تحصیل رشته داروسازی در انگلستان

تحصیل رشته داروسازی در انگلستان یکی از بهترین گزینه های موجود در این کشور است که فرصت تحصیل در دانشگاه های برتر و معتبری را پیش رویتان قرار خواهد داد. رشته داروسازی در انگلستان در دانشگاه های بزرگ و مطرح این کشور ارائه و تدریس می شوند و با دریافت مدرک از اکثر دانشگاه های ارائه کننده این رشته می توانید در کشورمان نیز مدرکتان را معادل سازی نمایید.

شرایط تحصیل داروسازی در انگلستان و اکثر دانشگاه های این رشته از سوی وزارت بهداشت و همچنین وزارت علوم کشورمان مورد تایید واقع شده اند که این معادل سازی مدرک دریافتی و اشتغال در ایران را برای افراد بسیار راحت و در دسترس می نماید.

تحصیل رشته داروسازی در انگلستان

تحصیل رشته داروسازی در انگلستان از مقطع کارشناسی تا دکترا امکان پذیر بوده و یادگیری زبان انگلیسی در اولویت اول تحصیل این رشته است.

فهرست مطالب

علاوه بر این دانشجویان پس از دریافت مدرک خود نیز می توانند در انگلستان مشغول به کار شوند و پس از مدتی معلوم و داشتن شرایط و مدارکی مشخص به اقامت دائم انگلستان نیز برسند.

برای رسیدن به تحصیل رشته داروسازی در انگلستان باید مدارک و شرایط لازم را فراهم آورده و مراحل مشخصی را پشت سر بگذارید که در ادامه این مقاله کارشناسان خبره آی مهاجرتی آن ها را به شما عزیزان شرح می دهند.

علاوه بر این با کلیلک روی موسسات مشاوره اعزام دانشجو به انگلستان 2023 می توانید تمام جزئیات اعزام دانشجویان و چگونگی پذیرش در دانشگاه های آن به همراه مراحل اخذ ویزای انگلستان را قدم به قدم شناخته و به بهترین نحو به هدفتان دست پیدا کند.

شرایط تحصیل داروسازی کشور انگلستان

تحصیل رشته داروسازی در انگلستان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به دانشجویان ارائه می شود که هرکدام به ترتیب 4 سال، 2 سال و 3 سال به طول می انجامد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
تحصیل رشته داروسازی در انگلستان

از آن جا که دیپلم کشورمان در انگلستان معتبر و قابل معادل سازی دقیق نمی باشد، متقاضیان باید حتما دوره های فاندیشن یا A-Level را کالج های انگلستان پشت سر بگذارند.

دوره فاندیشن یک ساله و دوره A-Level دو ساله می باشد و باید طبق دانشگاه مدنظرتان در یکی از این دوره ها شرکت نمایید. این دوره ها شما را با دروس پایه و اصلی این رشته نظیر شیمی، زیست شناسی و فیزیک آَشنا ساخته و کاملا جهت ورود به دانشگاه شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه آماده می سازند.

یکی از شرایط تحصیل داروسازی کشور انگلستان قبولی در آزمون های ورودی دانشگاه های این کشور است که بسیار رقابتی می باشد. ضمنا دانشگاه ها از دانشجویان غیر انگلیسی زبان مدارک معتبر زبان انگلیسی را درخواست می کنند که معمولا آیلتس 6 و تافل 79 به عنوان حداقل سطح مورد قبول اکثر مراکز می باشد.

دقت داشته باشید که بدون گذراندن دوره های کالج پیش از ورود به دانشگاه امکان تحصیل رشته داروسازی در انگلستان برای دانشجویان ایرانی ممکن نیست و گذراندن این دوره ها اجباری است. همچنین داشتن رزومه تحصیلی مناسب نظیر معدل دیپلم بالا و نمرات بالا در دروس اصلی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. ضمنا عنوان اطلاعات تخصصی تحصیل در انگلستان می تواند اطلاعات لازم در این باره را به شما ارائه نماید.

امکان تحصیل رایگان داروسازی در انگلستان

امکان تحصیل رایگان داروسازی در انگلستان

به نظر شما امکان تحصیل رایگان داروسازی در انگلستان برای دانشجویان بین المللی وجود دارد؟! در جواب باید بگوییم بله، ولی تحت شرایطی خاص و بسیار محدود. باید مطلع باشید که تحصیل در مراکز آموزش عالی و دانشگاه های انگلستان رایگان نیست و باید حتما شهریه تحصیل را به دانشگاه پرداخت نمود و به هزینه های اقامتی نیز توجه داشت.

شرایط و هزینه های بیمه دانشجویی در انگلستان نیز از دیگر هزینه های پیش روی دانشجویان می باشد که در مقاله مربوطه کاملا شرایط و جزئیات به روز آن را شرح داده ایم. اما در ادامه بررسی تحصیل رایگان رشته داروسازی باید بگوییم که به طور کل سیستم آموزشی انگلستان مانند آلمان و یا برخی دیگر کشورها رایگان نیست.

ولی در صورتی که بتوانید بورسیه تحصیلی مناسبی را اخذ نمایید که شهریه تحصیلی شما را پرداخت نماید، می توانید تحصیل رایگان این رشته را تجربه نمایید. البته هنوز هم باید به هزینه های اقامت و زندگی توجه داشته باشید. البته بورسیه ها متفاوت هستند و با دریافت بورسیه فول فاند، می توانید حتی مبلغی را بابت هزینه زندگی دریافت نمایید.

ولی باید توجه داشته باشید که اخذ بورسیه جهت تحصیل رشته داروسازی در انگلستان بسیار رقابتی وپر متقاضی می باشد. شما باید دارای رزومه و شرایطی بسیار خاص باشید تا بتوانید خود را در لیست بورسیه های تحصیلی موجود قرار دهید . عنوان دریافت بورسیه های تحصیلی از انگلستان جزئیات دقیقی ار در این رابطه در اختیارتان قرار می دهد که توصیه می کنیم مطالعه آن را از دست ندهید.

وبینار نگاهی بر شرایط تحصیل بدون مدرک زبان

در این وبینار کارشناس ارشد مهاجرتی ما شرایط تحصیل بدون مدرک زبان را برای شما عزیزان بررسی نموده و جزئیات لازم در این باره را شرح می دهد.

پس از تماشای این وبینار در صورتی که سوالی در این رابطه برایتان وجود دارد با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس بگیرید

 

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل بدون مدرک زبان
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

بورسیه رشته داروسازی در انگلستان

شرایط اعطای بورسیه رشته داروسازی در انگلستان به وسیله هیئت اعطا کننده آن در سازمان یا دانشگاه مورد نظرتان بررسی می گردد و آنان دانشجویان واجد شرایط را تشخیص می دهند. برای دریافت بورسیه جهت تحصیل رشته داروسازی در انگلستان باید شرایط ممتازی را ارائه دهید تا آنان را ترغیب به اعطای کمک هزینه به خود نمایید.

هم اکنون اکثر دانشگاه های ارائه دهنده این رشته به علاوه دولت انگلستان و برخی سازمان های تحقیقاتی و پژوهشی بورسیه هایی را برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته اند که شرایط و تنوع آنان بسیار زیاد است و شما می توانید با تماس با مشاورین ما در آی مهاجرتی از آن ها مطلع شوید.

اما توجه داشته باشید که احتمال دریافت بورسیه تحصیلی در مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد از دوره کارشناسی بیش تر است. به طور کلی موارد زیر می تواند تاثیر زیادی بر دریافت بورسیه تحصیلی شما در رشته داروسازی بگذارد.

  • مدارک معتبر زبان ایلتس و تافل با نمرات بالا و عالی
  • نمرات تحصیلی درخشان در مقاطع قبل
  • تحصیل در مراکز آموزشی مشهور و معتبر در دوره های قبل
  • توصیه نامه معتبر و پر محتوا از اساتید، مراکز آموزشی یا معلمان پیشین
  • انگیزه نامه قوی، جذاب و تاثیر گذار
  • تسلط به زبان انگلیسی
  • ارائه مقالات، پژوهش، تحقیق و هرگونه مدرکی معتبر

ضمنا درآمد کار دانشجویی در انگلستان می تواند کمک خرجی برای دانشجویان باشد و آنان را وارد بازار کار این کشور نیز نماید، در مقاله مربوطه تمامی شرایط آن را شرح داده ایم، حتما این مقاله را مطالعه نمایید.

Universities of pharmacy in the UK

دانشگاه های داروسازی انگلستان

قطعا نظام آموزشی کشور انگلستان یکی از برترین سیستم های تعلیم و تربیت در جهان است و بسیاری از کشورها قوانین آموزشی خود را از این کشور الگو برداری کرده اند. همچنین این کشور مقر برترین دانشگاه های جهان در ارائه و آموزش رشته داروسازی می باشد که افراد بسیاری رویای تحصیل در آن ها را همواره داشته اند.

باید دقت داشته باشید که با اینکه تحصیل رشته داروسازی در انگلستان به تنهایی موفقیت بزرگی تلقی می شود.

اما بسیار مهم است که باتوجه به رزومه، سوابق و توان خود بتوانید بهترین و مناسب ترین گزینه را به دست آورده و در دانشگاهی برتر مطالعه نمایید و یا بلعکس برای دانشگاه هایی که رزومه شما جوابگوی آن ها نیست، بیخودی وقت و هزینه صرف نکنید.

شناخت این مراکز، شرایط آنان و چگونگی پذیرش در هرکدام را باید از مشاورین باتجربه آی مهاجرتی بخواهید. 

کارشناسان باتجربه بالایی که دارند به راحتی با بررسی سوابق و مدارک شما می توانند بهترین گزینه های ممکن را برای شما بیابند تا سریع و بدون هزینه اضافه در مرکز مربوطه پذیرفت شوید. 

اما جهت معرفی در ادامه برترین دانشگاه های داروسازی انگلستان را نام خواهیم برد:

دانشگاه

رتبه در رشته داروسازی در جهان

دانشگاه آکسفورد

3

کالج دانشگاهی لندن

4

دانشگاه کمبریج

6

دانشگاه ناتینگهام

8

دانشگاه منچستر

17

ایمپریال کالج لندن

20

کینگز کالج لندن

20

دانشگاه لیورپول

35

چنانچه تحصیل در رشته داروسازی هدف اصلی شما جهت مهاجرت است ، مقصدهای زیر را نیز به دقت بررسی نمایید:

شرایط سنی تحصیل داروسازی در انگلستان

شاید برای شما این ابهام وجود داشته باشد که شرایط سنی تحصیل داروسازی در انگلستان به چه صورتی است؟! 

باید بگوییم که پذیرش و تحصیل در این رشته نیازمند حداقل 18 سال سن می باشد، اما در رابطه با حداکثر سن متقاضیان از سوی دانشگاه های این کشور محدودیت خاصی در نظر گرفته نشده است.

اما یقینا سن متقاضی و پیک تحصیلی وی بر پذیرش و تحصیل رشته داروسازی در انگلستان تاثیر گذار است. 

باید بگوییم که متقاضیان بالای 40 برای دوره کارشناسی هیچ گونه شانسی جهت پذیرش ندارند و بهترین سن جهت اقدام و پذیرش برای دوره لیسانس داروسازی 18 تا 21 سال می باشد.

 

شرایط سنی تحصیل داروسازی در انگلستان

البته در صورتی که بتوان پیک تحصیلی و خلا موجود میان مدرک دیپلم را با ارائه مدرک دانشگاهی پر نمود متقاضیان تا سن 24 سال نیز می توانند برای این امر اقدام کنند. حال هرچه سن بالاتر از این مقدار شود، شانس متقاضی کاهش پیدا می کند.

البته نباید از شرایط سنی جهت اخذ ویزای تحصیلی نیز غافل شوید، ضمن اینکه برخلاف دانشگاه ها، سفارت این کشور بر روی سن متقاضیان بسیار حساس می باشد و روادید لازم را برای متقاضیان با سن بالا به راحتی صادر نمی نماید. مقاله 5 روش برتر مهاجرت به انگلستان را مطالعه نمایید تا به طور کامل از شرایط و قوانین مهاجرت و همچنین دیگر روش های قانونی مهاجرت به این کشور مطلع شوید.

هزینه های تحصیل داروسازی در انگلستان

یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در امر تحصیل رشته داروسازی در انگلستان مربوط به هزینه ها و مخارج است که به دو دسته شهریه دانشگاه و هزینه های اقامت و زندگی تقسیم می شود. کارشناسان ما هزینه های زندگی در انگلستان برای مهاجران را در عنوان مربوطه با جزئیاتی دقیق و مبالغی به روز برای شما شرح داده اند.

اما درباره هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه باید بدانید که انگلستان یکی از کشورهای گران جهان می باشد که البته باتوجه به اعتبار آن کاملا منطقی و قابل قبول است. اما این امر ایجاد می کند که حتما پیش از اقدام شرایط مالی و همچنین میزان شهریه و مخارج را مطلع شده تا بعدا با مشکلی مواجه نشوید.

ضمنا فراموش نکنید که تحصیل این رشته در دانشگاه های خصوصی گران تر از دانشگاه های دولتی می باشد و در برخی موارد این تفاوت های بسیار زیاد و قابل توجه هستند. 

هزینه های اقامتی و زندگی نیز در انگلستان گران می باشد و نیاز به پشتوانه مالی قوی دارد، مگر اینکه موفق به اخذ بورسیه یا کمک هزینه تحصیلی شوید.

به طور کل تحصیل رشته داروسازی در انگلستان در مقطع لیسانس از از 20 هزار پوند تا 35 هزار پوند و برای مقطع فوق لیسانس از 25 هزار پوند تا 48 هزار پوند در سال هزینه در بر می گیرد. 

شهریه برخی دانشگاه های مطرح بدین شرح است:

دانشگاه

شهریه سالانه

دانشگاه منچستر

کارشناسی 29000 پوند

دانشگاه کمبریج

کارشناسی 32000 پوند

دانشگاه آکسفورد

کارشناسی 34000 پوند

ایمپریال کالج لندن

کارشناسی 31000 پوند

بازار کار و درآمد رشته داروسازی در انگلستان

معمولا افرادی که علاقمند به تحصیل رشته داروسازی در انگلستان هستند، کمتر مایل به بازگشت بوده و خواهان یافتن شغل و ادامه زندگی در این کشور هستند. به همین خاطر اطلاع از بازار کار و درآمد رشته داروسازی در انگلستان نیز اهمیت بالایی دارد. انگلستان یکی از اقتصادهای بزرگ جهان بوده و یکی از بهترین بازارهای کار اروپا را دارد.

در این بین همواره شرایط کاری و همچنین درآمد برای حوزه های پزشکی مناسب تر از سایر زمینه ها می باشد. به همین خاطر افراد پس از دریافت مدرک داروسازی خود برای یافتن شغل مشکل چندانی نخواهند داشت. علاوه بر این میزان تحصیلات و سابقه کاری نیز تاثیر بالایی بر یافتن شغل مناسب و دلخواهد دارد.

داروسازان و افراد فارغ التحصیل این حوزه در انگلستان می توانند سالانه حداقل درآمدی در حدود 91 هزار پوند و حداکثر درآمدی در حدود 321 هزار پوند را به دست آورند که عوامل مختلفی در این میزان تاثیر گذار هستند. ولی به طور میانگین درآمدی در حدود 181 هزار پوند در سال برای اکثریت افراد این حوزه به ثبت رسیده است.

برای بررسی پذیرش و قبولی جهت تحصیل رشته داروسازی در انگلستان طبق شرایط خودتان با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و همچنین دفتر شهر شیراز در ارتباط باشید و به صورت تلفنی و یا حضوری از مشاوره های آنان بهره مند شوید.

خوب است یادآوری نماییم که مطالعه عنوان قوانین مهاجرت کاری و کار در انگلستان راهنمای خوبی برای اطلاع از شرایط کاری در این کشور است و جزئیات دقیقی را در اختیارتان قرار می دهد.

سوالات پر تکرار تحصیل داروسازی در انگلستان 

پیشنهاد می کنیم تا ضمن مطالعه سوالات پرتکرار در انتها ، هرگونه ابهامات خود را از طریق بخش دیدگاه با مشاورین ما در میان بگذارید.

بله، جهت تحصیل رشته داروسازی در انگلستان تمامی دانشگاه های این کشور مدرک معتبر زبان از متقاضیان درخواست می کنند.

بله، دانشگاه های این کشور جهت پذیرش و تحصیل رشته داروسازی در انگلستان از متقاضیان آزمون ورودی اخذ می نمایند.

بله، اکثر دانشگاه های ارائه کننده رشته داروسازی در انگلیس از سوی وزارت علوم و وزارت بهداشت کشورمان به رسمیت شناخته شده و معتبر هستند.

با توجه به مقاطع مختلف تحصیل رشته داروسازی در انگلستان می تواند در دوره کارشناسی 4 سال، کارشناسی ارشد 2 سال و دوره دکترا نیز 3 سال به طول بیانجامد.

خیر، تمامی دانشجویان داخلی و خارجی باید برای تحصیل رشته داروسازی در انگلستان شهریه دانشگاه را پرداخت نمایند.

تجربه کلاینت های ما در اخذ ویزای خود در آی مهاجرتی شما را بیشتر با تخصص ما آشنا می سازد:

نمایش ویدیو درباره حدیث فرحزاد
نمایش ویدیو درباره محمد الوندی
نمایش ویدیو درباره فاطمه غلامی
نمایش ویدیو درباره دنیا گودرزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه