نرخ بیکاری در روسیه

نرخ بیکاری در روسیه یکی از مهم ترین مواردی است که می توان با توجه به آن به وضعیت کلی اقتصاد و زندگی در این کشور پی برده و سپس تصمیم گیری کرد. این نرخ می تواند به شما نشان دهد که آیا اقتصاد کشور رونق داشته و رفاه را برای مردمانش فراهم می کند یا خیر.

در ادامه این مقاله با کارشناسان آی مهاجرتی همراه شده تا از نرخ بیکاری در روسیه اطلاع یافته و بتوانید تصمیم دقیق تری را برای آینده خود بگیرید.

 

نرخ بیکاری در روسیه

اطلاع از نرخ بیکاری در روسیه به معنای آشنا بودن با زمینه های کاری متعدد در این کشور و اقدام برای پرفرصت ترین ها است که شما را به شرایط و درآمد عالی خواهد رساند.

فهرست مطالب

نرخ بیکاری در روسیه می تواند بر جذب مهاجرین تاثیر مستقیمی دارد، به خصوصی برای افرادی که دارای تخصص در حرفه خاصی بوده و به دنبال مکانی هستند تا بتوانند در آن سریع مشغول به کار شده و درآمد خوب و مناسبی را کسب نمایند تا بتوانند به مقدار رفاه مورد نظر برسند.

درصد کم این نرخ نشان دهنده وجو بازار کار و فرصت های شغلی بسیار مناسب بوده و اوضاع اقتصادی نیز بسیار عالی است.

تفاوتی ندارد که روش مهاجرتی شما چیست، برای این که بتوانید هزینه های اقامتی خود را بپردازید باید به کار در این کشور پرداخته و بتوانید موقعیت شغلی متناسب با حرفه و یا مدرک تحصیلی خود بیابید. 

شناخت این زمینه برای افرادی بیشترین ارزش را دارد که بخواهند در روسیه سرمایه گذاری کرده و کسب و کار جدیدی را ایجاد نمایند و نیاز به نیروی کار داشته باشند، برای کسب اطلاعات دقیق در این زمینه مقاله شرایط سرمایه گذاری در روسیه را مطالعه نمایید.

میزان بیکاری در صنایع مختلف روسیه

جدیدترین داده های منتشر شده نشان می دهد که نرخ بیکاری در روسیه به کمترین مقدار خود در طی سال های اخیر رسیده که می تواند نشان از کمبود نیروی کار در کشور باشد. این کمبودها زمانی پدید آمد که روسیه با حمله به اوکراین، با رگباری از تحریم ها توسط سایر کشورها مواجه شد که منجر به به تعلیق شدن بسیاری از شرکت های بین المللی شد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
نرخ بیکاری در روسیه

در حاضر روسیه دارای بالاترین سطح کمبود کارکن از سال 1996 تا کنون بوده که این می تواند نشان دهنده وجود فرصت شغلی بسیار زیاد در تمامی صنایع و حرفه ها باشد، البته توجه داشته باشید که میزان بیکاری در صنایع مختلف روسیه با یکدیگر تفاوت داشته و مقدار فرصت های شغلی در همه آن ها یکسان نیست، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که حتما حرفه مورد نظر خود را صورت دقیق مورد بررسی قرار دهید.

با وجود این کمبود های، تولیدات ناخالص داخلی در روسیه افزایش داشته و موفق شده است که قسمتی از کمبود نیوری خود را جبران نماید. آمار بیکاری در روسیه در حال حاضر حدود 3% بوده که نسبت به بسیاری از کشورهای جهان کم بوده و به همین دلیل می تواند بهترین فرصت برای مهاجرت از طریق اشتغال در این کشور باشد، برای کسب اطلاعات دقیق تر مقاله قوانین مهاجرت از طریق کار در روسیه را مطالعه نمایید.

Unemployment rate in Russia in recent years

نرخ بیکاری در روسیه طی سال های اخیر

همان طور که اشاره کردیم نرخ بیکاری در روسیه طی سال های اخیر به مقدار بسیار زیاد کاهش داشته و به کمترین مقدار خود رسیده است.

برای این که بتوانید آشنایی دقیق تری با کاهش نرخ بیکاری در روسیه داشته باشید، در جدول زیر آمار بیکاری را در طی سه سال اخیر برای شما قرار داده ایم:

تاریخ نرخ بیکاری
سپتامبر 2020 6.3%
نوامبر 2020 6.1%
ژانوریه 2021 5.8%
می 2021 4.9%
جولای 2021 4.5%
نوامبر 2021 4.3%
مارچ 2022 4.1%
جولای 2022 3.9%
نوامبر 2022 3.7%
مارچ 2023 3.5%
می 2023 3.2%
جولای 2023 3%

برخی دیگر از آمارهایی که مرتبط با نرخ بیکاری در روسیه بوده و تاثیر بسیاری بر آن دارند شامل موارد زیر می شود که در ادامه مقاله نیز به توضیح هر یک از آن ها برای شما پرداخته ایم:

مرتبط آمار
تعداد افراد بیکار 2.3 میلیون نفر
تعداد افراد شاغل 74 میلیون نفر
نرخ اشتغال 61.10%
نرخ مشارکت نیروی کار 62.90%
بهره وری -3.7%
جمعیت 145 میلیون نفر

آمار بیکاری در بین جوانان روسی

طبق قانون کشور روسیه، افراد از سن 16 سالگی مشغول به کار در زمینه های مختلفی می شوند، البته برای افراد شاغل کمتر از 18 سال قوانین بسیار خاصی اعمال می شود و برخی از کارها برای آن ها ممنوع است. کارهای ممنوع شامل مواردی می شوند که ممکن است به رشد اخلاقی آن ها ضرر رسانده و یا بسیار خطرناک هستند.

در حال حاضر آمار بیکاری در بین جوانان روسی حدود 16.14% بوده که از مقدار نرخ کلی بیشتر است، این مقدار به علت فرهنگ و سبک زندگی جوانان در کشور بوده و بخش بزرگی از آن متعلق به جوانانی است که دارای تحصیلات دانشگاهی نیستند .در تصویر نرخ بیکاری بین جوانان روسی از سال های گذشته تا آخرین آمار به دست آمده شرح داده شده است:

آمار بیکاری در بین جوانان روسی

به علت کمبود نیروی کار و افزایش موقعیت های شغلی مناسب، این مقدار مانند نرخ بیکاری در روسیه در حال کاهش بوده و بر تعداد جوانان شاغل افزوده می شود. این آمارهای بدون در نظر گرفتن افرادی مانند بیکاران طولانی مدت انجام می شوند که در ادامه به شرح آمار آن پرداخته ایم.

 

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

چالش های نرخ بیکاری در روسیه

کاهش نرخ بیکاری در روسیه باعث ایجاد یک ترمز اقتصادی در کشور شده و سرمایه های انسانی تبدیل به یکی از کمیاب ترین منابع در این کشور شده است. این گشور در هیچ یک از زمینه های دیگر مانند مالی و فناوری که در سراسر دنیا دشوار شناخته می شوند هیچ مشکلی نداشته اما مشکل اصلی در کمبود نیروی کار و همچنین منابع انسانی منعکس شده و اکنون به عنوان یکی از بزرگترین چالش های نرخ بیکاری در روسیه به شمار می رود.

برای حل این مشکل، دولت به دنبال مشارکت فعال تر مهاجران در اقتصاد و تکرار مکانیسم های پروژه ملی برای افزایش بهره وری نیروی کار به تعداد زیادی از شرکت ها شروع به معرفی فعالی هوش مصنوعی در فرآیندهای تولیدی کرد.
بازار کار در این کشور بسیار باز بوده و دولت در حال افزایش سرمایه گذاری های خود بر مدارس بوده تا بتواند بهترین استعدادها را نزد خود

نگه داشته و بر تعداد آن ها بیفزاید. اقتصاد این کشور به تمامی نیوری کار ماهر و متخصص نیاز داشته و راهی آسان را پیش روی مهاجرانی قرار داده است که قصد کار در کشوری خارجی را دارند.

افراد بیکار در روسیه

اکنون این سوال ایجاد می شود که افراد بیکار در روسیه چه کسانی بوده و دارای چه شرایطی هستند؟ بیکاران شامل افرادی می شوند که به سن مناسب برای قرارگیری در فعالیت های اقتصادی کشور می رسند اما به هیچ گونه فعالیتی مشغول نشده و درآمدی از طریق آن کسب نمی کنند. 

سطح بیکاری با توجه به هر گروه سنی به طور جداگانه مشخص شده و سپس حاصل میانگین آن به عنوان نرخ بیکاری در روسیه ارائه می شود.

این گزارش ها بر اساس سازمان های ملی و از طریق سرشماری جمع آوری می شود که می تواند باعث رسیدن به خلاصه ای درمورد وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور بشود. معمولا اکثر بخش بیکاران در این کشور شامل افرادی است که مدرک تحصیلی خود را دریافت کرده و به دنبال یافتن بهترین فرصت شغلی برای کار هستند.

افراد بیکار در روسیه

مقدار درآمد هر فرد با توجه به موقعیت شغلی آن متفاوت بوده و بهترین گزینه آن است که بتواند تمامی هزینه های زندگی فرد را پوشش دهد، برای اطلاع از مقدار آن مقاله هزینه های زندگی در کشور روسیه را مطالعه نمایید. به طور معمول افرادی که دارای مدرک تحصیلی در رشته های حرفه ای و خاص مانند مهندسی، پزشکی و مانند آن هستند می توانند بسیار سریع تر موقعیت های شغلی را برای خود بیابند.

اطلاع از نرخ بیکاری برخی از کشورهای محبوب ایرانیان برای مهاجرت نیز شما در یافتن مقصدی هرچه بهتر راهنمایی می کند:

پیش بینی جمعیت بالای سن کار در روسیه

بر اساس سناریوهای ایجاد شده تا کنون، پیشبینی جمعیت بالای سن کار در روسیه این نتیجه را نشان می دهد که تا سال 2028 به مقدار قابل توجهی کاهش یافته و تعداد مردان بالای 65 سال و زنان 60 سال پس از این سال به مقدار چشمگیری افزایش می یابند. 

برای این که بتوانید این امر و تاثیر آن را بر نرخ بیکاری در روسیه درک نمایید جدول زیر را که شامل پیش بینی جمعیت بالای سن کار در روسیه است را برای شما قرار داده ایم:

سال جمعیت پیش بینی شده
2023 36 میلیون نفر
2024 34 میلیون نفر
2026 33 میلیون نفر
2028 32 میلیون نفر
2030 33 میلیون نفر
2032 33 میلیون نفر

نرخ بیکاری بلند مدت در روسیه

کمی قبل تر اشاره کردیم که بیکاری های بلند مدت در جمع آوری نرخ بیکاری در روسیه در نظر گرفته نشده و حذف می شوند. احتمالا برخی از افراد با این عبارت آشنا نبوده و این سوال را دارند که نرخ بیکاری بلند مدت در روسیه چیست؟ بیکاری بلند مدت به افرادی گفته می شوند که به مدت یک سال و یا بیشتر بیکار بوده باشند.

این آمار معمولا با نظر سنجی های ملی نیروی کار اندازه گیری شده و آمار به صورت نسبت تعداد بیکاران بلند مدت به کل بیکاران بیان می شود. در حال حاضر نرخ بیکاری طولانی مدت در کشور روسیه 18% بوده که کمترین مقدار خود در طی این سال ها رسیده است. 

برای آشنایی دقیق تر با سایر زمینه های موثر در وضعیت اقتصادی این کشور مقاله شرایط اقتصاد کشور روسیه را مطالعه نمایید.

نرخ بیکاری بلند مدت در روسیه

در صورتی که نرخ بیکاری طولانی مدت در کشور افزایش یابد، باعث ایجاد استرس روحی و روانی برای افراد و خانواده های آن ها می شود و این امر می تواند برای سیاستمداران نیز نگرانی ایجاد نماید، زیرا این نرخ نشان می دهد که بازار کار داخل کشور به صورت ناکار آمد فعالیت کرده و نمی تواند سود مناسبی را برای کشور در پیش داشته باشد. به همین دلیل کاهش ای نرخ برای دولت روسیه می تواند خبری بسیار خوب باشد.

برخی از پذیرش های اخذ شده کشور روسیه در آی مهاجرتی

برای مهاجرت به اسپانیا از طریق کار، آشنایی با زبان اسپانیایی از واجبات است زیرا برای ورود به بازار کار این کشور، لازم است به زبان اسپانیایی مسلط باشید، گرچه آشنایی با زبان انگلیسی نیز امتیاز محسوب می شود اما اکثر مشاغل احتیاج به تسلط بر زبان اسپانیایی دارند.

حتما برای یافتن پاسخ سوالات خود ویدیو را مشاهده و ادامه مطلب را از دست ندهید!

نمایش ویدیو درباره کاور پذیرش روسیه آی مهاجرتی

میزان مشارکت نیروی کار در روسیه

زمانی که به شرح آمار بیکاری در روسیه می پردازیم، باید مشارکت نیروی کار را نیز حتما در نظر داشته باشیم. میزان مشارکت نیروی کار در روسیه نشان می دهد که به صورت کلی، از کل جمعیتی که پا به سن کار گذاشته اند، چه درصد از آن ها دارای شغل بوده و یا به دنبال آن هستند. برخی حتی آن را به عنوان خلاصه ای از بازار کار و وضعیت اقتصادی کشور شناخته و آن را بسیار مهم می شمارند.

میزان مشارکت نیری کار در روسیه در میان زنان حدود 55.3% و در میان مردان حدود 70.4% درصد است که این نشان دهنده جمعیتی است که از نظر اقتصادی بسیار فعال هستند. پیشبینی می شود که با مقدار کاهش بسیار زیاد نرخ بیکاری در روسیه، نرخ مشارکت نیروی کار نیز به همان اندازه افزایش یابد و تاثیری بسیار مثبت را بر اقتصاد کشور بگذارد.

در این مقاله کارشناسان آی مهاجرتی به بررسی و شرح دقیق نرخ بیکاری در روسیه پرداخته و آن را در دسترس شما قرار داده اند. در صورتی که نیاز به اطلاعات دقیق تر و یا راهنمایی داشته با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل نمایید. همچنین مقاله مهم ترین روش های مهاجرت به روسیه را برای آشنایی دقیق شما با تمامی راه های موجود نقل مکان به این کشور قرار داده ایم.

سوالات پر تکرار نرخ بیکاری در کشور روسیه

مطالعه سوالات پرتکرار در پایان نیز می تواند راهنمای خوبی برای شما عزیزان باشد و در صورتی که نیازمند دریافت اطلاعات به صورت تخصصی تر هستید با مشاورین ما تماس گرفته و یا از طریق بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

نرخ بیکاری در روسیه اکنون 3 درصد بوده که به کمترین مقدار خود در طی قرن گذشته تا حال رسیده است.

افرادی که به سن کار رسیده باشند اما هنوز به کار مشغول نشده و یا در حال جست و جو نباشند در نرخ بیکاری در روسیه ثبت می شوند.

زمانی که فرد به مدت یک سال و یا بیشتر به دنبال شغلی مناسب نباشد به آن بیکاری طولانی مدت می گویند و به عنوان بخشی از نرخ بیکاری در روسیه به شمار نمی رود.

طبق آمار منتشر شده بخش زیادی از جمعیت این کشور از سن 16 سالگی مشغول به کار می شوند.

کمبود بسیار زیاد نیروی کار باعث به وجود آمدن چالشی بسیار بزرگ در این کشور شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه