیگر از بهترین شهرهای روسیه برای زندگی و کار شناخته می شود. این شهر حدود 4 ساعت با قطار از مسکو بر روی رودخانه ولگا فاصله دارد و بیش از یک میلیون نفر جمعیت داشته و در نزدیکی حلقه طلایی شهرهای تاریخی که مسکو را احاطه کرده اند.

این شهر هنوز جمعیت مهاجر بسیار کمی داشته و فرصت های شغلی آن نیاز به شبکه سازی بیش تری خواهند داشت. استان نیژنی نووگورود به عنوان یک مرکز تولید شناخته می شود و تعدادی شرکت بین المللی و کارخانه در آن جا وجود دارد.

البته در این شهر فرصت برای تدریس در دانشگاه ها و در موسسات و کالج ها بسیار وجود دارد.

نیژنی نوگروود شهر آی تی روسیه

ضمنا رفتن به نیژنی نووگورود را اگر دارای تخصص و دانشی در حوزه آی تی هستید، حتما در نظر بگیرید، چون این شهر به دلیل میزبانی از شرکت های حوزه آی تی شناخته شده است. شرکت هایی نظیر اینتل، هواوی، SAP و Yandex همگی دفاتری در این شهر دارند و می توانند کارفرمای خوبی برای شما باشند.

نیژنی نوگروود شهر آی تی، این نامی است که متخصصین این حوزه در روسیه به این شهر نسبت می دهند. ضمنا حتما هزینه های زندگی در کشور روسیه را نیز در مقاله مشخصه مطالعه و برسی نمایید، تا کشور مقصدتان را بهتر بشناسید.

مشاورین آی مهاجرتی طی سال ها تجربه به شما توصیه می کنند تا با مطالعه عناوین زیر ، کشور روسیه را هرچه بهتر بشناسید:

در ادامه معرفی بهترین شهرهای روسیه برای کار به سراغی شهری منحصر بفرد به نام کازان می رویم. این شهر پایتخت تاتارستان، جمهوری متشکل از مردمان قومی ترک می باشد که جمعیت مسلمان بسیاری را نیز در خود جای داده است و یک مقصد گردشگری بسیار زیبا با معماری خاص شناخته می شود.

جمهوری تاتارستان یکی از ثروتمندترین مناطق فدرال در روسیه است. همچنین کازان از بزرگترین مراکز صنعتی و مالی روسیه و شهری پیشرو در منطقه اقتصادی ولگا در ساخت و ساز و سرمایه گذاری انباشته است. کل سرمایه بانکی بانک های کازان در روسیه سوم است.

صنایع اصلی این شهر عبارتند از: مهندسی مکانیک، صنایع شیمیایی، پتروشیمی، صنایع سبک و صنایع غذایی که فرصت های شغلی بسیاری را نیز برای کار به وجود آورده اند. علاوه بر این یک اقتصاد نوآور توسط بزرگ ترین پارک فناوری اطلاعات روسیه که یکی از بزرگ ترین پارک های علمی اروپای شرقی است، در این شهر وجود دارد.

همچنین این شهر تاریخی هزار ساله با طبیعت غنی از پارک های زیبا، جنگل ها، رودخانه ها و دریاچه ها کاملا با مدرنیته ترکیب شده است. این باعث می شود کازان یکی از بهترین شهرهای روسیه برای زندگی نیز باشد.

 

جمعیت متوسط درآمد متوسط هزینه اجاره آپارتمان 1 خواب
1.2 میلیون نفر 40000 روبل 100000 روبل 20000 روبل

کازان از بزرگترین مراکز صنعتی و مالی روسیه

برخی از ویزاهای دریافتی کشور روسیه

کشور روسیه به عنوان یکی از مقصدهای محبوب ایرانیان در سال های اخیر ، همواره حوزه تخصصی فعالیت ما در آی مهاجرتی نیز بوده است.

در این ویدیو نیز تلاش نموده ایم تا برخی از ویزاهای دریافتی مان را برای شما علاقه مندان به نمایش بگذاریم تا دریابید که رسیدن به رویاهایتان تنها نیاز به یک تماس با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز دارد.

نمایش ویدیو درباره کاور ویدیو ویزاهای کشور روسیه

روستوف-آن-دون مرکز اداری و اقتصادی جنوب روسیه

روستوف-آن-دون مرکز اداری و اقتصادی جنوب روسیه یکی از بهترین شهرهای روسیه برای کار و بزرگترین شهر در جنوب این کشور است. به همین خاطر وضعیت اقتصادی اش بهتر از اکثر مناطق روسیه است، البته این امر تا حدی به دلیل موقعیت آن به عنوان یک شهر بندری نیز می باشد.

در زمان اتحاد جماهیر شوروی، روستوف-آن-دون یک شهر صنعتی بود و این امر هنوز هم صادق است. معدن زغال سنگ، ماشین سازی و همچنین کارخانه های فولاد و آهن از منابع اصلی شغل برای کسب درآمد در این شهر هستند. این شرکت ها همگی روسی بوده، اما بسیاری از آن ها به بازارهای بین المللی نیز صادرات می کنند، بنابراین یک جامعه مهاجر کوچک در روستوف-آن-دان وجود دارد.

در حالی که روستوف-آن-دون دارای تعدادی صنایع پر رونق است، اما در مقایسه با سایر شهرهایی که تا به این جا شناختیم، دارای شرایط سخت تری برای یافتن شغل توسط مهاجرین می باشد. البته این به معنای غیر ممکن نیست، اما در این جا نیاز به تخصص های خاصی وجود دارد.

جمعیت متوسط درآمد متوسط هزینه اجاره آپارتمان 1 خواب
1.1 میلیون نفر 39100 روبل 70000 روبل 17000 روبل

کارشناسان خبره آی مهاجرتی همه روزه در دفاتر غرب و مرکزی در تهران و همچنین دفتر شیراز آماده ارائه مشاوره جهت یافتن بهترین شهرهای روسیه برای کار به شما عزیزان می باشند. البته فراموش نکنید که شرایط نرخ بیکاری در روسیه را نیز در مقاله مربوطه مورد بررسی و شناخت دقیقی قرار دهید.

سوالات پر تکرار بهترین شهرهای روسیه برای کار

برخی از اطلاعات کلیدی در رابطه با بهترین شهرهای روسیه برای کار در سوالات پرتکرار برای شما عزیزان آورده شده است و در صورتی که پرسشی در این  زمینه دارید با مشاورین ما از طریق بخش دیدگاه در ارتباط باشید.

در حال حاضر و برای سال 2024 باید بگوییم که بهترین شهرهای روسیه برای کار شامل: موسکو، سنت پترزبورگ، نووسیبیرسک، اکاترینبورگ، نیژنی نوگروود، کازا و روستوف-آن-دون می شود.

میزان درآمد افراد در این شهر با یکدیگر متفاوت است، اما طبق آمار به طور متوسط ماهانه 96600 روبل درآمد در این شهر کسب می شود.

باید بدانید که بهترین شهر برای فعالیت در حوزه آی تیچه کارآفرینی و چه استخدام، نیژنی نوگروود می باشد.

در حال حاضر شهر نووسیبیرسک که سومین شهر بزرگ روسیه نیز شناخته می شود را باید صنعتی ترین شهر این کشور معرفی کرد.

در شهر کازان صنایع مهندسی مکانیک، صنایع شیمیایی، پتروشیمی، صنایع سبک و صنایع غذایی دارای فرصت های کاری بسیار مناسبی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه