تحصیل رشته داروسازی در چین

تحصیل رشته داروسازی در چین می تواند شما را به یک مدرک بسیار معتبر از این رشته برساند تا در آینده شغلی مناسب با درآمد خوب را به دست آورید. 

رشته داروسازی در چین قابل رقابت با برترین کشورهای جهان بوده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است که در کنار دیگر مزایای آن، تاثیر بسیار زیادی بر جذب دانشجویان خارجی می گذارد.

شرایط تحصیل داروسازی در چین نسبت به هر دانشگاهی متفاوت است که جهت اطلاع از جزئیات آن باید شرایط پذیرش را به صورت اختصاصی از دانشگاه مد نظرتان مورد استعلام قرار دهید.

تحصیل رشته داروسازی در چین

تحصیل داروسازی در چین در دو برنامه 6 و 5 ساله طراحی شده که هر یک الزامات و شرایط خاص خود را به همراه دارد.

فهرست مطالب

ولی لازم است بدانید که مزایایی نظیر هزینه های ارزان، اعتبار بالا، کیفیت آموزش مناسب، امکانات مناسب، بازار کار فراهم و بسیاری دیگر از ویژگی ها باعث شده اند که دانشجویان بسیاری توجه خود را از اروپا به سمت این کشور معطوف کنند.

همچنین لازم به ذکر است که تحصیل رشته داروسازی در چین به صورت دکترای مستقیم نبوده و در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به متقاضیان ارائه داده می شود. 

البته باید دقت داشته باشید که متقاضیان می توانند مسیرهای مختلفی را برای تحصیل این رشته انتخاب نمایند که در ادامه به آن می پردازیم.

ضمنا مطالعه عنوان مشاوره اعزام دانشجو به چین 2023 را از دست ندهید و اطلاعات لازم در این زمینه را کسب نمایید. تیم مشاورین آی مهاجرتی در ادامه با تحصیل رشته داروسازی در چین با شما خواهند بود.

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
تحصیل رشته داروسازی در چین

شرایط تحصیل داروسازی کشور چین

برای درک بهتر تحصیل رشته داروسازی در چین و همچنین نحوه کار داروسازی در این کشور، باید بدانید که دو مسیر مختلف برای آموزش این رشته وجود دارد: اول مدرک دارویی، که نیاز به اتمام یک برنامه 6 ساله دارد و مدرک فارماکولوژی، که به یک برنامه 4 تا 5 ساله نیاز دارد. هر دو نوع برنامه توسط دانشکده های پزشکی اجرا می شود.

باید بدانید که کیفیت آموزش، اعتبار و امکانات آموزشی رشته داروسازی چین، با دانشگاه های کشورهای آمریکا و انگلستان برابری می کند. همچنین در این رشته علوم پایه نظیر زیست شناسی و شیمی و دوره های بالینی اصلی در زمینه آمار زیستی، طب داخلی و اصول تشخیص شروع می شود.

پس از اخذ مدرک کارشناسی این رشته می توانید در مقاطع کارشناسی ارشد داروسازی ( 2 تا 3 سال ) و دوره دکترای آن ( 3 سال ) نیز به ادامه تحصیل مشغول و مدارک آن را دریافت نمایید. همچنین باید توجه داشته باشید که با توجه به شرایط متقاضی و قوانین دانشگاه ممکن است که دوره های پریمدیکال نیز برای وی منظور شود.

این دوره ها معمولا یک سال به طول می انجامند. همچنین در برخی دانشگاه های برتر و پر متقاضی نیز ممکن است آزمونی جهت پذیرش دانشجویان برتر انجام پذیرد، با اینکه به طور کلی پذیرش و تحصیل رشته داروسازی در چین با آزمون ورودی به صورت کلی برای دانشجویان خارجی همراه نمی باشد. فراموش نکنید مقاله تحصیل در چین اطلاعات بسیار مهم و لازمی را در اختیار شما قرار می دهد.

امکان تحصیل رایگان داروسازی در چین

امکان تحصیل رایگان داروسازی در چین

شاید شما نیز جویای این مطلب شده باشید که آیا امکان تحصیل رایگان داروسازی در چین برای دانشجویان خارجی وجود دارد؟ در جواب این سوال باید بگوییم که تحصیل در دانشگاه های کشور چین به طور کلی با شهریه تحصیلی همراه است که طبق مقطع تحصیلی، زبان و دانشگاه انتخابی با یکدیگر متفاوت است.

پس اگر قصد تحصیل رشته داروسازی در چین را دارید، باید شهریه تحصیلی دانشگاه مدنظرتان را پرداخت نمایید. البته بسیار مهم است بدانید که شهریه تحصیل رشته داروسازی در چین در مقایسه با دیگر کشورها به خصوص کشورهای هم تراز اروپایی ارزان تر و مناسب تر است.

حتی در برخی از دانشگاه های دولتی این کشور شهریه این رشته به حدی مناسب است که می توان آن را در مقایسه با دیگر دانشگاه ها و کشورها رایگان در نظر گرفت. البته باید گوشزد کنیم که فرصت های اعطای بورسیه بسیاری برای این رشته در کشور چین وجود دارد که می تواند مقادیر مالی متفاوتی را به دانشجویان کمک نماید.

به همین خاطر اگر بتوانید بورسیه تحصیلی دریافت کنید که شهریه دانشگاه و مخارج اقامتی شما را پوشش دهد، امکان تحصیل رایگان داروسازی در چین را برای خود فراهم آورده اید. البته باید دقت داشته باشید که اخذ بورسیه در چین بسیار رقابتی بوده و نیاز به یک رزومه و سوابق تحصیلی ممتاز دارد. علاوه بر این متقاضیان دریافت آن نیز همواره تعداد بالایی را به خود اختصاص می دهند.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

دانشگاه های داروسازی چین

پیش از ادامه این بخش باید بگوییم که مطالعه مقاله شرایط و بازار کار دانشجویی در چین می تواند در اشتغال شما در حین تحصیل و کسب درآمد برای کمک مخارجتان در این دوره بسیار موثر بوده و اطلاعات لازم را به شما منتقل نماید، مطالعه آن را از دست ندهید.

اما در ادامه بررسی تحصیل رشته داروسازی در چین، شناخت دانشگاه های داروسازی چین یکی از دیگر مواردی است که در پشت سر گذاشتن با موفقیت این امر و دریافت مدرکی معتبر بسیار مهم بوده و بر آینده شغلی و مالی شما تاثیر زیادی خواهد گذاشت. 

قطعا تحصیل در دانشگاه های معتبرتر شما را از دانش بهتر و کامل تری نیز برخوردار می سازد.

علاوه بر این دانشگاه ها از لحاظ هزینه و مخارج، شرایط و نحوه پذیرش و بسیاری عوامل دیگر با یکدیگر متفاوت هستند. 

این شمایید که باید بهترین گزینه ممکن را طبق شرایط خود برگزیده و برای اخذ پذیرش از آن تلاش نمایید. 

در جدول به صورتی خلاصه اسامی و رتبه برترین دانشگاه های داروسازی چین را مشاهده خواهید نمود:

نام دانشگاه رتبه جهانی در رشته داروسازی
دانشگاه پکن 25
دانشگاه چینهوا 40
دانشگاه فودان 58
دانشگاه جیائو تونگ 62
دانشگاه داروسازی چین 73
دانشگاه ژجیانگ 74
دانشگاه نانجینگ 150 – 101
دانشگاه سون یات سن 150 – 101
دانشگاه علم و تکنولوژی هواجونگ چین 200 – 151
دانشگاه سیچوآن چین 200 – 151

شرایط سنی تحصیل داروسازی در چین

یکی دیگر از عوامل موثر بر پذیرش و امکان تحصیل رشته داروسازی در چین، میزان سن متقاضیان این رشته است که باید حتما به آن توجه داشت. البته باید این موضوع را نیز مد نظر قرار داد که چه دانشگاه های چین و چه سفارت این کشور در مقایسه با کشورهای اروپایی از سخت گیری بسیار کمتری برخوردار هستند که این نیز یکی دیگر از مزیت های بسیار خوب تحصیل رشته داروسازی در چین است.

شرایط سنی تحصیل داروسازی در چین برای مقطع کارشناسی از 18 سال تا حداکثر 30 سال می باشد و بیش از این سن به نوعی امکان پذیرش و تحصیل این رشته وجود ندارد. 

البته باید بگوییم که بهترین بازه سنی برای پذیرش و تحصیل رشته داروسازی در چین در مقطع کارشناسی از 18 تا 23 سال است و بالاتر از آن به ازای هر سال اضافه شانس متقاضی را کاهش خواهد داد.

شرایط سنی تحصیل داروسازی در چین

همچنین حداکثر سن مناسب برای پذیرش دوره کارشناسی ارشد 35 سالگی و برای دوره دکترا 40 سالگی می باشد. ضمن اینکه اگر سن شما نزدی به حداکثر سن مجاز می باشد، بهتر است که بتوانید پیک تحصیلی خود را با تحصیل در رشته های یا مقاطع تحصیلی دیگر پر کنید و زمان زیادی ما بین تاریخ آخرین مدرک دریافتی و میان ارسال درخواست پذیرش وجود نداشته باشد.

ضمنا حتما مقاله بیمه های دانشجویی کشور چین را مطالعه کرده تا با انواع بیمه های دانشجویی و شرایط و هزینه های آنان آشنایی پیدا نمایید.

کارشناسان ما توصیه می کنند تا شرایط تحصیل داروسازی در سایر کشورهای محبوب ایرانیان را نیز در نقالات زیر بررسی نمایید:

زبان تحصیل رشته داروسازی کشور چین

زبان تحصیل رشته داروسازی کشور چین در تمامی دانشگاه ها زبان چینی می باشد که به عنوان زبان رسمی و عمومی این کشور شناخته می شود. اما طی تلاشی که دولت این کشور در راستای بین المللی ساختن آموزش عالی چین انجام داده است، در اکثر دانشگاه های این کشور و به خصوص دانشگاه های برتر امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز فراهم آمده است.

البته تحصیل رشته داروسازی در چین به زبان انگلیسی فقط در دسترس دانشجویان بین المللی می باشد نه دانشجویان داخلی. باید توجه داشته باشید که ممکن است دانشگاه های مختلف در نوع مدرک و یا سطوح و نمرات درخواستی در هر مدرک زبان با یکدیگر تفاوت هایی داشته باشند. به همین خاطر باید حتما مدرک زبان موردنیاز را از دانشگاه مدنظر خودتان استعلام کنید.

البته برای تحصیل رشته داروسازی در چین به زبان چینی، دوره یک ساله آموزش این زبان برای دانشجویان در ابتدای ورود به دانشگاه وجود خواهد داشت. 

دانشجویان باید بتوانند در آزمون HSK سطح نمره 4 را بدست بیاورند تا بتوانند در کلاس های داروسازی شرکت نمایند. در ادامه مدارکی که به طور کلی در اکثر دانشگاه های این کشور مورد تایید هستند را مشاهده می نمایید:

عنوان مهاجرت به چین هرآنچه شما برای نقل مکان و اقامت در این کشور نیاز خواهید داشت را در اختیارتان می گذارد.

مقطع تحصیلی مدرک زبان و سطح
کارشناسی آیلتس حداقل 5 تا 6 و تافل حداقل 70 HSK 4
کارشناسی ارشد و دکترا آیلتس حداقل 6 تا 6.5 و تافل حداقل 80

ثمره تلاش های مشاورین آی مهاجرتی در اخذ ویزای کشور چین

دریافت ویزای کشور چین در طول سال های متمادی تلاش ما در آی مهاجرتی در این عنوان برای شما عزیزان نمایش داده شده است.

در این ویدیو می توانید تصاویر برخی از ویزاهای اخذ شده را تماشا نموده و در صورتی که تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با این کشور هستید با مشاورین ما در دفاتر تهران و یا شیراز تماس حاصل نمایید.

نمایش ویدیو درباره کاور ویدیو ویزای کشور چین

هزینه های تحصیل داروسازی در چین

هزینه های تحصیل داروسازی در چین به دو بخش شهریه دانشگاه و مخارج اقامت و زندگی تقسم می شوند که خوشبختانه در هر دو مورد کشور چین یکی از کشورهای بسیار ارزان جهان شناخته می شود. در مقاله هزینه های زندگی در چین تمامی جزئیات و مبالغ زندگی یک دانشجو رد این کشور را برای شما تهیه و جمع آوری کرده ایم.

اما در رابطه با شهریه دانشگاه باید بدانید که به طور کلی تحصیل به زبان چینی ارزان تر از زبان انگلیسی بوده و شانس دریافت بورسیه نیز در آن بالاتر می باشد.

اما به طورکلی دانشگاه های چین یکی از مقرون به صرفه ترین مراکز برای تحصیل رشته داروسازی هستند.

در ادامه شهریه سالانه تحصیل رشته داروسازی در چین را مشاهده می نمایید:

مقطع شهریه تحصیلی شالانه
کارشناسی 13 هزار تا 40 هزار یوان
کارشناسی ارشد 15 هزار تا 57 هزار یوان
دکترا 30 هزار تا 54 هزار یوان

ضمنا دقت داشته باشید که دانشگاه های دولتی ارزان تر از دانشگاه های خصوصی بوده و در برخی موارد این تفاوت بسیار زیاد و قابل لمس است. همچنین اکثر دانشگاه های معتبر و تراز اول کشور چین برای پذیرش دانشجویان بین المللی شهریه بالاتری را نسبت به شهروندان چینی در نظر می گیرند. البته این امر به طور کلی در سیستم آموزشی چین لحاظ شده که دانشجویان خارجی باید شهریه گران تری را پرداخت نمایند.

اقامت برای دانشجویان پس از دریافت مدرک داروسازی در چین

باید دقت داشته باشید که پس از اتمام تحصیل رشته داروسازی در چین باید جهت دریافت ویزای کاری یا همان ویزای Z کشور چین به همراه مجوز کار و مجوز اقامت اقدام کنید، تا پس از اتمام تحصیلاتتان قادر به زندگی در کشور چین شوید. دریافت این مجوزها و اقامت برای دانشجویان پس از دریافت مدرک داروسازی در چین قطعا نیازمند عقد قرارداد با یک کلینیک، بیمارستان بین المللی و یا یک شرکت معتبر در کشور چین دارد.

دقت داشته باشید که حتی ممکن است دولت چین شما را به کشورمان برگردانده تا از ایران برای دریافت ویزای Z در خواست دهید. این امر به این خاطر صورت می گیرد که شما باید اثبات نمایید، صلاحیت لازم برای دریافت ویزای کار Z را دارا هستید. البته معمولا بازار کار برای داروسازان در چین مناسب است و شما می توانید ساده تر از سایر رشته های غیر پزشکی شغلی مناسب برای خودتان پیدا کنید.

تیم کارشناسان آی مهاجرتی تلاش نموده تا شرایط تحصیل رشته داروسازی در چین را به شما ارائه نماید، جهت کسب اطلاعات بیش تر می توانید با مشاورین ما در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز در تماس باشید و از راهنمایی ها و مشاوره های رایگان آنان بهره مند شوید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته داروسازی در چین

با انتخاب دانشگاه های کشور چین همواره سوالات زیادی برای شما عزیزان وجود دارد که برخی از متداول ترین آنها را در پایان برای شما عزیزان آورده ایم و می توانید از طریق بخش دیدگاه نیز با ما در ارتباط باشید.

باید بدانید که تحصیل رشته داروسازی در چین به صورت دکترای پیوسته نبوده و در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به دانشجویان ارائه می شود.

تحصیل رشته داروسازی در چین برای دانشجویان بین المللی به زبان های چینی و انگلیسی امکان پذیر می باشد.

در حال حاضر معتبرترین مدرک زبان چینی جهت تحصیل رشته داروسازی در چین را باید مدرک HSK معرفی نمود که نمره 4 یا 5 آن مورد تایید می باشد.

به طور کلی تحصیل رشته داروسازی در چین با پرداخت شهریه همراه است، اما در صورت داشتن رزومه علمی قوی شما می توانید بورسیه کامل که تمام هزینه های تحصیلی و زندگی تان را پوشش دهد، دریافت کرده و این رشته را رایگان تحصیل نمایید.

باید بدانید که هزینه تحصیل رشته داروسازی در چین در مقاطع مختلف متفاوت بوده و برای دوره کارشناسی از 13 هزار تا 40 هزار یوان و دوره کارشناسی ارشد از 15 هزار تا 57 هزار یوان و دوره دکترا از 30 هزار تا 54 هزار یوان می باشد.

روند دریافت ویزای کشور چین و سایر کشورهای جهان در آی مهاجرتی را از زبان کلاینت های ما بشنوید:

نمایش ویدیو درباره محمد امرایی
نمایش ویدیو درباره اسماعیل و ابراهیم قربانی
نمایش ویدیو درباره حدیث فرحزاد
نمایش ویدیو درباره حمیدرضا گراوندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه