شرایط ثبت شرکت در کشور چین

شرایط ثبت شرکت در کشور چین با توجه به قوانین این کشور کمی طولانی بوده و نیاز به انجام مراحل نسبتا بیش تری در مقایسه با سایر کشورها دارد، اما چندان پیچیده نیست.

ثبت و راه اندازی شرکت در حال حاضر یکی از روش های بسیار مناسب و ایده آل برای مهاجرت و نقل مکان به چین است که می تواند از همان ابتدا نیز شما را وارد بازار کار و اقتصاد این کشور نیز نماید.

با مشاورین آی مهاجرتی همراه باشید تا جزئیات بیشتری را در این باره بدانید.

 

شرایط ثبت شرکت در کشور چین

شرایط ثبت شرکت در کشور چین دشوار نبوده اما الزامات خاص خود را می طلبد که داشتن سرمایه کافی یکی از مهم ترین آنهاست.

فهرست مطالب

تاسیس شرکت در چین به دلیل اقتصاد بسیار قوی این کشور در دو دهه گذشته با رشد بسیاری مواجه بوده است و مهاجرت به چین از طریق ثبت شرکت نیز به یکی از روش های مهاجرتی پر درخواست مبدل شده است.

ثبت شرکت چین در برخی حوزه ها و زمینه ها به قدری مناسب و جذاب است که هر فردی با شنیدن آن به فکر را اندازی و سرمایه گذاری در آن خواهد افتاد.

البته از دومین اقتصاد بزرگ و پر رشد جهان توقعی جز این هم نباید داشت. ولی نکته مهم این است که شما بتوانید شرایط ثبت شرکت در کشور چین و شرایط و قوانین آن را کامل شناخته و به بهترین نحو ممکن اقدام نمایید.

کارشناسان باتجربه آی مهاجرتی در این مطلب تمام شرایط ثبت شرکت در کشور چین را به شما ارائه می نمایند. ضمنا حتما عنوان قوانین سرمایه گذاری کشور چین را هم مطالعه کنید، تا کلیات و قوانین سرمایه گذاری در این کشور که لازم است را نیز بشناسید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
شرایط ثبت شرکت در کشور چین

انواع شرکت های قابل ثبت در چین

در ادامه خلاصه ای از انواع شرکت های قابل ثبت در چین را مشاهده خواهید کرد:

نوع شرکتویژگی ها و مزایا
ثبت شرکت WFOEشرکت با مسئولیت محدود، کاملا متعلق به یک سرمایه گذار خارجی، از محبوب ترین شرکت ها در چین، نیازی به ایجاد مشارکت با یک کارآفرین محلی نیست و یک نماینده قانونی و یک هیئت مدیره باید منصوب شوند.
سرمایه گذاری مشترک چینی EJVیک شکل تجاری مشترک بین یک شریک چینی و یک شرکت خارجی، در صورت نقض قانون چین یا عدم کمک به توسعه اقتصادی کشور یا مضر بودن برای محیط زیست از فعالیت در چین ممنوع میشوند، مناسب سرمایه گذاری خارجی است که قصد دارد دانش، فن آوری و تجربه خود را به یک شرکت چینی که از قبل در بازار تاسیس شده و دارای قابلیت تولید است، ارائه دهد.
ثبت شرکت منطقه آزاد چینسرمایه گذاری در مناطق ویژ] اقتصادی که دارای ویژگی های مالیاتی و کمک های دولتی بوده و معمولا مورد توجه واحدهای صادرات محور است.
ثبت دفتر نمایندگی در چینیک نهاد حقوقی جداگانه در چین نیست، نمی تواند فعالیت های تجاری انجام دهد یا به تجارت بپردازد، تسهیل کننده روابط تجاری بین شرکت خارجی در خارج از کشور و شرکای تجاری چینی، سازمان های دولتی و مشتریان احتمالی است.
شرکت سهامی با سرمایه گذاری خارجیبا سرمایه گذاری خارجی از مقادیر مساوی سهام تشکیل شده، هر سهامدار مسئولیت خاصی از شرکت را با توجه به میزان سهام خود به عهده می گیرد، شرکت مسئول بدهی با تمام دارایی ها است.

مدارک جهت ثبت شرکت در چین

اگر به دنبال اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در چین هستید، باید بگوییم که این روش پیچیده ترین روش سرمایه گذاری در این کشور است، که قطعا نیازمند حضور یک مشاور یا متخصص باتجربه در این زمینه در کنار شما می باشد. 

اما به طور کلی شرایط ثبت شرکت در کشور چین ممکن است باتوجه به زمینه فعالیت، محل ثبت شرکت و سایر عوامل برای هر متقاضی با تفاوت هایی مواجه باشد.

اما به طور کل برخی از مدارک همواره مورد نیاز می باشند، که در حال حاضر مدارک جهت ثبت شرکت در چین به شرح زیر هستند:

  • اطلاعات دقیق سهامداران و مدیران شرکت
  • اسناد رسمی مربوط به سهام سهامداران
  • اساس نامه یا توافق نامه شرکت
  • آدرس دفتر یا محل کار ثبت شده شرکت
  • نام انتخاب شده شرکت به صورت تایید شده
  • اسناد سرمایه اولیه شرکت
  • بیزنس پلن و روند کاری دقیق شرکت
  • شناسه نماینده قانونی
  • شناسه ناظر شرکت
مراحل لازم جهت ثبت شرکت در چین

مراحل لازم جهت ثبت شرکت در چین

شما باید نام شرکت خود را انتخاب نموده و از طریق اداره تنظیم مقررات بازار چین یا اداره صنعت و تجارت بررسی نمایید که دارای شباهت یا یکسانی با دیگر شرکت های فعال در این کشور نبوده و در نهایت آن را رزرو نموده و تاییده آن را دریافت کنید. پس از آن باید برای اخذ گواهی تایید از وزارت بازرگانی و اداره دولتی صنعت و تجارت چین اقدام کنید.

به مانند هر شرکت دیگری شما نیاز به یک محل کار و دفتر رسمی برای شرکتتان دارید، باید این محل را اجاره نموده و مدارک آن را به عنوان محل اصلی دفتر شرکت در اختیار داشته باشید. در این مرحله شما باید برای دریافت گواهی نامه تجارت از وزارت بازرگانی چین اقدام کنید که باتوجه به حوزه فعالیت مدارک مورد نیاز در همان جا به شما اعلام می شود.

دقت داشته باشید که برخی از حوزه فعالیت ها نظیر تولید، غذا، نوشیدنی‌، ساختمان سازی و مخابرات پس از دریافت گواهی تجارت نیاز به مجوزه های اضافه از مراجع مربوطه دارند که در صورت نیاز به شما اعلام می شود. در نهایت باید یک حساب بانکی به نام شرکت افتتاح نموده و ثبت نام در اداره مالیات و دفتر امنیت عمومی PSB را نیز انجام دهید.

خلاصه ای از مراحل لازم جهت ثبت شرکت در چین را به شما عزیزان شرح دادیم؛ دقت کنید ممکن است این مراحل با تغییراتی یا مراحلی اضافه باتوجه به شرایط هر متقاضی نیز همراه باشند.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

بهترین شهرها برای ثبت شرکت در چین

قطعا به عنوان شخصی که قصد سرمایه گذاری در چین را دارید و به در پی اطلاع از شرایط ثبت شرکت در کشور چین می دانید که انتخاب یک مقصد مناسب برای را اندازی کسب و کارتان و به ثبت رساندن شرکت تان بسیار اهمیت بالایی در موفقیت شما خواهد داشت.

شما باید باتوجه به زمینه فعالیت، هدفی و برنامه ای که دارید و بودجه ای که در اختیارتان است بهترین شهر را انتخاب کنید. حال باید باتوجه به پارمترهایی نظیر: نیروی کار در دسترس، بازار فروش، رقابت، تامین مواد اولیه، زیرساخت و امکانات، شرایط مالیات، سایر مشاغل یا رقبای موجود و غیره ایده آل ترین و امن ترین مقصد را برای شروع کار در نظر بگیرید.

البته با این سرعتی که اقتصاد چین در حال رشد بوده و شهرهای آن روز به روز به مکان های بتر و مطمئن تری برای سرمایه گذاری مبدل می شود، احتمال ریسک و خطر را کاهش می دهند و این به نفع سرمایه گذاران خارجی است. 

ولی درهر صورت طبق آخرین بررسی های کارشناسان این حوزه بهترین شهرها برای ثبت شرکت در چین به شرح زیر هستند:

  • پکن
  • شانگهای
  • گوانگژو
  • شنژن
  • چنگدو
  • هانگژو
  • هنگ کنگ

لازم به ذکر است که اگر قصد خرید ملک برای دفتر شرکت یا اقامت و زندگی در این کشور را نیز دارید، حتما عنوان اطلاعات خرید ملک در چین را مطالعه کرده تا از قیمت روز املاک در شهرهای مختلف و همچنین شرایط مختلف و قوانین حاکم بر شهرهای این کشور مطلع شوید.

وکیل ثبت شرکت در کشور چین

برخی از متقاضیان ثبت شرکت در چین و اخذ اقامت این کشور با این تفکر روبه رو هستند که از شرایط ثبت شرکت در کشور چین و دستیابی به به موفقیت در آن، باید از وکلایی دارای پروانه وکالت استفاده نمود. 

باید بگوییم خیر؛ زیرا وکلای کشورمان فقط دارای پروانه و مجوز فعالیت در داخل کشور هستند و در خارج از کشور هیچ تفاوتی میان آن ها و یک کارشناس یا متخصص ماهر و باتجربه در امر ثبت شرکت در چین وجود ندارد.

بلکه به احتمال بیش تر متخصصین و مشاورین فعال در این زمینه دارای تجربه بیش تری بوده و بهتر و سریع تر بتوانند شما را به هدفتان برسانند. اما در رابطه با استخدام وکیل چینی؛ چون این وکلا دارای قدرت حقوقی در این کشور بوده و از تمامی قوانین و بالا و پائین حقوقی شرایط ثبت شرکت در کشور چین مطلع هستند؛ استخدام آن ها می تواند در برخی از مراحل کمک کننده باشد.

وکیل ثبت شرکت در کشور چین

با اینکه در همین رابطه نیز نیازی به همراهی کامل و پراخت هزینه های سنگین به وکلای خارجی نیست و حداقل نیمی از امور اداری و دفتری برای ثبت شرکت را کارگزاران شرکت های مهاجرتی می توانند برای شما انجام داده و کار را به اتمام برسانند که در کاهش هزینه ها و در مقایسه با دستمزد وکلای خارجی بسیار به صرفه تر و ارزان تر می باشد. پس حضور یک فرد باتجربه و متخصص در ثبت شرکت بسیار مهم تر از وکیل ثبت شرکت در چین بوده و ثمربخش است.

ثبت شرکت در کشور چین تنها مقصد ایده آل نیست ، توصیه می کنیم تا با مطالعه مقالات زیر از سایر کشورهای مناسب نیز مطلع شوید:

طرح تجاری یا بیزینس پلن ثبت شرکت چین

این موضوع را باید مدنظر قرار دهید که طرح تجاری یا بیزینس پلن ثبت شرکت چین موثرترین عامل برای اخذ اجازه راه اندازی کسب و کار و شرکتتان در این کشور دارد. شما باید بتوانید در این بیزنس پلنی که به مراجع مربوطه ارائه می نمایید، ثابت کنید که این کسب و کار می تواند برای اقتصاد چین مناسب بوده و باعث رشد آن، کسب درآمد و اشتغال شهروندان چینی شود.

شما در این بیزنس پلن هدف خود را از ایجاد این شرکت، نحوه ایجاد شرکت و پروسه کار، میزان جذب نیروی کار، سرمایه ورودی به کشور، هزینه های انجام کار، پیش بینی میزان سود راه اندازی کسب و کار، امکان رشد و تعداد شعب و یا صادرات به خارج از کشور و مواردی دیگر از این قبیل را با جزئیات و اطلاعاتی دقیق بیان می نمایند و نمایی چندساله را نیز به آن ها خواهید داد.

این بیزنس پلن شما باید شامل مجموعه ای از پیش بینی های مالی برای تجارت باشد و مهم ترین بخش این است که طی سالیان آینده این بیزنس به کجا خواهد رسید و چه برنامه ای برای رشد آن دارید. حتما در رابطه با طرح تجاری یا بیزینس پلن ثبت شرکت چین که قصد ارائه آن را دارید، با مشاورین آی مهاجرتی مشورت نمایید و سوابق و تجارب ما در این حوزه و شرایط ثبت شرکت در کشور چین بهره مند شوید.

ضمنا مقاله شرایط مهاجرت کاری و کار در چین را نیز مطالعه کنید چون اطلاعات مهمی به شما ارائه خواهد کرد.

Company registration fees in China

هزینه های ثبت شرکت در چین

در رابطه با هزینه های ثبت شرکت در چین باید بدانید که شما دارای دو دسته هزینه هستید، اول هزینه های مربوط به ثبت و را اندازی شرکت و دوم هزینه های اقامت و زندگی در این کشور که کاملا مجزای یکدیگر هستند. در مقاله هزینه های زندگی در چین کارشناسان آی مهاجرتی تمامی جزئیات و آخرین مبالغ و مخارجی که برای زندگی و اقامت در این کشور نیاز دارید را در اختیار شما قرار داده اند.

اما در رابطه با هزینه ثبت شرکت در چین در ابتدای امر شما نیاز به یک سرمایه اولیه جهت ثبت شرکت، راه اندازی و شروع به کار دارید که در هر حوزه و زمینه متفاوت است. 

همچنین با نوع شرکتی که برای ثبت انتخاب می کنید نیز یک حداقل سرمایه نیاز خواهید داشت که می تواند از 150 هزار تا 1 میلیون یوان متغیر باشد.

ضمنا ممکن است این هزینه ها باتوجه به شرایط ثبت شرکت در کشور چین و همچنین شرایط هر متقاضی تغییراتی داشته و مواردی به آن اضافه نیز شود. 

اما مهم ترین هزینه های ثبت شرکت در چین شامل موارد درون جدول می باشند:

موارد موردنیاز مبلغ
هزینه ثبت نام 10 هزار یوان
حداقل سرمایه 150 هزار تا 1 میلیون یوان
هزینه های دفتری ماهانه 80 تا 100 دلار
هزینه راه اندازی شرکت حداقل 2 هزار دلار
هزینه حسابداری ماهانه حداقل 100 دلار
 

وبینار بررسی روش های مهاجرتی و چالش های پیش رو ا

قطعا انتخاب مسیر و روش مهاجرت می تواند نقش اصلی را در موفقیت شما علاقه مندان به زندگی در خارج از کشور ایفا نماید.

از این رو کارشناس ارشد مهاجرتی ما در این وبینار به صورت دقیق روش های مختلف مهاجرتی را به همراه چالش های هر یک برای شما عزیزان بررسی نموده است.

پیشنهاد می کنیم تا انتها این وبینار را تماشا نموده و در صورتی که هرگونه پرسشی در این زمینه دارید با مشاورین ما در آی مهاجرتی در دفاتر تهران و شیراز میان بگذارید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار روش های مهاجرتی و چالش های پیش رو

اقامت در چین از طریق ثبت شرکت

پیش از بررسی شرایط اقامتی باید بدانید که شما به هر هدفی که قصد مهاجرت و نقل مکان به چین را داشته باشید، باید از برخی شرایط و موارد مهم مطلع شوید که تمامی آن ها را به همراه انواع راه های مهاجرت قانونی و ویژگی های آن ها در مقاله مهاجرت به چین برای شما عزیزان قرار داده ایم.

اما بسیاری از متقاضیان به دنبال اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در چین هستند که خوسبختانه این امکان وجود دارد، اما تحت شرایط و قوانین خاص و مشخصی. رسیدن به اقامت در چین از طریق ثبت شرکت به دو پارامتر مهم نیاز دارد، مبلغ سرمایه گذاری و حداقل مدت آن.

به طورکلی برای مهاجرت به چین از طریق ثبت شرکت و اخذ اقامت دائم باید حداقل از 500 هزار دلار تا 2 میلیون دلار را به مدت 3 تا 4 سال در این کشور سرمایه گذاری کنید که شرایط آن باتوجه به محل انتخابی جهت ثبت شرکت و سرمایه گذاریتان متفاوت خواهد بود. 

اگر نیازمند کسب مشاوره بیش تر یا اطلاع از شرایط ثبت شرکت در کشور چین باتوجه به مدارک، بودجه و شرایط خود دارید، کارشناسان آی مهاجرتی همه روزه در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و همچنین دفتر شرایط آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

سوالات پر تکرار شرایط ثبت شرکت در کشور چین

مشاورین ما در بخش سوالات متداول پرسش هایی که اغلب توسط مهاجرین علاقه مند به این شیوه وجود دارد را جمع آوری نموده اند و شما عزیزان نیز می توانید از طریق بخش دیدگاه پرسش خود را با ما در میان بگذارید.

بله، شهروندان ایرانی به راحتی و بدون هیچ گونه محدودیتی می توانند برای ثبت شرکت در چین و اخذ اقامت اقدام نمایند.

این موضوع بستگی به محل ثبت شرکت و مبلغ سرمایه گذاری کرده در شرکت دارد که به می تواند بازه 3 تا 4 سال را شامل شود.

بله، یقینا این اقدام و فعالیت های بعدی شرکت شامل پرداخت مالیات در این کشور می شوند، به جز برخی مناطق و شرایط که ممکن است معافیت یا تخفیف های مالیاتی به همراه داشته باشد.

در حال حاضر بهترین شهرهای چین برای ثبت شرکت شامل شهرهای زیر می شود:پکن، شانگهای، گوانگژو، شنژن، چنگدو، هانگژو، هنگ کنگ.

قطعا، چین دومین اقتصاد برتر و قوی جهان می باشد که با سرعت بالایی در حال رشد است و یکی از بهترین مقاصد برای ثبت شرکت و سرمایه گذاری شناخته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه