شرایط و هزینه های اجاره ملک در ترکیه

شرایط و هزینه های اجاره ملک در ترکیه از قیمت های ارزان و مقرون به صرفه ای در مقایسه با اکثر کشورها اروپایی برخوردار است که این موضوع شرایط تهیه مسکن مناسب و مورد علاقه برای مهاجرین را به ساده ترین شکل ممکن فراهم می سازد . اما اجاره خانه در ترکیه به طور کل نیاز به شناخت دقیق بازار املاک، شرایط اجاره و قیمت ها در این کشور دارد که تیم آی مهاجرتی در ادامه این مقاله شما را با آن ها آشنا خواهد ساخت.

اجاره خانه در ترکیه طی سال های گذشته با استقبال بالایی از سوی ایرانیان مواجه بوده است و این باعث شده که شهروندان ترکیه با مردم کشورمان آشناتر شده و بهتر بتوان املاک مناسب ان ها را به دست آورد و اجاره کرد.

شرایط و هزینه های اجاره ملک در ترکیه

اجاره ملک در ترکیه علاوه بر اینکه دغدغه اول مهاجرین به شمار می رود ، بخش اصلی مخارج در این کشور را نیز در بر می گیرد ، از این رو با دقت تمام نسبت به آن اقدام نمایید.

فهرست مطالب

شما برای اجاره ملک در ترکیه باید شهر و محله متناسب با فرهنگ و سبک زندگی خود را انتخاب نمایید و بر اساس آن در این مناطق ارزان ترین و مناسب ترین ملک را اجاره کنید که نیازمند صرف وقت می باشد . از آن جایی که هزینه اجاره بخش مهمی از مخارج شما در این کشور خواهد بود.

 برآورد صحیح از هزینه های زندگی در ترکیه پس از مهاجرت می تواند کمک بسیار خوبی به شما علاقه مندان باشد ، پس حتما بر روی این عنوان کلیک کرده و از تمامی بخش هایی که باید برای آن هزینه پرداخت کنید ، مطلع شوید.

نحوه یافتن خانه های اجاره ای در ترکیه

افرادی که برای بار اول قصد اجاره خانه در خارج از ایران را دارند، با این سوال مواجه هستند که نحوه یافتن خانه های اجاره ای در ترکیه به چه شکل است و کدام روش مناسب تر می باشد؟ انتخاب بهترین روش بستگی به عوامل متنوعی دارد و برای هر فرد یا خانواده یکی از روش ها می تواند بهترین و مناسب ترین روش باشد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
شرایط و هزینه های اجاره ملک در ترکیه

اما به طور کل یکی از روش های قدیمی و پر طرفدار مراجعه حضوری به مشاورین املاک در سطح شهرهای این کشور است که می توانید فورا ملک مدنظر را از نزدیک ملاحظه کنید . اما این روش اغلب مناسب کسانی است که در ترکیه سکونت داشته یا می توانند خود را به این کشور رسانده و به صورت حضوری این اقدام را انجام دهند.

از دیگر روش های جستجو جهت اجاره خانه در ترکیه، پرس و جو از دوستان، آشنایان، همکاران و اقوام ساکن در این کشور است که ضمنا می توان از آن ها خواست در میان آشنایان خود نیز به دنبال ملک مناسب برای شما باشند. این روش معمولا موارد مناسب و ایده آلی را برای شما به ارمغان می آورد.

البته بهترین روش برای اطلاع از شرایط و هزینه های اجاره ملک در ترکیه و یافتن آن مراجعه و سپردن این کار به موسسات مهاجرتی معتبر می باشد که استفاده از تجربه بالا و نمایندگان خود در ترکیه در سریع ترین زمان و با مقرون به صرفه ترین قیمت ملک مناسب شما را خواهند یافت.

سایت های اجاره خانه در ترکیه

سایت های اجاره خانه در ترکیه

یکی دیگر از روش های بسیار پر طرفداری که امروزه در اکثر نقاط جهان برای اجاره خانه در ترکیه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از سایت های آنلاین اجاره خانه است . این روش دارای ویژگی ها و مزایای بسیاری برای متقاضیان بوده و می تواند کار را بیش از حد تصور ساده و راحت کند . استفاده از سایت های اجاره خانه در ترکیه شما را از جا به جایی های فراوان برای دیدن کردن از املاک از نزدیک راحت می کند و فقط در صورتی که خانه ای را بپسندید می توانید برای تایید قطعی آن را از نزدیک مشاهده کنید. استفاده از این روش می تواند حسابی در وقت و هزینه های شما صرفه جویی به عمل آورد . این سایت ها همواره و در هر زمانی از شبانه روز در دسترس بوده و شما می توانید در آن ها تمامی ویژگی، امکانات، تجهیزات ملک مد نظر و عکس ها و ویدیویی های از نقاط مختلف را مشاهده نمایید و پس از انتخاب خانه مورد پسندتان با مالک برای بستن قرارداد تماس بگیرید . از مشهورترین و به روزترین سایت های فعال در این زمینه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • emlakjet.com
  • emlakkulisi.com
  • turk.estate/en/
  • zingat.com       
  • moonovernegril.com

گفتنی است که کارشناسان آی مهاجرتی تمامی مسیرهای رسیدن به اقامت ترکیه را برای شما بررسی نموده اند ، از این رو توصیه می کنیم تا حتما عنوان بر روی عنوان مهاجرت به ترکیه کلیک کرده و آن را مطالعه کنید.  

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

سایت اجاره خانه مبله در ترکیه

آن دسته از افرادی که نیازمند منازل مبله و با لوازم زندگی هستند ، می توانند به راحتی خانه هایی را با تمامی امکانات در ترکیه بیابند .البته باید دقت داشته باشید که بسته به اینکه چه وسایلی در این خانه ها قرار داده شده و میزان امکانات آنان چه مقدار است، قیمت اجاره خانه ها نیز متفاوت خواهد بود.

به طور قطع اجاره یک خانه به صورت مبله از اجاره خالی آن گران تر است اما برای افرادی که قصد اقامت کوتاه مدت یا غیر دائمی در این کشور را دارند ، اجاره منازل مبله بسیار مناسب تر و به صرفه تر از خرید وسائل زندگی است. باید دقت کنید که سایت اجاره خانه مبله در ترکیه همان سایت های آگهی املاک هستند و شما می توانید در آن ها هم خانه های مبله و هم خانه های خالی را بیابید.

در راستای آشنایی و شناخت بیش تر کشور ترکیه برای شما عزیزان مطلبی تحت عنوان نظام مالی و اقتصادی ترکیه را تهیه کرده و در سایت قرار داده ایم، مطالعه این مقاله اطلاعات بسیار کاربردی در اختیار شما قرار می دهد.

شرایط اجاره خانه در ترکیه

بهترین حالت برای اجاره خانه در ترکیه این است که از یک مشاور یا متخصصی که با این کار آشنایی لازم و تجربه کافی را دارد در کنار خود استفاده کنید. البته شرایط اجاره خانه در ترکیه دارای پیچیدگی یا چالش خاصی نمی باشد اما همان قوانین اولیه و عرف جامعه و بازار را نمی توان در همان ابتدای ورود به این کشور به دست آورد.

موضوع مهم و متفاوتی که در رابطه با اجاره خانه در ترکیه وجود دارد این است که در این کشور قبض های انرژی خانه ( آب، برق، گاز ) به نام مستاجر و یا به طور کلی ساکن مالک صادر می شود. به همین خاطر باید پس از اجاره خانه در ترکیه ، مستاجر باید به اداره های مربوط به هرکدام مراجعه کرده و نسبت به فعال سازی انشعاب های خانه اقدام کرد.

لازم به هشدار است در صورتی که این کار را انجام ندهید، امکان استفاده از آب، برق و گاز خانه را نخواهید داشت . همچنین شما می توانید در این کشور خانه مد نظرتان را به صورت کوتاه مدت چند ماهه و یا سالانه اجاره نمایید. معمولا به خاطر وجود تورم در این کشور اکثر صاحبان خانه ملک خود را بیش از یک سال اجاره نمی دهند و پس از آن باید با قیمت جدید و روز بازار آنجا را اجاره نمایید.

اجاره خانه در ترکیه برای دانشجویان مقرون به صرفه ترین حالت ممکن است که شرایط مختلفی را در بر می گیرد ، کارشناسان ما در عنوان صفر تا صد تحصیل در ترکیه 2023 به صورت دقیق به آن پرداخته اند و توصیه می کنیم تا مطالعه آن را از دست ندهید.

آیا برای زندگی در ترکیه به دنبا شناخت هرچه بیشتر این کشور هستید ؟ پس مطالعه عناوین زیر را از دست ندهید:

قوانین اجاره خانه در ترکیه

همانطور که گفتیم شما برای اجاره خانه در ترکیه باید برخی از قوانین و اصول موجود بر این امر را بشناسید تا بتوانید قراردادی مناسب و قانونی را با صاحب خانه به امضا برسانید. یکی از تفاوت های بزرگ اجاره خانه در ترکیه با کشورمان این است که چیزی تحت عنوان ودیعه یا پول پیش برای اجاره خانه از مستاجر گرفته نمی شود و فقط در ابتدا به اندازه یک یا دو اجاره به عنوان ضمانت ، جهت جبران خسارت وارده احتمالی به خانه را باید به صاحب ملک بپردازید.

پس از اتمام قراداد و تخلیه مبلغی که به عنوان ضمانت ( دیپازیت ) نزد صاحب خانه دارید؛ به شما بازخواهد گشت . 

همچنین در حین عقد قرارداد دقت کنید که حتما تمامی شرایط ملک و امکانات و تجهیزات موجود در خانه را در آن ثبت کنید و تمامی تهعدات و وظایف پذیرفته شده توسط مالک و مستاجر را نیز با جزئیات ثبت نمایید.

جهت پرداخت مبلغ اجاره نیز می توان مبلغ اجاره خود را ماهانه به صورت نقد و یا در همان ابتدا در تعداد چک های مشخص در ابتدای هر ماه به صاحب خانه تحویل بدهید . یکی از مزیت های خوب عقد قرارداد در مشاورین املاک یا دفاتر ثبت در ترکیه، این است که آن ها کاملا با جزئیات و قوانین اجاره خانه در ترکیه آشنا بوده و می توانند قراردادی قانونی و دقیق را تنظیم نمایند. البته فراموش نکنید که شما باید حتما از یک مشاور یا متخصص متبحر و با تجربه در این زمینه در کنار خود بهره ببرید.

هزینه اجاره خانه در ترکیه

یکی از مهم ترین بخش های مربوطه به اجاره خانه در ترکیه را باید اطلاع از میزان مبلغ اجاره های منازل در شهرها و مناطق مختلف این کشور در نظر گرفت. باید پیش از هر اقدامی کاملا مناطق و محله های مختلف هر شهر که مد نظر را دارید را شناخته و انواع منازل در دسترس و به خصوص هزینه های آنان را نیز بررسی نمایید.

موردی که باید به صورت کلی مد نظر قرار دهید این است که هزینه اجاره خانه در ترکیه در شهرهای مختلف تفاوت دارد و در این بین کلان شهرها و شهرهای مهم دارای گران ترین قیمت های اجاره هستند و هرچه شهرها کوچکتر شوند؛ امکانات در آنها کمتر بوده و مبلغ اجاره نیز کاهش می یابد. ضمن اینکه هر شهر نیز با توجه به محله ها و مناطق مختلف از قیمت های مختلفی در اجاره ملک برخوردار است.

قیمت اجاره ماهانه آپارتمان و همچنین اینترنت ADSL و هزینه قبوض در چند شهر مهاجر پذیر و مهم ترکیه را مشاهده خواهیم کرد:

شهر اجاره آپارتمان 1 خواب مرکز شهر اجاره آپارتمان 1 خواب حومه شهر اجاره آپارتمان 3 خواب مرکز شهر اجاره آپارتمان 3 خواب حومه شهر هزینه قبوض ماهانه هزینه اینترنت خانگی
آنتالیا 13,207.99 لیر 9,145.56 لیر 21,739.83 لیر 14,862.37 لیر 1,430.20 لیر 180.84 لیر
ازمیر 7,320.31 لیر 4,617.92 لیر 11,494.75 لیر 7,938.60 لیر 1,467.39 لیر 194.45 لیر
بورسیا 4,328.85 لیر 3,200.00 لیر 8,469.55 لیر  5,153.59 لیر 1,756.71 لیر 208.07 لیر
آلانیا 11,995.73 لیر 8,502.06 لیر 18,376.55 لیر 15,308.22 لیر 782.93 لیر 196.2 لیر

تفاوت قیمت اجاره خانه در استانبول با سایر شهر های ترکیه

همان گونه که اکثر ما ایرانیان می دانیم، شهر استانبول یکی از شهرهای بزرگ و بسیار پر اهمیت ترکیه می باشد که بسیار مورد علاقه و توجه مهاجرین خارجی قرار گرفته است. در رابطه با اجاره خانه در ترکیه و در شهر استانبول باید بدانید که این شهر جز شهرهای گران ترکیه بوده و اجاره خانه در آن بالا می باشد.

تفاوت قیمت اجاره خانه در استانبول با سایر شهر های ترکیه به خصوص شهرهای کوچکتر و ناشناس تر کاملا محسوس و قابل توجه است. البته این موضوع به دلایل مختلفی ایجاد شده است که از جمله آنها تقاضای بالا برای اجاره، امکانات مناسب در این شهر، رفاه بیش تر، دانشگاه های معتبر، وجود فرصت های شغلی بسیار و درآمد بیش تر و غیره می باشد.

پس اگر قصد زندگی در استانبول را دارید؛ حتما به قیمت های اجاره آن دقت کنید. جدول زیر نرخ اجاره در این شهر را نشان می دهد:

شهر اجاره آپارتمان 1 خواب مرکز شهر اجاره آپارتمان 1 خواب حومه شهر اجاره آپارتمان 3 خواب مرکز شهر اجاره آپارتمان 3 خواب حومه شهر
استانبول 6,652.12 لیر 4,307.56 لیر 11,224.85 لیر 7,649.91 لیر

البته این مطلب که شما در چه شهری قصد زندگی دارید یقینا بر موضوع کار و درآمد شما تاثیر خواهد گذاشت . مطلب شرایط کار و مهاجرت کاری به ترکیه تمامی اطلاعات مهم و اساسی برای این موضوع را به شما ارائه خواهد کرد و نحوه، مدارک و شرایط اخذ ویزای کاری را نیز به طور کامل توضیح می دهد.

 

اجاره خانه در آنکارا

آنکارا به عنوان پایتخت کشور ترکیه مسئولیت اقتصادی و سیاسی مهمی را در این کشور بر عهده دارد. علاوه بر این مهاجرین و گردشگران نیز همواره به این شهر نگاهی داشته و سالانه تعداد بالایی از گردشگران به این شهر سفر می کنند. این شهر شرکت های مهمی را در خود جای داده که نیروی کار بسیاری را جذب کرده اند که باعث شده مهاجرین خارجی توجه خاصی به آن داشته باشند.

وجود فرصت های شغلی بسیار در کنار رفاه و امکانات مناسب، باعث جذب مهاجرین بیش تری شده است که در نتیجه آن ها نیاز به مسکن داشته که باعث افزایش تقاضا و رشد قیمت ها شده است. اما بازهم قیمت اجاره خانه در این شهر در حد معقول و مناسبی قرار دارد. در جدول زیر مبلغ اجاره خانه در آنکارا را مشاهده می کنید:

شهر اجاره آپارتمان 1 خواب مرکز شهر اجاره آپارتمان 1 خواب حومه شهر اجاره آپارتمان 3 خواب مرکز شهر اجاره آپارتمان 3 خواب حومه شهر
آنکارا 6,007.02 لیر 4,185.34 لیر 10,434.43 لیر 7,097.50 لیر

جهت دریافت جزئیات بیش تر و اطلاع از شرایط و هزینه های اجاره ملک در ترکیه می توانید با کارشناسان تیم آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و یا دفتر واقع در شیراز تماس حاصل نموده و از تجارب و اطلاعات آنان به رایگان بهره ببرید.

سوالات پر تکرار شرایط و هزینه های اجاره ملک در ترکیه

کشور ترکیه میزبانی شهرهای مهمی را بر عهده دارد که هر یک گزینه های مناسبی برای اجاره ملک به شمار می روند ، از این رو پس از مطالعه مطالب مهم در سوالات پرتکرار ، پرسش های خود را از طریق بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

بله، شهروندان خارجی در صورت حضور قانونی در این کشور به راحتی می توانند در هرکجای این کشور خانه مناسب خود را اجاره کنند.

خیر، اجاره ملک هیچ گونه امتیاز اقامتی برای افراد خارجی در پی ندارد.

  این موضوع با توجه به شرایطی همچون مکان ملک، اندازه آن متفاوت است؛ اما به طور متوسط هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در این شهر از 4 تا 6 هزار لیر و آپارتمان 3 خواب 7 تا 10 هزار لیر هزینه در بر می گیرد.

در حال حاضر شهرهای استانبول، ازمیر، آنتالیا و آنالیا از گران ترین هزینه ها برای اجاره ملک برخوردار می باشند.

بهترین روش های جستجو برای اجاره خانه در ترکیه در حال حاضر مراجعه به موسسات مهاجرتی معتبر داخل کشور مانند آی مهاجرتی و یا مراجعه به سایت های آنلاین اجاره خانه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه